חוק האיכונים אושר בקריאה שנייה ושלישית

נתניהו יכנס את ועדת השרים להכרזה על אזורים מוגבלים ● חומרי חקירה מתיקי נתניהו נמחקו מהמחשב ● לשכת רה"מ: נמשכים הדיונים עם האמריקנים בנושא הריבונות ● בנט הקים קבינט קורונה משלו: "לאור דשדוש הממשלה" ● שר האוצר כ"ץ: "לא להעביר עכשיו תקציב זה חוסר אחריות" ● נציב תלונות הציבור: ראוי היה לסגור את החקירה נגד מנדלבליט מחוסר אשמה

נתניהו מחליט, מודיע, מתפאר (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
קובי גדעון / לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא הצהרה בעניין פירוט ההקלות לאוכלוסייה בעקבות ההאטה בקצב התפשטות נגיף הקורונה Photo by Kobi Gideon / GPO
07:04 עריכה

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, פרסם הבוקר מאמר ב"ידיעות אחרונות", שבו הביע את תמיכתו בישראל ואת התנגדותו לסיפוח

בריטניה תמיד עמדה לצידה של ישראל ועל זכותה להתקיים בשלום ובביטחון, כמו כל אומה אחרת. המחויבות שלנו לביטחונה של ישראל איתנה כל עוד אני ראש ממשלת בריטניה.

עקבתי בעצב אחר ההצעות לסיפוח שטח פלסטיני. בתור ידיד, מעריץ ותומך של ישראל שנים רבות, אני חושש שההצעות הללו לא ישיגו את מטרתן להבטיח את גבולות ישראל, ואף יהיו מנוגדות לאינטרסים ארוכי הטווח שלה.

"אני מגן נלהב של ישראל", כתב ג'ונסון. "יש מעט מטרות שקרובות יותר לליבי מאשר להבטיח שאזרחיה יהיו מוגנים מפני איום הטרור והסתה אנטישמית". לדבריו, "סיפוח יעמיד בסכנה את הדרך שעשתה ישראל בשיפור היחסים עם העולם הערבי והמוסלמי". עוד הוסיף ש"סיפוח יהווה הפרה של החוק הבינלאומי… אני מקווה מעומק ליבי שהסיפוח לא ייצא לפועל. אם כן, בריטניה בשינויים בקווי 1967, למעט כאלה שיוסכמו בין שני הצדדים".

07:28 עריכה

יושבת ראש ארגון הפרקליטים, אורית קורין, ביקרה את התקפותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כלפי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט –

קווים אדומים נחצים מדי יום – ההתקפות נגד היועץ המשפטי לממשלה חייבות להיפסק לאלתר. נבחרי ציבור, שמצופה היה שיגנו על שלטון החוק, תוקפים באופן אישי את היועץ המשפטי לממשלה, לאחר שבעבר גם תקפו פרקליטים רק כי אלו עשו עבודתם המקצועית.

המתקפות היומיומיות מובילות להסתה פרועה שמקצינה מדי יום ברשתות החברתיות, וכל אלו ביחד עלולים להוביל מישהו לעשות מעשה. אני שבה ומתריעה רגע לפני שיהיה מאוחר מדי – נדרשת מנהיגות שתעצור את מחול השדים הזה. זה עלול להסתיים באסון. ביקורת לגיטימית שהיא חלק חשוב משיח דמוקרטי – כן, התקפות אישיות והסתה – לא.

07:50 עריכה

שר החוץ גבי אשכנזי: "לא יודע אם תהיה היום הכרזה על החלת הריבונות – את זה צריך לשאול את ראש הממשלה. נראה לי לא סביר שזה יקרה היום".

בראיון לגלי צה"ל אשכנזי התייחס לטענת נתניהו, שלפיה היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט זומם לחולל הפיכה שלטונית: "מדובר באמירה מיותרת ומקוממת. אלו דברים חמורים שפוגעים באמון הציבור ובדמוקרטיה".

08:39 עריכה

ועדת החוקה, חוק ומשפט צפויה לאשר היום את העלאת הקנס על אי עטייה של מסכה במרחב הציבורי מ-200 ל-500 שקלים.

08:49 עריכה

בהנהלת משרד האוצר דנו הלילה כיצד יכולים עובדי המגזר הציבורי לסייע להתמודדות עם המשבר הכלכלי. נידונה האפשרות של החלת הפחתת שכר דיפרנציאלית למשך שנתיים; ביטול תשלומי הבראה למשך שלוש שנים; הפחתה הדרגתית של הפרשות לקרנות השתלמות; ואי מתן תוספות שכר חדשות. כך דיווח הבוקר ניתאי ענבי בגלי צה"ל.

08:53 עריכה

השרה מירי רגב לעמיתה לממשלה, גבי אשכנזי: "אינך חושב שהגיע הזמן לפתוח מחדש את פרשת הרפז?".

10:07 עריכה

יושב ראש ועדת החוקה, חוק ומשפט יעקב אשר הביע את התנגדותו להעלאת הקנס על אי עטיית מסכה ל-500 שקלים.

10:27 עריכה

מהיום שירות החובה לגברים בצה"ל יקוצר בחודשיים ויעמוד על כשנתיים וחצי.

11:02 עריכה

התנועה לאיכות השלטון: "סוף סוף נענה היועמ"ש לדרישתנו והודיע כי הוא מתנגד לאישור ההלוואה שמבקש רה"מ נתניהו ממקורבו פרטרידג'".

אחרי שעתרנו לבג"ץ, סוף סוף נענה היועמ"ש לדרישתנו והודיע כי הוא מתנגד לאישור ההלוואה שמבקש רה"מ נתניהו ממקורבו פרטרידג'.

בגלל הסכום החריג המבוקש והעובדה שבין נתניהו ופרטרידג' התגבש קשר בין בעל הון לפוליטיקאי בכיר, צריך להגדיר את ההלוואה כמתנה לראש הממשלה, ולא סתם כמתנה בין חברים.

רה"מ כבר הגיש ארבע בקשות שונות לוועדת ההיתרים, תוך שהוא מזלזל בהנחיות ומתעקש שלא להעביר לידיה מסמכים והצהרות הון. לאחר שהוועדה סירבה לאשר לנתניהו את ההלוואה ארבע פעמים, מנדלבליט קבע שאין לוועדה סמכות לדון בבקשת רה"מ למימון בסך עשרה מיליון שקלים.

זה כבר לא "מענק", זו פשוט מתנה אסורה!

11:27 עריכה

בישראל שורטטה בחודשים האחרונים מפה מעודכנת להחלת ריבונות על 30% משטחי הגדה. ההבדל העיקרי בין מפה זו למפה האמריקאית הוא שהיישובים המבודדים במתכונת זו – הם פחות מבודדים. בתמורה לשטחים שנלקחים מהפלסטינים הוצע להעביר להם שטחים במדבר יהודה.

הואיל ולא צפויה להינתן הסכמה אמריקאית להחלת ריבונות על 30% מהשטח – התרחיש המוצג במפה זו לא צפוי להתממש.

11:38 עריכה

שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט הביע התנגדות לקיצור שירותם הצבאי של חיילים מ-32 ל-30 חודשים.

11:57 עריכה

אתמול אותרו בישראל 773 נדבקים בקורונה – המספר הגבוה ביותר של מאובחנים ביממה מאז תחילת המגפה. אתמול גם מספר הבדיקות היה הגבוה ביותר – 20,018. לאחרונה חצו מספר הבדיקות שנעשו בישראל את רף מיליון הבדיקות. מוקדי התחלואה העיקריים בימים האחרונים הם ירושלים, אשדוד, בני ברק ותל אביב.

12:18 עריכה

חבר הכנסת יוסף ג'בארין מהרשימה המשותפת נבחר ליושב ראש הוועדה לזכויות הילד. "זהו בהחלט רגע נדיר של אחדות בבית הזה. אני שמח לעמוד בראשות הוועדה, ומתחייב להיאבק למען הילדים והילדות של כולנו – ערבים ויהודים", אמר.

12:53 עריכה

יושב ראש האופוזיציה ויושב ראש יש עתיד – תל"ם, יאיר לפיד, נפגש עם שר האוצר ישראל כ"ץ ואמר שהאופוזיציה תתמוך בכל צעד שיסייע לעצמאים ולמובטלים.

13:15 עריכה

נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס דוד רוזן, קבע כי ראוי היה לסגור את תיק החקירה בעניינו של אביחי מנדלבליט מחוסר אשמה. רוזן כתב את הדברים בתשובה לפנייה שקיבל בעניין. בפני רוזן הופיעו, בין היתר, מנדלבליט, פרקליט המדינה שי ניצן והמשנה לפרקליט המדינה שלמה למברגר. רוזן קבע כי אי ציון עילת סגירת התיק ברישומי המשטרה הייתה לא ראויה.

13:58 עריכה

נשיא המדינה ראובן ריבלין נועד עם נציגי עולם התרבות על רקע משבר הקורונה, שפגע בה קשות.

14:11 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על תמיכתו במיקי זוהר  לתפקיד יושב ראש הליכוד העולמי.

14:29 עריכה

במערכת הפוליטית נדרשו היום חברי כנסת ל-1 ביולי – המועד, שלפי ההסכם הקואליציוני, ממנו ואילך ניתן להחיל ריבונות על השטחים.

14:49 עריכה

שר המשפטים ניסנקורן: עד סוף 2020 אביא הצעת חוק שתבטיח שוויון בהורות.

15:08 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ קיים היום תדרוך עם עיתונאים ובו קרא לחברות בקואליציה לתמוך בתקציב חד-שנתי ולא דו-שנתי. כ"ץ אמר כי "לא להעביר עכשיו תקציב זה חוסר אחריות". עוד הוסיף: "לא נסגור את המשק, לא ייתכן שבגלל מי שמפר את הכללים יסגרו את כל הענף".

על העלאות המיסים אמר השר, כי אלה לא יהיו במסגרת התקציב וכי בתום המשבר כל ענפי המשק יחזרו לפעילות מלאה: "אין ענף שייגדע מהעיסוק ישראל. כשיהיה החיסון והפעילות תחזור – גם אירועים, תיירות וטיסות יחזרו. המשימה שלנו היא לבנות כלים להכשרה מקצועית לעובדים ולהסבה".

15:12 עריכה

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר שוקל סנקציות נגד חברי הקואליציה אמיר אוחנה, איציק שמולי ואיתן גינזבורג משום שהצביעו בניגוד לעמדת הקואליציה בעד חוק הפונדקאות של עידן רול, כך דווח ב"מעריב".

15:13 עריכה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד דואג לקחת קרדיט על חוק הפונדקאות. "שלא יודעים מה לעשות אז מתחילים לשקר. אין לכם מה ללמוד לגבי החוק הזה כי הוא עבר כבר. אני העברתי אותו. העברנו אותו בממשלה ב-2014. אחר כך הוא הגיע הנה לקריאה הראשונה והכנסת הצביעה בעד. חוק הפונדקות זה חוק שלנו. אנחנו שמנו אותו על שולחן הכנסת והעברנו אותךם ואתם הצבעתם היום נגד".

15:15 עריכה

סגן שר החינוך מאיר פרוש הגיב להצהרת שר המשפטים אבי ניסנקורן על קידום חוק הפונדקאות: "לפי ההסכם בין יהדות התורה לליכוד, הליכוד יטיל וטו על חקיקה שיש בה שינוי מהסטטוס קוו. חבל לקלקל יחסים בין חלקי הקואליציה על כותרות שהין בהם ממשות".

16:14 עריכה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "הממשלה הזו מרמה את הקהילה הגאה כבר ארבע שנים. הם לא יעבירו את חוק הפונדקאות עוד חודשיים, לא עוד שנה, לא עוד שנתיים. קהילה שלמה מחכה לזכות הכי בסיסית להיות הורים. מנותקים נמאסתם".

16:54 עריכה

לשכת ראש הממשלה: נתניהו ממשיך בדיונים עם האמריקנים על הריבונות

"ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך בדיונים עם האמריקנים ובמקביל קיים היום דיון עם ראש המל"ל והצמרת ביטחונית, זאת במסגרת שורה של דיונים שהתקיימו בנושא. בימים הקרובים יתקיימו דיונים נוספים", נמסר מטעם הלשכה.

17:14 עריכה

שר הביטחון לשעבר וח"כ נפתלי בנט החליט להקים קבינט קורונה אלטרנטיבי – "קבינט צללים של הקורונה". בין החברים: בנט עצמו, אלוף במיל' גיורא איילנד ופרופסורים מתחומים שונים הנוגעים לטיפול במשבר.

"מדינת ישראל מצויה במשבר פרנסה הולך ומחריף, מהקשים בתולדותיה. קבינט הקורונה האזרחי נרתם לסייע בקבלת החלטות ובהנעת פעולות על מנת להציל את פרנסת אזרחי ישראל תוך שמירה על בריאותם", אמר בנט.

18:22 עריכה

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אומר שהתגברות ההדבקה בקורונה מנוטרת היטב.

"סטטיסטית – בשני ימי השיא בחודש אפריל, כשהיו 750 חולים מאומתים מידי יום, היה מספר בדיקות נמוך יחסית. היום אנחנו ב-20 אלף בדיקות ביום, וטבעי שנמצא יותר אנשים מאומתים", אמר לוי בראיון לכאן ב'.

19:21 עריכה

נגיף הקורונה במערכת החינוך. סך הכל ישנם 1,057 חולים ו-289 מוסדות סגורים. 23,446 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד.

19:58 עריכה

ח"כ משה בוגי יעלון: "מבצע 'צוק איתן' לא הסתיים מבחינתי, כל עוד לא השבנו את הבנים לקבר ישראל".

20:09 עריכה

עיתונאי חדשות 13 אביעד גליקמן מפרסת כי לפני כמה שבועות הבחינו בפרקליטות כי תיקייה שלמה המכילה חומרים סודיים ופנימיים בפרשת תיקי נתניהו נמחקה. בפרקליטות הוחלט לפתוח בבדיקה חשאית, בחשד שמישהו חדר למחשבים ומחק את התיקייה. הבדיקה טרם העלתה תוצאות חד משמעיות.

20:50 עריכה

שאלת הסיפוח, כיצד ייראה ומה ייהה היקפו – תוחלט בימים הקרובים. כך דווח בחדשות 12.

20:51 עריכה

לפני זמן קצר הסתיימה פגישתם של שר האוצר, ישראל כ"ץ, ויו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד. השניים סיכמו על הקמת צוותים משותפים שידונו בגיבוש פתרונות למשק ולחברה הישראלית. השר הנחה את הממונה על השכר להוביל את המשך המו"מ מול יו"ר ההסתדרות.

21:17 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס את ועדת השרים להכרזה על "אזורים מוגבלים".

21:35 עריכה

חוק מעקב אחר חולי קורונה אושר בקריאה שנייה ושלישית.

22:17 עריכה

ח"כ תמר זנדברג נגד חוק איכוני שב"כ: "ישראל הפכה כרגע לדמוקרטיה היחדיה בעולם שתפעיל את שירות הביון החשאי נגד אזרחיה. יש דרכים אחרות להתגונן מקורונה. אין דרכים אחרות להגן על הזכויות שלנו".

22:18 עריכה

משרד המשפטים: "אנו לא מתנגדים להסמכת פקחי רשויות מקומיות לאכיפת העבירה של אי עטיית מסכה".

07:22 עריכה

בעקבות העלייה הדרמטית בנתוני התחלואה בקורונה, ועדת השרים אמש הכריזה על סגר מלא ברובעים ז', ח' וג' באשדוד, ועל "סגר נושם" בכמה שכונות בדימונה, שבמסגרתו ניתו יהיה לצאת לעבודה ולחזור.

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ הודיע כי יקיים הבוקר הערכת מצב של משרדו, "בה נקדם את ההיערכות לאפשרות של פתיחת מרכזי שליטה בערים על ידי פיקוד העורף, תגבור של עוד מלוניות קורונה וצעדים נוספים שאנו עשויים להידרש אליהם בימים הקרובים".

סגירה