מסתמן: ארצות הברית לא תתמוך בתוכנית סיפוח שלא תהיה מקובלת על כחול לבן

קבינט הקורונה דחה את ההקלות שהיו מתוכננות לציבור, לבד מקיום אירועים באולמות בהשתתפות של עד 250 איש ● סוכם שעודד פורר יעמוד בראש הוועדה לקידום מעמד האישה, דבר שגרר ביקורת מצד ארגוני נשים ● סקר: 69% מהציבור סבורים שהמשימה החשובה ביותר של הממשלה היא התמודדות עם המשבר הכלכלי; 4% חושבים שהאתגר החשוב מכל הוא סיפוח שטחים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן בדרכם לישיבת הממשלה השבועית, 28 ביולי 2019 (צילום: Menahem Kahana / POOL via AP)
Menahem Kahana / POOL via AP
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן בדרכם לישיבת הממשלה השבועית, 28 ביולי 2019
07:26 עריכה

קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום ולדון בחוק לשעת חירום – החוק שמעניק סמכויות נרחבות לממשלה ולמשטרה.

07:29 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה בתגובה לפעילות המשטרה בשכונת ג'ואריש ברמלה: "הרצח של איאד, אלימות כלפי מפגינים, עיתונאים ורימוני הלם שרירותיים לחצרות בתים ברמלה. מישהו במשטרה מנסה לייבא לפה בכוח את מיניאפוליס. וכמובן שהירי על הניידות ראוי לכל גינוי".

07:39 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת יריב לוין נפגשו אתמול עם 11 ראשי התנחלויות שאינם מתנגדים לתוכנית הסיפוח. ב"הארץ" דווח כי נתניהו אמר שטרם ניתן אור ירוק לתחילת הסיפוח, ושייתכן כי לבסוף יספוחו שטחים מצומצמים מכפי שתוכנן היות שטרם קבעה מפה.

מקור נוסף צוטט אומר כי לוין טען שצפויה התקדמות בהליך "בתוך שבועות ספורים". נתניהו ציין כי למרות שהתוכנית כוללת הקמת מדינה פלסטינית, "הוא לא היה קורא לזה מדינה".

07:41 עריכה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס בראיון לכאן רשת ב' לתוכנית הסיפוח: "רוצים לעקור סעיף מהתוכנית ולספח, כדי לשמח את המתנחלים שכועסים על זה שימינה לא בממשלה – זה לשים את הפוליטיקה לפני הביטחון. הרעיון שאנחנו נספח שטחים מאחורי הגב של העולם ואף אחד לא ישים לב זה ילדותי".

על ניהול משבר הקורונה אמר לפיד: "יש הרבה אנשים בקואליציה ובאופוזיציה שחושבים שהדבר הזה מנוהל בצורה לא נכונה. גנץ ואשכנזי לא קשורים לטיפול במשבר בשום דרך, כרגע נתניהו מנהל את הממשלה והם מסתכלים עליו מהצד, זה לא פריטטי זה פתטי".

08:36 עריכה

דורבן הודי (!) התגלה בשירותים במתחם הכנסת. כיצד הצליח להגיע לשם מבלי שהבחינו בו? עדיין לא ברור

09:46 עריכה

השר לשעבר נפתלי בנט בפנייה לנתניהו וגנץ: "החזירו מיד את הצו לעצירת משכורות מחבלים שגנץ ביטל. חידוש הזרמת כספי הדמים מעודדת את המחבל הבא לרצוח ישראלי".

 

09:48 עריכה

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ: "למתנחלים תאוות כוח שלא יודעת גבול".

10:06 עריכה

חיים ביבס, ראש מרכז השלטון המקומי, תקף בחריפות את משרד הבריאות בראיון בגל"צ: "הם רוצים לסגור את מערכת החינוך, אבל הם לא יסגרו את הילדים, אלא ישחררו אותם כדי להסיר אחריות. הם זורעים היסטריה ומובילים למצב שכולנו נהיה על הגחון. כשנרסק את המגזר הפרטי, לא יישאר מגזר ציבורי".

10:25 עריכה

ימינה: "ריבונות כן. מדינת טרור פלסטינית לא".

בהודעה מטעם המפלגה נכתב: "אנו שבים ואומרים, ימינה תתמוך במלוא המרץ במפת ריבונות אמיתית.תכנית שתקים מדינה פלסטינית דה פקטו, תחנוק את המובלעות, תביא לגירוש תושבים, פינוי המאחזים ולהרס ההתיישבות לא מקובלת עלינו ואנחנו נאבק בה בכל הכח".

10:27 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש, שוב, תלונה במשטרה בגין הסתה לרצח נגדו ונגד משפחתו.

"בזמן האחרון חוצה ההסתה נגד ראש הממשלה ובני משפחתו קו אדום בהתרבות קריאות מפורשות לרצוח אותו ואת בני משפחתו. חלקן מזוהות באופן ברור עם השמאל הקיצוני. ראש הממשלה מצפה לתגובה נחושה של המשטרה והבאת האחראיים לדין", נמסר מטעמו.

10:51 עריכה

מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים פרסמה מסמך בו היא מזהירה בעלי אולמות משימוש בשיקים ששולמו בעבור אירועים שלא התקיימו. 

"יש להגיע לפתרונות מאוזנים והוגנים לשני הצדדים ולא להפקיד שיקים של לקוחות שהזמינו אירועים שלא התקיימו לבסוף". במסמך צויין כי העובדה שבעל אולם מחזיק באמצעי תשלום כלשהו כגון שיקים, אינה מעניקה לגיטימציה להשתמש בו. לפי משרד המשפטים, הפקדת שיקים שניתנו כנגד אירועים שלא התקיימו בשל נסיבות שאינן תלויות בצדדים עשויה להיחשב התנהגות בחוסר תום לב.

11:12 עריכה

ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו ימונה ליו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, כך סיכמו סיעות האופוזיציה.

11:22 עריכה

משרד החינוך הודיע כי בשל העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה, יבוטל סבב הסתיו של משלחות בתי הספר לפולין, אשר מתקיים באוקטובר ונובמבר.

בהערכת מצב שהתקיימה במשרד החינוך ובהתייעצות עם משרד הבריאות, עלה כי בשל המגבלות הקיימות והצפויות על טיסות, מלונות ונסיעה באוטובוסים, לא ניתן לתכנן יציאה סדורה ומובנית לקראת מועד זה

12:03 עריכה

משרד האוצר החליט שלא להתנגד למיזוג בשוק הסלולר בין סלקום לגולן טלקום.

12:04 עריכה

קבינט הקורונה התכנס הבוקר לדיון בנושא העלייה במספר הנדבקים בשבוע האחרון.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי בעיניו יש לפעול ב"מינימום סכנה ומקסימום הגנה", כלומר לפתוח את המשק – כולל את הרכבת – יותר, לצד עלייה במספר הבדיקות היומיות והגברת האכיפה.

"אסור להישאר אדישים למספר הזה", התייחס אדלשטיין למאובחנים החדשים. "המשטרה חייבת לחזור לאכיפה חריפה בקניונים, באוטובוסים, ברכבות, במסעדות, בגני האירועים ובכל מקום כדי להחזיר את הציבור למשמעת ולאפשר לנו להמשיך את פתיחת המשק".

12:23 עריכה

עימות חריף בוועדת הכספים בין שר האוצר ישראל כ"ץ לחברי קואליציה שדורשים להכניס שינויים בהצעת החוק למענקים למי שמחזיר עובדים מחל"ת.

כ"ץ מנסה להכריח את חברי הקואליציה לתמוך בנוסח כמו שהוא. ברקת מתח ביקורת על המתווה וטען שהוא מנותק מהשטח.

12:49 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה ליועץ את אהרון קליין, כתב לשעבר של ה-TIME בישראל.

13:18 עריכה

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה ביקר בשכונת ג'ואריש ברמלה בעקבות הירי לעבר ניידת משטרה: "יש פה אינטרס של המגזר הערבי – קודם כל למגר את הפשיעה. צריך שיהיה ביטחון לכל תושבי רמלה ולוד".

13:24 עריכה

גורמים במשרד החוץ אמרו לקראת ביקורו בארץ של שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, כי ההערכה היא שסיפוח ישראלי לא יוביל לתמיכה גרמנית בסנקציות על ישראל וכי לברלין אין כל כוונה להכיר במדינה פלסטינית.

13:37 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי כוונותיו בעניין סיפוח שטחים באיו"ש ובבקעת הירדן אינן רציניות. "ההתנהלות של רה"מ מוכיחה שמדובר במהלך מצ'וקמק שאמור לשרת את האינטרסים האלקטוראלים של נתניהו ולא את האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל".

את כל סיפור הריבונות על יו"ש ובקעת הירדן, שנתניהו מפטפט את עצמו לדעת מאז 7 באפריל 2019, אפשר לסכם במשפט אחד מהמערבון…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שני, 8 ביוני 2020

13:38 עריכה

קבינט הקורונה החליט: עד 250 איש יוכלו להשתתף באירועים

13:40 עריכה

ח"כ אבי דיכטר נבחר לכהן כיו"ר הוועדה המיוחדת לפיקוח על הכנסות המדינה מהיטל על רווחי גז ונפט.

13:46 עריכה

ח"כ איילת שקד (ימינה) על ההתמודדות עם משבר הקורונה: "טעות כלכלית גדולה תהיה לעצור את פתיחת המשק. אם משרד הבריאות יגדיל את כמות הבדיקות לעשרות אלפים ביום והאנשים ישמרו על ההנחיות ועל הגייניה, נדע לחיות לצד הקורונה. פטיש לחיסול המשק זו לא התרופה".

14:15 עריכה

חברת אל על החליטה להאריך את החל"ת ל-6,000 עובדיה בחודש נוסף – כך דווח בחדשות 12.

14:33 עריכה

יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל ישראל גילה ארדעי הגיב להחלטת קבינט הקורונה לדחות את הפתיחה: "מצרים על ההחלטה שלא להחזיר את תנועת הרכבות. הנהלת החברה וועד העובדים הכינו תוכנית מסודרת ומקיפה כדי לעמוד בכל הנחיות משרד הבריאות לוויסות כמות הנוסעים ושמירה על בריאותם…תנו לנו לחזור להפעיל את הרכבות!".

15:06 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים פגישת עבודה ראשונה עם יושב ראש האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד. השניים דנו בסוגיות המצויות על סדר היום הציבורי.

ריבלין (מימין) ולפיד, 8 ביוני 2020
ריבלין (מימין) ולפיד, היום (צילום: דוברות יש עתיד)
15:52 עריכה

יושב ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, הזהיר בפתח ישיבת הסיעה של יש עתיד – תל"ם מפני הפגיעה של הממשלה בדמוקרטיה בחסות המאבק בקורונה. "האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל, הוא לא הקורונה. האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל הוא שאנחנו מפסיקים להיות דמוקרטיה".

"מעולם לא היה דבר כזה. בתקופות הכי הגרועות שלנו, מלחמת יום הכיפורים, במשברים הכלכליים הכי גדולים, שמרנו על הדמוקרטיה הישראלית", חרץ לפיד. "אחרי כל הקשקושים וההצהרות על ממשלת אחדות, על ראש ממשלה חליפי, כל הסמכויות בחוק הזה יהיו של בנאדם אחד – בנימין נתניהו. סעיף 38 לחוק אומר: 'ראש הממשלה ממונה על ביצוע חוק זה, ורשאי להתקין תקנות לביצועו'. איזה תקנות? איזה שהוא ירצה", ביקר לפיד את החוק. "הוא לבד. אין כנסת. אין קבינט. אין ממשלה. אין ראש ממשלה חליפי. כל הפריטטי הפך לפתטי. בן אדם אחד. לא היה כזה דבר – מעולם".

"זה חוק שנותן לנאשם בפלילים סמכויות מוחלטות על המשטרה. האפשרות להיכנס לאנשים הביתה קיימת בחוק הזה. זו אגדה שהם ביטלו את זה. הוא יוכל לאסור על אנשים להפגין נגדו. הוא יקבע, זה מופיע בחוק, הוא יקבע מה זה 'שימוש סביר בכוח למניעת התקהלות'".

"זה חוק שמגדיר מצב חירום ברמה של מלחמה בשלוש חזיתות. במלחמת המפרץ נפלו על ישראל טילים, והיו עשר תקנות חירום. מאז תחילת הקורונה הותקנו כבר 70 תקנות חירום. בכל 70 התקנות האלה אין מילה אחת על העצמאים. על העסקים הקטנים. על המובטלים. הכל עוסק בסמכויות שנתניהו דרש וקיבל", אמר.

"אין לי שום ציפיות מהממשלה הזו, אבל הכנסת צריכה למנוע את אישור התקנות האלה. הכנסת לא יכולה להסכים שיבטלו את כל סמכויותיה ויעבירו אותן לאדם אחד. אני קורא לכל סיעות הבית, כולל הליכוד, לא להסכים לתקנות האלה".

15:59 עריכה

יושב ראש ימינה נפתלי בנט תקף בפתח ישיבת הסיעה את ראש הממשלה נתניהו ואת שר הביטחון גנץ על יחסם המקל, לדבריו, למחבלים. בישיבת הסיעה נכחו משפחות של נפגעי טרור.

ממשלת ישראל החליטה להפסיק את המרדף אחרי מחבלים ולהקל עליהם.

ב-10 במאי נכנס לתוקף צו שהפעלתי כשר ביטחון אשר לראשונה אסר על בנקים ברשות הפלסטינית להעביר כספים למשפחות מחבלים, רוצחים. אנו מדברים על היקף של מאה מיליון שקלים בחודש. הצו נכנס לתוקף ב-10 במאי. בני גנץ נכנס לתפקידו ובעצם ביטל את הפעלת הצו. זו כמעט הפעולה הראשונה של בני גנץ כשר הביטחון.

אף אחד לא מבין את הלוגיקה. ככל שאנו מנסים לברר – מסבירים לנו שלקראת מהלך של ריבונות רוצים להרגיע ולפייס את הפלסטינים. מסבירים לנו שמשפחות הרוצחים והמחבלים כעסו, הפעילו אלימות מול הבנקים וראשי הרשות הפלסטינית. ראשי הרשות הפעילו לחץ על שר הביטחון, ושר הביטחון גנץ השעה את זה.

אני קורא מפה לראשי הממשלה גנץ ונתניהו – תפעילו מחדש את הצו! עצרו את העברת הכספים למחבלים.

צריך לדעת שכל הכסף הזה שעובר. מגיע למחבלים רוצחים ולמשפחות של מחבלים שנהרגו בזמן פיגוע. הם הדלק שמניע את עיקר הטרור. רוב הטרור היום הוא טרור מונע תמריץ כספי. האקזיט הפלסטיני היום הוא לרצוח יהודים. בלי זה התמריץ יורד ולכן חייבים לעצור את זה. ההחלטה של בני גנץ ונתניהו נותנת רוח גבית לטרור.

16:24 עריכה

בפגישה שנערכה אתמול בין ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גנץ ושר החוץ אשכנזי השתתף גם שגריר ארצות הברית בישראל, דייוויד פרידמן – כך פרסם ברק רביד מחדשות 13. בפגישה לקח חלק גם יושב ראש הכנסת יריב לוין.

16:33 עריכה

ראש הממשלה נתניהו ממשיך לשתף את עוקביו בפעילותו: בסרטון האחרון שפרסם ביקש נתניהו, בין היתר, להפריך את הטענות על ארוחות פאר על ידי הצגה של הארוחה הצנועה שהוא אוכל.

16:43 עריכה

בתום הדיון של ועדת השרים לענייני קורונה עדכן ראש הממשלה נתניהו שהוחלט להקפיא את כל צעדי ההקלות, להוציא ההיתר לקיים אירועים באולמות של עד 250 משתתפים.

 

סיימנו עכשיו קבינט קורונה. הישיבה נפתחה בסקירה של המומחים, הם מראים לנו שיש עלייה חדה מאוד בתחלואה. יכול להיות שאנחנו כבר בתוך המדד הזה של הכפלה תוך עשרה ימים של קצב הנדבקים. אני מקווה מאוד שלא.

הדבר שהחלטנו לעשות זה קודם כל להרים הנדברקס. אנחנו עצרנו את כל ההקלות שהיינו אמורים להחיל בימים הקרובים, נבדוק את זה בשבוע הקרוב. יוצא מן הכלל אחד זה אולמות אירועים – נאפשר את הפעלתם בהתאם להנחיות משרד הבריאות ונדווח לכם בהמשך.

הדבר העיקרי – שכל המומחים וכל יודעי הדבר הדגישו – זה שמוכרחים לשמור על שלושת הכללים. אני קורא להם "פסח, מצה ומרור" – זה חבישת מסכות, שמירת מרחק של שני מטר והיגיינה – שטיפת ידיים. אני מבקש מכם, למען הכלכלה שלנו, למען הבריאות שלנו, למען החיים של כולנו, אנא הקפידו על הכללים.

16:51 עריכה

קבינט הקורונה אישר את החוק למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, המעניק לממשלה סמכויות נרחבות להטלת מגבלות על הציבור כחלק מהמאבק במגפה. בשונה מגרסתו הקודמת, במתכונתו הנוכחית הכרזה על מצב חירום תיעשה על ידי הממשלה כולה, ולא ראש הממשלה בלבד. הדיון הבא בחוק צפוי להיערך בוועדת השרים לענייני חקיקה.

בישיבה ביקש ראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן, שיפותחו יכולות אזרחיות חלופיות, שלא יצריכו מעורבות של ארגונו באיתור חולי קורונה. קבינט הקורונה החליט שלא לקדם את חוק איכון שב"כ. ועדת השרים לענייני חקיקה אמנם עתידה לאשר את נוסח החוק, אך הוא לא יקודם בכנסת. בימים הקרובים צפוי להיפסק השימוש באיכון שב"כ.

17:30 עריכה

אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, הגיבה באמצעות פרקליטה, עורך הדין יוסי כהן, לבקשת המדינה לעיכוב הליכים בתיק של עובדת בית ראש הממשלה שירה רבן: "מדובר בהתערבות בוטה וחסרת תקדים בהליך משפטי אזרחי שבו המדינה נתבעת".

17:48 עריכה

יושבת ראש תנועת הנשים נעמת, חגית פאר, תקפה את המלצת ועדת הכנסת למנות את חבר הכנסת עודד פורר לראשות הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי: "אפילו פולישוק לא היה מוציא תחת ידיו החלטה הזויה כזאת".

אפילו פולישוק לא היה מוציא תחת ידיו החלטה הזויה כזאת. אם לא מספיק תת הייצוג הנשי בכנסת ובממשלה המנופחת הזאת – כעת, מומלץ להעמיד חבר כנסת ללא ניסיון מיוחד בתחום קידום שוויון מגדרי בראשות ועדה שתחליט כיצד לקדם שוויון זכויות לנשים. בעניין אי קידום נשים נראה שיש הסכמה מקיר לקיר בכנסת – אין קואליציה ואופוזיציה.

יש לברך על כך שהוועדה לקידום מעמד האישה כה פופולרית שגם גברים רוצים לעמוד בראשותה – המאבק המגדרי אכן צריך להיות נחלת גברים ונשים כאחד. יחד עם זאת, הדבר יהיה טבעי בהרבה כאשר נשים תעמודנה בראשות ועדות אחרות בכנסת, למשל חוץ וביטחון. כנראה שוועדת הכנסת לא מצליחה למצוא נשים ראויות בישראל לתפקיד – אשמח מאד לסייע לה.

גם העמותה כולן ביקרה את המינוי –

18:40 עריכה

כדי לסכל הקמה של ועדת חקירה בנושא הצוללות, החליש הליכוד את כוחה של האופוזיציה בוועדה לביקורת המדינה – כך דיווחו טל שלו ויקי אדמקר ב"וואלה! ניוז".

לפי הפרסום, ראש הממשלה בנימין נתניהו דרש מיושב ראש הכנסת יריב לוין ומיושב ראש האופוזיציה מיקי זוהר לסכל את מינויו של עפר שלח לתפקיד. השניים סירבו והתעקשו לעמוד בסיכומים שהושגו עם האופוזיציה, אך כוחה של הקואליציה בוועדה, המונה 11 חברים, הוגדל ל-4-7 לעומת היחס 5-6, שהיה בעבר.

כדי להגדיל את כוחו של הליכוד בוועדה הוחלף אחד משני נציגי כחול לבן בנציג של הליכוד בתמורה למינויו בוועדת החוקה, חוק ומשפט.

18:52 עריכה

צה"ל קיים היום פורום להפקת לקחים ממשבר הקורונה.

הרמטכ"ל אביב כוכבי נשא דברים –

נקראתם לדגל עם פרוץ המגיפה – והתייצבתם, אבל האמת, רובכם הגדול נקרא על ידי צו מצפונו וערכיו, ולכל מקום ונושא שבו נדרשה עזרתכם – הגעתם. עשיתם זאת במסירות ובמקצועיות בלתי מתפשרת.

המאמצים השונים נפרסו לאורכה ולרוחבה של הארץ – לוחמים בסמטאות של בני ברק וירושלים חילקו מזון, חיילים וחיילות פעלו במתן מענה הסברתי לאזרחים, מפקדות ומפקדים סייעו ברשויות המקומיות, במלונות ובבתי החולים, ואנשי היחידות הטכנולוגיות עמלו לילות כימים על פיתוח שיטות ואמצעים מתקדמים לסיוע במאבק.

בזכותכם, מפקדי היחידות שעלו על הבמה, ובזכות אלפי המפקדים והחיילים שבשמם אתם עומדים כאן היום – יכולנו לאתגר. המאמץ היה משותף. צה"ל פעל כמקשה אחת ושיתף פעולה עם גופים אזרחיים ועם משרדי הממשלה.

צה"ל לא נח על זרי הדפנה, אנחנו לומדים, מתחקרים ומפיקים את הלקחים הנדרשים על מנת לשפר את מוכנותנו להתמודדות עתידית, במסגרת ההיערכות לגל שני, בתקווה שלא יבוא.

18:58 עריכה

יושב ראש ימינה, נפתלי בנט: "דחיית פתיחת נסיעת הרכבות היא שגיאה חמורה של הממשלה".

19:20 עריכה

ישראל מונעת משר החוץ של גרמניה, הייקו מאס, מלבקר ברמאללה בטענה, שאם יעשה כן – יידרש לשהות שבועיים בבידוד לפני עזיבתו את האזור, כך דיווחה הערב נעה לנדאו ב"הארץ".

מאס עתיד להגיע לישראל מחרתיים ויקיים פגישת עבודה ראשונה עם מקבילו בישראל, גבי אשכנזי. באופן לא פורמלי, מטרת הביקור היא להזהיר את ישראל מפני סיפוח שטחים.

19:26 עריכה

ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון בני גנץ יקיים מחר פגישה עם ראשי מועצת יש"ע. בין היתר ידונו במפגש בשאלת הסיפוח.

20:01 עריכה

ראש הממשלה נתניהו אמר בדיונים פנימיים שתיתכן נסיגה בהקלות, שהשיתה הממשלה על הציבור – כך דיווחה הערב קרן מרציאנו בחדשות 12. הכוונה היא, בעיקר, לחזרה למתכונת לימודים בקפסולות.

20:27 עריכה

לו הבחירות היו נערכות היום היה הליכוד מקבל 40 מנדטים – כך נמצא בסקר שנערך עם ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע ואיי-פאנל ופורסם הערב בחדשות 12.

בסקר נמצא שהרשימות העבודה, גשר, דרך ארץ והבית היהודי לא עוברות את אחוז החסימה.

נבחנה גם אפשרות שמפלגה שתייצג את ציבור העובדים העצמאיים – "השולמנים" – תתמודד בבחירות. רשימה כזאת, כך נמצא, תזכה בחמישה מנדטים.

בסקר נשאלו המרואיינים מהי לדעתם המשימה החשובה ביותר של הממשלה החדשה. 69% מהמשיבים אמרו שהמשבר הכלכלי הוא המשימה החשובה ביותר, 15% – המלחמה בקורונה, 4% – המאבק באיראן ו-4% – סיפוח יהודה ושומרון.

שאלה נוספת שעליה התבקשו הנסקרים לענות היא עמדתם ביחס לסיפוח, לפי מתווה טראמפ, הכולל הקמה של מדינה פלסטינית. 46% מהמרואיינים הביעו התנגדות, 34% הביעו תמיכה, ו-20% אמרו שאינם יודעים.

20:50 עריכה

ארצות הברית תתקשה לתמוך בסיפוח שכחול לבן תתנגד לו – כך דווח הערב בחדשות 12 ובחדשות 13. עוד דווח שהסיפוח לא צפוי להתרחש ב-1 ביולי. מבחינת האמריקאים סיפוח יוכל להיעשות עד אמצע חודש אוגוסט.

21:27 עריכה

שר התרבות והספורט חילי טרופר התראיין לראשונה מאז נכנס לתפקידו. בראיון ליונתן ריגר בחדשות 12 נדרש טרופר למאבקה של קודמתו בתפקיד, מירי רגב, בקולות שהיא תפסה כביקורתיים. השר אמר שהוא סבור שישראל חזקה ויציבה דיה כדי לשאת ביקורת.

"התנהגות חצופה, מסכנת חיים" – כך הגדיר טרופר התגודדות של אוהדי כדורגל שהפרו את ההנחיות לציבור בנושא הקורונה.

טרופר נשאל על הדברים שנשא ראש הממשלה נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים, לפני פתיחת הדיון בעניינו. "לא אהבתי את הדברים שלו", אמר. "היה לי מאוד קשה עם הדברים האלה", הבהיר טרופר.

21:54 עריכה

פרופסור חזי לוי ישתכר כמנכ"ל משרד הבריאות פי שניים מהשכר שהרוויח משה בר סימן טוב – כך פרסמה רוני לינדר ב"דה-מרקר". בר סימן טוב, שהשתכר כ-39 אלף שקל בחודש, ואילו לוי ירוויח כ-80 אלף שקלים בחודש. הסיבה לפער היא שבר סימן טוב איננו רופא, לכן השתכר שכר מנכ"לים, ואילו לוי זכאי לדירוג רופאים. בנוסף מקבל לוי, קצין רפואה ראשי לשעבר, פנסיה מצה"ל.

22:24 עריכה

מהנעשה בטוויטר: אורלי לוי-אבקסיס נפגשת עם ראש עיריית אילת, רם בן ברק קורא לנתניהו לקצץ במספר השרים, ועוד.

22:46 עריכה

ראשי ממשלת צ'כיה ובולגיה התקשרו לברך את ראש הממשלה נתניהו על הקמת הממשלה החדשה.

נתניהו וראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש דנו בשיתופי פעולה בתחומי הקורונה, הסייבר ותחומים נוספים. כמו כן, ראש ממשלת צ'כיה הזמין את נתניהו לביקור בצ'כיה והשניים סיכמו לקיים את מפגש הממשלות הבא בפראג, כשהנסיבות יאפשרו.

מוקדם יותר היום, ראש ממשלת בולגריה בויקו בוריסוב התקשר לראש הממשלה בנימין נתניהו כדי לברך על הקמת הממשלה. השניים דנו באתגרי ההתמודדות עם נגיף הקורונה, וסיכמו להגביר את שיתוף הפעולה בין המדינות במגוון תחומים. נתניהו הזמין את ראש ממשלת בולגריה בוריסוב לבקר בקרוב בישראל והוא נענה להזמנה.

סגירה