אדלשטיין הורה לערוך בירור לסמנכ"ל משרדו, שהתיר לאיש עסקים שלא לשהות בבידוד

פרופסור איתמר גרוטו נתן אישור למיליארדר טדי שגיא, ששב מחו"ל, שלא להיות בהסגר ● שר החוץ של גרמניה: אם ישראל תספח שטחים, יהיו מדינות שינקטו סנקציות, ייתכן שאף יכירו במדינה פלסטינית ● אחרי שלושה חודשי פעילות, שב"כ מפסיק לאכן טלפונים של חולי קורונה ● הגבלות הכניסה לישראל על זרים מוארכות עד 1 ביולי ● שר המדע שי נכנס לבידוד לאחר שנחשף לחולה קורונה

יולי אדלשטיין (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
יולי אדלשטיין
07:21 עריכה

סגן שר הבריאות יואב קיש על ההתפרעויות לאחר משחקי הכדורגל: "משחקי הכדורגל מתנהלים ללא קהל בשביל למנוע את ההתקהלות ההמונית. אם המשחק הוא טריגר לדבר כזה – זה דבר שלא יכול להתקיים. אם הדברים האלה ימשיכו, בהחלט יכול להיות שנעצור את זה.

בראיון ל"חדשות הבוקר" בערוץ 12 הוסיף קיש: "ברור שהיום אי אפשר לחזור לימי הסגר. הגישה שלי ושל שר הבריאות לנושא הכלכלה הוא דרמטי. אנחנו מבינים איפה אנחנו נמצאים. יש שני מקומות שבהם אנחנו פגיעים – מקומות שבהם יש התקהלויות, ומקומות כמו בתי הספר".

07:26 עריכה

שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס, צפוי להגיע היום לישראל לביקור בן יממה כדי לדון בתוכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ובפרט בהחלת הריבונות.

במסגרת הביקור, ייפגש האס עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי.

07:41 עריכה

ח"כ גדעון סער (ליכוד) על החלטת בג"ץ לבטל את חוק ההסדרה משום ש"אינו חוקתי": "התוצאה לא הגיונית וגם בעיתוי תמוה – מה הדחיפות לתת פסק דין על חוק שחוקק לפני שלוש וחצי שנים ושכב שנים בבית המשפט, דווקא שבועות ספורים לפני החלת הריבונות?" – את הדברים אמר סער בראיון לגל"צ.

07:42 עריכה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, אמר בראיון ברדיו 103FM: "כל מה שגנץ ואשכנזי עושים בממשלה זה לתת לגיטימציה לראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום חמורים… אין דבר כזה להילחם בשחיתות מבפנים…בסופו של דבר פוליטיקה עוסקת בערכים, לא באמנות האפשר".

עוד הוסיף לפיד: "לא יהיה שום סיפוח, זה ספין קלאסי של נתניהו כדי שלא ידברו על המשבר הכלכלי".

08:26 עריכה

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה): "את שלל הפלפולים ה'משפטיים' המלאכותיים שנפרשו במלמעלה ממאה עמודי פסק הדין שפסל את חוק ההסדרה אפשר לתמצת בשני משפטים קצרים: הערבים הם בעלי הבית ביהודה ושומרון, אנחנו אורחים. אורח לא יכול לפגוע בזכויותיו של בעל הבית. כל שאר קשקוש. זה לא משפט. זו פוליטיקה".

08:57 עריכה

ח"כ נפתלי בנט נגד נתניהו על התנהלותו בכל הנוגע לרשות השופטת

09:30 עריכה

ח"כ ניר ברקת (ליכוד) התייחס בראיון לרדיו ירושלים לביטול חוק ההסדרה: "חוק ההסדרה הוא מידתי וראוי בעיניי. פסילתו מחייבת אותנו לכתוב אותו מחדש או ללכת לנושא של פסקת ההתגברות ולתקן את העוול הזה. בממשלת האחדות ידענו שייתכן ונצטרך לעשות פשרות, או שזה יסודר בממשלת האחדות או שיסודר אחריה".

עוד הוסיף: "זה דבר שקשה לנו לחיות איתו ואני מקווה שבכחול לבן יבינו את זה. אם לא נקבל פתרונות זה יכול בהחלט לסכן את ממשלת האחדות, גם נושא הריבונות. גם נושא התקציב. אם הדברים האלו לא יגיעו להסכמות עם כחול לבן, חד משמעית – יכול להיות ששווה לפרק את החבילה".

09:31 עריכה

השרה מירי רגב יוצאת גם היא להתקפות נגד ביטול חוק ההסדרה על ידי בג"ץ

10:02 עריכה

ח"כ תמר זנדברג בראיון לגל"צ על כך שימינה מעוניינת להעלות להצבעה את פסקת ההתגברות: "כל דבר עבורם זה פסקת התגברות, כי הם רוצים להחליש את בג"ץ ההתנפלויות על בג"ץ מאתמול צבועות בצורה יוצאת דופן".

10:37 עריכה

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה: "כוחות המשטרה פתחו במבצע אכיפה מקיף בביר הדאג'. 14 חשודים נעצרו. 3 כלי רכב נתפסו. ציוד וכסף מזומן הוחרמו. ישר כוח למפקדים ולמפקדות, לשוטרות ולשוטרים בשטח, שממשיכים לפעול לחיזוק המשילות ולחיזוק הביטחון האישי של תושבי הדרום. זה ממש לא צעד יחיד. כך זה יימשך".

 

10:40 עריכה

סגן ראש מועצה אזורית שומרון דוידי בן-ציון הגיב לדיווח של שלום ירושלמי הבוקר בזמן ישראל, לפיו גורמים מדיניים מעריכים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יוותר בשלב זה על החלת הריבונות בבקעת הירדן ויסתפק בסיפוח מיידי של הערים מעלה אדומים ואריאל, ושל גוש עציון.

"ביזיון", אמר בן-ציון לזמן ישראל. "שוב אנחנו נגררים לשיח של מה האינטרסים הזרים, מה יגידו בבית הלבן ואיזו מחאה יביעו הירדנים.

"בסוף מדובר פה בהחלטה שכולה ישראלית, ולאחר יותר מיובל שנים של היסוס הגיעה השעה לעשות מעשה. אין לדעת אם תהיה שעה טובה ומתאימה ממנה.

"החלת ריבונות זה צעד נכון ומתבקש ובלבד שהוא לא כרוך עם הקמת מדינת טרור בלב ישראל".

11:12 עריכה

שר האוצר, ישראל כ"ץ, נפגש עם אביר קארה, מייסד קבוצת העצמאים "אני שולמן", שהעלה בפניו את עיקרי בעיות העצמאים בישראל. בסיום המפגש הנחה כ"ץ על ביצוע עבודה משותפת עם נציגי "אני שולמן", במטרה לגבש צעדים מהירים לתמיכה בציבור העצמאים

11:13 עריכה
12:06 עריכה

שלמה נאמן, ראש מועצת גוש עציון, המתנגד לתכנית טראמפ, הגיב לזמן ישראל על האפשרות כי נתניהו יחיל את הסיפוח המיידי רק על מעלה אדומים, אריאל וגוש עציון: "אני שמח על האפשרות הזו, אם היא רק תצא לפועל".

"מצדי שלא יחילו עכשיו ריבונות על כל גוש עציון, אלא רק על אצבע של 300 מטר לקבר רחל", נאמן אמר לשלום ירושלמי. "אני אחיה עוד קצת תחת ממשל צבאי. זה שובר את האמברגו נגד הריבונות, וזה מה שחשוב. המאבק שלנו על המפות יחכה קצת או הרבה, כי אנחנו נתנגד לעולם למדינה פלסטינית".

12:32 עריכה

ח"כ עידן רול (יש עתיד-תלם): "תחבורה ציבורית בשבת רק תעזור למשק לצאת מהמשבר – היא תעזור לעסקים בתחום התרבות, המזון ולחנויות. לציבור החילוני יש זכויות, וזכותו להמשיך להשתמש בתחבורה ציבורית גם בשבת. ישנם רבים אשר לא יכולים להחזיק רכב פרטי, ותחבורה ציבורית בשבת היא הכרח עבורם.
לכן הגשתי הצעת חוק בנושא".

12:32 עריכה

שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס, נחת בישראל, והחל את פגישתו עם שר החוץ, גבי אשכנזי.

בהמשך הביקור ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ. מאס צפוי לדון עם השלושה על הסיפוח הצפוי לצאת לדרך בחודש הבא.

13:08 עריכה

שרת התחבורה מירי רגב: "ראינו את התמונות של האזרחים מחכים בתחנות האוטובוסים, את העומס בתחנות האוטובוסים. שלחתי את התמונות גם לברסי וגם לגורמי הבריאות כדי שיראה שאם אנחנו לא נפזר את הנוסעים – מוקד התחלואה יגדל".

13:14 עריכה

10 בהם תלמידים ועובדי הוראה נוספו מאז אתמול בערב למניין הנדבקים בקורונה בקרב מערכת החינוך – כך עולה מנתונים שפורסמו על אודות מצב התחלואה. בכך, עלה מניין הנדבקים במערכת ל-428.

על פי הנתונים, 23,786 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד מחשש להדבקה בנגיף מתוך כשני מיליון וחצי תלמידים ומורים במערכת. מדובר בעעלייה של 1,909 מאז אמש.

13:43 עריכה

שר החוץ גבי אשכנזי בפגישתו עם שר החוץ של גרמניה: "אין מפות. יש איזה עבודה טכנית לשרטט בשטח את הדברים. איפה זה בדיוק עובר ביישובים ובגושים? אין כרגע החלטה. אנחנו נהיה חלק מהתהליך, מכירים את העבודה וגם נאשר אותה. זה רק אחרי שיהיו הסכמות עם האמריקנים"

שר החוץ הגרמני מאס: "אירן מאיימת באופן סדיר, מלהיטה את האזור ומקדמת טרור. כולנו רוצים אירן ללא גרעין ולכן היה הסכם. אירן מפרה את התחייבויותיה במשך תקופה לא קצרה והדוח הרבעוני שפורסם מאשר זאת – פנינו לגוף האחראי בכדי שיעמדו בהתחייבויות". כמו כן, מאס הבהיר שעמדת גרמניה זהה לעמדת האיחוד האירופי, וביקש משא ומתן שסופו פתרון פוליטי לכולם.

13:48 עריכה

הליכוד מגיש מחדש את חוק ההסדרה – בהתאם לתיקונים שדרש השופט נעם סולברג מבית המשפט. "פסילת חוק ההסדרה סמוך להחלת הריבונות – עיתוי לא מקרי", אמרה ח"כ מיכל שיר.

14:13 עריכה

הוועדה המיוחדת בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון, קיימה היום דיון מיוחד על התמודדות העיר אילת עם אתגרי הקורונה, שהביאה לפגיעה אנושה בכלכלת העיר על כל חלקיה ואחוזי אבטלה גבוהים במיוחד וכן לפגיעה קשה בהכנסות העירייה.

יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, אמרה: "אילת תוכל לחזור לעבוד בשגרת קורונה, רק אם יאושר לה התקציב שיבטיח את תפקוד תכנית עיר ירוקה".

14:14 עריכה

ח"כ שרן השכל (ליכוד) התייחסה בראיון לגל"צ לרפורמת הקנאביס: "אנחנו עוד רחוקים מלפתור את הכשלים. יש רצון כן לעשות שינוי רציני. מאמינה שבשבועות הקרובים יהיה מתווה חדש".

15:09 עריכה

הלילה, בחצות, יופסק איכון הטלפונים שביצע שירות הביטחון הכללי כחלק מהמאבק במגפת הקורונה. איכוני השב"כ החלו להתבצע באמצע במרץ האחרון.

15:20 עריכה

יושב ראש ימינה, נפתלי בנט, הציג את תוכנית שגיבש להיערכות לקראת גל תחלואה שני מקורונה. לפי התוכנית, יוקם מערך לביצוע של מאה אלף בדיקות ביום, יוכשרו אלפי סטודנטים לביצוע חקירות אפידמיולוגיות, ייעשה בידוד גאוגרפי ממוקד ויוקם מערך בדיקות סרולוגיות.

16:00 עריכה

מינויו של גלעד ארדן לשגריר ישראל באו"ם ובארצות הברית יובא לאישור הממשלה ב-5 ביולי. לאחר שתיפסק חברותו בממשלה יתמנה תחתיו אופיר אקוניס לחבר בממשלה ויכהן כשר לשיתוף פעולה אזורי.

16:54 עריכה

חברות תעופה זרות עודכנו שישראל מאריכה את הגבלות הכניסה על זרים עד 1 ביולי.

17:30 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שר החוץ של גרמניה הייקו מאס, והשניים דנו, בין היתר, בתהליך השלום באזור – כך עדכן משרד החוץ הגרמני.

17:53 עריכה

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלקי הזהיר בשיחת ועידה שקיים עם שרי חוץ של מדינות מוסלמיות ש"סיפוח יהפוך את הסכסוך מפוליטי לדתי ויביא לשליטה ישראלית מלאה במסגד אל-אקצא".

18:15 עריכה

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה גיא סמט יסיים את תפקידו, ותחתיו יתמנה דוד יהלומי – ששימש כגזבר המועצה המקומית גדרה, שבראשה עומד אחיה של השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל.

18:18 עריכה

ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון, בני גנץ, נפגש עם שר החוץ הגרמני, הייקו מאס. השניים דנו, בין היתר, בתוכנית טראמפ לאזור ובאיום הנשקף מאיראן.

בתום הפגישה אמר גנץ: "אנו מוקירים את היחסים המיוחדים עם גרמניה ונעשה כל שניתן כדי לחזק את שיתוף הפעולה והדיאלוג עמה כמובילה חשובה באיחוד האירופי וכידידת אמת של ישראל. לגרמניה יש תפקיד משמעותי בקידום השלום והביטחון במזרח התיכון".

18:44 עריכה

ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ של גרמניה הייקו מאס דנו בפגישתם היום בסוגיות מדיניות וכלכליות – כך נמסר מלשכת ראש הממשלה.

השניים דנו בהתמודדות עם נגיף הקורונה ועל השלכותיו על הכלכלה. נתניהו הדגיש את הצורך להגביר את הלחץ על איראן, והזכיר שהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית קבעה שאיראן ממשיכה להפר את התחייבויותיה ולהסתיר אתרים החשודים בפעילות גרעין צבאי. כמו כן, ראש הממשלה דן עם שר החוץ על הפסקת מימון עמותות הפועלות נגד ישראל.

שר החוץ הגרמני ביקש לשמוע על תוכניות ממשלת ישראל בנושא תכנית טראמפ, במיוחד בשל כהונתה הקרובה של גרמניה כנשיאת האיחוד האירופי ובמסגרת חברותה במועצת הביטחון של האו"ם. נתניהו אמר, שכל תוכנית ריאלית חייבת להכיר במציאות ההתיישבות הישראלית בשטח, ולא לטפח את האשליה של עקירת אנשים מבתיהם, ושלישראל צורך בשליטה ביטחונית מלאה מערבית לירדן.

19:18 עריכה

בשבוע הבא תיערך פגישה בנושא הסיפוח בין ראש הממשלה נתניהו, ראש הממשלה החליפי גנץ, שר החוץ אשכנזי ושגריר ארצות הברית בישראל פרידמן. עמית סגל מחדשות 12 הגדיר את הפגישה כמכריעה, בעוד שברק רביד מחדשות 13 כתב שלא מדובר בפגישה מכריעה.

20:03 עריכה

שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס, הזהיר בפגישות שקיים היום עם ראש הממשלה נתניהו, ראש הממשלה החליפי גנץ ושר החוץ אשכנזי, שתהיינה מדינות שיטילו סנקציות על ישראל אם ייעשה סיפוח וייתכן שאף יכירו בפלסטין כמדינה. מאס אמר שמדינתו עצמה לא להוטה להשית סנקציות על ישראל.

20:35 עריכה

הממשלה "לא מטפלת בחיים עצמם" – כך אמר הערב יושב ראש ימינה, נפתלי בנט, שהתראיין לראשונה מאז סיים את כהונתו כשר הביטחון. על פעולות הממשלה בניסיון להיאבק באבטלה אמר: "הם לא עושים כלום". בנט מתח ביקורת על ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החליפי גנץ ואמר שאיש מהם מעולם לא ניהל בחייו עסק.

על הסיפוח אמר השר לשעבר, שככל שהוא שומע את נתניהו מרבה לדבר בנושא, כך הוא משתכנע שהדבר לא ייעשה. בראיון ליונית לוי בחדשות 12 קרא בנט להחיל ריבונות והביע התנגדות להקמה של "מדינת טרור".

על כך שימינה נותרה מחוץ לממשלה אמר: נתניהו "השתמש וזרק… את כל הימין האידאולוגי". לדבריו, "לא היה שום משא ומתן… לא היה רגע של הצעה ממשית". עוד הוסיף: "נתניהו לא רצה אותנו". את הממשלה שהוקמה הגדיר "שמנה, מנופחת".

בראיון לירון וילנסקי ויעקב ברדוגו בגלי צה"ל אמר שר הביטחון לשעבר שבסוריה נותרו 30% מהכוחות האיראניים שהיו בה. לדבריו, "איראן מתקרבת לשיא בייצור האורניום שהיה ערב חתימת הסכם הגרעין".

מהליכוד נמסר בתגובה שבנט סירב לכל הצעה שהציעו.

21:09 עריכה

נשיא המדינה קיים שיחת וידאו עם מנהיגי קהילות יהודיות בארצות הברית. שר החוץ גבי אשכנזי השתתף גם כן בשיחה. שרת התפוצות עומר ינקלביץ' שיגרה ברכה למשתתפים.

21:29 עריכה

עם שובו מחו"ל ביקש המיליארדר טדי שגיא ממנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אישור שלא לשהות בהסגר. בר סימן טוב דחה את הבקשה, ואז פנה שגיא לסמנכ"ל המשרד, פרופסור איתמר גרוטו, שהתיר לאיש העסקים שלא לשהות בהסגר. כך דיווחה הערב יולן כהן בחדשות 12. לאחר שהותר לו שלא להיכנס להסגר השתתף שגיא באירועים חברתיים מרובי משתתפים.

איתמר גרוטו (צילום: פלאש 90)
איתמר גרוטו (צילום: פלאש 90)

לאחר הפרסום דרש שר הבריאות יולי אדלשטיין מבר סימן טוב לחקור את האירוע ולבדוק אם נעשו פעולות שלא בהתאם לנהלים.

21:43 עריכה

בעקבות הראיון של נפתלי בנט, שבו תקף את ראש הממשלה נתניהו – תקף הליכוד את יושב ראש ימינה, שתקפה בחזרה.

הליכוד –

האובססיה של בנט לקחת קרדיט על דברים שלא עשה לא יודעת גבול. "תרומתו" של בנט לביטחון הייתה בכך שלא הפריע למדיניות התקיפה של ראש הממשלה בהרחקת איראן מסוריה. "תרומתו" בעניין הקורונה הייתה בכך שלא הפריע לראש הממשלה נתניהו להביא את ישראל לאחד המקומות הראשונים בעולם במלחמה בקורונה.

בניגוד מוחלט לרצון בוחריהם, בנט ומפלגתו סירבו להמליץ לנשיא על נתניהו לראשות הממשלה, זרקו 6 מנדטים של הימין לאופוזיציה עם ליברמן לפיד וטיבי, וכל זאת רק בגלל כיסאולוגיה ומאבקי אגו במפלגתו. הביקורת הטוקבקיסטית של בנט מהיציע לא תמנע מראש הממשלה נתניהו להמשיך לפעול במלוא המרץ כדי להחזיר את מקומות העבודה, לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל ולדאוג לביטחונם.

ימינה –

בנט כשר הביטחון הקים מלוניות קורונה ב-72 שעות, ואילו צמד השלומיאלים נתניהו-גנץ לא מצליחים להרים מערך בדיקות סביר בחצי שנה.

מוטב שנתניהו-גנץ יתמקדו בחילוץ מיליון מובטלים מהאסון הכלכלי שהם מובילים את ישראל.

21:57 עריכה

גורמים במשרד הבריאות סבורים שעל איתמר גרוטו להתפטר מתפקידו כסמנכ"ל משרד הבריאות, משום שאישר לאיש העסקים טדי שגיא, ששב מחו"ל, שלא לשהות בהסגר – כך דווח הערב ב-ynet.

22:07 עריכה

הערב שודר בתוכנית "המקור" תחקיר, שחשף הקלטות, שמהן משתמע שאנשי העסקים שאול ואיריס אלוביץ' פעלו, כשהיו הבעלים של אתר "וואלה!", למען ראש הממשלה נתניהו. הליכוד פרסם בתגובה סרטון, שבו נטען, בין היתר, ש"בעולם מתוקן רביב דרוקר היה נכנס היום לכלא".

22:10 עריכה

התנועה לאיכות השלטון קראה הערב לסמנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו להתפטר מתפקידו, לאחר שנחשף שהתיר לאיש העסקים טדי שגיא שלא לשהות בבידוד, לאחר ששב מחו"ל.

מעבר לכך שמדובר בכשל ערכי חמור, מדובר כאן בסיכון בריאות הציבור על ידי הממונה הישיר על הנושא. על פרופסור גרוטו להניח את המפתחות עוד הלילה.

סגירה