נתניהו: הכנסת עיתונאים לכלא היא אבסורד, הניסוח לא מוצלח

כ"ץ הודיע על מענק נוסף לבני 67 שלא חזרו לעבוד ● סמוטריץ': הילודה הבדואית היא פצצה שיש לנטרל ● גנץ על הקריאות בליכוד לאסור את רביב דרוקר: תפקיד העיתונאים הוא לבקר את הפוליטיקאים ● קבינט קורונה דן בהגבלות נוספות ● ציפי חוטובלי תתמנה לשגרירת ישראל בבריטניה ● הוגשה הצעת חוק הקובעת שבראשן של מחצית מוועדות הכנסת יעמדו נשים

ראש הממשלה נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
ראש הממשלה נתניהו
06:57 עריכה

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, התיר לאיש העסקים טדי שגיא שלא לשהות בבידוד לאחר ששב מחו"ל – כך נחשף אמש בחדשות 12. שר הבריאות יולי אדלשטיין הורה למנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב לערוך בירור לגרוטו.

בר סימן טוב – שעתיד לסיים בקרוב את תפקידו כמנכ"ל המשרד – כתב לגרוטו ש"אם אכן יש בדברים (שפורסמו בתקשורת) ממש, הרי שנדרשת הסקת מסקנות באופן מיידי".

שגיא, ששב בטיסה פרטית מקפריסין, פנה בעניין תחילה לבר סימן טוב, אך זה דחה את בקשתו. כשפנה המיליארד בסוף חודש מאי לגרוטו קיבל מייל שבו נכתב: "מאשר, איתמר".

בכך עקף גרוטו את מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, ד"ר אשר שלמון – הגורם היחיד המוסך לספק אישור להקלות בבידוד.

בנימוקיו כתב שגיא שהוא מגיע ממדינה שרמת התחלואה בה נמוכה – קפריסין, וכן שכבר חלה בעבר בקורונה – והחלים.

07:24 עריכה

רשויות אכיפת החוק בישראל פנו לפני מספר חודשים למקבילותיהן בארצות הברית בבקשה לקבל מידע על המניות שבהן החזיק ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך הן ממאנות לעשות כן – כך חשף הבוקר גידי וייץ ב"הארץ". אינפורמציה זו עתידה לסייע ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להכריע האם לפתוח בחקירה פלילית נגד נתניהו בעניין זה.

08:23 עריכה

גורמים בכנסת טוענים כי חלק מחברי הכנסת שנערכה להם חקירה אפידמיולוגית בעקבות הידבקותו בקורונה של חבר הכנסת סמי אבו-שחאדה – לא שיתפו פעולה עם משרד הבריאות. כך דיווח הבוקר זאב קם בתאגיד השידור כאן. לפי הפרסום, חברי הכנסת נמנעו מלספק מידע מלא בעניינם כדי שלא יידרשו להיכנס לבידוד.

08:57 עריכה

המיפוי המדויק של השטחים לקראת הסיפוח יחל בשבוע הבא – כך דיווחה הבוקר מוריה אסרף בגלי צה"ל.

09:11 עריכה

אתמול פורסם בתקשורת שההגבלות על כניסת זרים לישראל הוארכו עד 1 ביולי 2020. הבוקר מבקשים ברשות האוכלוסין וההגירה לחדד את הדברים –

איסור כניסת זרים הוחלט על ידי שר הפנים ביום 18 במרץ 2020 בהתאם לסמכותו בחוק הכניסה לישראל. ההחלטה פורסמה ותקפה עד להודעה חדשה. לאור העובדה כי לא נקבע תאריך תפוגה להחלטה המקורית והרשמית – ההחלטה לא הוארכה ולא חודשה כיוון שהיא בתוקף מזה כשלושה חודשים. כל פרסום אחר לא רלוונטי.

09:20 עריכה

אמש, בעקבות שידור תחקיר "המקור" ברשת 13, פרסם הליכוד סרטון שבו קרא לאסור את העיתונאי רביב דרוקר, כי הפר את עקרון הסוביודיצה. שר התקשורת יועז הנדל כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו ש"עיתונאים – תפקידם לבקר את השלטון".

09:23 עריכה

שר הביטחון בני גנץ עדכן שהנחה את מנכ"ל משרדו, אמיר אשל, לפתוח בהליכים למינוי נציב קבוע לקבילות חיילים.

09:54 עריכה

מניין קורבנות נגיף הקורונה בישראל עלה ל-300. בישראל כרגע 2,947 חולים, 24 מהם מונשמים.

10:11 עריכה

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, סירב הבוקר להתייחס לדיווח על כך שהתיר לאיש העסקים טדי שגיא – ששב ארצה מחו"ל – שלא לשהות בבידוד. גרוטו נשאל הבוקר על ידי צוותי תקשורת, כשיצא מביתו, מהי תגובתו לפרסומים, והוא מאן להתייחס.

10:29 עריכה

בג"ץ מחק את העתירה שביקשה להורות לממשלה לפרסם את תמלילי ישיבותיה בעת משבר הקורונה. שופטי בית המשפט העליון מני מזוז, עוזי פוגלמן ואלגס שטיין המליצו לעותרים – בהם "הארץ", "גלובס", "כלכליסט" ותאגיד השידור כאן – לפנות לקבלת המידע באמצעות חוק חופש המידע.

10:35 עריכה

ציפי חוטובלי אישרה בפומבי לראשונה שתתמנה לשגרירת ישראל בבריטניה. השרה אמרה את הדברים בראיון בגלי צה"ל. עם מינויה לדיפלומטית יאייש השר צחי הנגבי את משרד ההתיישבות, שבו היא מכהנת כעת.

אתמול דווח שהממשלה תדון במינוי השר גלעד ארדן לשגריר ישראל באו"ם ובארצות הברית ב-5 ביולי.

10:39 עריכה

בעקבות הפרסום בזמן ישראל אתמול, לפיו נתניהו שוקל לוותר על בקעת הירדן ולהתמקד בסיפוח מצומצם בשלב זה, הגיב הבוקר גורם מדיני אמריקאי ואמר כי האמריקאים ישקלו כל הצעה אם היא תהיה הגיונית.

11:06 עריכה

מטעמו של איש העסקים טדי שגיא – שעל רקע פרסום פנייתו לקבלת היתר שלא לשהות בבידוד נמתחה ביקורת חריפה על המשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו – נמסרה תגובה לדברים:

המאבקים הפנימיים במשרד הבריאות ובעלי אינטרסים שונים נעשים על גבו של טדי שגיא. חלק מהפרטים שדווחו מדומיינים. שגיא הגיע לישראל כחוק ופעל כל העת לפי ההנחיות המתאימות שקיבל.

11:39 עריכה

מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, ד"ר אשר שלמון, שמשמש כגורם שיכול להתיר שלא לשהות בבידוד אישר בראיון בגלי צה"ל שלא פנו אליו בעניינו של איש העסקים טדי שגיא. שלמון אמר שיש בהשתלשלות הדברים פגיעה באמון הציבור.

12:44 עריכה

יושב ראש האופוזיציה לפיד תקף את ראש הממשלה נתניהו, שמפלגתו פרסמה סרטון, שקורא לאסור את העיתונאי רביב דרוקר.

13:07 עריכה

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה מעריך שחיסון נגד שפעת עשוי לסייע להקטנת התחלואה בקורונה.

13:40 עריכה

חברות הכנסת ר'דיר מריח מיש עתיד, תמר זנדברג ממרצ, עאידה תומא סלימאן, היבא יזבק, סונדוס סאלח ואימאן ח'טיב-יאסין מהרשימה המשותפת הגישו הצעת חוק הקובעת שמחצית מהוועדות בכנסת – יעמדו בראשן נשים.

13:49 עריכה

ראש הממשלה החליפי בני גנץ כתב – על רקע קריאת הליכוד לאסור את רביב דרוקר – ש"תפקידם של עיתונאים הוא לבקר אותנו, הפוליטיקאים". מדובר בתגובה ראשונה – רפה למדי – של יושב ראש כחול לבן לדברים.

14:03 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר בלשכתו בירושלים עם ראשי מכוני המחקר השמרניים פורום קהלת ופורום שילה.

ממשרד ראש הממשלה נמסר שחברי הפורום הביעו תמיכה בנתניהו וחיזקו את ידיו על המהלך ההיסטורי שהוא מוביל להחלת החוק הישראלי בשטחי יהודה ושומרון. חברי הפורום הציגו בפני נתניהו נייר עמדה שהכינו לגבי חשיבות החלת החוק הישראלי, דרכי יישומו והבסיס החוקי שלו בדין הבינלאומי.

14:08 עריכה

באופוזיציה תוקפים את ראש הממשלה נתניהו, שקרא לכלוא את העיתונאי רביב דרוקר, שפרסם אתמול תחקיר לגביו.

14:15 עריכה

גורם בכיר אומר שאם ישראל תבצע סיפוח הוא לא יהיה על חלק מהשטחים, אלא יחול על כל ההתנחלויות – כך דיווחה היום להב הרקוב ב"ג'רוזם פוסט".

14:26 עריכה

על רקע העליה בהידבקות בנגיף, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס את קבינט הקורונה ב-15:00 לדיון בקריה, כדי לבחון הקלות או מגבלות חדשות. במוקד הדיון יהיו גם חידוש הפעלת הרכבת והגבלת התכנסות במרחב ציבורי.

14:29 עריכה

גורמים בכירים במשרד הבריאות האשימו ש"צולבים" את המשנה למנכ"ל איתמר גרוטו וטענו שהמנכ"ל משה בר סימן טוב "נוקם" בו – כך דיווחה ענבר טויזר ב-N12. בר סימן טוב מסר ששיקוליו מקצועיים בלבד ואין כאן דבר אישי.

14:33 עריכה

חברי סיעת ימינה קיימו סיור בנגב.

14:38 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, שוחח הבוקר עם שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל.

גנץ אמר לבורל, כי הוא מחויב לפעול למען קידום תהליך השלום. ראש הממשלה החליפי ביקש מעמיתו שהאיחוד האירופי יקדם מדיניות תקיפה לבלימת ההתחמשות הגרעינית של איראן ויפעל למען המשך האמברגו על אספקת נשק למשטר האיראני.

15:13 עריכה

עפר שלח שעבד בעבר עם רביב דרוקר בתכנית המקור בערוץ 10, מתייחס לקריאה של הליכוד לאסור אותו. לדבריו, "הבעיה היא לא שלומו של רביב אלא המציאות המטורפת שבה ראש ממשלה קורא בגלוי לפגוע בעיתונאים".

גם שר החוץ גבי אשכנזי מסתייג מהקריאות נגד דרוקר ואומר כי הן מקוממות ולא מקובלות במדינה דמוקרטית. גם גנץ גינה את האמירות נגד דרוקר קודם לכן.

15:18 עריכה

אחמד טיבי מעודד מפנייתו של ח"כ ינון אזולאי לעצור עבודות שעלולות לחלל בית קברות מוסלמי ביפו. טיבי קורא לשר הפנים אריה דרעי ולראש עיריית תל אביב רון חולדאי לקבל את ההחלטה על הפסקת העבודות.

 

15:29 עריכה

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) חושב שכינוס קבינט הקורונה מאותתת על כוונתו של בנימין נתניהו להשבית את המשק ולהעביר את חוק הקורונה שיסייע לו לחמוק ממשפט.

16:20 עריכה

ועד העיתונאים של כאן מוציא הודעה חריגה שיוצאת נגד "השתלחות נטולת רסן בעיתונאים", בעקבות הסרטון של הליכוד שקורא לאסור את רביב דרוקר. בכאן ניצלו את ההזדמנות והזכירו שגם עיתונאים שלהם הותקפו השבוע פעמיים בשתי זירות שונות.

16:59 עריכה

משה בר סימן טוב מתייחס הערב בראיון לחדשות 13 לפטור מבידוד בהגעה לארץ שככל הנראה נתן פרופ' איתמר גרוטו ממשרד הבריאות למיליארדר טדי שגיא.

"אני רוצה לקבל את ההתייחסות שלו לדברים שנאמרו נראה מה התשובות וייתכן שנצטרך להסיק מסקנות. חשוב לא לעשות את התהליך ככה לאיתמר יש את הזכויות שלו ואין כוונה לגרוע מהזכויות שלו".

17:21 עריכה

ראשי הנהגת המתנחלים המתנגדים לסיפוח רוצים להופיע בפני סיעת הליכוד בשני הקרוב כדי להסביר לח"כים את עמדתם.

17:25 עריכה

נפתלי בנט ואיילת שקד משבחים את נשיא ארה"ב על החלטתו להטיל סנקציות על בית הדין הבינלאומי בהאג. בנט: בית הדין הבינלאומי הוא גוף מושחת וצבוע.

17:33 עריכה

יאיר לפיד פגש את שגריר ירדן בישראל ושמע ממנו שהם עוקבים בדאגה אחר כוונת ישראל לספח את השטחים באופן חד צדדי.

17:39 עריכה

שני שחקני מכבי תל אביב בכדורגל ינסו להציג ראיות שלפיהם הבנות שקיימו איתם יחסי מין זייפו תעודות זהות של בגירות. עו"ד עדי כרמלי אומר בראיון לגל"צ שלשני השחקנים היה ברור לחלוטין שהנערות האלה בגירות.

17:47 עריכה

ח"כ אחמד טיבי מגנה אמירות מכוערות וגזעניות של ח"כ בצלאל סמוטריץ' על קצב הילודה בקרב החברה הבדואית ("פצצה שצריך לנטרל").

18:19 עריכה

סמוטריץ' מנסה לשכנע את כתב הארץ שדבריו על הבדואים בסיור בדרום הוצאו מהקשרם או כללו דברים נוספים שהושמטו. הכתב לא משתכנע. סמוטריץ' צוטט כאומר שהילודה הבדואית היא "פצצה שיש לנטרל". ח"כים בשמאל מגנים את דבריו.

18:49 עריכה

הרוחות ממשיכות לסעור סביב הקריאה של נתניהו לשלוח את דרוקר לכלא, ובינתיים עמיתתו של העיתונאי בחדשות 13, ממשיכה להציף גילויים חדשים שאמורים לערערו את האמון ביועמ"ש.

איילה חסון מצהירה על כוונתה לפרסם גילוי נוסף על כך שאביחי מנדלבליט יצא נקי מפרשת הרפז. חסון כבר אמרה שלדעתה הגילויים האלה אמורים לעצור את משפט נתניהו.

18:54 עריכה

בנימין נתניהו, ישראל כ"ץ ויולי אדלשטיין ימסרו הצהרה לתקשורת ב-19:30, לאחר שאחר הצהריים קבינט קורונה קיים דיון על האפשרות של הגבלות נוספות. לפי דיווח ב-N12, ההחלטה היא להטיל סגר על שכונות דרום תל אביב, כשעל הכוונת בעיקר מהגרי עבודה ומבקשי מקלט, שחלקם יועברו למלוניות. בנוסף, הכוונה היא להטיל סגר על חלק מיישובי הבדואים בדרום.

19:20 עריכה

שר הביטחון בני גנץ שוחח עם שר ההגנה האמריקאי מארק אספר לראשונה מאז כניסתו לתפקיד.

19:48 עריכה

ראש הממשלה פותח את הצהרתו בברכה (באנגלית) לטראמפ שהחליט להטיל סנקציות על בית הדין הבינלאומי בהאג. לאחר מכן נתניהו עובר לעברית ואומר שיש לו חדשות טובות ופחות טובות.

"הכלכלה שלנו מתחילה לחזור לעצמה" אומר נתניהו. הוא מראה נתונים של גוגל, המשקפים את גרף השהייה במקומות קמעונאות ובילוי, כאשר לפני המשבר היתה רמה גבוהה, אחר כך צניחה וכעת שוב עליה. לדבריו, גם נתוני כרטיסי האשראי, המכוניות והקניונים מראים על התאוששות. עם זאת, המצוקה של העסקים שנפגעו מהמשבר "זו מצוקה אמיתית. נקטנו בשורה של צעדים שנועדו להחזיר את המשק למסלול יציבות וצמיחה".

"בגדול החדשות הטובות הן שכלכלת ישראל מתאוששת. החדשות הפחות טובות, תראו את שיעור ההדבקה … בקו האדום רואים את ההתחלה של הטיפוס … כיוון שנקטנו בצעדים המקבילים התחלואה התחילה לרדת, כשהגענו למצב של 20 חולים ביום פתחנו את הכלכלה ושיחררנו את ההגבלות".

נתניהו אומר ששחרור ההגבלות על הכלכלה לווה בעליה בתחלואה וכעת אנחנו ברמה של 230 חולים ליום, שזה המקום שבו החלה העליה התלולה בסבב הקודם.

"העליה לא תלולה כמו שהיתה קודם לכן אבל היא תלולה למדי … וזה מטפס במהירות … לא יכולים לחזור לגידול של טור גאומטרי שגורר אחריו חולים קשים ואנשים שימותו, לכן חייבים לעצור את הגידול בזמן, אם זה יימשך נהיה חייבים לעצור גם את הכלכלה … לצערנו פחות הקפדנו על הכללים".

"תשמרו על ממ"י – מרחק, מסיכה, ידיים, אני רציני לגמרי, המגיפה משתוללת בעולם, 7 מיליון כבר נדבקו".

19:54 עריכה

ישראל כ"ץ מדבר אחרי נתניהו. הוא מנסה לשווק את פעילותו מאז שנכנס למשרד האוצר.

"… ההחלטה שהתקבלה לתת מענק למי שמחזיר עובדים לעבודה והדבר הלא פחות חשוב לוודא ביצוע מיידי של ההחלטה כדי שלא יהיה פער בין ההחלטות לביצוע כמו שהיה בחלק מהדברים קודם לכן".

איציק שמולי מברך את כ"ץ על מענק הקיום למבוגרים.

"קיבלנו מספר החלטות כדי להקל על הציבור, אחת שפרסמנו זה להוסיף חודש של חל"ת לעובדים … היום אני מבשר על צעדים חשובים. אותם עובדים בני 67 שלא חזרו לעבודתם יקבלו מענק של חודש נוסף של 4,000 שקלים וזה עובר לביצוע מיידי".

20:17 עריכה

אחרי נתניהו וכ"ץ דיבר במסיבת העיתונאים הערב גם שר הבריאות יולי אדלשטיין. הוא נגד "קו של סגירות" ובעד לפתוח, ("גם אולמות וגני האירועים יפתחו בעזרת השם ביום ראשון"). עם זאת, הוא אומר שהתנאי לשחרור המשק הוא קטיעת שרשרת ההדבקה באמצעות תוצאות בדיקות מהירות שכבר הגיעו ל-16 אלף ביום. "הדבר יצר פקק במעבדות ואנחנו מטפלים בכך". הדבר השני הוא האכיפה:

"קיימת התרופפות בנושא ובלי משמעת של הציבור לא נוכל להמשיך עם משק פתוח. כבר לפני כמה ימים ביקשתי להגביר את האכיפה, ויש לכך היענות מצד כולם. האכיפה צריכה להיעשות כלפי כולם. לאיש אין פטור מההנחיות, לא לידוענים ולא לאלפיון העליון. לאף אחד! הנגיף לא מבחין בין סלב או אדם מן הרחוב".

20:18 עריכה

מספר הנדבקים ביממה האחרונה הוא 214 כאשר התחלואה מאוד מפושטת ויש חשש שמספר הנדבקים גבוה יותר ממה שידוע. מחצות אותרו מעל 80 נדבקים ומספר החולים הפעילים עומד על 3,019 בני אדם. אתמול בוצעו קצת מעל 17 אלף בדיקות.

20:31 עריכה

נתניהו חזר בו הערב מהודעת הליכוד שלפיה רביב דרוקר צריך להיכנס לכלא. "אני לא חסיד של הכנסת עיתונאים לכלא, זה אבסורד, ניסוח מאוד לא מוצלח של דוברות", אמר ראש הממשלה. "אני בעד גיוון והשמעת ביקורת, ואין מי שספג יותר ביקורת ממני … לא יכול להיות שעיתונאים ישבשו מהלכי משפט, לא יכול להיות, אף אחד לא נמצא מעל החוק, כולם כפופים לחוק".

נתניהו מאשים את תכנית המקור בהתערבות במשפט תחת עקרון הסוביודיצה, שלפיו אסור לפרסם עדויות ופרטי חקירה מכתבי אישום במהלך משפטים פליליים, ושהפך לאות מתה בספר החוקים מזה כמה עשורים. בתכנית המקור פורסמו אמש עדויות נוספות שמחזקות לכאורה את יחסי התן וקח בין נתניהו לבני הזוג אלוביץ' בפרשת 4,000.

21:07 עריכה

הליכוד מחק את הציוץ שקורא לשלוח את רביב דרוקר לכלא. קלמן ליבסקינד מבקש מוועד העיתונאים של כאן לא לשלוח הודעות גינוי בשמו, כל עוד שהם לא מגנים השתלחויות בעמית סגל ועירית לינור.

21:11 עריכה

איילה חסון מפרסמת הערב כי היועמ"ש אביחי מנדלבליט ניסה לשנות את עילת סגירת התיק נגדו לחוסר אשמה. מדובר בתיק שהתייחס למעורבותו בפרשת הרפז כפצ"ר.

21:40 עריכה

אהוד אולמרט צוטט בראיון לעיתון סעודי כאומר ש"הסיפוח יגרום לאסון". הליכוד הוציא הודעה שתוקפת את דבריו, כמי שהיה מוכן לוותר על הכותל:

"אחרי שאולמרט היה מוכן לוותר על הכותל המערבי, מה הפלא שהוא מוכן לוותר על בקעת הירדן החיונית לביטחון מדינת ישראל? דבריו של אולמרט חסרי אחריות וחסרי חשיבות".

21:46 עריכה

הליכוד אמנם הסיר את הציוץ שקרא לכלוא את רביב דרוקר, אך הסרטון ממשיך להיות מופץ בקבוצות של תומכי נתניהו.

22:33 עריכה

חדשות לא רעות מגיעות מכיוון רשות האוכלוסין וההגירה, שתאפשר למבקשי המקלט להגיש חלק מבקשת המקלט באופן מקוון. לאחר מכן ייקבע להם תור להשלמת הבקשה במשרדי הרשות. זה יחסוך להם שעות ארוכות של המתנה פיזית להגשת הבקשה. עכשיו הגיע הזמן שהרשות תתחיל לבדוק את הבקשות האלה.

22:57 עריכה

שר החינוך יואב גלנט אומר שמערכת החינוך תמשיך לפעול תוך בקרה על התחלואה במוסדות. כרגע סגורים 165 מוסדות במערכת וכמעט 500 מורים ותלמידים נדבקו.

 

סגירה