מה שאזרחי ישראל באמת ״חייבים לשמוע״ על פי בנימין נתניהו

צילום מסך מתוך סרטון פייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו, 14.6.2020
צילום מסך מתוך סרטון פייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו, 14.6.2020

אתמול בערב ראש המשטר הנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים צייץ "את זה אתם חייבים לשמוע" וצירף סרטון בן 53 שניות. כשראש המשטר כותב "את זה אתם חייבים לשמוע", אני, אזרחית מן השורה, שומעת.

להלן התמלול של מה ששמעתי:

"הערב אירחנו פה ילדה נהדרת, שובל פורת, שוויתרה על הבת מצווה שלה כדי לבוא לבית המשפט לתמוך בי, יחד עם רבים אחרים. ילדה נהדרת. שרה ואני החלטנו לארח אותה ואת משפחתה לבת מצווה קטנה פה.
בעוד אנחנו מארחים אותם, ובטלויזיה אחד מהדוברים של הפרקליטות שמתחזה להיות כתב משמיע קלטות חדשות מבלפור. שתי עוזרות מדברות איך הן, מה אני אגיד לכן? זרקו את הכביסה המלוכלכת לפח. (צחקוק). אני מתכוון לחולצות, לגרביים, כביסה מלוכלכת כזאת. אבל הדובר הזה, את הכביסה המלוכלכת של הפרקליטות שהם מסתירים בכל מיני מקומות, על זה הוא לעולם לא ידווח. שתפו!"

נכון לכתיבת שורות אלו, לסרטון היו 54.6k צפיות, ו-357 שיתופים.
0.6% מהצופים בסרטון עשו כפי שנתבקשו על ידי ראש המשטר.

הבטתי בנייד שלי, והוא הביט בי חזרה. שנינו היינו במבוכה. למיטב הבנתי בעוד שבוע וחצי עתיד להתחיל סיפוח חד צדדי והפרת הסכמי השלום של ישראל עם שכנותיה. שליש מדינה בלי פרנסה, תמ"ג שלילי, סקטורים שלמים קרסו. מספר הנדבקים בקורונה עבר את מה שנקבע כסיבה לחזור לסגר, אבל השגרה החדשה ממשיכה.

הבטתי בנייד שלי, והוא הביט בי חזרה. שנינו היינו במבוכה. להבנתי בעוד שבוע וחצי עתיד להתחיל סיפוח חד צדדי והפרת הסכמי השלום של ישראל עם שכנותיה. שליש מדינה בלי פרנסה, תמ"ג שלילי, סקטורים שלמים קרסו

ומצד שני כל יומיים יוצא תזכיר דיקטטורי שמעניק לראש הממשלה אפשרות לחדור לנו בכח בלי צו לבית בשם הקורונה. עוד ועוד ראיות של ברוטליות משטרתית. הרחובות מוצפים מפגינים ומפגינות, ואוירה של חוסר שקט אזרחי מתוחה.

ציוץ של סמוטריץ בתגובה להודעת דוברות הרשותה השופטת
ציוץ של סמוטריץ בתגובה להודעת דוברות הרשותה השופטת

קוראים לשלוח עיתונאי לכלא על תחקיר. משותף בחשבון הטוויטר של ראש המשטר. שני שופטי בית המשפט העליון קיבלו איומים לתוך תיבות הדואר של ביתם הפרטי. והקיצוניים שבקיצוניים שהפכו למיינסטרים, ח"כ בצלאל סמוטריץ' ועמית סגל, לא רק שלא מגנים, הם מגינים על חופש הביטוי של המאיימים.

נדמה שמדינת ישראל מעולם לא היתה יותר חלשה.
מוסדותיה. הכלכלה שלה. החברה.

ולאור כל זה, ועוד הרבה, זה מה שראש המשטר חושב שאנחנו פשוט "חייבים לשמוע": זרם תודעה סוראליסטי על ילדת בת מצווה, גרביים בפח ומלמולי קונספירציות?!

אני לא יודעת אם יותר להבהל מכך שהאיש שיש לו סמכות לממש את היכולת הגרעינית של מדינת ישראל עושה סרטון מהמלט-דאון שלו ואז גם לא עוצר את עצמו לפני שהוא מפיץ אותו, או יותר לכעוס שהוא מנותק כל כך מהמציאות שהוא גורר 8 מיליון אזרחים ואזרחיות לגהנום יחד איתו.

יש למדינת ישראל אתגרים עצומים בגלל מדיניות מתמשכת של שחיתות. אנחנו לא מדינה אחת, אנחנו שתיים. אחת מתקדמת, משכילה עם כלכלה חזקה והשנייה מדינה כושלת ומפגרת בה אזרחים מוחלשים לא יכולים להשתלב באופן פרודוקטיבי בחברה או להגן עליה.

ולאור כל זה, ועוד הרבה, זה מה שראש המשטר חושב שאנחנו פשוט "חייבים לשמוע": זרם תודעה סוראליסטי על ילדת בת מצווה, גרביים בפח ומלמולי קונספירציות?!

המדינה המתקדמת ומשכילה מתכווצת ככל שמרעיבים את מוסדותיה ואזרחיה תקציבית ומסיתים נגדם. המדינה הכושלת והמפגרת רק גדלה, כי זו מדיניות להגדיל את האוכלוסיה חסרת הכישורים וההשכלה שקל להפעיל עליה מניפולציה, וזו מדיניות לנסות לייאש ולחנוק בהזנחה חלקים אחרים ממנה.

היום חצי מילדי ישראל לא לומדים לימודי ליבה, או לומדים אותם ברמה מאוד נמוכה. כל ילד חמישי בישראל שכן לומד ליבה, נכשל בכל שלושת המקצועות במבחני הפיזה – קריאה, מתמטיקה ומדעים. שום ספינים וסרטונים לא ישנו את העובדות הקשות האלו.

במסלול הנוכחי בעוד 10-20 שנה ישראל לא תהיה מדינה מתקדמת עם כלכלה מודרנית חזקה, ולא יהיו בה את המשאבים להגן על עצמה. זה בלי לקחת בחשבון מה יעשה סיפוח חד צדדי למגמה (הוא יחמיר אותה על סטרואידים).

מה שאזרחי ישראל באמת "חייבים לשמוע" זה לא עוד חפירה הזוייה ממשכן הגרביים במקרר, הידוע בעברית כמעון ראש הממשלה, אלא שממשלת ישראל הולכת לשנות מסלול ולהתחיל לדאוג לאזרחים ואזרחיות שלה.

ניצן ויסברג, מרצה ויועצת למתודולוגיית חדשנות design thinking ופעילה חברתית בתחום החינוך. עבדה כפרופסור יועצת באוניברסיטת סטנפורד לפני שחזרה לארץ וגילתה שארצה שינתה את פניה. כיום היא חיה בהוד השרון עם אישה היקר וארבעת ילדיהם.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
עוד 592 מילים ו-2 תגובות
סגירה