סיפוח ולעזאזל עם מדינת ישראל

משמאל לימין: ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויושב ראש מועצת יש"ע דוד אלחייני בנקודת תצפית בגוש עציון, 19 בנובמבר 2019 (צילום: חיים זך/לשכת העיתונות הממשלתית)
חיים זך/לשכת העיתונות הממשלתית
משמאל לימין: ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויושב ראש מועצת יש"ע דוד אלחייני בנקודת תצפית בגוש עציון, 19 בנובמבר 2019

אסון הסיפוח מאיים על כל אזרחי ישראל. השפעותיו יובילו למשבר ביטחוני מדיני וכלכלי חמור. התוצאות ידועות מראש ואזרחי ישראל בראשות ראש ממשלה הנמצא תחת הליך משפטי פלילי צועדים בעיניים עצומות לרווחה אל הקטסטרופה.

אבל נשים רגע בצד את בנימין הנאשם נתניהו ואת ממשלת הצייתנים של ישראל על הרכבה המעוות, שהושג בשקר בין כחולבן לליכוד ויתר השותפות.

בואו נשאל רגע היכן אחינו המתנחלים? הם שלוחצים דוקא עכשיו לספח. הם שמודעים לקטסטרופה המרחפת מעל כל אזרח ברגע שהסיפוח והחלת הריבונות יוכרזו.

בואו נשאל רגע היכן אחינו המתנחלים? הם שלוחצים דוקא עכשיו לספח. הם שמודעים לקטסטרופה המרחפת מעל כל אזרח ברגע שהסיפוח והחלת הריבונות יוכרזו

הם המתנחלים שעולים לשידור בוקר וערב ומסבירים לעם ישראל כמה חיוני וחשוב והכרחי ודחוף הסיפוח, דוקא עכשיו בזמן שמגפת קורונה תוקפת את כל הישראלים ולמעלה ממליון מאחיהם מובטלים מאונס, מאבדים את פרנסתם ואת עסקיהם. דוקא עכשיו אחרי 53 שנות כיבוש והתנחלויות לוחץ מיעוט פוליטי על מנהיגי המדינה לבצע מהלך שיגרום לפגיעה קשה עוד יותר בכל אזרחי המדינה.

היכן האחריות המשותפת? היכן הסולידריות? היכן השאלה האם האינטרס שלכם "אחים" שלנו, הוא שמחייב לממש דוקא עכשיו את חלומכם-הזייתכם לספח את שטחי יו"ש לישראל עם שניים וחצי מיליון פלסטינים ועלות כלכלית, דמוקרטית וביטחונית העלולה, פשוטו כמשמעו, להחריב את ישראל כמדינה?

מדוע מנהיגי המתנחלים מתעלמים מכל האזהרות של בכירי מערכות הביטחון והכלכלה? האם האינטרס האידאולוגי שלהם גובר על כל אינטרס לאומי ציבורי אזרחי אחר? רק חיי המתנחלים בשטחים חשובים כרגע? אין שום חשיבות למפעלים הנסגרים ברחבי הארץ, לעובדים הרבים המשוועים לפתרונות תעסוקה? למצב בתי החולים? למערכת החינוך המשותקת?

במילותיהם של המתנחלים אפשר לומר בפה מלא שהתנהגותם כיום בסוגיית הסיפוח, היא פגיעה קשה ברוב רובו של עם ישראל.

רק 4% מהציבור עפי סקר חדשות 12 חושב שהבעיה הקשה ביותר כיום היא הסיפוח. 69% מציינים בברור כי המשבר הכלכלי הוא הוא הבעיה הדחופה ביותר בסדר העדיפות הלאומי.

אבל המתנחלים בשלהם. הם עוד מתווכחים ביניהם לגבי הדילמה אם לקבל את הסיפוח של טראמפ רק על 30% מהשטח או לדרוש סיפוח מלא. כאילו סיפוח חלקי ירגיע את העולם ואת הפלסטינים בפרט. המתנחלים עסוקים רק בשלהם. צהל והשב"כ, הממשלה והציבור הישראלי כולו – "עובדים" בשירותם. עומדים לרשותם. יהיה המחיר אשר יהיה, הם ירקדו ברחובות. אולי ירקדו על הדם. כי הרי הסיפוח לא יעבור בלי דם.

היכן האחריות המשותפת? הסולידריות? מדוע מנהיגי המתנחלים מתעלמים מכל האזהרות של בכירי מערכות הביטחון והכלכלה? האם האינטרס האידאולוגי שלהם גובר על כל אינטרס לאומי ציבורי אזרחי אחר?

בתוך האינטרס המשפטי של נתניהו, שוכב עובר מת. בתוך תכנית המאה של הנשיא טראמפ, שוכב עובר מת. כולם יודעים שהוא מת. הסיפוח הוא עובר מת שימית את הורתו. אבל הזדמנות פוליטית בדמות ממשל טראמפ (המטורף, ההזוי, חסר האחריות כבר אמרנו) מעוורת את עיניהם של המתנחלים לדרוש דוקא עכשיו ללדת את הייצור הזה ולהרוג את המדינה.

הם הרי יכולים היו לבוא לנתניהו ולומר לו, כמו שאמר הרב בן נון אחרי רצח רבין "לא התנחלנו בלבבות" – שהם רוצים סיפוח וריבונות – אבל מתוך קונצנזוס לאומי. הם יכולים היו לומר שאת המחיר תשלם החברה הישראלית כולה, ולכן הם מבקשים משאל עם. הרי אם ממשלת ישראל תחליט על פינוי שטחים הם הראשונים שידרשו משאל עם.

אבל לא.

ראשי המתנחלים וציבור ענק שגר בשטחים, עושים כיום הכל כדי לקבל את נתח הבשר שלהם.

סיפוח ולעזאזל עם מדינת ישראל.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
איתי לנדסברג נבו, לא בסיפוח עסקינן אלא ב ה ח ל ת ריבונות על שטחינו בבקעת הירדן וביהודה ושומרון. אלו שטחי ארץ ישראל כמו שהוחלט בועידת סאן ראמו וכפי המנדט הבריטי . אי לכך אנא קרא לשטח ו... המשך קריאה

איתי לנדסברג נבו, לא בסיפוח עסקינן אלא
ב ה ח ל ת ריבונות על שטחינו בבקעת הירדן וביהודה ושומרון. אלו שטחי ארץ ישראל כמו שהוחלט בועידת סאן ראמו וכפי המנדט הבריטי . אי לכך אנא קרא לשטח ולביצוע בשמם: החלת ריבונות על שטחי ארץ ישראל !
אל תפחד ואל תפחיד את כולם !!!
זכור שהפחדתם כששגרירות ארה"ב הועברה לירושלים וכמו שהוחל ריבונות על רמת הגולן ועוד ועוד….. בנימין נתניהו ראש הממשלה הטוב ביותר בכל הזמנים !!! נברך אותו ואת כל ממשלת ישראל התומכים בהחלת הריבונות על יהודה ושומרון, בקעת הירדן וכו.

עוד 504 מילים ו-1 תגובות
סגירה