על חופש הביטוי ועל הסדר הציבורי

שרון שמורק בהפגנה מול ביתו של גנץ ב-17.6.2020 (צילום: לרי אקר)
לרי אקר
שרון שמורק בהפגנה מול ביתו של גנץ ב-17.6.2020

שוטרים צריכים להגן על חופש הביטוי יותר מאשר על הסדר הציבורי – כל עוד לא נשקפת סכנה לרכוש וחיי אדם. ההתנהלות של המשטרה בהפגנות האחרונות מעידה כי העניין הזה לא מובן להם, על אף שחופש הביטוי וההגנה עליו הם אבן יסוד בדמוקרטיה.

הפגנה במהותה נועדה להפריע לסדר הציבורי, כי היא בין השאר ניסיון להסב את תשומת לב הציבור לפגיעה באינטרסים שלו.

הפרעה לסדר הציבורי שקולה לאבן הקלע של דוד מול גוליית, כשגוליית במקרה שלנו זה ראש ממשלה נאשם בפלילים, שלרשותו עומדים שני ארגוני ביון, צבא, משטרה ומרכז סייבר.

הפגנה במהותה נועדה להפריע לסדר הציבורי. היא שקולה לאבן הקלע של דוד מול גוליית, כשגוליית במקרה שלנו זה רה"מ נאשם בפלילים, שלרשותו עומדים שני ארגוני ביון, צבא, משטרה ומרכז סייבר

צריך הרבה אומץ לצאת נגד זה חמוש בשלט ומגפון. מעטים אמיצים דיים וכולם אנשים שסולדים מהפרעה לסדר הציבורי ועושים זאת רק בשל חומרת הסכנה בפניה אנו ניצבים.

הפגנה מול ביתו של ניסנקורן (צילום: ניב אדן)

הפגנה מול ביתו של ניסנקורן (צילום: ניב אדן)הנאשם נתניהו כבר מקדם חוקים שיאפשרו לו להשליך לכלא או לשלוח לבידוד ב"אתר ממשלתי" אנשים (גם קטינים) ללא אפשרות לפגוש עורך דין וללא פיקוח וסמכויות מניעה של גופים בלתי תלויים.

העונש על הפרת סגר שנקבע בימים האחרונים הוא מאסר לחצי שנה, ובחסות הקורונה נעשים ניסיונות להפוך הפגנות ללא חוקיות. ברגע שיעבור חוק הסמכויות, שמעביר למעשה את הסמכויות של הכנסת לידיו של ראש הממשלה – די יהיה בהינף ידו של נאשם בפלילים וראש הממשלה נתניהו כדי להוציא את ההפגנות מחוץ לחוק.

הפגנה "להצלת הדמוקרטיה" (צילום: גלית מיר)
הפגנה "להצלת הדמוקרטיה" (צילום: גלית מיר)

מול כל זה ועוד יוצאים "המסוכנים לסדר הציבורי". ה"מסוכנים" האלו הם אנשים שתיקנו לי שגיאות לשוניות בעת שצעקתי סיסמאות מחאה, ותוך כדי עימות עם שוטרים אלימים, הזכירו לי להשתדל לא להרעיש לשכנים ולאסוף את האשפה.

רק האזרחים הכי נאמנים לחוק ולסדר ציבורי יוצאים לרחוב חמושים בשלטים נגד הניסיונות לפורר את הדמוקרטיה ושלטון החוק.

האזרחים האמיצים הללו עושים זאת רק מפני שהסדר האזרחי ניצב בפני איומים גרועים בהרבה מרעש, נוכחות של עשרות מפגינים ברחוב שקט בראש העין או אפילו רחמנא ליצלן עצירת התנועה ברבין.

נתניהו כבר מקדם חוקים שיאפשרו לו להשליך לכלא או לשלוח לבידוד ב"אתר ממשלתי" אנשים (גם קטינים) ללא אפשרות לפגוש עו"ד וללא פיקוח וסמכויות מניעה של גופים בלתי תלויים

אני מצפה מאנשי זרועות הביטחון להצדיע לגבורה הזו ולגיבורים האלו ולעשות ככל שיעלה בידם להגן על האנשים האלה ועל המאמצים ההירואים שלהם להעיר את העם לסכנה.

בפני החוק והסדר הציבורי ניצבים איומים מאוד קשים וחזית ההגנה מפני האיומים האלו הם המפגינים האמיצים שרק לפני ימים ספורים שוטרים הפריעו להם בניהול קרב מאסף על הדמוקרטיה מול ביתו של שר הביטחון גנץ. השר גנץ טרם הורה על פתיחת ועדת חקירה משרדית בעניין פרשות הצוללות. השר גנץ נתן את ההכשר לחוקים אנטי דמוקרטיים שחלקם כבר עברו קריאה ראשונה.

שרון שמורק היא מתכנתת, חובבת אוריגמי ותולעת ספרים, בחצי שנה האחרונה לוחמת חירות במשרה מלאה. פעילה במחאת היחידים, הגרעין האיתן בירושלים, מחאת הריבון, קריים מיניסטר, דגלים שחורים ועוד.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
10
להזכירכם מחר (יום שלישי 23.6.2020) ב-10:00 בועדת חוקה חוק ומשפט יתקיים דיון חשוב לקראת הכנת החוק למניעת כניסת עורכי דין למקומות מעצר לקריאה שניה ושלישית. אני קוראת לחוק הזה "חוק שרון... המשך קריאה

להזכירכם מחר (יום שלישי 23.6.2020) ב-10:00 בועדת חוקה חוק ומשפט יתקיים דיון חשוב לקראת הכנת החוק למניעת כניסת עורכי דין למקומות מעצר לקריאה שניה ושלישית.

אני קוראת לחוק הזה "חוק שרון שמורק" כי בהקשר הנתון ברור שהוא נועד כדי להשליך למעצר ללא משפט פעילות כמוני במאבק על הדמוקרטיה. ח"כ אלי אבידר עמו שוחחתי בקבלת השבת אצל אמיר השכל הסכים לדעתי.

באותו יום בצהריים (יום שלישי 23.6.2020) בשעה 13:30 יתקיים דיון בועדת חוקה חוק ומשפט על חוק הסמכויות המיוחדות המקבילה לחוק ההסמכה שנחקק ב-1933 במדינה אחרת (כן גם אז היה מדובר בחוק "זמני" ל"שעת חרום"). גם הדיון הזה ישודר.

מומלץ לצפות ולוודא שלפחות האופוזיציה עובדת בשבילנו (בקריאה הראשונה על חוק עורכי הדין מהאופוזיציה נכחו רק ח"כ מיקי לוי וח"כ אוסמה סעדי)

הדיונים ישודרו ומהקישור המצורף ניתן יהיה להכנס לצפות בהם מחר:

https://main.knesset.gov.il/Activity/committees/Pages/default.aspx

שרון כבוד גדול להעיר את תשומת לב הציבור לשליט מסואב שהופך את השב״כ, המשטרה ורשות הסייבר לכלי דיכוי. תמשיכי בפירסומים האלו. כך המודעות תגבר, וזו תגרום לאנשים להתעורר ולדרוש את הזכויות, ו... המשך קריאה

שרון כבוד גדול להעיר את תשומת לב הציבור לשליט מסואב שהופך את השב"כ, המשטרה ורשות הסייבר לכלי דיכוי. תמשיכי בפירסומים האלו. כך המודעות תגבר, וזו תגרום לאנשים להתעורר ולדרוש את הזכויות, ואת מדינתם, בחזרה.

כשהחוק במדינה מאפשר לנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים, לאחוז במשרת ראש ממשלה, הכל צפוי והרשות נתונה, כשהתקשורת נאנסת לשתף פעולה עם השליט וההון,כששר המשטרה ושר המשפטים ממונים על די הנאשם- א... המשך קריאה

כשהחוק במדינה מאפשר לנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים, לאחוז במשרת ראש ממשלה, הכל צפוי והרשות נתונה, כשהתקשורת נאנסת לשתף פעולה עם השליט וההון,כששר המשטרה ושר המשפטים ממונים על די הנאשם- אין דרך לאזרחים אלא להביע את מחאתם אלא בדרך של יציאה לרחוב וזעקה. כל עוד מתאפשר להם בדרך חוקית.

שרון יקרה, תודה רבה, מקרב לב, על המאמצים הבלתי נלאים שלך לעורר את תשומת לב הציבור בישראל אל החוקים הפוגעניים שמנסים לחוקק, נגד אזרחי ישראל מטעם מדינת ישראל, בראשות מואשם בשלושה תיקים פ... המשך קריאה

שרון יקרה,
תודה רבה, מקרב לב, על המאמצים הבלתי נלאים שלך לעורר את תשומת לב הציבור בישראל אל החוקים הפוגעניים שמנסים לחוקק, נגד אזרחי ישראל מטעם מדינת ישראל, בראשות מואשם בשלושה תיקים פליליים חמורים. אבל אלה, כאין וכאפס לעומת תיק מניות הפלדה/צוללות שעוד מעט יחול עליו חוק ההתיישנות. תיק זה במהותו הוא בגידה פושעת בבטחון המדינה: בבטחון חייהם של אזרחי וחיילי המדינה. הקורונה, הוא וירוס והוא אינו מגפה. נוח לנהנתניהו'ז לאמץ אותו, כעלה תאנה, להסתיר את תיק 3,000, תיק מניות הפלדה/צוללות. לשם כך ובחסות הקורונה, הוא מנסה להעביר במחטפים ובאישון ליל, עוד ועוד חוקים שיצמצמו את זכויותינו ואת יכולותנו להשפיע. אבל, אנחנו לא ננוח ולא נשקוט עד אשר יתפנה כסאו, כראש ממשלתנו הפלילי למען ראש ממשלה נקי כפיים.
אל נא תשאלו: "אז מי יכול לנהל את המדינה במקומו"!? המדינה הייתה בסימן פריחה עד לזמן כהונתו והיא תשוב לפרוח, לאחר שנאלץ לתקן את ההרס הרב שהוא מותיר בלכתו.
אל תגידו יום יבוא, הביאו את היום!!!
שרון עושה זאת יומיום ואנחנו מתבקשים להצטרף אליה ולתרום את חלקנו, איש איש לפי יכולתו

הקושי הגדול הוא בהפנמת העובדה ששנים רבות שולט כאן שלטון הימין אשר בשנים האחרונות מעוות גם את ההיסטוריה. התרועעות המושחת מבלפור עם דיקטטורים ומעריצים בדרום אמריקה ומזרח אירופה מוחקת את ה... המשך קריאה

הקושי הגדול הוא בהפנמת העובדה ששנים רבות שולט כאן שלטון הימין אשר בשנים האחרונות מעוות גם את ההיסטוריה. התרועעות המושחת מבלפור עם דיקטטורים ומעריצים בדרום אמריקה ומזרח אירופה מוחקת את התהליכים אשר קורים בימינו וכה מזכירים את מה שעבר על גרמניה בשנות השלושים. כל שאני מתפלל הוא, שלא נגיע למצב בו שוטרים או חיילים במדינת ישראל יצטרכו לעמוד יום אחד בפני בית משפט ולאמר את המילים "מלאתי רק פקודות".

עוד 416 מילים ו-10 תגובות
סגירה