נתניהו, גנץ ואשכנזי ייפגשו הערב כדי לדון בסיפוח

עובדת ששיקרה לטובת שרה נתניהו: פחדתי על המקום שלי ● נתניהו וכ"ץ סיכמו על הארכת החל"ת והורדת מכסים על מוצרי צריכה ● הפוליטיקאים מברכים על תפיסת חשוד בהריגת לוחם סיירת גולני ● הפעלת הרכבת נדחתה שוב למועד לא ידוע ● הסתדרות המורים דורשת לימודים בקפסולות, גלנט יקיים הערכת מצב ● ראש המל"ל לשעבר מתנגד לסיפוח

.מפגינים נגד השחיתות חסמו היום את הכניסה למשרד החוץ בזמן שהתקיימה שם ישיבת ממשלה (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
יונתן סינדל / פלאש 90
.מפגינים נגד השחיתות חסמו היום את הכניסה למשרד החוץ בזמן שהתקיימה שם ישיבת ממשלה, 7 ביוני 2020
06:57 עריכה

חברי הכנסת איימן עודה, היבה יזבק, עאידה תומא סלימאן ומטאנס שחאדה – ארבעתם חברי הרשימה המשותפת – נכנסו לבידוד, לאחר שחקירה אפידמיולוגית שנערכה לחבר הכנסת סמי אבו שחאדה, שנדבק בקורונה, קבעה שעליהם לעשות כן. בנוסף גם שני מנהלי הסיעה נדרשו להיכנס לבידוד.

אמש נשא עודה דברים בהפגנה שנערכה בתל אביב נגד הסיפוח.

07:24 עריכה

חמישה מוחים, שהשתתפו בהפגנה נגד הסיפוח שנערכה אמש בתל אביב, נעצרו על ידי המשטרה, כי, על פי החשד, הפרו את הסדר הציבורי. בעימותים שבין המשטרה והמפגינים הותקף צלם "הארץ" תומר אפלבאום על ידי שוטרים וחלק מציוד הצילום שלו נפגע. "ניסיתי לצלם את השוטרים, ואז הם החליטו לעצור אותי. אחד נתן לי אגרוף, אחד נתן לי ברכייה, ואחד דחף לי את הראש", סיפר.

מהמשטרה נמסר שהשוטרים סברו בטעות שאפלבאום הוא מפגין – ולא עיתונאי. עוד נמסר שהנושא ייבדק.

07:37 עריכה

מחר אמורה הייתה רכבת ישראל לשוב לפעילות, אולם בשל העלייה בהתפשטות הקורונה תיתכן דחייה נוספת במועד חזרתה. לפי המתווה המסתמן, יוגבל מספר הנוסעים ברכבת, ומי שירצו לעשות שימוש בשירותיה יידרשו לרכוש מראש כרטיס נסיעה.

08:11 עריכה

הממשלה צפויה לאשר היום בישיבתה השבועית את הקמת משרד הדיגיטל הלאומי, שבראשו יעמוד השר דודי אמסלם. האחריות ללשכת הקשר נתיב תופקד בידיו של זאב אלקין. הישיבה תתקיים בשעות 14:00-11:00.

• סדר יום לישיבת הממשלה השבועית

08:36 עריכה

ועדת הכספים תתכנס הבוקר להמשך הדיון בהצעת חוק מענק עידוד תעסוקה – זאת לאחר שהתקבל מיושב ראש הכנסת, יריב לוין, אישור מיוחד לכינוסה. האישור נדרש בשל מתכונת הפעילות המצומצמת של הכנסת, בניסיון לבלום את התפשטות הקורונה במשכן, לאחר שחבר הכנסת סמי אבו שחאדה חלה בנגיף.

09:20 עריכה

ועדת השרים לענייני חקיקה תתכנס היום, לראשונה מאז הושבעה הממשלה. הוועדה תדון בחוק הקורונה, שלאחר מכן יועבר להליך חקיקה בכנסת. אלפי הערות והתנגדויות הוגשו למשרד המשפטים בעניין חוק זה.

09:31 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש הערב עם ראשי רשויות ביהודה ושומרון התומכים בתוכנית טראמפ, בהם ראש מועצת אפרת עודד רביבי.

09:53 עריכה

מנגנוני הביטחון הפלסטיניים סיכלו בימים האחרונים פיגוע שתוכנן נגד כוחות צה"ל באזור ג'נין, זאת אף על פי שהתיאום הביטחוני בין ישראל לפלסטינים הופסק.

10:46 עריכה

ועדת החוק, חוקה ומשפט של הכנסת תדון היום על החוק הנורווגי. האופוזיציה הגישה אלפי הסתייגויות לחוק.

11:33 עריכה

"מבחינה מקצועית יש בעיות ואין שום סיבה לעשות את זה, אין לנו שום רווח מהסיפוח" – כך אמר הבוקר יעקב עמידרור בראיון לינון מגל ובן כספית בתחנת הרדיו 103fm. "אני", אמר ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, "תומך בהחלת ריבונות רק בבקעת הירדן שם יש קונצנזוס ולא ביהודה שומרון".

12:12 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה –

בסוף השבוע הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית קבעה שאיראן סירבה לאשר לפקחי הסוכנות גישה לאתרים סודיים שבהם איראן ביצעה פעילות גרעין צבאית חשאית.

איראן מפרה בשיטתיות את התחייבויותיה גם בהסתרת אתרים, גם בהעשרה של חומר בקיע וגם בהפרות אחרות. אני מאמין שהגיעה העת, ואני חושב שכבר עברה העת, אבל בוודאי שכעת זה מחויב המציאות לאור הגילויים הללו, שהקהילה הבינלאומית תצטרף לארה"ב ותטיל מחדש סנקציות משתקות על איראן.

בכל מקרה, הקורונה לא מפחיתה כהוא זה מהנחישות שלנו לפעול נגד התוקפנות של איראן. אני חוזר ואומר – ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני ותמשיך לפעול באופן שיטתי נגד הניסיונות של איראן להתבסס צבאית בגבולותינו.

בעולם היום יש כבר קרוב לשבעה מיליון נדבקים ממגפת הקורונה, שגבתה עד עכשיו את חייהם של כ-400,000 בני אדם. גם באזורנו המצב לא השתפר, בנוסף לאיראן ותורכיה שיחד יש להן כמה עשרות אלפי מתים, אנחנו עדים בימים האחרונים לעלייה חדה במצרים וגם בסעודיה. סעודיה פתחה את המסגדים וסגרה אותם לאור ההתפרצות הזאת. גם אצלנו בישראל אנחנו עדים לעלייה חדה בשיעורי ההדבקה בימים האחרונים. כפי שאמרתי כל הזמן: הנגיף כאן. הוא לא המצאה דמיונית לא שלי ולא של אף אחד אחר. מדינות שהמעיטו בהערכת הסכנה של המגפה ושאימצו מדיניות מאוד מקלה, מאוד ליברלית, הבינו שאין ברירה אלא לנקוט צעדים ומגבלות שאנחנו נקטנו עוד בתחילת הדרך, זאת אחרי שהם ספגו אלפי מתים.

מי שאומר שמלכתחילה לא הייתה פה סכנה או שכעת אין סכנה, מטעה את הציבור ומעודד התנהגות שמסכנת את בריאות הציבור ואת חייהם של רבים. חלק מהעלייה הברורה שאנחנו רואים בשמונת הימים האחרונים בשיעור ההדבקה בישראל, חלק מזה נובע, וגם היה צפוי, בגלל ההקלות שעשינו כדי לפתוח את הכלכלה שלנו. אבל חלק גם נובע באופן מובהק מההתרופפות בהקפדה על הכללים של מסכות, מרחק והיגיינה.

גם כשמנטרלים את ההתפרצות בגימנסיה העברית בירושלים, ואת ההתפרצות בבתי הספר, אנחנו רואים עלייה ברורה בחלקים רבים של המדינה ובחלקים רבים של האוכלוסייה. לכן, זימנתי מחר בבוקר את קבינט הקורונה שם נשקול את הצעדים המתבקשים מול התגברות המגיפה, כולל בבתי הספר, כולל בתחבורה הציבורית ובתחומים אחרים גם כן.

במקביל, אנחנו נקיים השבוע ישיבה עם שר האוצר והאנשים המקצועיים שלו ועם כל השרים הכלכליים, שבה אקבל עדכון על הצעדים שנקטנו על מנת להחזיר אנשים למעגל העבודה וצעדים שאנחנו מתבקשים לנקוט כדי לעזור לעסקים קטנים ולעסקים בכלל, לחזור לשגרת פעילות.

יש סימנים ראשונים מעודדים של התאוששות במשק, אתם רואים את זה – פתיחת עסקים, פתיחת מסעדות, לפעמים פתיחה יותר מדי – אנחנו רואים את ההתאוששות הזאת, אבל ההמשך תלוי בכם, אזרחי ישראל.

היום שר הביטחון, שר הבריאות ואנוכי נלך למכון הביולוגי בנס ציונה ונקבל עדכון על ההתקדמות במאמצים למציאת החיסון. אנחנו כולנו מייחלים ומתפללים שהמאמצים האלה יצליחו, אבל אי אפשר לבנות עליהם – לא על אלה וגם לא על המתרחש ביתר המכונים והחברות בעולם. אנחנו כולנו צריכים להבין שאנחנו צפויים לחיות בשגרת הקורונה הרבה זמן. בלי הקפדה על מסכות, מרחק והיגיינה – לא נוכל לעמוד ביעדים שלנו וגם לא נוכל להחזיר את המשק למסלולו. לכן אני מבקש מכם – הקפידו על הכללים למען הבריאות, למען החיים, למען מקומות עבודה.

בהקשר זה, אנחנו נדון היום בחוק הקורונה שמטרתו לאזן בין ההכרח לנקוט צעדים מהירים לעצירת המגיפה, לבין הצורך לשמור על זכויות הפרט שהן יקרות לכולנו.

12:33 עריכה

הממשלה אישרה את מינוי עופר מלכה למנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים.

12:44 עריכה

שדרות שבה למתכונת לימודים בקפסולות, ובכך היא נעשית לעיר הראשונה שבוחרת לשוב לשיטת לימוד זו. ההחלטה התקבלה בשל העלייה בשיעור התחלואה בקורונה בבתי הספר בעיר.

13:00 עריכה

ראש הממשלה נתניהו נדרש בפתח ישיבת הממשלה להריגתו של איאד אל-חלאק בעיר העתיקה בירושלים. "זו טרגדיה, זה אדם עם מוגבלויות – אוטיזם, שנחשד, אנחנו יודעים שלא בצדק, בהיותו מחבל במקום מאוד רגיש. אני יודע שעושים את הבדיקות. כולנו משתתפים בצערה של המשפחה, אני חושב שזה חובק את הציבור הישראלי כולו וגם את ממשלת ישראל כולה". נתניהו אמר שהוא "מצפה לבדיקות המלאות שלכם בעניין הזה. כמובן שזה לא מצדיק את ההתנפלות הפרועה הזו נגד חבר הכנסת לשעבר גליק, ואני בטוח שגם כאן תמצו את הדין".

13:18 עריכה

ביום ראשון הקרוב ישוב שירות התעסוקה לקיים מפגשים פרונטליים בין מחפשי עבודה למתאמי השמה. שירות יינתן למוזמנים בלבד.

13:27 עריכה

פעילים המתנגדים להמשך כהונתו של בנימין נתניהו כראש הממשלה חסמו הבוקר, לדבריהם, את הדרכים המובילות לישיבת הממשלה – שנערכה במשרד החוץ – והביאו לעיכוב בהגעת נתניהו.

מה אין בתקשורת הבוקר?אזכור של חסימת הכניסות לישיבות הממשלה בשעתיים האחרונות שגרמה לראש-ממשלה תחת שלושה כתבי-אישום…

פורסם על ידי ‏‎Crime Minister‎‏ ב- יום ראשון, 7 ביוני 2020

13:45 עריכה

תיראו מופתעים: רכבת ישראל לא תשוב מחר לפעילות; מועד חדש ייקבע בהמשך.

14:07 עריכה

החוק הנורווגי, שעבר בקריאה ראשונה בכנסת, לא יובא השבוע למליאת הכנסת להצבעה בקריאה שנייה ושלישית.

14:15 עריכה

ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החלופי גנץ סיכמו שחוק הקורונה יובא מחר לדיון בקבינט הקורונה. לאחר מכן יעבור החוק לוועדת השרים לענייני חקיקה.

14:25 עריכה

מהנעשה בטוויטר: אחמד טיבי מבקר את דברי נתניהו על הרג איאד אל-חלאק, אריה דרעי עורך ביקור באוהל המחאה של בני העדה הדרוזית, יועז הנדל מגיב על תקיפת צלם "הארץ" תומר אפלבאום אמש, ועוד.

14:32 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיבל היום מידי אגודת הלהט"ב את המדד העירוני הגאה, המדרג את יחס הערים בישראל לציבור הלהט"בי. במקום הראשון דורגה תל אביב, ואחריה – ראשון לציון. ריבלין אמר שטיפולי ההמרה צריכים לרדת מסדר היום בישראל.

14:41 עריכה

שורה של חברי כנסת ביש עתיד – תל"ם תקפו היום את איתן גינזבורג מכחול לבן, על כך שאף על פי שהוא נמנה עם חברי הקהילה הגאה – לא יפעל למען הציבור הלהט"בי. גינזבורג הדף את הביקורת וטען שיש לו תוכנית סדורה בנושא.

14:57 עריכה

הממשלה אישרה את המינוי של אמירה אורון לשגרירה במצרים ואת מינויה של בת עדן קייט לשגרירה בטורקמניסטן.

שר החוץ גבי אשכנזי: "אני מברך על המינוי של שתי השגרירות. מדובר בדיפלומטיות מנוסות, מקצועיות ומוערכות, ואני משוכנע כי יקדמו את היחסים הבילטראלים בין מדינת ישראל למדינות בהן ישרתו להישגים משמעותיים. אני רוצה לאחל לאמירה אורון ובת עדן קייט בהצלחה במשימה הלאומית שלפניהן".

15:20 עריכה

יעל גרמן, שרת הבריאות לשעבר שפרשה מהחיים הפוליטיים, עונה לאיתן גינזבורג שטען שיש עתיד לא קידמה את הקהילה הגאה כאשר ישבה בממשלה. לדברי שרת הבריאות לשעבר גרמן, כשהיא ישבה בממשלה מטעם יש עתיד, חוק פונדקאות עבר בקריאה ראשונה, שונה הליך שינוי מין לטרנסג'נדרים והוקמו דירות מיוחדות עבורם בתל אביב.

15:49 עריכה

הקואליציה תסווג את החוק הנורווגי כהוראת שעה (שתוקפה מוגבל) והאופוזיציה תסיר את אלפי ההסתייגויות שלה בתמורה, לפי הדיווח של אריק בנדר ממעריב.

16:07 עריכה

אל על דיווחה היום לבורסה שהמדינה תעניק לה ערבות של רבע מיליארד דולר להלוואת סיוע. בנוסף, החברה תגייס 150 מיליון דולר בהנפקת מניות והאוצר יתחייב לקנות את המניות שלא יירכשו בהנפקה, כך שבפועל מדובר בהלאמת החברה. המתווה הזה כפוף להסכמת החברה, אישור ממשלה וועדת הכספים. המתווה מותנה גם בפיטורים, ולכן יצריך גם הסכמה של ועד העובדים, שהתפצל בשבוע שעבר.

16:49 עריכה

עוד מקרה של אלימות נגד נשים: פרקליטות מחוז צפון תגיש מחר כתב אישום נגד תושב קרית אתא ששפך על בת זוגו חומר דליק וגרם לה כוויות קשות, מספר ימים אחרי שילדה את בתם. מוקדם יותר הוגשה הצהרת תובע נגד החשוד ברצח מאיה ווישניאק ברמת גן, ואתמול נדקרה אשה על ידי בעלה במודיעין עלית.

17:19 עריכה

נפתלי בנט תוקף את הממשלה על כך שאישרה את הכנסת מנהיג בג'יהאד האיסלאמי לקבורה בעזה. "מדוע לתת לאויבנו מתנת חינם?" שואל שר הביטחון לשעבר וכיום אופוזיציונר מימין. לטענתו, ישראל שולטת על המעבר בפועל, גם אם לא באופן רשמי.

17:40 עריכה

שר האנרגיה יובל שטייניץ מתייחס בגלי צה"ל לעליה בהידבקות בקורונה. הוא מאלה שלא חושבים שצריך לפצות כל עסק (שנסגר בהוראת הממשלה בתקופת הקורונה). כעת הוא חושב שגם קנסות של אלפי שקלים לעסקים שלא שמו שלט עם הוראות קורונה או התו הסגול, הם מוצדקים כי צריך למשמע את הציבור:

"מי שחוגג מוקדם מדי אוכל אותה, זה לא מתמטיקה, אין פה תורת בית ספר איך לפתור את הבעיות, אבל אנחנו רואים את התרופפות המשמעת הציבורית, לפני כחודש וחצי הסתייגנו, אני והשר אלקין היינו השניים שהסתייגו מפתיחה מלאה של מערכת הלימודים אבל השיקולים מאוד מורכבים".

"קיבלנו קריאת השכמה המגיפה הזו כמה שהיא חמורה יכולה להיות חמורה פי 7 ו-77 וצריכים להיות מוכנים לכל תרחיש וצריכים יכולת בינה מלאכותית ויכולת להגיב מיד, קיבלנו קריאת השכמה למה שיכול להיות בעתיד … נשמע לי מאוד הגיוני שהממשלה ושירותי הבריאות חייבים אמצעים כדי למשמע את הציבור".

הפרשן יעקב ברדוגו, שנחשב לתומך מובהק של הממשלה והעומד בראשה, שאל מה לגבי הפרות המשמעת של נתניהו, ריבלין וגלנט, ומדוע הם לא קיבלו קנסות, ("שיראו לי הקנס שהם שילמו?"). שטייניץ לא התבלבל:

"באופן כללי אני אומר שאם לא תהיה משמעת ציבורית, ובקנסות קודם נותנים התראה ורק אחר כך קונסים פעם שניה, אם אנחנו לא קונסים את עצמנו, אתה צודק צריך לתת דוגמה אבל אם לא תהיה משמעת כולנו ניפגע".

18:02 עריכה

בנימין נתניהו וישראל כ"ץ סיכמו על הארכת תקופת החל"ת גם לחודש יוני וכן על ביטול מכסים ומיסי קניה לשורה של מוצרים בהיקף של 1.45 מיליארד שקל בשנה. ראש הממשלה ושר האוצר הסכימו להאריך את ימי החל"ת והזכאות לאבטלה ב-35 ימים.

ביטול המכסים מלווה בציפייה לירידת מחירי המוצרים והשניים שקיבלו את ההחלטה ינסו לוודא שהפחתת המכס תתגלגל לצרכני הקצה.

במסגרת ההחלטה יבוטלו באופן קבוע המכסים ומיסי הקנייה על המוצרים הבאים:
• טלפונים ניידים – 15%
• הנעלה – 12%
• הלבשה וטקסטיל – 6%
• אלקטרוניקה בידורית (טלוויזיות, רמקולים, צגים, ממירים, מקרנים, מגברים, מיקרופונים, אוזניות, כרטיסים חכמים, מכשירי רדיו ועוד) – 15%-30%
• מוצרי חשמל ביתיים מ-6%-12%
• מנורות ונברשות – מ-8%-12%
• צעצועים ומשחקים – 12%
• תמרוקים – 12%
• מוצרים לתינוקות – 12%
• מסגרות ועדשות למשקפיים – 12%

נתניהו: "שר האוצר ואני התדיינו וקיבלנו שני סיכומים להקל על הציבור בעת הזאת. הדבר הראשון זה הארכת משך הזכאות לקבלת דמי אבטלה, והדבר השני זה הקלות במכסים על שורה של מוצרים – טלפונים סלולריים, ביגוד, הנעלה ועוד דברים אחרים. המטרה כאן היא להניע את המשק, להניע את הגלגלים, להקל עליכם אזרחי ישראל".

כ"ץ: "לצד התוכנית הגדולה שאנחנו מובילים והוצאנו לדרך להמרצת החזרת מיליון מובטלים לעבודה, אנחנו גם חיפשנו את אותם דברים שיקלו על הציבור בינתיים. הדבר החשוב ביותר כמו שאמר רה"מ, זה להאריך את משך הזכאות לדמי אבטלה לצעירים, לתת לכל אחד חודש נוסף באותו זמן שהמשק היה סגור, נוסיף להם את החודש הזה, כך שברגע שדמי האבטלה עומדים להיגמר הם יקבלו חודש נוסף. זה נותן בשורה למאות אלפי אנשים".

18:46 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביקרו במכון הביולוגי בנס ציונה ושמעו על הניסיונות למציאת חיסון לקורונה. בביקור השתתף גם ראש המל"ל מאיר בן שבת, ובמסגרתו סקרו אנשי המכון את הניסיונות לפיתוח חיסון ותרופה לקורונה.

נתניהו, גנץ, אדלשטיין ובן שבת בביקור במכון הביולוגי בנס ציונה, היום (צילום: עמוס בן גרשם / לע"מ)
נתניהו, גנץ, אדלשטיין ובן שבת בביקור במכון הביולוגי בנס ציונה, היום (צילום: עמוס בן גרשם / לע"מ)
19:11 עריכה

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד דורשת מהממשלה להורות על חזרה ללימודים בשיטת הקפסולות ברשויות בהן יש שיעור הדבקה גבוה של קורונה. לפי שיטת הקפסולות שהונהגה בתחילת החזרה ללימודים, תלמידי כל כיתה התחלקו לשתי קבוצות נפרדות זו מזו. שר החינוך יואב גלנט אמור לקיים הערב הערכת מצב בנוגע לעלייה בתחלואה במערכת החינוך.

19:18 עריכה

בנט תקף מוקדם יותר את הממשלה על הסכמתה להכניס גופת בכיר בג'יהאד לקבור בעזה. לבסוף התברר שהוא נקבר בדמשק.

19:40 עריכה

בית המשפט ידון בחמישי בעתירה שדורשת לפרסם את הפרוטוקולים של ישיבות הממשלה בנושא קורונה. לפי הכתבת הפוליטית טל שניידר, הבסיס לעתירה הוא שחוק החיסיון מיועד לחוץ וביטחון ולא לבריאות וכלכלה.

19:49 עריכה

משרד הבריאות מודיע על 94 נדבקים בקורונה ו-2 מתים מחצות. מספר החולים הפעילים 2,474 ואתמול בוצעו 11,441 בדיקות.

19:56 עריכה

צה"ל ושב"כ מודיעים על מעצרו של חשוד בהריגת לוחם סיירת גולני סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל במהלך פעילות מבצעית ב-12 במאי 2020. החשוד, נזמי אבו בכר, בן 49 מהכפר יעבד, מתגורר במבנה ממנו הושלכה האבן. החשוד נעצר מיד אחרי האירוע וממצאי החקירה הועברו לתביעה הצבאית. נתניהו אומר שהורה להרוס את בית החשוד. גנץ מקווה שתפיסת "המחבל הארור" תנחם את ההורים השכולים.

20:19 עריכה

נתניהו פוגש כעת ראשי רשויות מקרב המתנחלים שתומכים במתווה טראמפ. זאת, אחרי שראשי מתנחלים אחרים הביעו את ההתנגדות שלהם בימים האחרונים למתווה, ובפרט להקפאת בניה, למובלעות של התנחלויות ולמדינה פלסטינית.

הפגישה עם התומכים שמתקיימת כעת, אמורה להרגיע אותם ולאותת גם לאמריקאים שלא כל המתנחלים מתנגדים למתווה. בהמשך הערב נתניהו ייפגש עם גנץ ואשכנזי כדי לדון בסיפוח.

20:22 עריכה

עובדת ניקיון שהודתה כי שיקרה בעדותה לטובת שרה נתניהו, נשמעה הערב בהקלטה בשיחה עם עובדת אחרת, כשהיא אומרת לה שלא היתה לה ברירה ורצתה בעיקר לשמור על מקום עבודתה.

20:39 עריכה

בתום הערכת מצב החליט שר החינוך יואב גלנט כי המערכת תמשיך לפעול לפי המתווה הקיים, כאשר כל מוסד שבו יאותר נדבק בקורונה ייסגר, והמנהלים וראשי הרשויות יכלו להחליט בעצמם על למידה מרחוק. השר הורה על הקמת חמ"ל 1 בספטמבר להיערכות לשנה הבאה. ההחלטה של גלנט מנוגדת לדרישת הסתדרות המורים לעבור ללמידה בקבוצות קטנות יותר.

21:06 עריכה

האיחוד הלאומי משיק קמפיין שמתייג את תכנית הסיפוח ומתווה טראמפ כמכבסת מלים למדינה פלסטינית.

21:24 עריכה

בטקס אזכרה לחללי מלחמת לבנון (הראשונה) הנשיא מביע תמיכה בהענקת אות למי ששירתו שם במהלך 18 שנה.

22:06 עריכה

הסתיימה פגישת נתניהו עם ראשי מועצות ביו"ש בנושא הסיפוח ותכנית טראמפ. ראש הממשלה ניסה להבהיר לבני שיחו שמפות הסיפוח של האמריקאים יעברו שינויים. בהמשך הערב מתוכננת פגישה לנתניהו עם גנץ ואשכנזי.

22:26 עריכה

משרד החינוך הודיע הערב שאירועי סוף השנה בבתי הספר יוגבלו ל-50 איש, ויחייבו מילוי הצהרות בריאות, מסיכות ושמירה על ריחוק. ההנחיות תקפות למסיבות סיום, חלוקת תעודות, אירועי סיום של י"ב או אסיפות הורים.

סגירה