מנכ"ל משרד הבריאות: "יתכן שנצמצם התקהלויות"

גנץ: נתעקש על העברת תקציב דו-שנתי ● הליכוד: "יאיר לפיד ומאיר כהן צריכים להסביר לציבור איך השתיקו את הפרשה" ● ח"כ מאיר כהן: "לא הטרדתי, לא אתפטר" ● ועדת הכספים דחתה את הדיון בהטבות לגנץ למועד לא ידוע ● רשת פוקס ויתרה על הסיוע הממשלתי בצל הביקורת על הדיבידנד שהיא מחלקת

מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי במסיבת עיתונאים בירושלים, 21 ביוני 2020 (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי במסיבת עיתונאים בירושלים, 21 ביוני 2020
07:15 עריכה

בוקר טוב! בשל העלייה החדה במספר המאובחנים כנשאי וחולי קורונה, שאתמול הגיע ל- 668, החליטה הממשלה על שורת סגרים מקומיים על שכונות שבהם התגלו נשאים רבים.

בין השאר, יוטל סגר על רובעים ג', ז' ו-ח', באשדוד. ברובעים הללו ייסגרו מוסדות החינוך, תוגבל יציאת אנשים אל הרובע וכניסה אליו ותיאסר התקהלות של מעל 10 אנשים. בבת ים ייסגרו מוסדות חינוך מכיתות ה' ומעלה, תיאסר התקהלות של מעל 10 בני אדם ותתקיים אכיפה מוגברת בחתונות.

עוד הוחלט להאריך את הסגר המקומי על שכונה 2 ביישוב ערערה, שהיה אמור להסתיים הבוקר, עד ה-1 ביולי. בשכונת עג'מי שביפו וברהט הוסרו ההגבלות, אך הוחלט "להגביר את האכיפה".

עוד הוחלט, לבקשתו של ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון בני גנץ, לכנס ביום ראשון את "קבינט הקורונה".

לפי נתוני משרד הבריאות, מספר המאובחנים בקורונה בערערה הוא 221, ושיעור הגידול בתחלואה עומד על 3.76%. באשדוד נמצאו עד כה 485 חיוביים לנגיף, עם גידול של 2.54% במספר המאובחנים. בבת ים אובחנו בקורונה 379 בני אדם, ושיעור הגידול בתחלואה הוא 1.88%.

בסך הכול אובחנו אתמול 668 בני אדם בישראל כחולים ונשאי קורונה. מספר החולים והנשאים הפעילים (מאובחנים שטרם נפטרו או הבריאו) הגיע אתמול ל- 6,084. מספר החולים הקשים עלה ל-47 ומספר המונשמים עלה ל-29. מספר המתים עלה ל-309 בני אדם. מספר המחלימים הגיע ל-16,000.

אתמול נערכו 11,044 בדיקות קורונה, ו-2.8% מהן יצאו חיוביות. שלשום נערכו 17,697 בדיקות, ושיעור החיוביים לנגיף היה 2.6%. ביום שלישי הגיע מספר הבדיקות לשיא של כל הזמנים, 19,833, מתוכן 2.3% היו חיוביות.

אנשי מגן דוד אדם מבצעים בדיקת קורונה (צילום: Gili Yaari/Flash90)
אנשי מגן דוד אדם מבצעים בדיקת קורונה (צילום: Gili Yaari/Flash90)
07:39 עריכה

"האמריקאים החליטו שלשום שלא להחליט לפי שעה מה לעשות בנושא הסיפוח", כותב הבוקר הפרשן הפוליטי של זמן ישראל, שלום ירושלמי.

"בכחול-לבן רואים את גרירת הרגליים הזו של הבית הלבן ומפזרים חיוכי ניצחון", כתב ירושלמי הבוקר, "בני גנץ, גבי אשכנזי וחבריהם חוטפים בכל יום מתקפות קשות מכל הכיוונים על חוסר התוחלת שלהם בממשלה וההתרפסות בפני בנימין נתניהו והליכוד. עכשיו הם טוענים כי הצליחו לפחות לבלום את הסיפוח החד-צדדי הגדול שתכנן נתניהו על פני 30 אחוזים מהשטח. מה לא עושים כדי להוכיח השפעה? יש מי שיקרא לזה שמחת עניים".

בני גנץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
בני גנץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
07:40 עריכה

כתבת גלובס טל שניידר בביקורת חריפה במיוחד על רשת האופנה פוקס, שהחליטה על חלוקת דיבידנדים נדיבה זמן קצר אחרי שקיבלה סיוע ממשלתי על נזקי הקורונה:

08:04 עריכה

בכירי המערכת הפוליטית ממשיכים להפגין את אדישותם וחוסר התרגשותם מאיומי חמאס להגיב באלימות לסיפוח הבקעה וחלקים מיו"ש המתוכננים לשבוע הבא. הבוקר השר זאב אלקין מצטרף למצעד השרים שמגיבים באדישות לאיומי חמאס:

 

08:13 עריכה

על רקע שערוריית חלוקת הדיבידנדים של רשת פוקס בזמן שהיא מקבלת סיוע ממשלתי על נזקי הקורונה, כתבת "כאן חדשות", עמית תומר, מזכירה הבוקר שסיעת ימינה הגישה הסתייגות להצעת החוק לסיוע כלכלי שכוללת איסור על חלוקת דיבידנדים בידי חברות נתמכות, אבל שר האוצר כץ התעלם ממנה.

דרישת ימינה לאסור חלוקת דיבידינדים בידי חברות נתמכות
דרישת ימינה לאסור חלוקת דיבידינדים בידי חברות נתמכות

 

 

08:17 עריכה

האם כחול לבן תוריד את בני גנץ מעץ הרוטציה? פרשנית ידיעות אחרונות סימה קדמון מצטטת בכירים במפלגה שמחפשים "פתרון יצירתי" שיאפשר לנתניהו להישאר ראש הממשלה גם בעוד שנה וחצי:

09:16 עריכה

הפרופסור סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פנתה אתמול לצה"ל וביקשה להאריך את שיתוף הפעולה שבמסגרתו מסייעים חובשים לעובדי המעבדות. זאת, לפי מכתבה של סדצקי, כיוון שהמעבדות לא מצליחות להתמודד עם עומס הבדיקות.

"מצב התחלואה כיום מחייב את מערכת הבריאות לבצע מספר גדול של בדיקות לאבחון קורונה והמעבדות לא מצליחות להתמודד עם עומס הבדיקות יחד עם ביצוע הבדיקות השגרתיות עקב מחסור בכוח אדם", כתבה סדצקי. "הגיוס של חובשי צה"ל לטובת המעבדות ולעזרה בביצוע הבדיקות מסייע למדינה להתמודד עם מצב החירום החדש. עקב המחסור הלאומי בעובדים מוסמכים, מאמצים אלה טרם הצליחו לייצר נפח משמעותי של כוח אדם לטובת המשימה. אנו מבקשים את המשך הסיוע של צה"ל, להעניק הארכה לשלושה חודשים לתוכנית הרפואה הצבאית על מנת לאפשר זמן רב יותר למעבדות לגייס כוח אדם ולהיערך לכמות הבדיקות הנדרשת".

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופסור סיגל סדצקי (צילום: פלאש 90)
ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופסור סיגל סדצקי (צילום: פלאש 90)

הסתדרות האחים והאחיות הכריזה אתמול על סכסוך עבודה בשל המחסור בכוח אדם בצל ההיערכות לפתיחה מחודשת של מחלקות הקורונה בבתי החולים. המשמעות היא שתוך 14 יום יוכלו האחיות לנקוט צעדים ארגוניים ולשבש את הפעילות במחלקות.

09:21 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול (חמישי) כי משרדי הבריאות בישראל ובאיחוד האמירויות ישתפו פעולה במאבק בנגיף הקורונה.

אלא שכמה שעות לאחר הודעתו, באיחוד האמירויות הודיעו כי שיתוף הפעולה יתקיים בין חברות פרטיות בישראל ובאיחוד, ולא בין משרדי הבריאות של שתי המדינות, כפי שהודיע נתניהו.

דוברת איחוד האמירויות בארצות הברית, הנד אל אוטאיבה, צייצה אתמול בטוויטר ציוץ שאישר את קיומו של שיתוף הפעולה אך הבהיר שמדובר בשת"פ בין שתי חברות פרטיות – מבלי לתקוף ישירות את הצהרותיו החגיגיות של נתניהו:

 

09:25 עריכה

ישראל כ"ץ מצטרף הבוקר למתקפות נגד הדיבידנדים שרשת פוקס מחלקת למשקיעים, זמן קצר אחרי שקיבלה סיוע ממשלתי בשל ההפסדים שספגה בסגר הקורונה. זאת, למרות שכץ עצמו סירב להתנות את הסיוע באיסור על חלוקת דיבידנדים:

10:19 עריכה

העיתונאי בן כספית חושף הבוקר ב"מעריב" את זהותו של בכיר ביטחוני ישראלי, שהעיד בפרשת הצוללות וסיפר כי מיקי גנור נפגש איתו ולחץ עליו כדי לרכך את התנגדותו למכירת צוללות למצרים "כי ההתנגדות גורמת לו נזק עסקי".

"כעת נודע לי שבעל העדות הוא אלוף במודיעין עמוס גלעד, מר מודיעין הישראלי של כל הזמנים", כתב כספית הבוקר, "מישהו שדיבר איתו סיפר לי שהוא אוכל את עצמו שלא דיווח על השיחה הזו עם גנור לרשויות החוק מיד. הוא לא ידע עדיין שתהיה פרשת צוללות. העדות שלו מוכיחה שלגנור, שיוצג על ידי עו"ד דוד שמרון, היה עניין ישיר לכאורה במכירת הצוללות למצרים. תחברו את זה לאישור שנתן נתניהו, בסודי סודות, לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, למכור צוללות למצרים".

"אני פונה כאן ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט", כתב כספית הבוקר, "אדוני, אני מגן על שמך הטוב ועל יושרך בטורים הללו כבר זמן רב. אני מאמין שאתה אוהב את המדינה שלנו ומחויב לה בכל נפשך ומאודך. איך אתה ישן בלילה כשהפרשה הזו לא נחקרת? בלי להורות על חקירה פלילית מיידית, מעמיקה, חודרנית, בכל ספיחיה של הפרשה הזו? תעשה מה שיועץ משפטי סביר אמור היה לעשות כאן, מזמן. מנדלבליט, תפתח בחקירה אמיתית כאן ועכשיו".

מיקי גנור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מיקי גנור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
10:22 עריכה

על רקע חלוקת הדיבידנדים של פוקס, יו"ר ימינה, נפתלי בנט, מזכיר שהוא דרש מכ"ץ להתנות סיוע ממשלתי לחברות באיסור על חלוקת דיבידנדים:

10:25 עריכה

בידיעות אחרונות חושפים שבכחול לבן לוחצים על גנץ לוותר על רשות הממשלה ולהתמנות לנשיא, ולפיד לא מחמיץ את ההזדמנות לעקוץ את חולשתו של השותף לשעבר:

10:27 עריכה

על רקע הטבות המס החריגות שמבקש ראש הממשלה נתניהו, יובל קרני מזכיר ראש ממשלה בזמנים אחרים שלא ביקשה הטבות גם על ההוצאות הצנועות ביותר:

10:41 עריכה

ח"כ ניר ברקת, שפרש מראשות עיריית ירושלים וקיבל מנתניהו הבטחה להתמנות לתפקיד שר האוצר שלא יצאה לפועל, תוקף את המדיניות הכלכלית של הממשלה בטיפול במשבר הקורונה:

10:47 עריכה

משרד האוצר, ההסתדרות וארגון עובדי המעבדות חתמו הבוקר על הסכם למתן תגמולים מיוחדים לעובדי המעבדות המבצעות את בדיקות הקורונה. ההסכם מסיים את סכסוך העבודה שהוכרז במעבדות.

בהודעה משותפת נכתב כי "הסכם זה נחתם מתוך הערכה ורגשי תודה לעובדי המעבדות העושים לילות כימים בעבודה מאומצת, ופועלים בחזית המאבק בנגיף הקורונה. מתוך שאיפה להבטיח מענה רחב ומהיר לביצוע בדיקות לגילוי נגיף הקורונה, קטיעת שרשראות ההדבקה וצמצום החשיפה לנגיף".

בתחילת השבוע שלחה יו"ר ארגון עובדי המעבדות, אסתר אדמון, מכתב חריף למנכ"ל המשרד חזי לוי, שבו הזהירה כי "קריסת המעבדות הרפואיות עדיין נותרה ללא מענה. משרד הבריאות לא מאפשר ניצול כל המשאבים הקיימים בישראל. זה גרם לדיגום שגוי, פסילת דגימות ודיווח שגוי על תוצאות. כוח האדם במעבדות לא מסוגל לבצע את כל הבדיקות. לא של הקורונה, ולא יתר הבדיקות השוטפות".

טכנאים בוחנים בדיקות קורונה במעבדה בבית החולים רמב"ם בחיפה, 30 במרץ 2020 (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
טכנאים בוחנים בדיקות קורונה במעבדה בבית החולים רמב"ם בחיפה, 30 במרץ 2020 (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
10:54 עריכה

מרבית הציבור מתנגד למתן הטבות המס המיוחדות שדורש ראש הממשלה נתניהו וסבור שנתניהו אינו עושה די כדי לטפל במשבר האבטלה. כך עולה משני סקרים שפורסמו הבוקר ברדיו 103FM.

מסקר שביצע מכון מאגר מוחות עבור תחנת הרדיו עולה כי 60% הציבור סבורים שלא צריך לפטור את ראש הממשלה נתניהו ממסים בשווי של כמעט מיליון שקלים. כ-89% מתוך ה-60% טענו כי יש לדרוש מנתניהו לשלם מסים כמו כל אזרח במדינת ישראל.

מסקר נוסף שנערך עבור אותה תחנה ופורסם בתוכניתו של נסים משעל, עולה כי 63% מהציבור סבור שראש הממשלה נתניהו "אינו עושה מספיק כדי להילחם באבטלה הגואה במשק".

בנימין נתניהו (צילום: AMIT SHABI/POOL פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: AMIT SHABI/POOL פלאש 90)
11:38 עריכה

ח"כ מרב מיכאלי ממפלגת העבודה ממשיכה לתקוף את הממשלה שחבריה למפלגה חברים בה – הפעם את שר האוצר ישראל כץ, שהתיר לחברות שמקבלות סיוע ממשלתי לחלק דיבידינדים וכעת כועס על רשת פוקס שעושה מה שהתיר לה לעשות:

11:47 עריכה

דירקטוריון חברת פוקס הודיע כי הוא מוותר על מענקי המדינה שהחברה היתה אמורה לקבל בשל משבר הקורונה. בהודעת הדירקטוריון נכתב כי "לאור השיפור הניכר במכירות לאחר חזרת הקבוצה לפעילות, החברה מוותרת על כל מענקי המדינה". על רקע הביקורת החריפה על חלוקת הדיבידנד למשקיעים, החברה הודיעה כי "הדיבידנד שהוכרז ויחולק לבעלי מניות של החברה הוא דיבידנד בגין רווחי שנת 2019, והינו בהתאם למדיניות חלוקת הדיבידנד בחברה".

מטעמו של הראל ויזל נמסר כי הוא הודיע לשר האוצר ישראל כ"ץ, ש"בעקבות ההודעה אתמול לבורסה שמיד עם חזרתה של קבוצת פוקס לפעילות אנו רואים גידול ניכר בפעילות בפעילות החברה, ומוותרים על כל מענק מהמדינה. שר האוצר ישראל כ"ץ בירך על ההחלטה".

אבי שמחון והראל ויזל מתווכחים באולפן חדשות 12 (צילום: צילום מסך, ערוץ 12)
אבי שמחון והראל ויזל מתווכחים באולפן חדשות 12 (צילום: צילום מסך, ערוץ 12)
11:56 עריכה

על רקע העלייה במספר המאובחנים בקורונה, איגוד רופאי בריאות הציבור דורש לחדש את האיסור על התקהלויות:

13:34 עריכה

בצל הביקורת הציבורית הנוקבת, ועדת הכספים דוחה את המשך הדיון בתנאי ההעסקה המיוחדים של ראש הממשלה החלופי, בני גנץ, שתוכנן ליום ראשון, למועד אחר.

מלשכתו של יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, נמסר כי "עקב העלייה המדאיגה במספר חולי הקורונה והטיפול המאסיבי בהתפרצות המחלה, הוחלט בתיאום עם לשכת ראש הממשלה לדחות את הישיבה שתוכננה ליום ראשון למועד אחר".

משה גפני (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
משה גפני (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
13:43 עריכה

הח"כ לשעבר ממרצ מוסי רז יוצא להגנתן של עובדות ערוץ הכנסת שפוטרו אחרי שהתעמתו עם ח"כ עופר שלח:

13:51 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפר בחקירתו במשטרה שניהל את המו"מ עם נוני מוזס על עסקת השוחד-לכאורה בתיק 200 "מחשש שמוזס יגרום לילדים שלי להתאבד". כך פורסם היום בתחקיר של העיתונאי גידי וייץ בעיתון "הארץ".

לפי התחקיר של וייץ, רה"מ סיפר בחקירתו כי "מו"ל ידיעות אחרונות היה שואל על הילדים" ובאחת משיחותיהם אף אמר לי: אני יכול לפגוע בכל היקר לך". לפי וייץ, כשחוקריו של נתניהו שאלו אותו אמדוע לא התלונן על האיום השיב: "מי יאמין לי?"

"אני קונה זמן עם נוני מוזס כדי שהוא לא יכניס כדור בראש של הילדים שלי", הסביר נתניהו בחקירתו, לפי התחקיר של וייס, כשנשאל על העסקה שבה דן עם המו"ל בשלושה סבבים ולאורך חמש שנים, לפיה ראש הממשלה היה אמור לפעול להחלשת ישראל היום, ומוזס היה אמור להטות לטובת רה"מ את הסיקור בכלי התקשורת שלו.

לפי התחקיר, מוזס הכחיש בחקירתו שאיים על נתניהו.

ארנון מוזס ביחידת לה
ארנון מוזס ביחידת לה"ב 433 (צילום: Koko/Flash90)
14:12 עריכה

יאיר לפיד מגיב לראשונה לתחקיר "עובדה" על שר הרווחה לשעבר וחבר הכנסת מאיר כהן ממפלגתו. לפיד טרם הגיב באופן רשמי או בציוץ משלו בטוויטר, אלא רק בטוקבק לכתבה במאקו על הפרסום, שבה הצהיר: "מאמין במאיר ומאמין למאיר", וקבע כי מדובר, כביכול, ב"ניסיון לחסל אותו פוליטית".

תחקיר "עובדה" ששודר אמש חושף שורת עדויות על הטרדה מינית לכאורה נגד כהן. לפי התחקיר, כהן ואנשיו ניהלו מסע השתקה כדי למנוע את הפרסום. עוד נטען בתחקיר כי "חקירת היאחב"ל, בעקבות תלונה שהגיש כהן עצמו, נבלמה בהוראה מגבוה כשהחוקרים עמדו להגיע לנשים". כהן מסר בתגובה: "לא הטרדתי מעולם אף אישה. לא הייתי מעורב בהחלטה על הפסקת החקירה".

lapid al meir
lapid al meir
14:20 עריכה

"ישראל העבירה מסר לראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, לפיו הסיפוח לא צפוי לכלול את בקעת הירדן". כך מדווח ערוץ N12, על סמך דבריו של מקור פלסטיני בכיר ברמאללה. הפלסטינים, נאמר בדיווח, אומרים כי המסר עבר דרך ירדן, לאחר פגישת ראש המוסד יוסי כהן עם המלך עבדאללה השני.

לפי N12: "מהמסר הישראלי משתמע שהסיפוח יהיה מוגבל לשניים או שלושה גושי התיישבות – שלא פורט היכן יהיו, אך קרוב לוודאי שיכללו את גוש עציון, וייתכן שגם את מעלה אדומים. ראש המוסד ביקר בירדן בין היתר ברקע הפרסום במהדורה המרכזית בשבוע שעבר, לפיו גנץ יסכים לסיפוח רק אם המהלך יגובה בתיאום בינלאומי – בדגש על ירדן ומצרים".

עוד מדווח הערוץ כי בצמרת הרשות הפלסטינית נוצר משבר חריף בין היו"ר מחמוד עבאס (אבו מאזן) לראש הממשלה מוחמד אשתייה, וכי "אבו מאזן הורה לאשתייה להפסיק להתערב בעניינים מדיניים, כיוון שהוא כועס על אשתייה שלא תיאם איתו כמה מן ההכרזות שהשמיע באחרונה, לרבות הודעתו כי התגובה לסיפוח תהיה הצהרת עצמאות פלסטינית, אימוץ חוקה והקמת מועצה חוקתית" – במקום הפסקת התיאום הכלכלי עם ישראל.

מוחמד אשתייה, ראש הממשלה של הרשות הפלסטינית (צילום: AP. Nasser Nasser)
מוחמד אשתייה, ראש הממשלה של הרשות הפלסטינית (צילום: AP. Nasser Nasser)
14:28 עריכה

מזל טוב למשה (בוגי) יעלון, שחגג שלשום את יום הולדתו ה-70, והיום הוא מודה לפעילי תל"ם שחגגו לו:

 

15:05 עריכה

הליכוד בתגובה לתחקיר אודות ח"כ מאיר כהן בעובדה: "יאיר לפיד צריך להסביר לציבור איך דחף למנות את מאיר כהן ליו"ר הכנסת למרות שידע על עברו המפוקפק. לפיד וכהן צריכים להסביר לציבור איך השתיקו את הפרשה והאם מי שנתן את ההוראה לעצור במפתיע את החקירה הוא כיום ח"כ בכיר ביש עתיד?".

15:10 עריכה

ח"כ מאיר כהן מיש עתיד הודיע כי למרות התחקיר החריף נגדו בתוכנית "עובדה" אין בכוונתו להתפטר מהכנסת.

"מעולם לא הטרדתי, לא מתכוון להתפטר", אמר כהן ל"אופירה וברקוביץ'" בתוכנית שתשודר הערב. "אין לי מה להסתיר, לפיד ישב לידי וצפה בתחקיר".

16:25 עריכה

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ נשא דברים במהלך הישיבה של סיעתו שהתקיימה היום והמשיך לדרוש תקציב דו שנתי: "מדינת ישראל חייבת להיאבק בקורונה ובהשלכותיה הכלכליות והחברתיות ולגייס את כל מה שצריך כדי לעשות זאת. נתמוך ונקדם אישור מתווה תקציב מורחב כדי לאפשר למדינה יציבות להתמודד עם הקשיים הכלכליים, הבריאותיים והחברתיים שהקורונה מביאה ועוד תביא עמה".

עוד אמר גנץ, כי "התקציב לחמישה רבעונים הוא לא שיקול פוליטי, אלא נועד בעיקר לאפשר המשך תמיכה במערכת הבריאות במאבק להצלת חיי אדם ולעודד צמיחה של המשק כולו, תוך סיוע לכלל העסקים העצמאים, המובטלים וכלל אזרחי מדינת ישראל".

18:14 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התייחס לסוגיית הסיפוח בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו: "אני אומר חד וחלק, גם אם זה לא נשמע טוב, מי שאשם בתקיעות הם בעיקר הפלסטינים שמסרבים ומתבצרים בעמדותיהם. אם הם יבקשו לנהל משא ומתן רציני אני מוכן להיות מחר בבוקר ברמאללה ולדון בכך".

גנץ פרט את הפרמטרים שהגדיר לקיום מהלכים מדיניים יזומים מצד ישראל: "לא נחיל את החוק הישראלי במקומות שבהם יש פלסטינים רבים או שבהם נפגע ביכולת התנועה שלהם, אם יהיו אזרחים פלסטיני במקומות בהם יחול החוק הישראלי- הם יהיו בעלי זכויות שוות. תיעשה עבודה מדינית וביטחונית מקדימה שתוודא שלא נפגע בבטחון המדינה, בהסכמי השלום והנכסים האסטרטגיים שלנו. -נקדם גם צעדים הדדיים מול הפלסטינים".

על קורונה, ריבונות ודמי אבטלה לעצמאים. כמו בכל סוף שבוע, כמה מילים ממני אליכם, חשוב לי שתקראו.*השבוע כינסנו פעמיים…

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום שישי, 26 ביוני 2020

19:19 עריכה

במהלך הפגנה של "מחאת הכסאות" שהתקיימה מול בית ראש הממשלה, נעצרו 6 מפגינים, ביניהם גם תא"ל אמיר השכל.

19:49 עריכה

ח"כ מאיר כהן (יש עתיד-תלם) התייחס לתחקיר עובדה אודות טענות על הטרדות מיניות לכאורה מצידו בתוכנית "אופירה וברקוביץ'" בערוץ 12: "אחוז אחד לא נכון. אסור לשום עיתונאי לערכאה משפטית בפניי עצמו. הבחור שדיבר בתוכנית הזאת, הוא עבריין שהודה, שישב בכלא, שבפסק הדין אמרו שהוא בדה ראיות, שהוא איים. אין עדות של ח'. הקלות הבלתי נסבלת שאפשר להעליל עליהם, היא נוראה במדינה ובכל מקום".

"מכפישים את שמי בצורה בלתי רגילה. היה משפט, אני הגשתי את התלונה ב-2005, היה בית משפט ראשון, היה שני, באתי למשטרה 'כל מה שאתם רוצים תחקרו', ולצערי הגדול, אתה מוצא את עצמך יחד עם בני המשפחה שלך, מוכפשים", דברי כהן.

19:53 עריכה

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בתוכנית של אופירה וברקוביץ' בערוץ 12: "לא תהיה רוטציה. יכול להיות בהחלט שנלך לבחירות. נתניהו במצוקתו יעשה כל דבר שצריך כדי להיחלץ מהמשפט. הוא לא עושה שום דבר למען מדינת ישראל. נתניהו פרזנטור מצוין, אבל חסר אומץ לקבל החלטות".

אהוד ברק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אהוד ברק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
20:03 עריכה

דיווח בכאן חדשות: במשרד הבריאות שוקלים להפחית את מספר האנשים באירועים.

20:12 עריכה

פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות בראיון ל"אולפן שישי" בערוץ 12: "אנחנו נמצאים בהתפרצות מחודשת שהולכת וגדלה, במספר הנדבקים ובמספר המאושפזים. העלייה ביוני גדולה לעומת מה שהיה במאי".

עוד הוסיף לוי: "אני מודע למה הסגר עושה למשק. אנחנו בטוח שאנחנו צריכים לצמצם את מספר הנדבקים. אני אומר לאזרחי ישראל שהפעילות כנגד נגיף הקורונה כוללת מספר נדבכים – אחד זה התנהגות האזרחים. כל אחד מאיתנו צריך להתגונן מפני הקורונה".

על האוכלוסייה המבוגרת אמר: "עושים כל מה שביכולתנו למגן ולבדוק את האוכלוסייה הזו". לוי אמר כי הוגדלו מספר הבדיקות ועומדות על 17 אלף ביום.

סגירה