בנט: "ממשלת נתניהו-גנץ לא עושה מה שצריך כדי למנוע סגר נוסף"

לאחר שהתבטאויותיו הגזעניות והמיזוגניות עוררו סערה - הרב ברוך גזהיי התפטר והודיע לדרעי שלא יכהן כחבר כנסת ● אש הממשלה נתניהו יכנס מחר את קבינט הקורונה ● השר כהן: "התנגדות כחול לבן להחלת הריבונות תוביל לבחירות" ● פג תוקפן של התקנות שאסרו התקהלויות ושאפשרו לאכוף את החובה לעטות מסכת פנים ● התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בדרישה לחקור את נתניהו בפרשת מניות הפלדה

נפתלי בנט (צילום: Sraya Diamant/Flash90)
Sraya Diamant/Flash90
נפתלי בנט
06:59 עריכה

החוק הנורווגי, המאפשר לשרים שיתפטרו מחברותם בכנסת לשוב ולהיעשות חברי כנסת אם חברותם בממשלה תופסק, עבר אמש בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. 66 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק, ו-43 התנגדו לה. בכחול לבן כעסו על ראש הממשלה בנימין נתניהו שנעדר מההצבעה.

07:15 עריכה

אתמול דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית כי מלך ירדן עבדאללה סירב לשוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. הבוקר מקבל דיווח זה אישוש נוסף, כשב"ידיעות אחרונות" מדווחת סמדר פרי, מפי בכיר בעמאן, שהדבר אכן אירע. לפי הפרסום, כשנתניהו התקשר לעבדאללה, נמסר לו שהמלך איננו. גם מאוחר יותר נמנע עבדאללה מלקבל שיחה מראש הממשלה הישראלי. בירדן מתנגדים לכל סיפוח ישראלי של שטחים. עוד פורסם שהמלך ממאן להיפגש עם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ.

07:19 עריכה

ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס יגיע היום לביקור בישראל, יחד עם שרי ההגנה, החוץ, התיירות, איכות הסביבה, האנרגיה והמים, הפיקוח על ההשקעות והממשל הדיגיטלי והסייבר בממשלתו. זהו הביקור הראשון של מיצוטקיס מחוץ ליוון מאז פרץ משבר הקורונה. הביקור יימשך מעט יותר מיממה.

07:55 עריכה

מליאת הכנסת אישרה לפנות בוקר בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק, שלפיה, יינתן מענק כספי למעסיקים שיחזירו לעבודתם עובדים שהוצאו לחופשה ללא תשלום. עבור כל עובד שהוחזר במאי יקבל מעסיק 3,500 שקלים, ועבור עובדים שהושבו מ-1 ביוני יינתנו 7,500 שקלים.

09:04 עריכה

09:36 עריכה

חבר הכנסת אלי אבידר מישראל ביתנו תוקף את נתניהו בשל פגיעתו בדמוקרטיה: "הגיע הזמן למחאה כוללת".

ביבי טוב לנתניהו, ורע לכולנו – הגיע הזמן למחאה כוללת.העם מתעורר. נתניהו וחסידיו חַצוּ את הגבול בריצת האמוק מדמוקרטיה…

פורסם על ידי ‏אלי אבידר – Eli Avidar‏ ב- יום שני, 15 ביוני 2020

09:38 עריכה

מזכיר המדינה מייק פומפאו שוחח עם שרי החוץ של האיחוד האירופי ואמר להם בעניין תוכנית הסיפוח שארצות הברית פועלת להשגת הסכמה בין חלקי הממשלה בישראל. לדבריו, ארצות הברית תומכת בפתרון שתי המדינה, בהתאם לתוכנית טראמפ.

10:26 עריכה

ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס נחת בישראל והתקבל על ידי שר החוץ גבי אשכנזי.

מימין: ראש הטקס במשרד החוץ מירון ראובן, שגריר ישראל ביוון יוסי עמרני, ראש ממשלת יוון, שר החוץ גבי אשכנזי, אשת ראש ממשלת יוון ושגריר יוון בישראל בנמל התעופה בן-גוריון, 16 ביוני 2020 (צילום: שלומי אמסלם, משרד החוץ)
מימין: ראש הטקס במשרד החוץ מירון ראובן, שגריר ישראל ביוון יוסי עמרני, ראש ממשלת יוון, שר החוץ גבי אשכנזי, אשת ראש ממשלת יוון ושגריר יוון בישראל בנמל התעופה בן-גוריון, היום (צילום: שלומי אמסלם, משרד החוץ)
11:21 עריכה

פג תוקפן של תקנות שעת החירום שאסרו התקהלויות ואפשרו אכיפה של החובה לעטות מסכות פנים במרחב הציבורי. תוקף התקנות פג שלושה חודשים לאחר שנכנסו לתוקף.

12:44 עריכה

הממשלה אישרה אמש במשאל שרים טלפוני את הארכת התקנות המחייבות את השבים מחו"ל לשהות שבועיים בבידוד.

12:57 עריכה

פורסם סרטון, שבו נראה ברוך גזהיי מש"ס, שעתיד להתמנות לחבר כנסת, טוען שחזה חשוף גורם לסרטן השד. יושב ראש ש"ס אריה דרעי אמר בתגובה ששוחח עם גזהיי והבהיר לו שדבריו לא מקובלים.

13:21 עריכה

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בדרישה לחקור את ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת מניות הפלדה ובפרשת הצוללות.

13:26 עריכה

במערכת הפוליטית מגנים את דבריו של ברוך גזהיי, שעתיד להתמנות לחבר כנסת, שקשר בין סרטן השד ללבוש חשוף.

13:43 עריכה

ראש הממשלה נתניהו ושרים בממשלתו נפגשו עם עמיתיהם מיוון. בפתח המפגש עם ראש הממשלה מיצוטקיס אמר נתניהו: "אנחנו מדברים פה על תאריך יעד של 1 באוגוסט לפתיחת השמיים, ליעדים יוון וקפריסין. זה תלוי גם מה יקרה עם מגפת הקורונה, אבל אם המספרים יאפשרו זאת זהו תאריך היעד לפתיחת השמיים. זוהי בשורה חשובה מאוד".

13:58 עריכה

יושבת ראש הרשות לזכויות ניצולי השואה, עפרה רוס, הודיעה על פרישתה מהתפקיד בשל העברת הרשות ממשרד האוצר למשרד לשוויון חברתי. העברת הגוף סוכמה בהסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן. בראיון בגלי צה"ל אמרה רוס: "מחויבות שר האוצר, כשזה בתחום אחריותו – היא אחרת".

14:19 עריכה

אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, הגישה תביעת לשון הרע נגד סילבי גנסיה, שעבדה במעון ראש הממשלה. בתביעתה טוענת נתניהו שגנסיה הפרה התחייבות מפורשת לשמור על פרטיות. הדברים מתייחסים לשורה של פרסומים שהופיעו בתקשורת, ובהם נשמעו טענותיה של גנסיה היחס אותו קיבלה בבית ראש הממשלה. "מדוע התחננה לשוב למקום עבודתה, שעל פי תיאוריה מכונה גיהינום?", נכתב בכתב התביעה.

שרה נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נתניהו בבית הדין לעבודה בירושלים בדצמבר האחרון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
14:48 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן הנחה, בתיאום עם יושב ראש ועדת החוקה, חוק ומשפט יעקב אשר, להסיר מתקנות שעת החירום, שנידונות בכנסת, את הסעיף המתיר לערוך חיפוש בבתים ללא צו של בית משפט.

15:16 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ קורא "לשחרר את עולם התרבות לפעילות מלאה".

"כעת כאשר נקבע מועד לפתיחת השמים ב-1 באוגוסט, התיירות והתעופת האזרחית מתחילים לנוע. זה הזמן…מאות המיליונים שהוקצו לשר התרבות חילי טרופר, לעידוד הפעילות בענף, יאפשרו לאמנים ולבעלי המקצוע לשוב לתעסוקה מלאה", דברי כ"ץ.

15:27 עריכה

שר התרבות חילי טרופר ספד לסופרת תמר בורנשטיין לזר שהלכה לעולמה היום.

"הסופרת תמר בורנשטיין-לזר, שיצרה את 'קופיקו' ו'ציפופו', הלכה לעולמה. תמר הייתה ותיזכר כאחת מהסופרות המוכשרות בישראל ויצירותיה ימשיכו ללוות את ילדינו שנים רבות. יהי זכרה ברוך", דברי טרופר.

15:30 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה על הצעיר בן ה-20 שנרצח והילד בן ה-12 שנפצע באורח אנוש ביפו הלילה: "אם הוא היה ילד יהודי הממשלה הייתה מכריזה על תוכנית למאבק בפשיעה עוד היום. בשבילנו הם רק בני 20 ו-12, אבל בשביל הממשלה הם רק ערבים".

16:23 עריכה

השר וראש הממשלה החליפי בני גנץ לאחר פגישה עם ראש ממשלת יוון: "ביקשתי לרתום את יווון למאמציה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לקבלת גישה לכלל המתקנים בהם איראן מונעת פיקוח".

16:43 עריכה

פרקליטיהם של החשודים בתיק 4000, בעל השליטה בחברת בזק שאול אלוביץ' ורעייתו איריס, הגישו עתירה לבג"ץ, בבקשה לחקור מי הדליף את ההקלטות ששודרו בתכנית "המקור" ברשת 13 – כך דווח במעריב.

16:45 עריכה

יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר: "לעולם לא נכיר במדינה פלסטינית!". 

זוהר הוסיף: "התוכנית שעיקרה החלת הריבונות ע כך היישובים בלי שאף יהודי יפונה מביתו ורצף ריבונות תוך שמירה על הצירים, היא תוכנית היסטורית והזדמנות שאסור להחמיץ".

16:46 עריכה

שר המודיעין, אלי כהן, אמר במהלך סיור בבקעת הירדן: "התנגדות כחול לבן להחלת הריבונות תוביל לבחירות. אסור להחמיץ את ההזדמנות ההיסטורית של הממשל האמריקאי בראשות טראמפ שאוהד את ישראל במיוחד בעניין גושי ההתיישבות ובקעת הירדן".

17:02 עריכה

שר הבריאות אדלשטיין וסגן השר קיש ערכו היום סיור מקצועי במרכז הרפואי של מכבי בבני ברק. אדלשטיין: "נבחן הרחבה משמעותית של האשפוז הביתי כבר לקראת החורף הקרוב. זה טוב עבור המטופל, המשפחה ומערכת הבריאות כולה".

18:10 עריכה

הממשלה אישרה במשאל טלפוני את החלטת שר הבריאות למתן היתר לקבלת תרומה למשרד הבריאות של מלאי התכשיר רמדסיביר המיועד לטיפול בחולים בנגיף הקורונה.

18:17 עריכה

ח"כ מתן כהנא (ימינה) תקף את החלטת ההסתדרות להכריז סכסוך עבודה עבודה כללי במשק, "‏בהסתדרות כנראה לא יסתפקו בפחות מריסוק מוחלט של כלכלת ישראל".

"אחרת אין דרך להסביר את ההחלטה ההזויה שקבלו להכריז על סכסוך עבודה כללי במשק בעיצומו של משבר כלכלי מהחמורים שידעה ישראל. במציאות עסקים קורסים, בהסתדרות עסקים כרגיל. בושה", מוסיף כהנא.

18:22 עריכה

שירות התעסוקה עדכן כי במהלך היממה האחרונה התקבלו 4,945 דיווחים על חזרה לעבודה. במקביל, נרשמו 1,138 דורשי עבודה חדשים. עוד נמסר כי מאז החלו ההקלות בסגר לשחרור המשק, ב-19 באפריל, התקבלו 341,078 חוזרים לעבודה, ומנגד כ-119,663 דורשי עבודה חדשים.

18:33 עריכה

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני: "שמחתי לשמוע על השינוי בעמדת ראש הממשלה, לפיה מדינת ישראל לא תכיר בשום צורה במדינה פלסטינית. כמו כן, הובהר בישיבת הסיע כי מתווה טראמפ כפי שהוא מופיע כעת מובי בהכרח לייסוד מדינה פלסטינית והוא לא יועבר ככתבו וכלשונו".

18:40 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס מחר בערב את קבינט הקורונה.

19:45 עריכה

שר העבודה והרווחה איציק שמולי על נתוני האבטלה הגבוהים: "הנתונים מהערב מדאיגים אך לא מפתיעים: מאות אלפי ישראלים עדיין בבית; לא כי הם מאוהבים באבטלה, אלא כי לשוק אין מקום בשבילם. הם בדיוק הסיבה שאני דוחף תכנית תמרוץ אגרסיבית יותר בממשלה להחזרת שכירים ולחיזוק העצמאים לצד הארכה גדולה יותר של דמי האבטלה והמענק למבוגרים, ע"מ שלא יפלו לעוני".

20:03 עריכה

ראש הצוות שייעץ לראש הממשלה במשרד הבריאות בעניין הקורונה, ביקר את התנהלות הממשלה בדברים שאמר לחדשות 12: "לא הופקו הלקחים הנדרשים מגל התחלואה הראשונה. לא נבנו יכולות ולא הוענקו סמכויות. ההתנהלות רחוקה מלעמוד בדרישות. השארנו את הניהול של משבר לאומי ללא שינוי".

20:30 עריכה

התבטאויות נוספות של ח"כ המיועד הרב ברוך גזהיי נגד ערבים, נגד בדואים ונגד נשים פורסמו הערב בחדשות 12.

20:58 עריכה

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) על רקע דבריו של ח"כ המיועד לש"ס: "דרעי, אני מכיר אותך הרבה שנים ואני בטוח שאתה כמוני נתקף בחילה וגועל למשמע הדברים. אל תהיה חתום על הפיכת הגזען החשוך הזה לחבר כנסת. זוהמה".

21:01 עריכה

הרב ברוך גזהיי הודיע ליו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, כי החליט להתפטר ולא לכהן כח"כ.

22:43 עריכה

ח"כ נפתלי בנט, שר הביטחון שעבר, תקף שוב את התנהלות הממשלה על רקע משבר הקורונה: "ממשלת נתניהו-גנץ לא עושה מה שצריך כדי למנוע סגר נוסף".

23:09 עריכה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון ולקיום תוקפן של תקנות שעת חירום, שהוצעו בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל. הן ייכנסו לתוקפן החל ממחר ב-6 בבוקר.

סגירה