מה זה אומר למנות שופטים "שתפיסתם מתאימה לליכוד"?

ח"כ הליכוד אוסנת הילה מארק (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
ח"כ הליכוד אוסנת הילה מארק

חברת הכנסת והחברה העתידית בוועדה לבחירת שופטים, הילה אסנת מארק, הצהירה שהיא תפעל למען מינוי שופטים "שתפיסתם מתאימה לליכוד".

על מי הם עובדים?

איזו "תפיסה" יש לליכוד היום? הרי מדובר באירגון, אשר נטען לא פעם כי שיטות העבודה שלו מזכירות מאפיינים של אירגון פשע, שבראשו עומדת משפחה, שכנראה מטילה טרור על הדחלילים שאינם עונים לשם "בנימין נתניהו", אם לשפוט על פי התנהלותם המבוהלת והמתרפסת.

החכ"ית והחברה העתידית בוועדה לבחירת שופטים, הילה אסנת מארק, הצהירה שתפעל למינוי שופטים "שתפיסתם מתאימה לליכוד". אבל איך הייתם מגדירים את "תפיסת הליכוד" היום?

אבל אם נזרום שניה עם החברת הכנסת מארק, אולי ננסה להבין מה אמורה להיות "תפיסת עולמו" של השופט הליכודניק:

  • האם הוא מאמין שמותר לקבל מתנות מחברים?
  • שמותר להזמין אוכל בשווי 300 אלף ש"ח ולשקר על כך?
  • שסיקור אוהד תמורת הטבות רגולטוריות בשווי מיליארדי שקלים אינו שוחד?
  • שערבים הם מחבלים?
  • ששמאלנים הם בוגדים?
  • שאפשר לספח שטחים ולהפוך מיליוני בני אדם לנתינים משוללי זכויות?
  • שהמערכת שהוא חלק ממנה היא "דיפ סטייט" שמנוהלת על ידי גורג סורוס ופקידים מתקופת מפא"י?
  • וכמובן שביהמ"ש לא יכול להעמיד לדין ראש ממשלה מכהן?

אילו הייתי משפטן, בתנאים אלו בחיים לא הייתי רוצה שהשם שלי יעלה כשופט מטעם הליכוד. מדובר בכתם שלא ירד ממני לעולמים. הקריירה שלי תיגמר באותו הרגע ואני לנצח אהיה המשפטן שתומך בשחיתות, שנאה, גזענות ופשע, לכאורה. אף אחד לעולם לא ייקח אותי ברצינות, וברגע שהליכוד ייעלם לא ימנו אותי לאף תפקיד משמעותי במערכת המשפט.

מספיק לראות את האופן הנונשלנטי בו הליכוד מתייחס לאיומים ברצח של שופטי העליון ענת ברון ועוזי פוגלמן ואת הסיכול הממוקד שעברו היועמ"ש מנדלבליט וממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד, כדי להבין שבכל פעם "שהשופט הליכודניק" לא יהיה חייל ממושמע – שמו יוכפש ודמו יותר.

אילו הייתי משפטן, בתנאים אלו לא הייתי רוצה ששמי יעלה כשופט מטעם הליכוד. מדובר בכתם שלא ירד ממני. לנצח אהיה המשפטן שתומך בשחיתות, שנאה, גזענות ופשע, לכאורה

כל דג רקק יודע לומר שמרגע שאתה הופך להיות חייל בארגון, אין דרך יציאה. כמו בעסקה עם השטן – בשביל קידום מהיר אתה מוכר את הנשמה שלך והביטחון האישי שלך.

אז אלא אם כן אתם ליצני חצר כמו יורם שפטל או בעלי רקע פלילי משל עצמכם כמו איתמר בן גביר, שאין להם מה להפסיד – נוסו כל עוד נפשכם בכם מתווית משפטן ברוח תפיסת הליכוד. זו בושה עצומה אם שמכם אפילו יעלה כאפשרות למינוי בפיה של חברת הכנסת מארק.

שמאלני ציוני גאה, תל אביבי, לומד משפטים ומלמד עברית. הוביל מחאות למען קהילת להט״ב, שיויון לנשים והדמוקרטיה הישראלית וכעת דובר של ח"כ יאיר גולן. גר עם הכלבה שלו, ירדנה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 368 מילים
סגירה