זה עלול להגמר ברצח

הפגנות תמיכה בבנימין נתניהו מול בית רה"מ, מאי 2020 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
הפגנות תמיכה בבנימין נתניהו מול בית רה"מ, מאי 2020

מנדלבליט גדל בבית בית"רי. חזר בתשובה. ימני. תובע צבאי. סנגור צבאי. שופט צבאי. בסוף הקריירה הצבאית שלו הגיע לקודקוד. היה פצ"ר. משפטן פלילי, צבאי וד"ר בדיני לחימה. הרבה קסם אישי. הרבה מעשים טובים. אבל כמו כולם במערכת, שירת את הכיבוש האיום בגדה.

נתניהו מינה אותו למזכיר הממשלה מיד לאחר שחרורו מהצבא בדרגת אלוף. מינה אותו ישירות. הוא הציע למנדלבליט את התפקיד ועבד צמוד אליו. בשלב מסוים דחה את המלצת היועץ המשפטי לממשלה הקודם, עורך הדין יהודה ויינשטיין, לשקול את המשך כהונת מנדלבליט כמזכיר הממשלה, בעקבות כשל אתי (ולא פלילי) בפרשת הרפז.

נתניהו ראה בו אחד משלו. הוא אמר שמנדלבליט פותר לו בעיות משפטיות בגדה (שוב: מלאכת הכיבוש, אפליית הפלסטינים מול המתנחלים ופגיעה בזכויות האדם שלהם, לצערנו). ללא צינון, עבר מנדלבליט לכס היועמ"ש בתמיכתו הנלהבת של נתניהו ובאישור פה אחד של ממשלתו. נתניהו ציפה ליועץ משפחתי. משהו מהז'אנר הנורא של מבקר המדינה הנוכחי שנתניהו דחף למינויו.

נתניהו מינה את מנדלבליט ישירות למזכיר הממשלה מיד לאחר שחרורו מהצבא. ללא צינון, עבר מנדלבליט לכס היועמ"ש בתמיכתו הנלהבת של נתניהו ובאישור פה אחד של ממשלתו. נתניהו ציפה ליועץ משפחתי

אבל מנדלבליט איכזב והגיש כתב אישום. לכן נפתחו עליו שערי הגיהנום מצד המשסה מבלפור. כן, אפילו עליו.

מנדלבליט אמור להכריע בקרוב בפרשת ההתעשרות החשודה באמצעות המניות מבן הדוד הנדיב מיליקובסקי. הפרשה הזו מצחינה מרוב חשדות. נתניהו הסתבך שם בשקרים בוטים. הוא שיקר לכאורה גם למבקר המדינה (בימים שבהם היה מבקר כזה). שיקר כמובן לציבור. שקרים בוטים ומופרכים.

עצוב כל כך שישראלים רבים אוכלים את השקרים האלה. בולעים אותם. וכמובן שהפרשה הזו משתלבת בסימני שאלה קשים בפרשת הצוללות. זו שבני גנץ כינה רק לפני שנה "הפרשה החמורה בתולדות המדינה" והבהיר שיקים ועדת חקירה ממלכתית. טוב, זה היה לפני ששלח חברת כנסת חדשה שנכנסה בזכות החוק הנורווגי להצביע בפקודתו נגד הקמת ועדת חקירה בפרשה זו.

נתניהו מת מפחד מפני חקירה פלילית בנדון. בקרוב הפרשה עלולה להתיישן משפטית, ומנדלבליט צריך להכריע על פתיחת החקירה. לכן השיסוי נגדו מעצים. מקבל מימדים מפלצתיים.

זה כל כך מטורף. כל כך מופרך. כל כך אלים: מהו בדיוק האינטרס של מנדלבליט בהחלפת נתניהו? על איזו הפיכה שלטונית דמיונית חוזר ומדבר המשסה מבלפור? כמה טרללת אפשר לשאת?

נכון, יש מיליונים שקונים את זה, לצערנו. כמו שיש מיליונים שתומכים בכיבוש ובאפרטהייד. אבל יש גם מיליונים שלא. מיליונים שמבינים עד כמה זה מופרך ופתולוגי. מיליונים שנגעלים מזה. שרואים בהסתה הכוזבת הזו סכנה גדולה ומיידית.

מנדלבליט אמור להכריע בקרוב בפרשת ההתעשרות החשודה באמצעות המניות מבן-הדוד הנדיב מיליקובסקי. הפרשה הזו מצחינה מרוב חשדות. נתניהו הסתבך שם בשקרים בוטים

אין לתאר את עוצמת החורבן שמחולל נתניהו. כמה נורא שהשיסוי מצליח: חצי מהציבור משוכנע שנתפרו תיקים (להבדיל מבחינת טענות הגנה ענייניות). ובכן, לא נתפרו. צריך להבין: יש פער עצום בין טענות הגנה ענייניות (אני סנגור. אני בוחן טענות הגנה בכל פרשה שבה אני מייצג חשוד או נאשמת) לבין הטענה המופרכת והבריונית בדבר תפירת תיקים. טענה שכזו בוקעת על פי רוב מפי מי שיודעים היטב שהם אשמים.

ומה שעשה נתניהו מאז הוגש כתב האישום, חמור אף יותר מהעבירות המיוחסות לו. מחריב שלטון החוק. מחריב מה שנותר מהתשתית הדמוקרטית.

אין מחילה על מעשיו הקשים. כל יום שלו על כסא ראש הממשלה פירושו ניגוד אינטרסים מובנה. ניגוד אינטרסים בין נאשם בריון שלא בוחל בכלום כדי להטיל אימה על התביעה ועל השופטים, לבין האינטרס שלנו, האזרחים, במדינת חוק דמוקרטית.

ניגוד אינטרסים בין מי ששקוע מעל צווארו במשפט פלילי חמור ובמכלול חשדות פוטנציאליים נוספים, ואינו פוסק ממלאכת השיסוי, בעידודה של רעיה מורשעת ובן עילג וחסר גבולות – לבין אזרחי מדינת ישראל שזכאים לחיות חיים כלכליים ודמוקרטיים סבירים לצד הפלסטינים שזכאים לחיות ללא דיכוי זכויות האדם ושלילת זכויות האזרח שלהם.

בכל פעם שבה פלוני קורא חלילה לפגוע בנתניהו או מאיים עליו (וזה קורה מעט מאד, אבל זה חמור מאד ומגונה מאד), הלב שלי נחמץ. אבל בכל פעם שצבא המשוסים פוצח במתקפת איומים בריונית בגיבויו של המשסה הגדול מבלפור, הלב לא רק נחמץ, אלא גם חושש.

כל יום שלו על כסא רה"מ פירושו ניגוד אינטרסים מובנה, בין נאשם בריון שלא בוחל בכלום כדי להטיל אימה על התביעה ועל השופטים, לבין האינטרס שלנו, האזרחים, במדינת חוק דמוקרטית

זה עלול להיגמר ברצח עיתונאי, פרקליט או מתנגד פוליטי. חלילה. חס וחלילה. אבל צריך לכתוב זאת. להתריע. זה שוב עלול להיגמר ברצח. וגם אם לא (ונתפלל שלא), מתחולל כאן חורבן ערכי ומוסרי. חורבן של התשתית הכי בסיסית של חברה ומדינה. כמה נורא

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
4
לא יכולתי לנסח זאת מדוייק יותר.מורשתו של נתניהו : שוחד, מרמה, הפרת אמונים, זוהמה ערכית וחברתית, הסתה שיסוי ופילוג, רקבון מוסרי והרעלה מכוונת של כל מערכות החוק והשלטון וריסוק הבלמים והאי... המשך קריאה

לא יכולתי לנסח זאת מדוייק יותר.מורשתו של נתניהו : שוחד, מרמה, הפרת אמונים, זוהמה ערכית וחברתית, הסתה שיסוי ופילוג, רקבון מוסרי והרעלה מכוונת של כל מערכות החוק והשלטון וריסוק הבלמים והאיזונים.נתניהו ותומכיו הם איום ממשי ומסוכן על הדמוקרטיה הישראלית.

הטרגדיה היא שחוסן לישראל (שקוראים לעצמם כחול לבן) חברו למושחת הזה ובעצם החבירה הם שותפים לחורבן! לא נותר לנו אלא לחכות שיקום מיץ אחד מתוך הליכוד ויעשה מרד נגד הקיסר המופרע. בלי זה אנחנו... המשך קריאה

הטרגדיה היא שחוסן לישראל (שקוראים לעצמם כחול לבן) חברו למושחת הזה ובעצם החבירה הם שותפים לחורבן! לא נותר לנו אלא לחכות שיקום מיץ אחד מתוך הליכוד ויעשה מרד נגד הקיסר המופרע. בלי זה אנחנו בנתיב התנגשות לאסון שאיננו יודעים לצפות את מימדיו. #קולינגנב

ביבי סוחט כל לימון עד הסוף. אבל אצל מנדלבליט הוא התאכזב, הלימון נסחט עד גבול מסויים: הורדת סעיפי אשמה משוחד להפרת אמונים, שחרור מאשמה על הסף בתיק 4000, עצירת חקירה בחשד המניות לא הספיקו... המשך קריאה

ביבי סוחט כל לימון עד הסוף. אבל אצל מנדלבליט הוא התאכזב, הלימון נסחט עד גבול מסויים: הורדת סעיפי אשמה משוחד להפרת אמונים, שחרור מאשמה על הסף בתיק 4000, עצירת חקירה בחשד המניות לא הספיקו לו. לסחיטה חלקית בלבד ביבי לא מוכן להסכים ואם יש אצל מנדלבליט גרעין קשיח הוא יפעיל עליו פטיש של 100 טון כדי לפצחו.
כל כך חבל שבכל מפלגת הליכוד הגדולה אין מי שיעצור בעדו. את אלו שהיו מסוגלים לכך ביבי כבר סילק מזמן ונשאר רק עם הבררה.

ואני שואלת את עצמי, למה כל עורכי הדין, כל מערכת המשפט - שלכל אחד ואחד בה ברור המצב המשפטי והחברתי הנוכחי, לא קמים כאיש אחד ומגישים עתירות וכתבי אישום בשם הציבור? אתם חוד החנית בתחום הזה... המשך קריאה

ואני שואלת את עצמי, למה כל עורכי הדין, כל מערכת המשפט – שלכל אחד ואחד בה ברור המצב המשפטי והחברתי הנוכחי, לא קמים כאיש אחד ומגישים עתירות וכתבי אישום בשם הציבור? אתם חוד החנית בתחום הזה. לכתוב מאמרי דעה במקום שאיש אינו רואה אותם לא מועיל לאיש – זה כמו לגרש זבוב טורדני ולחשוב שבזה הושמדה כל אוכלוסיית היתושים.

עוד 675 מילים ו-4 תגובות
סגירה