מס-פיק!

מיקי זוהר טוען בדיון בוועדת הכספים שרוצים להפוך את נתניהו לנכה כלכלית ונרדף, צילום מסך מתוך וואלה
מיקי זוהר טוען בדיון בוועדת הכספים שרוצים להפוך את נתניהו לנכה כלכלית ונרדף, צילום מסך מתוך וואלה

"מס-פיק" צריך להיות שם הפרשה החדשה של הטבות המס לנתניהו בסך של כמעט מיליון שקל – זאת לנוכח חברי הכנסת שקיבלו פיק ברכיים ולא עצרו את נתניהו כשלקח לעצמו את כספי המדינה.

נתניהו אמר שלאור ההתפרצות המחודשת של מגפת הקורונה צריך להרים הנדברקס בענין ההקלות המתוכננות, אבל הבעיה היא שאין מי שילחץ לו על הברקס בענייניו שלו.

"מס-פיק" צריך להיות שם הפרשה החדשה של הטבות המס לנתניהו בסך של כמעט מיליון שקל – זאת לנוכח חברי הכנסת שקיבלו פיק ברכיים ולא עצרו את נתניהו כשלקח לעצמו את כספי המדינה

לאחר שנתניהו ביקש שיממנו לו את הוצאות המשפט ואת עורכי הדין שלו במיליוני שקלים, וועדת ההיתרים דחתה את בקשותיו החוזרות, ואז מבקר המדינה מתניהו אנגלמן שהוא עצמו מינה, החליף את הרכב הוועדה ואיפשר לה לדון מחדש בבקשה ולשנות את החלטת וועדת ההיתרים – לאחר כל זאת נתניהו מבקש כעת שהמדינה תממן לו גם את המסים בשווי של כמעט מיליון ש"ח.

קצת אחרי אישור החזרי המס הגבוהים לנתניהו, גנץ וביבי הצביעו היום נגד מתן דמי אבטלה ל-420 אלף עצמאים ועסקים קטנים הקורסים ממשבר הקורונה בישראל.

כידוע, הונו האישי של נתניהו מוערך ב–50 מיליון שקלים (וזו רק הערכה של פורבס שאינה כוללת את רווחי פרשת מניות המיליונים ואולי גם סכומים אחרים שלא נחשפו, בהיעדר הצהרת הון מסודרת של נתניהו). מלבד זאת, כל הוצאותיו השוטפות, עד האחרונה שבהן, מכוסות. כך שאין סיבה לחשוד שהוא לא יצליח לגמור את החודש או שיהפוך, חלילה, ל"נכה כלכלית", כפי שטען ח"כ ויו"ר הקואליציה מיקי זוהר.

כידוע, הונו האישי של נתניהו מוערך ב–50 מיליון שקלים (לא כולל רווחי המניות ובהיעדר הצהרת הון מסודרת), וכל הוצאותיו השוטפות מכוסות. כך שאין חשש ש"לא יצליח לגמור את החודש" או יהפוך ל"נכה כלכלית"

מדובר במיסים על הוצאות שאינן קשורות במילוי תפקידו, וזאת בנוסף להוצאות העתק שנחשפו בשנים האחרונות ובהן: ריהוט גן, ארוחות שף, גלידות פיסטוק, שמפניות, סיגרים ועוד.
.
השבוע, להבדיל, התראיין בטלויזיה סאונדמן בן 50, שסיפר כי הוא וחבריו למקצוע הגיעו לפת לחם. והוא ממש לא היחיד. הפערים החברתיים והכלכליים הפכו בלתי נתפסים, כמו גם עזות המצח של נתניהו לבקש בקשה כזו בתקופה כזו.

אין כרגע בנמצא מי שיעצור את ההשתוללות של ראש הממשלה, המוכיח בפעם המי יודע כמה שדאגתו נתונה קודם כל ובעיקר לעצמו. אין מי שירדוף את רדיפת הבצע הזו וישים לה סוף.

בכל אחת משלוש הפרשות שבהן הוגשו נגדו כתבי אישום, ובכל אחת מהפרשות שבהן לא הוגש נגדו כתב אישום או הוגש ונסגר ללא נימוק הולם, ראינו מנהיג שדואג למקסם את הרווחה האישית שלו בלי חשבון, אבל כן על חשבון השיקום הכלכלי של התושבים מוכי משבר הקורונה.

ההבדל הוא שבתיקי 2000,1000 ו-4,000 נתניהו עשה מה שעשה, לכאורה, לפי המיוחס לו – במחשכים. הפעם הוא עושה את זה בגלוי, ללא בושה, מהמקפצה, כאשר הרי הוא יודע שמאחוריו יש ציבור לא מבוטל שהוכיח עד כה כי יתמוך בו ללא סייגים וללא קשר למה שיעשה.

השבוע, להבדיל, התראיין סאונדמן בן 50, שסיפר כי הוא וחבריו הגיעו לפת לחם. והם ממש לא היחידים. הפערים החברתיים והכלכליים הפכו בלתי נתפסים, כמו עזות המצח של נתניהו לבקש בקשה כזו כעת

על פניו נראה, שנתניהו מנסה להעשיר את חשבון הבנק שלו בשיטת מצליח. ואם כבר מדברים על מצליח, על הניסוח והסגנון של רינה מצליח אפשר להתווכח, אך מצליח ניסתה להעביר הלך רוח נפוץ בקרב מעריצי נתניהו, ולהלך הרוח הזה דוקא יש ביסוס.

ציוץ של אוהדת נתניהו
ציוץ של אוהדת נתניהו

על הפרשה הזו להיחשב כפרשת שחיתות, חרף החוק שעבר בסיוע המנעותם של חברי כחול לבן. שהרי מדובר חוק פרסונלי ורטרואקטיבי, המאפשר לאדם אחד בלבד, ששם עצמו כמורם מעם, לחמוק מתשלום מסים המחייבים את כל אזרחי המדינה. חוק שנראה על פניו לא חוקתי כי הוא נוגד את עקרון השיוויון בין האזרחים, הנאנקים תחת המשבר הכללי הקשה. פרשה זו מצטרפת למספר רב של פרשות שבהן נאשם נתניהו או נחשד בעבר, או צריך היה להיחקר בהן, וכל זאת בשבוע שבו הוגשה העתירה החמורה של התנועה לאיכות השלטון.

לכל ממשלה יש מדיניות הנגזרת מסדר עדיפויות לאומי. במקרה של הממשלה החדשה, כמו גם זו שקדמה לה, נראה שסדר העדיפויות הלאומי הוא סדר העדיפויות של נתניהו. סדר עדיפויות המבוסס על מילוי צרכיו של נתניהו. סדר עדיפויות המבוסס על ניסיונות לדחות או ליצור תנאים נוחים למשפט שבו הוא עומד לדין, ועתה גם להעשיר את חשבונו בכמיליון ₪. כל זאת בשעה שיש, לפי ההערכות, כמיליון מובטלים, אינספור מפוטרים ומאות אלפי עצמאים קורסים, ללא שום עזרה ממשית מהמדינה.

לכל ממשלה יש מדיניות הנגזרת מסדר עדיפויות לאומי. במקרה של הממשלה החדשה, כמו גם זו שקדמה לה, נראה שסדר העדיפויות הלאומי הוא סדר העדיפויות של נתניהו

לאחר התיקון שנתניהו מבקש לבצע בחוק שנדון השבוע בכנסת, נראה אם חברי הליכוד יעזו בעתיד להאשים מפלגות אחרות בחקיקה פרסונלית.

והציניקנים היו מוסיפים שלאור סיפור המצוקה של נתניהו, סיפורי המצוקה של העניים בישראל ורבים שהצטרפו אליהם בגלל הטיפול הכלכלי במשבר – מחוויר.

על אף כל האמור לעיל, נראה כי כולם שותקים מתחת למסיכות, למעט מספר מצומצם של פעילים ועיתונאים. מפלגת "כחול לבן" הפכה למפלגת "שחור אפור דהוי" המאתרגת את נתניהו בכל הזדמנות, מחשש שנתניהו לא יכבד את ההסכם ולא יאפשר לגנץ להחליף אותו בתפקיד.

תארו לכם שלאחר תקופה של שנה וחצי בה כחול לבן יישרה קו עם כל דרישות נתניהו, רגע לפני החילופין המיוחלים, יתרחש פתאום תהליך היפרדות. תהליך שבמסגרתו נתניהו ייפרד מכחול לבן לשלום וינסה לספח לעצמו קולות במערכת בחירות רביעית. מערכת שבה הציבור יהיה תשוש ומיואש מכדי ללכת להצביע. זאת בהינתן שבימים אלו הציבור לא יעלה בהמוניו על הבריקדות ויזעק: מס–פיק עם רדיפת הבצע, השחיתות ודיקטטורת הקורונה.

עיתונאי, בעל תואר B.A בממשל ודיפלומטיה ותואר MA במדיניות ציבורית מאוניברסיטת ת"א. עוסק בקידום נושאי סביבה וקיימות וממשל פתוח, שקיפות, ממשל מקוון ושיתוף ציבור. מאמין בהשפעת התקשורת על חיזוק הדמוקרטיה וחקר האמת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 839 מילים
סגירה