בית משפט השלום דחה את בקשת הפרקליטות לתקן את גזן הדין

הפרקליטות ביקשה לכתוב בגזר הדין שמדובר בארוחות פרטיות בלבד ● השופט מתח ביקורת מרומזת על הפרקליטות, והסביר שבכתב האישום המתוקן מדובר על ארוחות שכוללות אורחים חיצוניים, כך שהוא בסך הכל אישר את הנוסח הזה

שרה נתניהו בדרך לבית המשפט (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
יונתן סינדל, פלאש 90
שרה נתניהו בדרך לבית המשפט

בית משפט השלום בירושלים דחה את בקשת הפרקליטות לתיקון גזר הדין של שרה נתניהו ומותח ביקורת מרומזת על הפרקליטות.

הפרקליטות ביקשה מנשיא בית המשפט השלום, אביטל חן, לתקן "טעות שנפלה בגזר הדין בעניינה של הגברת שרה נתניהו", ולכתוב בו כי הארוחות שהזמינה רעיית ראש הממשלה בניגוד לחוק נועדו למשפחתה בלבד.

זאת ככל הנראה בעקבות טענות שהעלו אתמול תומכי נתניהו, ולפיהן הארוחות הוזמנו בחלק ואולי אף ברוב מהמקרים לטובת אורחים רשמיים במעון ראש הממשלה.

אלא שהשופט כאמור דחה את הבקשה, והסביר כי הפרקליטות עצמה כתבה בכתב האישום המתוקן שמדובר בארוחות שבהן התארחו אורחים. זאת, בניגוד לכתב האישום המקורי, שבו מדובר על אירוח פרטי 6 פעמים, כלומר ארוחות משפחתיות. השופט הסיק שהפער הוא מכוון ואינו מקרי, וגזר הדין שלו בסך הכל מאשר את מה שכתוב בנוסח המתוקן.

בפרקליטות הדגישו היום בפני השופט חן כי כתב האישום המקורי, כמו גם הסדר הטיעון שהושג בהליך גישור בפני השופט מרדכי כדורי, התייחסו "רק לארוחות פרטיות וכלל לא לאירוחים רשמיים או מדיניים".

למרות זאת, הנשיא חן כתב בגזר הדין כי "החל מחודש ספטמבר 2010 ועד לחודש מרץ 2013 קיבלה הנאשמת, עבורה ועבור בני משפחתה ואורחיהם, ארוחות מוכנות ושירותי שפים בשווי של כ-175 אלף שקל, בניצול מכוון של טעות הזולת". בטיעונים לקולה הלך חן צעד נוסף לקראת נתניהו, וכתב כי "הארוחות שנצרכו הוזמנו גם, אולי בעיקר, לאורחיהם של ראש הממשלה ורעייתו".

עוד 209 מילים
סגירה