הטעות המרה של אמיר אוחנה ושפי פז

מפגש של השר אמיר אוחנה עם פעילים נגד הפליטים בדרום תל אביב, מאי 2020, צילום מסך מסרטון של וויינט
מפגש של השר אמיר אוחנה עם פעילים נגד הפליטים בדרום תל אביב, מאי 2020, צילום מסך מסרטון של וויינט

ספיר סלוצקר-עמראן, פעילה להט"בית, קיבלה מכות רצח באירוע הגאווה המרכזי של עיריית תל אביב. הסיבה היא שספיר ועוד קבוצה של אנשים החליטו להניף את דגל פלסטין כדי למחות על תכניות הסיפוח של רה"מ. המכים הם לא להב"ה, אלא חברי הקהילה הגאה שגם הם באו לעצרת.

ספיר סלוצקר-עמראן, פעילה להט"בית, קיבלה מכות רצח באירוע הגאווה המרכזי של ת"א. הסיבה היא שספיר הניפה את דגל פלסטין כדי למחות על תכניות הסיפוח של רה"מ

האירוע המחריד הזה הוא חלק מרצף של פעולות והתבטאויות לאומניות וגזעניות שמגיעות מגורמים בקהילה הגאה, נקרא להם "האוחנאים", על שם האדם הבולט ביותר מהזן החדש והמסוכן הזה של להט"בים, הלא הוא אמיר אוחנה. מדובר באדם נטול גבולות או רסן שעשה ועושה הכל כדי לשרת את הגורמים הכי חשוכים והומופובים במדינת ישראל.

תודה על כל ההודעות, התמיכה והאהבה. מרגש ונכנס ישר ללב אבל הלב שלי שבור כרגע, ואם אגיד שאני בסדר זה יהיה שקר. הראש שלי…

פורסם על ידי ‏‎Sapir Sluzker Amran‎‏ ב- יום שלישי, 30 ביוני 2020

 

ההיסטוריה מוכיחה שהקהילה הגאה מאז ומעולם קיבלה את זכויותיה בשל מאבק עיקש למען זכויות אדם. במשך שנים ארוכות נאבקו דורות של להט"בים, בישראל ובכל העולם, כדי שיכירו בנו כבני אדם שווים למרות שנטייתנו המינית או זהותנו המגדרית שונה. נאבקנו למען סבלנות והכלה של השוני בין בני אדם מתוך אמונה שכל בנות ובני האדם נבראו בצלם, בלי קשר דתם, גזעם, צבע עורם ונטייתם המינית.

אבל האוחנאים, שכוללים בתוכם גם את רודפת ילדי הפליטים שפי פז ועוד כמה להט"בים, מצאו דרך קלה ומהירה יותר לליבו של הציבור הישראלי. הם חושבים שלעמוד בראש הגל העכור של  הגזענות והשנאה נגד ערבים, פליטים ושמאלנים תכניס אותם היישר ללב המיינסטרים. זכויות אדם, שוויון, הומניזם וליברליזם זה עניין של העבר. הרבה יותר קל להיות לאומן פופוליסט שקורא לריסוק מוסדות השלטון. ההמון יריע לך ויהיה מוכן לשכוח את העניין של הנטייה המינית שלך, העיקר שאת או אתה, חיילים נאמנים.

זכויות אדם ושוויון שייכים לעבר. הרבה יותר קל להיות להוביל את גל הגזענות והשנאה העכור נגד ערבים, פליטים ושמאלנים. ההמון יהיה מוכן לשכוח את העניין של הנטייה המינית שלך

אוחנה מתהדר מעל כל במה שבזכותו הקהילה הגאה מגיעה לבתים בישראל שמעולם לא קיבלו להטב"ים, המחיר של ההישג הזה הוא לנתק את הקהילה הגאה ממורשת מפוארת של מאבק למען זכויות אדם, לטובת התקרנפות מביכה ותמיכה בהרס הדמוקרטיה הליברלית בישראל.

ומה שווה התמיכה של אנשים בזכויות להט"ב אם מדובר רק בלהט"ב יהודים וימנים? מה שווה התמיכה של אנשים בלהט"ב רק כי הם נאמנים לליכוד? כי הרי מרגע שאוחנה יעז להמרות את פיו של נתניהו כל הלהט"בופוביה תצוף כמו מי ביוב מצחינים על פני השטח. וכמו שאמר מפגין באחת ההפגנות התמיכה בשחיתות שארגן הליכוד "כולם בתל אביב מז… בתחת. חוץ מאוחנה".

האוחנאים טועים טעות מרה. הם חושבים שנאמנותם קונה להם ביטוח נגד הומופוביה. שאם יראו בהם 80% ליכודניקים ורק 20% להט"בים, כמו שהם רואים בעצמם, הם לא יחוו את נחת זרועה של השנאה שרוחשים הסמוטריצ'ים והרפי פרצים כלפי להט"בים.

אבל כפי שאומר השיר המפורסם של מרטין נימלר "לא השמעתי את קולי", אחרי שיקחו את הערבים, הפליטים והשמאלנים – יקחו גם את הלהט"בים. כי אנחנו כולנו יודעים איפה שנאה מתחילה, ואנחנו אף פעם לא יודעים איפה היא נגמרת.

חזרה לעצרת הגאווה בתחילת השבוע, על הקהילה הגאה להוקיע מתוכה לא רק את האיש הבזוי שהיכה את ספיר. אלא את התנועה שחותרת תחת הערכים, המורשת והאתוס של הקהילה שלנו.

הרי מרגע שאוחנה יעז להמרות את פי נתניהו כל הלהט"בופוביה תצוף כמו מי ביוב מצחינים על פני השטח. וכמו שאמר מפגין באחת מהפגנות התמיכה בשחיתות שארגן הליכוד "כולם בתל אביב מז… בתחת. חוץ מאוחנה"

אם הם רוצים, שיארגנו עצרת להט"ב של הלאומנים והגזענים. אני בטוח שהיא תהיה הצלחה מסחררת.

שמאלני ציוני גאה, תל אביבי, לומד משפטים ומלמד עברית. הוביל מחאות למען קהילת להט״ב, שיויון לנשים והדמוקרטיה הישראלית וכעת דובר של ח"כ יאיר גולן. גר עם הכלבה שלו, ירדנה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 533 מילים
סגירה