החוק הנורווגי עבר בקריאה שנייה ושלישית; נתניהו נעדר מההצבעה

לפיד: החוק הנורווגי עבר "באישון לילה, כמו גנבים" ● אדלשטיין: ח"כים קוראים לי נודניק כשאני מעיר על מסיכות ● האוצר מאיים לנכות משכר המורים אם לא ילמדו בקיץ ● מבקר המדינה יבחן את איכוני הטלפונים בידי שב"כ ואת בדיקות קורונה ● דיווח: מלך ירדן עבדאללה דחה שיחת טלפון מנתניהו ● ועדת הכספים אישרה השוואה של מס הקנייה על טבק לגלגול למס על סיגריות ● אושר מינויו של סמי בקלש למנכ"ל הכנסת

בזמן שנתניהו וגנץ נפגשו כדי לדון בקידום החוק הנורווגי והיערכות להתערבות בג"ץ בהסכם הקואליציוני, אנשי התרבות מחו מול משרד האוצר, 15 ביוני 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
מוחים בהפגנת תמיכה למען ענף התרבות בירושלים, 15 ביוני 2020
06:57 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ושגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן יקיימו היום פגישה בנושא הסיפוח, בהשתתפות שר החוץ גבי אשכנזי ויושב ראש הכנסת יריב לוין, לאחר שאתמול הסתיים מפגשם ללא התקדמות ניכרת.

06:58 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש היום עם ראשי העדה הדרוזית.

07:21 עריכה

יושב ראש הקואליציה ויושב ראש סיעת הליכוד, מיקי זוהר, אמר שהחוק הנורווגי לא יובא השבוע להצבעה במליאת הכנסת. "על כחול לבן להבין שהחוק המבטיח את כהונת נתניהו כראש ממשלה חלופי לאחר הרוטציה חשוב לנו בדיוק כפי שהחוק הנורווגי חשוב להם", אמר אמש זוהר ליעקב אייכלר בכאן רשת ב'.

08:43 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ ויושב ראש הקואליציה מיקי זוהר סיכמו שהאחרון יסיר את הרוויזיה שהגיש לגבי החוק לעידוד תעסוקה במשק שמקדם הראשון, ובמקביל תיבחן לעומק הצעת החוק למניעת כניסה של חברות האשראי בענף הביטוח. הפשרה בין השניים הושגה בחסות ראש הממשלה בנימין נתניהו. הצעת החוק של זוהר בעניין חברות האשראי תידון ביום ראשון בוועדת השרים לחקיקה.

09:02 עריכה

ישראל הודיעה לקטאר על הסכמתה להעברת 50 מיליון דולרים לרצועת עזה בתמורה להפסקה של הפרחת בלוני התבערה – כך דווח בעיתון הלבנוני אל-אחבאר.

11:02 עריכה

איומים הופנו כלפי שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, שהגיש תלונה במשטרה. אתמול פורסם שעמיתתו של פוגלמן, השופטת ענת ברון, קיבלה איומים גם כן.

11:13 עריכה

קבינט הקורונה ידון מחר בסוגיית מסיבות הסיום ונשפי התלמידים.

11:18 עריכה

ימינה תגיש היום הצעת אי-אמון בממשלת גנץ-נתניהו על רקע הכישלון, לשיטתה, של הממשלה בהיערכות לקראת גל נוסף של קורונה.

מתוך הודעת הסיעה –

הממשלה החדשה נכשלה בגיבוש מדיניות לטיפול בקורונה. צורת הטיפול שלה באזרחי המדינה, העסקים הקטנים ובמערך הבדיקות מנותק לחלוטין מהצורך של העם.

הממשלה לא מקדמת בדיקות כעניין שבמטרה. אנחנו מבזבזים חודשים יקרים בקצב בדיקות נמוך, מה שמשאיר אותנו במצב של חוסר ודאות, למרות האפשרות להגדיל את היקף הבדיקות לכ-50 אלף בדיקות ביום. זה אפשרי, אך בשביל זה צריך לרצות.

ישראל איבדה אפשרות לבצע 60,000 בדיקות ביום.

כרגע נעשות רק כמה אלפי בדיקות ביום, באיחור ניכר ובחוסר דיוק. חולים ממתינים ימים ארוכים בבית. משפחות וחברים של תלמידי ספר "נגועים" אינם נבדקים. חוזרים מחו"ל אינם נבדקים.

זו המציאות שאליה הובילה אותנו הממשלה. וכאן אנחנו נמצאים. זו רשלנות, עצלנות, וקיבעון.

ימינה גיבשה עוד בתחילת המשבר תוכנית לאומית לטיפול במשבר הקורונה מבלי לרסק את החברה. תוך שימת דגש על מערך בדיקות והסברה משופר והחייאת המשק הישראלי.

11:39 עריכה

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן השתתף לראשונה בישיבתה של הוועדה לביקורת המדינה בראשות חבר הכנסת עפר שלח ואמר שיבחן את האיכונים הסלולריים שנעשו על ידי השב"כ. עוד אמר, שייבדקו הקמת מערך הבדיקות והסיוע הכלכלי לאזרחים.

יצאנו לדרך בשבועות האחרונים, לצד תכנית הביקורת הכללית של המשרד, עם ביקורת בעניין תפקוד מוסדות המדינה במשבר הקורונה, לאחר סיומו של הגל הראשון.

אחת ממטרות הליבה של ביקורת המדינה היא להיות אפקטיבית ורלוונטית ואנחנו רואים חשיבות לסייע בהתמודדות גם לקראת, ונקווה שלא יגיעו, גלי תחלואה נוספים שעלולים לפרוץ בהמשך.

צוותי הביקורת הונחו לשלב בתכנית העבודה את נושא הקורונה. אני רוצה לחלוק עמכם שלושה נושאי ליבה שנתמקד בהם –
(1) הסיוע הכלכלי שהממשלה מעניקה לאזרחים.
(2) איכון הטלפוניים הסלולאריים על ידי שירות הביטחון הכללי (שב"כ), לקראת העברת הסוגיה לניהול גורמים אזרחיים.
(3) מערך הבדיקות לאיתור חולי קורונה.

אלו שלושה נושאים ממוקדים, לצד נושאים נוספים שנוגעים למשבר הקורונה. בתפיסה שלי, ביקורת כזו היא בליבת העשייה של ביקורת המדינה והיא תהווה כלי ממשי לשיפור השירות לציבור ולמקבלי ההחלטות. דבר נוסף שאני מבקש לעדכן אתכם כאן היום הוא שאנחנו נפעל, כמובן בכפוף לסטנדרט מקצועי ולעמידה בנהלי הביקורת, לגבש ממצאים ראשוניים בחודשים הקרובים בנושאים שפירטתי, שהם בליבת השירות האזרח, כדי להיות רלוונטיים לגלי תחלואה
נוספים שעלולים לפרוץ בהמשך. מיטב אנשי המקצוע במשרדנו עובדים על זה בימים אלו.

13:07 עריכה

ועדת הכספים אישרה את מינוי סמי בקלש למנכ"ל הכנסת. המינוי ייכנס לתוקף ב-21 ביוני.

13:09 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי נפגשים כעת עם שגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן. הארבעה דנים בתוכנית הסיפוח.

13:26 עריכה

הרשימה המשותפת תעלה היום הצעת אי אמון בממשלה בשל מחדל הטיפול בפשיעה בחברה הערבית. סיעת יש עתיד – תל"ם תעלה הצעת אי אמון בגלל "כישלון הממשלה בטיפול במשבר הכלכלי". הצפי הוא שההצעות יידחו.

14:05 עריכה

תלונתו של שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן במשטרה נבעה מכך שעל תיבת הדואר שלו ועל דלת הבניין שבו הוא מתגורר הודבקו מדבקות שעליהן הכתובת "דם יהודי אינו הפקר".

14:07 עריכה

ועדת הכספים אישרה את השוואת מס הקנייה על טבק לגלגול למס החל על מוצרי טבק דומים, כמו סיגריות.

14:08 עריכה

מלך ירדן עבדאללה דחה שיחת טלפון מראש הממשלה נתניהו – כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית.

14:17 עריכה

אלפי מוחים משתתפים בהפגנת אנשי התרבות מול משרד האוצר בירושלים. בין המשתתפים בהפגנה – רמי קלינשטיין, ישראל קטורזה, נמרוד הראל, ריטה, אבי גרייניק ואליעד.

מפגינים מוחים למען ענף התרבות מול משרד האוצר בירושלים, 15 ביוני 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מפגינים מוחים למען ענף התרבות מול משרד האוצר בירושלים, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
14:28 עריכה

נציגת המטה לביטחון לאומי טליה לנקרי אמרה בדיון בכנסת שקבינט הקורונה ידון מחרתיים במתווה שיאפשר התכנסות של עד 500 איש באירועי תרבות.

14:31 עריכה

יושב ראש הקואליציה מיקי זוהר ביקש ממבקר המדינה מתניהו אנגלמן לבדוק את מינויו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. דבריו נאמרו בישיבה של ועדת החוקה, חוק ומשפט.

14:36 עריכה

יושב ראש ועדת הכנסת, איתן גינזבורג, הודיע שהחוק הנורווגי יובא מחר לדיון. גינזבורג יעשה שימוש בסעיף 98 כדי להגביל את הדיון ב-1,758 ההסתייגויות שהגישה האופוזיציה.

15:07 עריכה

יאיר לפיד מגיש הצעת חוק שתמנע מאדם שעומד נגדו כתב אישום לכהן כראש ממשלה. לאחר שגנץ ואשכנזי חברו לנתניהו עם חלקם בכחול-לבן, כבר לא יהיה רוב להצעת חוק שכזו.

15:21 עריכה

הפגישה בין גנץ לנתניהו הסתיימה ללא הסכמות ולפי דפנה ליאל מ-N12, החוק הנורווגי לא יקודם לפי שעה. בכיר בכחול-לבן אומר ליובל קרני שאם נתניהו לא מקדם את החוק הנורווגי ורוצה לפתוח את ההסכם הקואליציוני זה מבשר משהו לא טוב.

15:50 עריכה

שר הכלכלה עמיר פרץ ונגיד בנק ישראל אמיר ירון נפגשו היום לראשונה בליווי צוותי עבודה. הנגיד הציג לשר את צעדי בנק ישראל בזמן הקורונה, תמונת מצב מקרו-כלכלית והציע שינויים מבניים כדי לתמוך בפריון ולהגביר את השוויון במשק.

פרץ הדגיש את החשיבות של סיוע לעסקים קטנים ואמר כי הוא "שמח שבנק ישראל ער לנושא אך אני מקווה שהעזרה לעסקים הזעירים עד מיליון שקל יקבלו דגש משמעותי יותר בפעילות בנק ישראל מול הבנקים הפרטיים".

ירון אמר שלבנק המרכזי ולמשרד הכלכלה "ממשקים מקצועיים רבים ושיתוף הפעולה בינינו ובין הדרגים הנוספים מטעמנו יוסיף לפעול בדגש על קידום שינויים מבניים שיתמכו בתעסוקה ובהעלאת הפריון במשק".

צילום משותף שר הכלכלה פרץ ונגיד בנק ישראל אמיר ירון בפגישת עבודה ראשונה, 15 ביוני 2020 (צילום: דוברות בנק ישראל)
צילום משותף שר הכלכלה פרץ ונגיד בנק ישראל אמיר ירון בפגישת עבודה ראשונה, 15 ביוני 2020 (צילום: דוברות בנק ישראל)
16:03 עריכה

בתחילת ישיבת הליכוד בכנסת בנימין נתניהו התייחס ליציאה מהמשבר הכלכלי ואמר כי נתוני כרטיסי האשראי מעודדים מאחר שהם מראים שחזרנו לכ-90% פעילות של המשק … מוקדם עדיין לומר שאנחנו בנתיב התאוששות מובהק, היום נביא לכנסת צעד חשוב, אישור בקריאה שניה ושלישית של המענק לעידוד התעשייה, 7,500 שקל לכל עובד שיוחזר לתעשייה".

בפגישה עם תנועת הקצינים תומכי הסיפוח, הבטחוניסטים, נאמר לרה"מ כי "יש חשיבות רבה בהכרה אמריקאית למימוש המהלך ושזוהי הזדמנות היסטורית"

בפגישה השתתפו מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ, ראש הסגל בלשכת רה"מ אשר חיון, אלוף (מיל') יצחק (ג'רי) גרשון, אלוף (מיל') גרשון הכהן, מנכ"ל התנועה תא"ל (מיל') אמיר אביבי, תא"ל (מיל') הראל כנפו, תא"ל (מיל') יוסי קופרווסר ותא"ל (מיל') צביקה פוגל.

האלוף (מיל') יצחק (ג'רי) גרשון הביע "תמיכה והערכה" לנתניהו "על מסירות הנפש שבה אתה מוביל את מדינת ישראל בעשר השנים האחרונות. יש כאן שינוי פרדיגמטי מחויב המציאות. ההחלטה הזאת על מה יקרה בין הירדן לבין הים היא אחת ההחלטות החשובות, הדרמטיות ביותר, של התנועה הציונית בדור הנוכחי.

"איני רואה לצערי מנהיג אחר בתוכנו שמסוגל להוביל את המהלך הזה, אני רואה כאלה שמנסים להפריע למהלך הזה. אדוני ראש הממשלה אני מבקש אותך לעשות את זה לא בשבילך, בשבילנו, ובעיקר בשביל הדורות הבאים".

 

 

.

16:08 עריכה

ימינה תתמוך בהורדת אחוז החסימה ל-2% לפי איילת שקד.

16:10 עריכה

החוק הנורווגי יעלה להצבעה למרות המחלוקת בין המפלגות הגדולות, כאשר הליכוד וכחול-לבן ימשיכו לדון בהסכם הקואליציוני.

16:29 עריכה

השרה אורלי לוי אבקסיס התלוננה במשטרה על ניקוב צמיגי מכוניתה בידי אלמונים במהלך ביקור בבית שאן.

16:34 עריכה

שפי פז לוקחת אחריות על המדבקות מחוץ לבית השופט עוזי פוגלמן.

16:45 עריכה

לפי דיווח בהארץ, כחול-לבן מסכימים להבטיח את כהונת נתניהו כראש ממשלה חלופי אם בג"ץ יתערב בהסכם הקואליציוני ואילו ב-ynet טוענים שכחול-לבן לא הסכימו לדבר והם בכל מקרה מחכים שהחוק הנורווגי יעבור.

17:35 עריכה

ניצן הורביץ מצטט כתבה מבלומברג שלפיה האיחוד האירופי עלול להקפיא תא תכנית המענקים למחקר מדעי אם תממש תכנית הסיפוח החד צדדי. בתוך כך, בני גנץ אמר היום לשליח האו"ם למזה"ת ניקולאי מלאדנוב, כי הוא מחוייב להסדר מדיני תוך שמירה על צרכי הבטחון. גנץ הביע נכונות לשפר את תנאי המחיה של תושבי עזה בכפוף להשבת גופות החיילים והנעדרים מהרצועה.

18:08 עריכה

נתניהו אמר לסיעת הליכוד שהוא מעוניין להחיל ריבונות על חצי משטחי C אך איננו יודע מה עמדת כחול-לבן ולפי שעה לא יביא את תכנית טראמפ לאישור הכנסת.

18:10 עריכה

הממונה על השכר באוצר קובי בר נתן אמר היום למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב כי אם מורי ז' עד י' לא יאריכו את שנת הלימודים הם יספגו ניכויי שכר.

18:38 עריכה

משה יעלון חושב שבין נתניהו לגנץ יש סיכום על תמיכת כחול-לבן בפסקת התגברות בתמורה להעברת החוק הנורווגי. כוונתו היא ככל הנראה להבטחה של גנץ לערוב להמשך כהונת נתניהו כראש ממשלה עד לבחירות חדשות גם במקרה שבג"ץ יתערב בהסכם הקואליציוני.

19:40 עריכה

ביממה האחרונה אובחנו בישראל 182 חולי קורונה, ומספר המונשמים עלה ל-25. אתמול בוצעו 8,840 בדיקות ומספר החולים הפעילים עומד על 3,520.

19:45 עריכה

ועדת החוץ והבטחון תדון מחר בהארכת איסור ההתאגדות של עובד המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים. לפי אריק בנדר, מדובר בהארכה שגרתית שנובעת מהיעדר איסור התאגדות בחקיקה.

19:49 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין טוען לצביעות של ח"כים שלא נשמעים להוראות הקורונה אבל נתקפים בחרדה ומנסים לזרז את הבדיקה כשהם חוששים שנדבקו. "איפה הדוגמא האישית? אם לא נקפיד על ההנחיות לא נצליח להחזיק את המשק פתוח לאורך זמן", אמר.

20:11 עריכה

"ככה זה לא יכול להימשך" אומר נתניהו על המשברים מול כחול-לבן, לפי דיווח של מיכאל שמש בכאן. העסקה ששני הצדדים מעוניינים בה היא אישור החוק הנורווגי ותמיכה של כחול-לבן בפיזור הכנסת והמשך כהונת נתניהו אם בג"ץ יתערב בהסכם הקואליציוני.

21:16 עריכה

דובר צה"ל: רקטה שוגרה לעבר ישראל ונחתה בשטח פתוח בעוטף, אין נפגעים או נזק לרכוש.

21:39 עריכה

בפברואר גילת בנט האשימה את עוצמה יהודית בפריצה לבית שלה ואז הגיש בן גביר תביעת דיבה. הבוקר הגישה גילת בנט כתב הגנה שלפיו בן גביר הוא סוכן שב"כ, למרות שהוא מציג חזות של איש ימין כלפי חוץ.

22:36 עריכה

צה"ל יורה במטוסים ותותחים לאזור דרום רצועת עזה, בתגובה לירי הרקטה ששגורה מוקדם יותר לשטח פתוח בעוטף.

22:54 עריכה

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) מושך זמן כעת בנאום במליאה כדי לאפשר לקואליציה למלא את השורות לקראת ההצבעה על החוק הנורווגי. "עםזה אני שלם ואני רואה שהצלחתי לשכנע אתכם שם ביציע", אומר אשר, במעין נאום סרק שבו הוא מדבר על נפלאות החוק הנורווגי ותפקודה היעיל של הכנסת אחריו.

23:04 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו שוחחו בטלפון. נתניהו הודה לפומפאו על הפעולות כנגד בית הדין בהאג וכן על איראן וההתפתחויות באזור.

23:55 עריכה

החוק הנורווגי, המאפשר לחמישה משרי כחול-לבן להתפטר מהכנסת ולהכניס במקומם חמישה חברי כנסת נוספים, עבר הלילה בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת. ראש הממשלה בנימין נתניהו נעדר מההצבעה.

החוק גרר מיד תגובות חריפות מחברי יש עתיד-תלם, כשיו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מכנה את המהלך "גנבים בלילה".

סגירה