90 יום לבחירות: ריבלין ונתניהו נגד שיח מפלג, בעד אחוות אחים

הקמפיין של כחול לבן התעורר בבוקר עם התקפה על מינוי סמוטריץ' וליברמן תבע דיבה את הצייצן המכונה קפטן ג'ורג' ● נתניהו מצא זמן לשתף כתבת ביקורת תקשורת, נפתלי בנט יצא מהמחבוא עם תכנית לשילוב חרדים במשק ורפי פרץ החליט שכל תלמיד יקבל תנ"ך בטקס מיוחד בכותל

בנימין נתניהו ורובי ריבלין
07:24 עריכה

בעבודה הסכימו על ה-פ-ר-ו-צ-ד-ו-ר-ה: חברי הכנסת שמולי, שפיר ועמיר פרץ, והיו"ר היוצא של המפלגה אבי גבאי, סיכמו כי המשאל האינטרנטי לקביעת שיטת הפריימריז ומועדו יבוטל וכי הפריימריז לתפקיד יו"ר העבודה יהיו ב-2 ביולי. הפריימריז יהיה בקרב כל המתפקדים ולא בקרב חברי ועידת העבודה.

עוד הוחלט כי רשימת העבודה "תוקפא" – הרשימה תהיה אותה רשימה שהגישה מפלגת העבודה בבחירות במרץ, למעט משורייני יושב-הראש.

עמיר פרץ ואבי גבאי, בימים שמחים יותר (צילום: פלאש90)
עמיר פרץ ואבי גבאי, בימים שמחים יותר (צילום: פלאש90)
07:31 עריכה

אלי אבידר, הרכש הטרי של ישראל ביתנו, מספר בראיון לזמן ישראל על השתתפותו במצעד הגאווה "במחאה על הטרלול של להב"ה", מזהיר כי "החרדים מחזירים אותנו לימי הביניים", תוקף את שר המשפטים החדש אמיר אוחנה שאותו הוא מכנה "כלי בלוח השחמט של נתניהו" אבל מסביר למה אין לו בעיה עם שלטון היחיד של ליברמן במפלגתו-שלו.

 

08:36 עריכה

מינויו של בצלאל סמוטריץ' לשר התחבורה ולחבר קבינט עורר חיים בקמפיין הבחירות המנומנם של כחול לבן. יאיר לפיד, למשל, "חוגג" על המינוי הבוקר בטוויטר:

בני גנץ כרגיל מאופק וממלכתי יותר, או שמא מוטב לומר מגושם:

ואילו אחמד טיבי משתמש במינוי כדי לעקוץ את סמוטריץ' על פרשה ישנה שבה סמוטריץ' נחקר בחשד לעבירה ביטחונית:

09:43 עריכה

מסתבר שליברמן מממש לפעמים את האיומים והאזהרות שלו: יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיש תביעת הדיבה נגד גיורא עזרא, המכונה ברשתות החברתיות "קפטן ג'ורג'", בטענה שעזרא הפיץ נגדו חדשות מזוייפות.

בנימין נתניהו ו"קפטן ג'ורג'". לא על הבוט הזה אנחנו מדברים, חברים (צילום: Hadas Parush/Flash90)
בנימין נתניהו ו"קפטן ג'ורג'". לא על הבוט הזה אנחנו מדברים, חברים (צילום: Hadas Parush/Flash90)

בתביעה מצויין ש"קפטן ג'ורג'" חזר בציוף בטוויטר על הפרסומים לפיהם "ליברמן ולפיד  נפגשו בווינה מיד אחרי הבחירות והגו את התוכנית שבה ליברמן אינו מצטרף לממשלת נתניהו". וכינה את התוכנית "מזימה" ו"פוטש".

ליברמן, שהזהיר אתמול ש"מי שיפרסם שנפגשתי עם לפיד בווינה יחטוף תביעת דיבה, ושיש לו כרגע מוטיבציה גבוהה להוכיח שהוא יודע לממש איומים, כתב בתביעה "כל מילה ומילה בציוץ הזה (של "קפטן ג'ורג'") היא שקר מוחלט אשם מעולם לא אירע במציאות" וציין שזאת לא הפעם הראשונה שבה "ג'ורג'" מפרסם את הדברים שאותם הגדיר כשקר.

11:01 עריכה

ח"כ רוזין ממרצ פתחה הבוקר בקמפיין הפריימריז של ניצן הורוביץ שבו היא תומכת נגד יו"ר המפלגה תמר זנדברג – ובתנועה לוליינית מבריקה שילבה אותו בקמפיין ה"געוואלד" הקבוע של המפלגה. בראיון ברשת ב' הבוקר האשימה רוזין את "חברתה" תמר זנדברג "מאז שתמר נבחרה המפלגה מדשדשת בסקרים ומתקרבת לסף כליה, סף הכחדה ממש".

קמפיין הבחירות שהובילה זנדברג לכנסת הקודמת, טוענת רוזין, הבליט את זנדברג עצמה בלבד והעלים את שאר חברי הרשימה ואת תפישת העולם של המפלגה. לדברי רוזין: "מעולם לא היינו מפלגה של מנהיג". באותה נשימה אמרה רוזין לנזדברג ש"צריך לדעת להמנהיג" וש"מנהיג" צריך גם לדעת "לפנות את מקומו". ולנו נותר רק לתהות למה רוזין הפמיניסטית מדברת פתאום על "מנהיג" בלשון זכר, ולמה זנדברג ששמרה על מספר מנדטים זהה לאלה שירשה מזהבה גלאון הביאה את מרצ "לסף כליה".

11:10 עריכה

"קפטן ג'ורג'" שם העט של הצייצן והטוקבקיסט גיורא עזרא, לא רוצה להגיב לתביעת הדיבה שהגיש נגדו אביגדור ליברמן על כך שפרסם שליברמן נפגש, כביכול, בווינה עם יאיר לפיד. "כרגע לא מגיב, תודה רבה", השיב הקפטן האמיץ לפנייתה של כתבת זמן ישראל אירה טולצ'ין אימרגליק וטרק את הטלפון בפרצופה.

במקום תגובה, בחר "ג'ורג'" לשתף אמש בעמוד הטוויטר שלו שוב את "שיר הבוט" שחיבר כאשר "הואשם" בהיותו בוט וחשף את זהותו האמיתית:

11:21 עריכה

העיתונאית טל שניידר קמה בבוקר ונבהלה לגלות ששמה השתרבב לתביעת הדיבה שהגיש הבוקר אביגדור ליברמן נגד גיורא עזרה המכונה "קפטן ג'ורג'": "האם גורלי יהיה כגורל עדי מפתח בתיקי ליברמן"?

11:49 עריכה

יו"ר איחוד מפלגות הימין, רפי פרץ, לא מוותר – לא על ראשות האיחוד ולא על תיק המשפטים. כך הצהיר פרץ הבוקר בראיון ל"קלמן וליברמן" ברשת ב'.

רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' מאיחוד מפלגות הימין, ב-11 במרץ 2019 (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' מאיחוד מפלגות הימין, ב-11 במרץ 2019 (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)

פרץ דיבר על רקע המגעים על איחוד בין המפלגות שמימין לליכוד – הימין החדש, "זהות" והסיעות הכלולות באיחוד מפלגות הימין והשאלה הטבעית מי יעמוד בראש הרשימה המאוחדת, אם תהיה כזאת, וגם על רקע המינוי של יו"ר הבית היהודי בצלאל סמוטריץ' לשר התחבורה ולחבר קבינט. סמוטריץ' הוא גם ככה הכוכב התקשורתי והציבורי של איחוד מפלגות הימין ולא מעט מהתומכים והמתנגדים של המפלגה תוהים מדוע פרץ הוא יו"ר המפלגה ולא סמוטריץ'.

ואולי כדי  לחזק את שלום-הבית הרופף בינו לבין סמוטריץ', ציין פרץ בראיון שמפלגתו לא ויתרה על תיק המשפטים – תיק שהיו לא מעט שמועות על כוונתו של ראש הממשלה נתניהו להעניק אותו לסמוטריץ', אבל בסופו של דבר הועבר לאמיר אוחנה. "הברית עם סמוטריץ' טובה", הדגיש פרץ.

13:30 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוב פינה לו היום זמן מתפקידיו לתחביבו האהוב כמבקר תקשורת, ושיתף בעמוד הפייסבוק שלו ביקורת מושחזת של אתר "מידה" על עיתונאי חדשות ערוץ 13, ברוך קרא ואביעד גליקמן, ש"רק בשבוע שעבר התייצבו להגנת מערכת המשפט וטענו שיש לכבד כל הכרעה, יצאו למתקפה על פסק הדין והשופט בתיק שרה נתניהו".

"תזכרו את הצביעות הזו בפעם הבאה שתשמעו את התקשורת מדברת על "פגיעה בשלטון החוק" ו"מתקפה" על שומרי הסף"

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום שלישי, 18 ביוני 2019

 

13:39 עריכה

סתיו שפיר עובדת קשה ובונה לעצמה תדמית חדשה לגמרי לקראת הפריימריז על ראשות מפלגת העבודה: במקום להתכתש עם פוליטיקאים אחרים כמו שעושים כולם או לזעוק על מחירי הדירות בתל אביב כפי שעשתה עד עכשיו, שפיר צייצה כתבה מערוץ 7 בכיכובה, מפזזת בחגיגה לכבוד חנוכת בית החייל בגבעת זאב:

15:17 עריכה

משה בוגי יעלון מתמנגל עם החרדים

15:34 עריכה

סתיו שפיר לא רק רוקדת, אלא גם תוקפת את ראש הממשלה ושר התחבורה הנכנס

 

17:29 עריכה

17:31 עריכה

יממה לאחר העימות בין ראש הממשלה ונשיא המדינה, השניים בשעה האחרונה בטקס יום הזיכרון לחללי אלטלנה.

ריבלין: "אסור לתת לשיח המפלג להמשיך ולהרוס כל חלקה טובה", נתניהו: "ההיסטוריה שוכתבה בידי מי שראו עצמם כמנצחים, בזכות הממשלה שלנו, פועלה של המשפחה הלוחמת מקום ראוי. אחים אנחנו".

19:15 עריכה

צחוקים איתם.

19:41 עריכה

19:48 עריכה

יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, הציג היום את תכניתו לשילוב החרדים בשוק התעסוקה, נראה כי כאלטרנטיבה לחוק הגיוס של ליברמן.
מה בתכנית? פטור מגיל 21 והעלאה משמעותית בשכר החיילים – "ההצעה לא הוגנת, אבל היא יעילה".

תכנית הימין החדש לשילוב החרדים – "משיסוי לשילוב"הערה: התכנית אינה ממש "צודקת" טווח הקצר, אך היא מצילה את עתיד ישראל…

פורסם על ידי ‏נפתלי בנט – Naftali Bennett‏ ב- יום שלישי, 18 ביוני 2019

19:59 עריכה

סגירה