דיווח: הערכה כי בכירי משרד הבריאות גרוטו וסדצקי יוחלפו

בית הדין קבע ששנת הלימודים לא תוארך ● הממשלה אישרה את חידוש מופעי התרבות ופתיחת בתי הקולנוע ● גנץ: "ישראל לא תאפשר לאיראן להגיע לנשק גרעיני" ● שר האוצר נגד שר הכלכלה: כ"ץ הודיע שידחה את המלצת פרץ להעלות ההיטל על ייבוא מלט

סיגל סדצקי, משה בר סימן טוב ואיתמר גרוטו במסיבת עיתונאים. 29 במאי 2020 (צילום: דוברות משרד הבריאות)
דוברות משרד הבריאות
סיגל סדצקי, משה בר סימן טוב ואיתמר גרוטו במסיבת עיתונאים. 29 במאי 2020
06:57 עריכה

שופטת בית הדין הארצי לעבודה לאה גליקסמן הנחתה אמש את נציגי המדינה ואת נציגי ארגון המורים לדון זה עם זה בניסיון להגיע לפשרה בשאלת המשך קיום הלימודים בחטיבות הביניים ובכיתות י', אולם עד כה לא הושגה הסכמה בין הצדדים. היום צפויות השיחות בין הצדדים, שנפסקו בלילה, להתחדש. עד השעה 16:00 אחר הצהריים יודיעו ארגון המורים והמדינה לבית הדין האם הגיעו להסכמה.

יושב ראש ארגון המורים רן ארז בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, 18 ביוני 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יושב ראש ארגון המורים רן ארז בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אם לא יתווספו תשעה ימי לימוד, כפי ששאפה המדינה, היום יחול יום הלימודים האחרון עבור תלמידי בתי הספר העל-יסודיים.

07:20 עריכה

מהיום ניתן להזמין שובר נסיעה לרכבת ישראל – לקראת הפעלתה ביום שני הקרוב. הזמנת השוברים, הנעשית 48 שעות לפני הנסיעה, הוקדמה להיום, כדי שלא לפגוע בציבור שומרי השבת. הזמנת השוברים אפשרית באתר האינטרנט וביישומון של רכבת ישראל.

07:39 עריכה

הבוקר, בשעה 08:00, תיכנס לתוקפה החלטת ועדת השרים להגדרת אזורים מוגבלים, שקבעה שבשכונות 13 ו-24 ברהט ובשכונה 2 במועצה המקומית ערערה יוטל סגר. הכניסה והיציאה של הציבור לשכונות אלה תוגבל משמעותית. בשכונות עג'מי, צהלון וחסכון שביפו – כך קבע מנכ"ל משרד הבריאות – תיאסר התקהלות של יותר מעשרה אנשים. ההגבלות יהיו בתוקף עד יום רביעי בשעה 08:00 בבוקר.

ההחלטות לגבי שכונות אלה התקבלו בשל שיעורי התחלואה הגבוהים בקורונה שהתגלו בהן.

08:37 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ העביר מסר, שלפיו, יתמוך במתווה הריבונות, שיוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתמורה להעברת תקציב מדינה דו-שנתי ולחקיקת יתר החוקים, שהוסכם עליהם בהסכם הקואליציוני שבין הליכוד וכחול לבן – כך דיווחה אנה ברסקי ב"מעריב". בלשכתו של גנץ הכחישו את הדיווח.

08:59 עריכה

היום ייכנסו לתוקפן התפטרויותיהם מהכנסת של השרים אלון שוסטר, אסף זמיר, חילי טרופר ומיכאל ביטון מכחול לבן ושל סגן השר מאיר פרוש מיהדות התורה. החמישה הגישו את התפטרותם מהכנסת שלשום ליושב הראש יריב לוין, לאחר שהחוק הנורווגי נכנס השבוע לתוקף.

עם כניסת ההתפטרויות לתוקפן, יתמנו לחברי כנסת יוראי להב הרצנו, מיכל וונש קוטלר, עינב קאבלה ותהלה פרידמן מכחול לבן ויצחק פינדרוס מיהדות התורה. בשונה מלהב הרצנו ומפינדרוס, שכיהנו בעבר כחברי כנסת, עבור היתר תהיה זו הפעם הראשונה שיכהנו בכנסת.

וונש קוטלר מתל"ם ופרידמן מיש עתיד יעזבו את מפלגותיהן ויצטרפו לסיעת כחול לבן, בעוד שלהב הרצנו, איש יש עתיד, יכהן בכנסת בסיעת יש עתיד – תל"ם. קאבלה, חברת חוסן לישראל, תהיה חברה בסיעת כחול לבן גם כן.

מחרתיים תיכנס לתוקפה התפטרותו מהכנסת של השר יזהר שי, ותחתיו תתמנה לחברת כנסת הילה וזאן מחוסן לישראל.

09:47 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ מעוניין למנות את אמיר אשל לראש המטה לביטחון לאומי, לאחר שיתמנה לראש הממשלה – כך דיווח הבוקר יוסי ורטר בטורו השבועי ב"הארץ". מהחודש שעבר מכהן אשל כמנכ"ל משרד הביטחון.

. (צילום: פלאש 90)
אשל בעת כהונתו כמפקד חיל האוויר נושא דברים בכנס הרצליה, 21 ביוני 2017 (צילום: פלאש 90)
10:41 עריכה

שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר ש"כל מי שיגיש מתווה מסודר לסדרת הופעות עד 500 איש – יקבל אישור". השבוע אושר לקיים אירועי תרבות בנוכחות של עד 250 משתתפים, ובאישור מנכ"ל משרד התרבות והספורט – עד 500 משתתפים. טרופר אמר את הדברים הבוקר בראיון בגלי צה"ל.

11:27 עריכה

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ החליט להעלות את היטל ההיצף על יבוא מלט מטורקיה ומיוון בשיעור של עד 17.25%, זאת בהתאם לממצאי הבחינה מחדש של הממונה על היטלי סחר. "המלט המיובא לישראל במחירי היצף, הביא בשנים האחרונות לירידת מחירי המלט אשר לא גולגלה לצרכן ומלבד פגיעה בענף היצרני המקומי, ירידת המחירים לא הביאה להפחתה של מחיר הבטון או להפחתה במחירי הדיור. מחירי הדיור בשנים האחרונות לא רק שלא ירדו, אלא האמירו", אמר.

לאחרונה כתב על כך עומר שרביט, כשנדרש למשמעות ההחלטה לגביו של איש העסקים לן בלווטניק, הבעלים של חברת נשר ומבעלי רשת 13, שצפוי להרוויח מהצעד מיליונים.

12:03 עריכה

רשם המפלגות אישר את רישומה של דרך ארץ, מפלגתם של יועז הנדל וצבי האוזר. בראש רשימת המייסדים של המפלגה מופיע הרב יעקב מדן, שאמר ל"מקור ראשון" שחש מחויבות לשני חברי הכנסת, שסיכלו הקמת קואליציה בראשות כחול לבן בתמיכתה של הרשימה המשותפת.

12:25 עריכה

לראשונה מאז חודש אפריל אותרו למעלה מ-300 נדבקי קורונה בתוך יממה אחת: אתמול אובחנו 349 נשאים של הנגיף. בישראל כעת 4,372 חולים פעילים.

12:35 עריכה

נציגי ארגון המורים העל-יסודיים, משרד החינוך ומשרד האוצר חידשו את המשא ומתן ביניהם לגבי המשך שנת הלימודים. עד השעה 16:00 אחר הצהריים עליהם להודיע לבית הדין הארצי לעבודה האם הצליחו להגיע להבנות.

12:44 עריכה

בימין תוקפים את שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ על החלטתו להעלות את ההיטל על יבוא מלט מטורקיה ומיוון.

13:26 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ הודיע שהוא דוחה את המלצת שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ להעלות את היטל ההיצף על ייבוא מלט מטורקיה ויוון.

14:17 עריכה

הסיבה שבעטיה הסכים ראש הממשלה בנימין נתניהו לחקיקת החוק הנורווגי איננה המחויבות לצעד זה, שנקבעה בהסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן, אלא לחצן של המפלגות החרדיות בעניין זה – כך דיווחה סימה קדמון בטורה השבועי ב"ידיעות אחרונות". לפי הפרסום האמור, ביהדות התורה רצו מאוד להכניס לכנסת את יצחק פינדרוס במקומו של מאיר פרוש.

14:27 עריכה

כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים הוגשו על ידי יחידת התביעות של המשטרה נגד חשוד בתקיפתו של חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק. נגד חשודים נוספים הוגשה הצהרת תובע.

בתחילת החודש הותקף גליק באלימות כשהגיע לנחם את משפחתו של איאד אל-חלאק, שנהרג מאש כוחות הביטחון.

14:38 עריכה

חבר הכנסת שלמה קרעי הגיש תלונה לנציבות תלונה הציבור על שופטים בשל "ניגודי העניינים", כדבריו, של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות. בין טענותיו – חיות הפנתה להליך גישור אצל עמיתתה.

14:45 עריכה

משרד הבריאות יתגבר את כוח האדם שעוסק בעריכת חקירות אפידמיולוגיות לגילוי קורונה, במטרה לקצר את משך החקירות כדי לקטוע את שרשראות ההדבקה. הליכי גיוס העובדים והכשרתם יחלו בשבוע הבא.

14:49 עריכה

על רקע הביקורת על החלטתו של שר הכלכלה עמיר פרץ להעלות את היטל ההיצף על מלט מיובא, הביע בו עמיתו לממשלה, שר החקלאות אלון שוסטר, תמיכה.

15:02 עריכה

מקורבים של ראש הממשלה בנימין נתניהו הפיצו הודעה בגנותו של ראש הממשלה החליפי בני גנץ, המצדד בהעברת תקציב אחד לשנים 2021-2020 – כך דיווח העיתונאי יניר קוזין.

15:29 עריכה

בית הדין הארצי לעבודה יכריע בשעה 16:00 אם להיעתר לבקשת משרדי החינוך, האוצר ומרכז השלטון להוציא צווי מניעה נגד ארגון המורים ולהורות להם להמשיך ללמד תשעה ימים נוספים. ההכרעה הועברה לבית הדין לאחר שהצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות.

15:46 עריכה

אחרי אינספור הפרת הבטחות – כחול לבן הורידה מהאתר שלה את מצע המפלגה.

15:48 עריכה

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ: "ישראל לא תאפשר לאיראן להגיע לנשק גרעיני". 

גנץ בירך על החלטת הסוכנות לאנרגיה אטומית לדרוש מאיראן גישה מידית לאתרים החשודים בפעילות אסורה ולשיתוף פעולה. "כבר שנים ידענו שאיראן מסתירה הפרות בוטות של הסכם הגרעין בכוונה לאיים על שלומו של האזור ושל העולם כולו. ישראל לא תאפשר לאיראן להגיע לנשק גרעיני, וטוב עושה הקהילה הבינלאומית בעמידתה על הצורך בפיקוח אפקטיבי".

16:03 עריכה

משרד התייחס לכישלון המשא ומתן עם ארגון המורים ואמר כי הארגון "דחה את כל ההצעות והציב דרישות בלתי מידתיות". לפי המשרד, "במסגרת הדיונים העלתה המדינה הצעות מרחיקות לכת ועשתה כל שלאל ידה כדי להגיע להסכמות".

16:06 עריכה

משרד החינוך יגיש בקשה להצגת נימוקים נוספים לבית הדין עד למוצאי השבת.

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) הגיבה לכך ואמרה: "אין לתאר. במוצ"ש יודיעו למאות אלפי תלמידים ומורים שכבר חילקו תעודות וסיכמו שנה (שגם ככה הייתה מוזרה ומאתגרת) אם הם כבר סיימו ללמוד או שממשיכים לגרור עוד כמה ימים מיותרים שכבר לא לומדים בהם כלום ויסתכנו עוד בהדבקת הקורונה. העיקר שישפילו עוד קצת את המורות והמורים".

16:42 עריכה

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ התייחס בפעם הראשונה למחלוקת עם נתניהו על תקציב המדינה. בחשבון הפייסבוק שלו כתב גנץ: "ההחלטה בין תקציב חד-שנתי לדו-שנתי היא סוגייה מקצועית וזו הדרך היחידה להסתכל עליה. בניגוד לאמירות חסרות ביסוס של גורמים אינטרסנטים, לא אאפשר לסוגיה שמשפיעה על כל אחת ואחד במדינה להפוך לכלי פוליטי או עניין פרסנולי. את ההחלטה אקבל אך ורק לפי השאלה – מה טוב לאזרחי המדינה".

על תוכנית הסיפוח אמר: "אני עושה, ואמשיך לעשות כל שביכולתי כדי לקדם את תוכנית השלום האמריקאית באופן שלא יסכן את הסכמי השלום שלנו, את יציבות האזור וכמובן באופן שבו לא ניקח אחריות על עשרות אלפי פלסטינים ונאפשר לכל מי שחי ביהודה ושומרון, יהודים וערבים, חיים בכבוד".

אנו בתקופה רגישה ביותר בנושא הקורונה ואם לא ניזהר – נמצא את עצמנו מהר מאוד במצב חמור יותר ממה שהיינו בו. זה הנושא הכי…

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום שישי, 19 ביוני 2020

17:28 עריכה

הממשלה אישרה במשאל טלפוני לאפשר מופעי תרבות באולמות והפעלת בתי הקולנוע החל מהיום. על פי ההחלטה, מספר המשתתפים לא יעלה על 250 איש והתפוסה תהא של עד 75%. כמו כן, בכפוף לאישורים מיוחדים, ניתן יהיה לקיים אירועים עם עד 500 איש. לעת עתה, מסיבות ריקודים לא אושרו.

18:45 עריכה

הסתדרות המורים הודיעה כי בעקבות החלטת בית הדין הארצי, הלימודים בחטיבות הביניים ובחטיבות העליונות, יסתיימו ב-20.6.20, ובגני הילדים ובבתי הספר היסודיים ב-30.6.20. בתי הספר של החופש הגדול עבור גני הילדים וכיתות א'-ד', יחלו ב-1 ביולי עד 6 באוגוסט.

18:50 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ נפגשו אחר הצהריים. לפי דיווח של עיתונאי חדשות 13 ספי עובדיה, הפגישה עסקה בענייני בטחון ובמחלוקת הפוליטית של אורכו של תקציב המדינה – לפי שעה אין הסכמות.

18:59 עריכה

יו"ר ארגון המורים רן ארז הגיב להחלטת בית הדין לעבודה: "למרות שההחלטה דיברה רק על כיתות י', פתרנו את הבעיה של חטיבות הביניים. אין מנוס להסתדרות המורים אלא לבטל את תוספת ימי הלימודים גם למורי חטיבות הביניים".

סגירה