דוח פוליטי עדכני

בנימין נתניהו ובני גנץ בישיבת הקבינט ב-7 ביוני 2020. מאחוריהם גבי אשכנזי (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
Marc Israel Sellem/POOL
בנימין נתניהו ובני גנץ בישיבת הקבינט ב-7 ביוני 2020. מאחוריהם גבי אשכנזי

מי ששכח, מי שלא רוצה לדעת, מי שמתעקש להתעלם – להלן דוח פוליטי בחמש־עשרה נקודות קצרות על מצבה של ישראל בימינו.

1

בראשות הממשלה עומד נאשם בפלילים שמשפטו מתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים. הוא נאשם בשלושה סעיפים של קבלת שוחד, קבלת דבר במרמה והפרת אמונים.

2

אותו נאשם בפלילים נמצא בעמדת השפעה הרסנית וגורלית על המדינה, כוחו גדל והתעצם מאז חבַר אליו גנץ, וניגודי העניינים שהוא שקוע עמוק בתוכם זועקים לשמיים.

3

אותו נאשם בפלילים משמש דוגמה אישית שלילית. הדוגמה האישית הזאת מתקבלת בדרגים הנמוכים יותר ויורדת אל העם. ראו את מנכ"ל קבוצת פוקס בעניין הדיבידנדים שביקשה לחלק לעובדיה הבכירים ורק בעקבות הלחץ הציבורי ופנייה של שר האוצר ישראל כ"ץ (שבעצמו גרם למצב הזה) החליטה הנהלת פוקס לוותר על המענק מהמדינה, אך לא על הדיבידנדים. רוצה לומר: אם לנאשם נתניהו מותר, גם לחברת פוקס מותר ולכל אזרח מן המניין מותר.

4

המצב הנוכחי מוביל באופן טבעי לאנרכייה. האחראי הראשי לאנרכייה הוא הנאשם נתניהו, שמנהיג שני סוגי חוקים: חוקים לכלל עם ישראל וחוקים מיוחדים לנתניהו. מצב של חוק אחד לאזרחים וחוק אחר לנתניהו בהכרח יוביל לאנרכייה, ובה אזרחים יתקוממו, יפגינו, ימחו, ישבתו ומה לא. ולא, לא מדובר בפורעי חוק כפי שהנאשם נתניהו הזדרז לצייר זאת (הוא תמיד מזדרז להאשים אחרים בדברים שהוא עצמו אשם בהם, לפני שיאשימו אותו בהם), מדובר באזרחים נורמטיביים שומרי חוק הזועמים בצדק רב, יש לומר, על הידרדרות המדינה לפתחי תהום השחיתות והפשיעה. מה שמותר לנתניהו מותר גם להם.

מצב של חוק אחד לאזרחים וחוק אחר לנתניהו יוביל לאנרכייה, ובה אזרחים יתקוממו, יפגינו, ימחו, ישבתו ומה לא. ולא, לא מדובר בפורעי חוק כפי שהנאשם נתניהו הזדרז לצייר זאת

5

המצב הנוכחי מוכיח חזור והוכח שאי אפשר להילחם בשחיתות מבפנים. בשחיתות נלחמים מבחוץ, ואם מצטרפים לממשלה בראשות נאשם בשחיתות, מהר מאוד מגלים שהידיים והרגליים כבולות, ומי שהצטרף לממשלה הופך בעצמו לחלק בלתי נפרד מהשחיתות.

6

לפי הסקרים האחרונים, בממשלת האחדות המזויפת חברות שלוש מפלגות לפחות שאיש לא בחר ואיש לא מעוניין בהן: העבודה, גשר ודרך ארץ – שלוש המפלגות הללו אינן עוברות את אחוז החסימה לפי הסקרים האחרונים. גשר לא עברה את אחוז החסימה גם כשהתמודדה לכנסת כמפלגה עצמאית.

7

חברי כנסת משלוש המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה מכהנים בממשלה בתפקידי שרים וסגני שרים וקובעים את עתיד המדינה – בלא שקיבלו מנדט מהבוחר!

חברי כנסת משלוש המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה מכהנים בממשלה בתפקידי שרים וסגני שרים וקובעים את עתיד המדינה – בלא שקיבלו מנדט מהבוחר!

8

מפלגת כחול לבן, או מה שנשאר ממפלגת כחול לבן, מרוסקת פוליטית ועומדת נכון לרגע זה על תשעה מנדטים בלבד (בשיאה הייתה עם 35 מנדטים). גנץ למד מנתניהו לרסק, למוטט ולהשמיד מפלגות ותקווה.

9

לפי הסקרים האחרונים, הרשימה המשותפת ויש עתיד הן המפלגות הגדולות השניות בכנסת, ולהן 16 מנדטים לכל אחת.

10

החברה הישראלית מוכה, שסועה, מפוררת, מרוקנת מכל הערכים, המוסר והמצפון שנבנתה עליהם. מי שלא מיישר קו עם השלטון בכלל ועם הנאשם נתניהו בפרט מתויג מייד בתור שמאלני (סמולני) עוכר ישראל, בוגד, אוהב מחבלים ומה לא. האלימות המילולית והפיזית גואה בליבוי הממשלה והעומד בראשה. מישהו הזכיר קבינט פיוס?

11

כל מי שמלין על פעילות המשטרה, להלן תזכורת:
א. זה מעל שנה (!) המשטרה מתנהלת ללא מפכ"ל קבוע.
ב. השר הממונה על המשטרה עד באחרונה היה שר כושל וטיפש, שלא השכיל להבין את תפקידו בַּכוח ולא ידע לנהל את העניינים שהוא הופקד עליהם. שר שדיבר הרבה שטויות, פלט שקרים, האשים אחרים במצב ולא ידע לשאת באחריות לתחום שהוא היה ממונה עליו.
ג. השר הממונה החדש על המשטרה הוא בובה על חוטים של הנאשם נתניהו ולכן גרוע הרבה יותר מקודמו.

המסקנה המתבקשת: כבר מעל ארבע שנים אין שר ביטחון פנים אחראי ומצליח שמבין את תפקידו ועושה אותו על הצד הטוב ביותר. גוף שמתנהל תקופה כה ארוכה ללא מנהל בכיר, ללא שר מתפקד וללא מפכ"ל קבוע הוא גוף חלש, בעייתי ולא מתפקד.

קל להאשים את המשטרה, אבל אי אפשר לתפקד ללא ניהול וללא מנהל. מסקנה סופית: כל הכשלים הללו גובים מחירים, ואת התוצאות הנוראות והאיומות אנו רואים בשטח בכל יום ויום.

מי שלא מיישר קו עם השלטון מתויג מייד כשמאלני (סמולני) עוכר ישראל, בוגד, אוהב מחבלים ומה לא. האלימות המילולית והפיזית גואה בליבוי הממשלה והעומד בראשה. מישהו הזכיר קבינט פיוס?

12

ממשלת ישראל במתכונתה הנוכחית משרתת אדם אחד בלבד ושמו הנאשם נתניהו. מאז קמה הממשלה היא עסוקה אך ורק בעצמה ובעתידו הפוליטי והפלילי של העומד בראשה. היא מחוקקת חוקים הקשורים אליה ואליו, נמנעת בעקביות מקוממת מלעסוק בעניינים שלשמם הוקמה (קורונה, המצב הכלכלי, אחדות ופיוס בעם), ומפילה כל חוק שעולה לטובת אזרחי ישראל. השר בלי תיק צחי הנגבי אף הודה בכך היום ואמר ש־99 אחוז מזמנה הממשלה אינה עוסקת במשבר קורונה והשלכותיו.

13

זו הממשלה הגדולה, המנופחת ולכן בהכרח המושחתת ביותר שקמה בישראל מאז הקמתה, ממשלת המצאת משרדי ממשלה מפוברקים ודמיוניים, ממשלת ביורוקרטיה משותקת ומוגבלת שכלית ונפשית.

14

הסיכוי שממשלת הזדון הזאת תכלה את ימיה קלוש מאוד עד אפסי. ברור לכל בר־דעת שגנץ לא יהיה ראש ממשלה, הממשלה תיפול הרבה לפני שזה יקרה. נתניהו לא יאפשר לגנץ להחליף אותו בעוד כשנה וחצי.

15

ומילה אחרונה: אל ייאוש, יש תקווה. הכול זמני בחיים האלה, וגם הדיקטטורות האכזריות ביותר נפלו. כדי שהדיקטטורה המלוכנית שייסד הנאשם נתניהו תיפול כמה שיותר מהר דרושות סבלנות, אמונה בצדקת הדרך, התמדה, עקשנות והרבה אופטימיות. בסוף הוא ייפול והמדינה תשוחרר.

יאיר בן־חור הוא עורך ספרות, עורך לשון, נקדן, עורך שירה ומשורר. פרסם עד כה חמישה ספרי שירה פרי עטו וספר מאמרים פילוסופיים, וערך וניקד מאות ספרים אחרים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 800 מילים
סגירה