ריבונות שעל הפרק

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעת ביקורו בישראל, מאי 2017 (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
קובי גדעון/לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעת ביקורו בישראל, מאי 2017

כשאני שומעת את המילה "סיפוח" בהקשר של יהודה ושומרון אני מתעקשת שהמונח הנכון להשתמש בו הוא "החלת ריבונות". אי אפשר לספח משהו ששייך לך. כשאנו מדברים על יו"ש אנו לא מתכוונים להשתלטות על שטחים זרים, אנחנו מדברים על תיקון טעות היסטורית שגרמה לאבל לאלפי אזרחי מדינת ישראל, על החלת החוק הישראלי על קהילות יהודיות ביהודה ושומרון.

כשאני שומעת את המילה "סיפוח" בהקשר של יהודה ושומרון אני מתעקשת שהמונח הנכון להשתמש בו הוא "החלת ריבונות". אי אפשר לספח משהו ששייך לך

ללא ספק, אנו עומדים בפתח אירוע היסטורי והזדמנות ייחודית. התכנית הזו מהווה אתגר גדול לממשלת ישראל, אך מביאה עמה גם אפשרויות חדשות ומבטיחות. אני תולה תקוות רבות בתכנית, מכיוון שלראשונה יש כאן הצעה הוגנת, תכנית שלוקחת בחשבון נכונות ורצון טוב של שני הצדדים ולא מתבססת על ויתורים חד-צדדיים בלבד.

אין שום דבר מושלם בעולם הזה, לא אנשים וגם תוכניות. לכל תוכנית יש סיכונים וחסרונות משלה, אבל אני סבורה שבתכנית המוצעת היתרונות עולים על החסרונות, ובהרבה. אסור להחמיץ הזדמנות כזו ואני סומכת על ראש הממשלה נתניהו ועל הנשיא טראמפ, שהם יעשו כמיטב יכולתם כדי שהמשימה החשובה הזו תהפוך מחלום למציאות.

אבל כידוע בשביל טנגו צריך שניים, והשאלה הגדולה שנשאלת עכשיו היא האם נקבל פרטנר לדרך?

לרוע המזל ראינו לאורך השנים שכל הניסיונות להגיע להסדר ולקבל שלום נכשלו. הצד הפלסטיני לא ניצל שום הזדמנות שהוצעה להם עד כה. אני רוצה לקוות שהפעם הצד השני ישנה כיוון וישכיל לראות את האפשרות ל-WIN SITUASION WIN. אני מקווה שמנהיגי הרשות הפלסטינית יוכלו לזהות את ההזדמנות שבתוכנית ויבחרו לשתף פעולה ולא להיאבק.

האם החלת הריבונות תביא לאלימות ושפיכת דמים? זה תלוי רק במנהיגים הפלסטיניים. אין לי צל של ספק שרוב העם הפלסטיני לא מחפש מלחמות ולא רוצה לפגוע באף אחד או להיפגע בעצמו. הם רוצים שקט ושלווה, בדיוק כמונו, בדיוק כמו כל אדם שפוי. אני רוצה לקוות שהצד הפלסטיני יבחר להתנהג בצורה אנושית ומכבדת, שלא נצטרך להתמודד עם טרור.

אני מקווה שמנהיגי הרשות הפלסטינית יוכלו לזהות את ההזדמנות שבתוכנית ויבחרו לשתף פעולה ולא להיאבק. אני רוצה לקוות שהצד הפלסטיני יבחר להתנהג בצורה אנושית ומכבדת, שלא נצטרך להתמודד עם טרור

בכל מקרה, אני שמחה שראש ממשלת ישראל וידיד אמת של מדינת ישראל, הנשיא טראמפ, בחרו ליזום ולהוביל את התוכנית. אני מאמינה שתמיד עדיף להיות הצד המוביל ולנהל את המצב, מאשר להיות פאסיבי ומובל. האם אני צודקת? את זה ימים יגידו.

אלה ויינר היא עובדת אוניברסיטת אריאל, חברת מועצת העיר אריאל וחברת דירקטוריון החברה העירונית לתרבות הפנאי והספורט. כחברת מועצה היא מחזיקה בתיק הנוער, תיק הצעירים, תיק הגמלאים ואמונה על שיתוף ציבור. היא חברה בתנועת הליכוד והייתה ממקימי תנועת "אריאל מתלכדת" בעיר, שמטרתה להגדיל את חברי התנועה ולהשפיע על תנועת הליכוד מבפנים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 365 מילים ו-1 תגובות
סגירה