אלפים צעדו מבלפור לביה"מ השלום לדיון בעניין אמיר השכל

גונן בן יצחק, עורך דינו של השכל: המשטרה מעוותת את המציאות בשירות נתניהו ● גנץ שוחח עם השר אוחנה, שטען כי המפגינים חסמו אתמול כביש ליד בלפור ● תיעוד מצולם מראה שהכביש היה פנוי בעת המעצר של תא"ל (מיל.) אמיר השכל, שסרב להשתחרר בתנאי שיתרחק מבלפור לשבועיים ● נתניהו יגיש תלונה על הסתה נגד המוזיקאי אפרים שמיר

  • הפגנה נגד מעצרו של אמיר השכל ונגד השחיתות השלטונית מול בית ראש הממשלה בירושלים, 27 ביוני 2020 (צילום: מחאת הדגלים השחורים)
    מחאת הדגלים השחורים
  • הפגנה נגד מעצרו של תא"ל אמיר השכל ונגד השחיתות השלטונית מול בית ראש הממשלה בירושלים, 27 ביוני 2020 (צילום: מחאת הדגלים השחורים)
    מחאת הדגלים השחורים
  • הפגנה נגד מעצרו של תא"ל אמיר השכל ונגד השחיתות השלטונית מול בית ראש הממשלה בירושלים, 27 ביוני 2020 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • הפגנה נגד מעצרו של תא"ל אמיר השכל ונגד השחיתות השלטונית מול בית ראש הממשלה בירושלים, 27 ביוני 2020 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • הפגנה נגד מעצרו של תא"ל אמיר השכל ונגד השחיתות השלטונית מול בית ראש הממשלה בירושלים, 27 ביוני 2020 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • מאות מפגינים ליד בית משפט שלום בירושלים, דורשים לשחרר את תא"ל (במיל.) אמיר השכל במקביל לדיון בעניינו, 27 ביוני 2020 (צילום: מחאת הדגלים השחורים)
    מחאת הדגלים השחורים
13:13 עריכה

תא"ל (מיל.) אמיר השכל, שנעצר אמש בעת שהמשטרה פיזרה בכוח הפגנה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, יובא הערב בפני שופט מעצרים, כך מסרה משטרת ישראל.

לפי הודעת המשטרה, השכל נעצר "בחשד להפרת סדר והשתתפות בהפנגנה בלתי חוקית" ומשביקשו חוקריו לשחררו בתנאי שלא יחזור במשך שבועיים לאזור ההפגנות מול בית ראש הממשלה – השכל סירב, ולכן נשאר במעצר.

מעצרו של השכל, אשר לפי כל העדויות לא נהג כלל באלימות, עורר  סערה בזירה הפוליטית, בעיקר בקרב חברי כחול-לבן, יש עתיד ומרצ. עם זאת, ראשי כחול-לבן בני גנץ וגבי אשכנזי טרם השמיעו את קולם.

השר לביטחון פנים גיבה את השוטרים, ומסר לחדשות 12: "אני מצפה ממשטרת ישראל לאכוף את החוק והסדר נגד כל מי שמפרים אותו, בלי קשר לקשריו המשפחתיים, וגם בלי קשר לדרגתו וקשריו הפוליטיים".

15:11 עריכה

בשמאל ממשיכים לקרוא לשחרורו של תא"ל אמיר השכל אם כי בכירי כחול-לבן עדיין לא השמיעו את קולם. התא"ל במיל' נעצר אתמול בהפגנה מול בית ראש הממשלה בירושלים ואמור להיות מובא בפני שופט הערב.

ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) אומר שהמעצר מבטא התדרדרות ערכים דמוקרטיים, אלדד יניב מעריך שהשופט/ת ישחרר אותו תוך מבוכה למשטרה, אריק בנדר ובן כספית חושבים שהמעצר רק יגביר את עוצמת המחאה, שכן גם המחאה שתוכננה הערב להתקיים בשכונת היועמ"ש בפתח תקוה תעבור לבית רה"מ בבלפור. ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) מבטיח להגיע.

תת אלוף אמיר השכל הוא מלח הארץ. מעצרו ערב שבת, עם מפגינים נוספים, תוך כדי הפגנה מחוץ לבית רה"מ, מסמל את התדרדרות הערכים…

פורסם על ידי ‏Boaz Toporovsky – בועז טופורובסקי‏ ב- יום שישי, 26 ביוני 2020

16:10 עריכה

השר לבטחון פנים אמיר אוחנה מגיב למעצרו של תא"ל אמיר השכל ואומר שלא תהיה סובלנות לחסימת כבישים בלי קשר לדרגתו של המפגין. לדבריו, המפגינים חסמו כבישים מול בלפור ללא אישור. משלא הסכים להתפנות משם, נעצר השכל יחד עם כמה אחרים והועבר לתחנת המשטרה.

שם הוא ושניים אחרים סרבו לחתום על שחרור בתנאי של הרחקה מהמקום לשבועיים ואף הביעו שביעות רצון מכך שיובאו לבית המשפט באזיקים. הם סרבו להשתחרר גם בתנאי שרק יגיעו לדיון במוצ"ש.

בין השלושה גם בן דודו של אוחנה שמוסיף כי "זה לא משנה כלום ממה שאמרתי וזו תגובתי לעניין זה: אני מצפה ממשטרת ישראל לאכוף את החוק והסדר נגד כל מי שמפרים אותו בלי קשר לקשריו המשפחתיים וגם בלי קשר לדרגתו וקשריו הפוליטיים".

16:52 עריכה

יאיר לפיד מצטרף לקריאות לשחרורו של תא"ל אמיר השכל שנעצר אתמול בהפגנה מול בית רה"מ בבלפור בירושלים. "ישראל אינה דיקטטורה ומותר לכל אזרח להביע את דעתו, כן, גם על ראש הממשלה".

16:55 עריכה

בת 19 עם מחלות רקע קשות מתה היום מקורונה בבית חולים הדסה בירושלים, והיא הקרבן הצעירה ביותר של הנגיף. המשטרה חילקה ביממה האחרונה כמעט 2,800 דוחות למפירי הנחיות, רובם על אי עטיית מסיכה.

17:37 עריכה

מדיווחי מפגינים והסרטון המצורף עולה שהשר אמיר אוחנה טועה, והכביש הסמוך לבלפור היה פנוי אתמול בעת מעצרו של אמיר השכל. כך שעילת מעצרו לא יכלה להיות חסימת הכביש.

18:14 עריכה

המחאה נגד השחיתות תתחדש הערב מול בית ראש הממשלה במקביל להבאתו של אמיר השכל ושני עצורים נוספים בפני שופט.

ח"כ ניצן הורביץ חושב שאמיר אוחנה משתמש במשטרה ככלי לדיכוי הפגנות וח"כ מרב מיכאלי מדגישה את הסתירה בין עילת המעצר של המפגינים (הפרת סדר והפגנה לא חוקית) לבין העילה שעליה הודיע השר אוחנה (חסימת כביש, שכנראה לא היתה). מיכאלי תגיש הצעת חוק לביטול הדרישה לקבלת רישיון הפגנה.

18:34 עריכה

אחד הנואמים הערב בהפגנה מול בית ראש הממשלה בירושלים יהיה ח"כ משה יעלון (תלם-יש עתיד). בתוך כך, המשטרה העבירה את תא"ל (במיל.) אמיר השכל לכלא הדרים שבשרון והוא אמור להיות מובא בפני שופט הערב.

19:11 עריכה

החלה ההפגנה מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, ובעשרות צמתים ברחבי הארץ במקביל. המפגינים מוחים נגד השחיתות השלטונית והמעצר של תא"ל (במיל.) אמיר השכל בהפגנה אתמול. אהוד ברק מגדיר זאת כמעצר פוליטי. בין המפגינים גם אנשי 'מחאת הדגלים השחורים' שלטענתם "מעצרו של השכל הוא חלק משיטה חדשה לצמצום המרחב הדמוקרטי במדינת ישראל", ובכוונתם להקים השבוע גם מאהל מחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב. בסרטון המצורף אפשר לראות שמאות כבר מתאפסים בבלפור.

19:23 עריכה

במקביל להפגנה בבלפור, מאות ישראלים ופלסטינים משתתפים כעת בהפגנה נגד הסיפוח בצומת אלמוג בבקעת הירדן. בין המפגינים גם תנועת לוחמים לשלום וארגוני חברה אזרחית פלסטינים ונשא בה דברים גם מושל יריחו ג'יהאד אבו אלעסל שהביע תקווה שמחנה התומכים בשלום "יגדל ויתחזק מול מחנה הקיצוניות והשנאה.

הסיפוח הוא כמו לשפוך דלק על האש וזה בניגוד לאינטרס העם הפלסטיני והעם הישראלי". לפי העיתונאית הגר שיזף, הצבא מונע מפלסטינים להגיע להפגנה זו.

19:46 עריכה

"אני לא בא להתגולל על משטרת ישראל, החוק חל על כולם, אבל אנחנו צריכים לדבר על המחאה נגד השחיתות והסיפוח", אומר ח"כ יאיר גולן (מרצ) בראיון לאילה חסון בחדשות 13.

"אנחנו 120 שעות מהסיפוח, לא יודעים מה יקרה אבל זה תאריך היעד … סיפוח והחלת ריבונות זה אותו דבר לא צריך לכבס מלים … אני לא מבין מה רוצים לספח, מתי ובשביל מה, זה לא משפר את מצבנו הביטחוני אלא להיפך … לא ישפר את מצבנו מבחינה דיפלומטית אלא יביא גינויים בכל העולם … יכול להיות שיום אחרי לא יהיה שום דבר בשטח, השאלה מה יקרה שבוע ושנה אחרי".

גולן תקף את בני גנץ וגבי אשכנזי על הסכמתם לסיפוח. "…זו השערורייה, שהם נכנסו לממשלה הזו שהיא ממשלת אסון. אנחנו מביאים לתוכנו בין 2.5 ל-4 מיליון פלסטינים, אני לא מבין איזה נער או נערה ירצו להישאר לחיות פה".

20:19 עריכה

חברי הכנסת משה יעלון ומיקי לוי מסיעת יש עתיד-תלם הגיעו למחאה מול בית ראש הממשלה בירושלים. ההפגנה היום קיבלה אישור. נציגת המשטרה אמרה לחדשות 13 שהמשטרה בסך הכל ביקשה מאמיר השכל להתרחק מבלפור עד שיובא בפני שופט ומבחינתה הבקשה היתה לגיטימית.

הפגנה נגד השחיתות השלטונית ונגד מעצרו של תא"ל אמיר השכל מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. 27 ביוני 2020 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
הפגנה נגד השחיתות השלטונית ונגד מעצרו של תא"ל אמיר השכל מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. 27 ביוני 2020 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
20:32 עריכה

דן חלוץ הגיב הערב למעצרו של אמיר השכל ואמר כי מי שפורע חוק לא יכול לצפות מאחרים בציבור וזוטרים ממנו שישמרו על כל הכללים … הוא רמס את המשטרה, היועמ"ש, התקשורת וכל מה שיכל לעמוד בינו לבריחה מאימת הדין. כשיוצרים אווירה כזו מה הפלא שנעצר תת אלוף אמיר השכל?".

הרמטכ"ל (והטייס) לשעבר דיבר ב"פגוש את העיתונות ב-N12 וכינה את הסיפוח "גימיק שמובל על ידי נשיא ששותה אקונומיקה וראש ממשלה שנאשם בפלילים".

בהקשר לישיבה של גנץ ואשכנזי בממשלה אמר חלוץ כי לדעתו הם "מעלו באמון של המון בוחרים, הם נותנים גב לנאשם שמוביל מדינה, לצערי בית המשפט לא פסק שהוא לא יכול לעמוד בראשות הממשלה".

20:35 עריכה

שר החוץ גבי אשכנזי (כחול-לבן) יוצא נגד מעצרו של תא"ל אמיר השכל ואומר כי התמונות בהן הטייס לשעבר נראה אזוק הן "תעודת עניות לדמוקרטיה בישראל".

20:53 עריכה

ח"כ משה יעלון (יש עתיד-תלם) אומר הערב במחאה מול בית ראש הממשלה בירושלים, כי החרפה הגדולה היא שלה ראשי כחול-לבן בני גנץ וגבי אשכנזי". לדבריו, הם הפנו עורף למה שהם מאמינים בו והוזהרו מראש על ידו מכניסה לממשלה עם הנאשם נתניהו. "אמיר נעצר כאן אתמול כי הנהיג בשבועות האחרונים הפגנה שאין צודקת ממנה".

20:55 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ קורא הערב לשחרר ללא תנאים מגבילים את שלושת עצורי ההפגנה מאתמול, בהם תא"ל אמיר השכל.

"הזכות להפגין היא זכות קדושה במדינת ישראל ואסור בתכלית האיסור לפגוע בה אלא במקרי קיצון. לכן, מהמידע שברשותי, אני סבור שצריך לשחרר את שלושת עצורי ההפגנה ללא תנאים מגבילים. אני מאמין שכך יעשה בית המשפט וכמובן שנכבד כל החלטה.

"שוחחתי עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הערב. הוא סיפר לי על הפגיעה שנעשתה בסדר הציבורי וחסימת הכבישים, ואמרתי לו כי לצד הגיבוי המלא שלי למשטרת ישראל בפעילותה מול כל אזרח, לא משנה מה תפקידו, מעמדו או דרגתו, יש לקדם מדיניות מרחיבה בכל הקשור לזכות המחאה וחופש הביטוי.

"לצערי, שמעתי במהלך סוף השבוע מצד מספר פוליטיקאים התבטאויות חסרות אחריות בנוגע למשטרת ישראל ומניעיה. אלו דברים חמורים. כדאי שנזכור כולנו- יש לנו משטרה אחת ושלטון חוק אחד. אני סומך על המשטרה שתתחקר את הנושא בצורה מקצועית.

הזכות להפגין היא זכות קדושה במדינת ישראל ואסור בתכלית האיסור לפגוע בה אלא במקרי קיצון.לכן, מהמידע שברשותי, אני סבור…

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום שבת, 27 ביוני 2020

21:29 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו כותב הערב כי ההסתה בשמאל מסוכנת ואינה יודעת גבול ומתחייב להגיש תלונה במשטרה נגד המוזיקאי אפרים שמיר. הזמר וחבר כוורת לשעבר כתב מוקדם יותר פוסט ובו קרא (לפי נתניהו) "לחסל את הפסיכופת", כלומר את ראש הממשלה. עם זאת, ייתכן שהפוסט שונה וכרגע כתוב בו "לגרש את הפסיכופת".

לגרש את הפסיכופת, את אישתו הזונה המופרעת, ואת הבן זונה הפרזיט הדוחה אני תוהה אם זאת התחלה טובה לשיר מחאה חדש

פורסם על ידי ‏‎Efraim Shamir‎‏ ב- יום שבת, 27 ביוני 2020

21:45 עריכה

מאות מפגינים מגיעים בשעה זאת לבית משפט השלום בירושלים לקראת הדיון בשחרורו של תא"ל אמיר השכל.

מפגינים קוראים לשחרר את תא"ל אמיר השכל בסמוך לדיון שמתקיים בעניינו בבית משפט שלום בירושלים, 27 ביוני 2020 (צילום: מחאת הדגלים השחורים)
מפגינים קוראים לשחרר את תא"ל אמיר השכל בסמוך לדיון שמתקיים בעניינו בבית משפט שלום בירושלים, 27 ביוני 2020 (צילום: מחאת הדגלים השחורים)
21:56 עריכה

צה"ל סגר מספר צירים בבקעת הירדן "כחלק מהיערכות להפגנות שהופכות להפרות סדר אלימות … הכניסה מותרת לתושבי המקום בלבד, כדי להבטיח שמירה על ביטחון האוכלוסייה. הצירים ייפתחו מחדש עם סיום ההפגנה"

22:13 עריכה

בליכוד מגיבים להתקפות משמאל על כך שמעצרו של אמיר השכל הוא פוליטי, וממשיכים לטעון (בשמו של נתניהו והשרים המקורבים לו), כי מדובר במוסר כפול. בהודעה חוזרת הטענה שהשכל וחבריו חסמו אתמול כביש אף שהסרטונים מהמעצר הראו שהכביש היה פנוי.

"התקשורת לא אמרה דבר על מעצרה המזעזע של פעילת הימין שפי פז, או על מעצרם של פעילי ימין רבים אחרים בהפגנות ימין. פתאום כשפעיל שמאל נעצר כשהוא מפר את החוק וחוסם כביש בהפגנת שמאל שמאורגנת על ידי אהוד ברק, חברו ושותפו של הפדופיל המורשע ג'פרי אפשטיין, התקשורת הופכת את זה לפסטיבל תקשורתי כדי לעודד את ההפגנות נגד הליכוד בהנהגת נתניהו. לא מפתיע כשכל זה קורה כשהליכוד נמצא בשיא של תמיכה בכל סקר".

אלפי מפגינים צועדים לבית המשפט לדיון עם אמיר השכל

פורסם על ידי ‏‎Tsur Shezaf‎‏ ב- יום שבת, 27 ביוני 2020

 

22:35 עריכה

עו"ד גונן בן יצחק המייצג את תא"ל השכל דיבר כעת עם מאות המפגינים מחוץ לבית משפט השלום, ואמר כי "הדמוקרטיה נמצאת תחת מתקפה קשה, משטרת ישראל מתנהגת כזרוע פוליטית ולא ממלכתית. משטרת ישראל לצערי מעוותת את המציאות כדי לרצות את שלטון הנאשם מבלפור".

השכל אמור להגיע מכלא הדרים בשרון לבית המשפט בירושלים לדיון בהארכת מעצרו, כאשר המשטרה מבקשת להרחיקו מבלפור לשבועיים. הוא נעצר בעילה של סיכון בטחון הציבור וחשוד בעבירות של הפרת הוראה חוקית, התקהלות אסורה ומטרד לציבור.

22:52 עריכה

מצטרפת מפתיעה לדורשים לשחרר את תא"ל אמיר השכל היא שרת החינוך לשעבר מהליכוד, לימור לבנת. "הניסיון לסתום פיות ולמנוע הפגנות במדינה דמוקרטית אינו מתקבל על הדעת". עוד תומך מפתיע בשחרורו הוא ח"כ בצלאל סמוטריץ' שמנצל את ההזדמנות לספר על מה שהוא עבר כמפגין נגד ההתנתקות, ולא מאחל את אותו הדבר להשכל.

קריאה לא צפויה לשחרור השכל מגיעה גם מכיוונו של הרב בני לאו, (אחיינו של הרב הראשי לשעבר), שמעיד על עצמו כי עד כה התרחק מהפגנות נגד השחיתות אך לא עוד, ויוצא באופן מפורש נגד ראש הממשלה:

"החל מהערב אני מצטרף אל אמיר ואל אלפי הזועקים מדם ליבם לשחרר את ישראל מראש הממשלה הציני נתניהו וחבר מרעיו. ולוואי שאנשים דתיים ירשו לעצמם להצטרף למלחמה הזו על דמותה של המדינה היהודית והדמוקרטית שלנו".

כבר שנים שלא השתתפתי בהפגנה. ולא שלא היו סיבות.אמיר השכל, תת אלוף במילואים וחבר יקר כבר שנים מנסה להוציא איתו למחאה…

פורסם על ידי ‏הרב בני לאו‏ ב- יום שבת, 27 ביוני 2020

סגירה