נתניהו: בימים הקרובים אציג לציבור תוכנית כלכלית לחצי השנה הקרובה

הממשלה החליטה שמספר הנוכחים בהתקהלויות במקומות סגורים יוגבל ל-20 איש ● גנץ קרא להעביר את ניהול משבר הקורונה לידי פיקוד העורף; אדלשטיין הביע התנגדות לכך ● ועדת ההיתרים הודיעה שלא תדון בבקשת נתניהו לקבל תמיכה כספית ממקורבו, ספנסר פרטריץ', בשל התנגדות מנדלבליט; ראש הממשלה גם נדרש להשיב 30 אלף דולרים שקיבל מבן דודו, נתן מיליקובסקי

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 7 ביוני 2020 (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
מרק ישראל סלם, פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 7 ביוני 2020
22:18 עריכה

משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות הודיעו שממחר (שישי) בשעה 08:00 התקהלויות במקומות סגורים יוגבלו ל-20 איש.

ההגבלה, שלפיה, באולמות, ברים, מועדונים יוכלו לשהות עד 50 משתתפים כרוכה באישור של ועדה בכנסת.

הממשלה החליטה גם על הגברת האכיפה על ההתקהלויות ובמרחב הציבורי.

22:03 עריכה

לאחר שהממשלה אישרה שבתפילות יוכלו לקחת חלק עד 20 מתפללים, שר הפנים אריה דרעי סיכם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין, שמספר המתפללים יועלה ל-50.

"לא ייתכן שבמסעדות, ברים ומועדונים שהסכנה שם גדולה שבעתיים, אפשר יהיה להכניס 50 איש ולבתי כנסת ייכנסו רק 20", אמר דרעי. "במועדונים לא מקפידים על מרחק ולא כולם עוטים מסיכות. בבתי הכנסת לא אוכלים, אין ריקודים והמתפללים מקפידים על חבישת מסיכות, ריחוק חברתי ושמירה מלאה על ההנחיות. ואותם רצו להגביל ל-20 איש".

21:33 עריכה

ביש עתיד – תל"ם תקפו הערב את הממשלה, נתניהו וגנץ על רקע הדברים שנשא הערב ראש הממשלה.

21:29 עריכה

השר אסף זמיר מתח ביקורת בישיבת הממשלה, שנערכה הערב, על כך שהאכיפה לא מורגשת ולא ניתנים מספיק דוחות. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לזמיר ש"כאן זה לא עיריית תל אביב, זה דיון בממשלה".

השר אריה דרעי קרא לסגור את חופי הים. "איך אפשר להסביר לאנשים שהם לא יכולים להתחתן אבל אחרים כן יכולים להיות בים?", תהה.

השר יזהר שי אמר שאם תינתן אחריות למערכת הביטחון "יהיו 25 אלף בדיקות ביום, נקבל תשובות לבדיקות קורונה תוך 12 שעות". המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, איתמר גרוטו, אמר בתגובה ש"זה פופוליזם". "אל תיתן לי ציונים", השיב שי. "אני רוצה להאמין ששיקולים פוליטיים לא מעורבים כאן".

נתניהו איים בישיבה בכך שהכנסת תתפזר וייערכו בחירות. "קיבלתי עדכונים על הדיווחים שיצאו מכאן לתקשורת. אנחנו מבינים בדיוק מאיפה זה. אם תמשיכו לעשות פוליטיקה – זה יוביל רק למקום אחד".

21:13 עריכה

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב הערב להחלטת הממשלה לצמצם התקהלויות ל-20 איש –

20:49 עריכה

ראש הממשלה נתניהו אמר הערב שיציג בימים הקרובים תוכנית כלכלית לחצי השנה הקרובה, אותה כינה "ערכת קורונה כלכלית". לדבריו, תוכנית זו תספק ודאות לציבור. נתניהו אמר שידאג שהכסף יועבר במהירות, ללא בירוקרטיה וללא עיכובים.

ראש הממשלה אמר שיש לשוב ולשטח את עקומת התחלואה בנגיף, ולכן מוטלות הגבלות חדשות. "אנחנו חייבים לשנות כיוון – ועכשיו", הבהיר. "הקורונה היא לא עניין של זבנג וגמרנו". נתניהו אמר שבשבוע הבא יעביר חוק קורונה.

"זוהי שעת חירום – מלחמת שלום האזרח", אמר הערב שר הבריאות יולי אדלשטיין. בין דגימה לקבלת התשובה – עוברות כ-26 שעות, אמר והבהיר שיש לקצר פרק זמן זה. לדבריו, אירועים משפחתיים נעשו למוקדי הדבקה.

20:10 עריכה

שרי הממשלה אישרו בישיבתם הערב את הגבלת מספר המשתתפים באולמות אירועים, בפאבים ובמועדונים ל-50 איש. בתפילות תותר השתתפות של עד 20 מתפללים.

20:09 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ סיכל בישיבת הממשלה את הגבלת מספר הסועדים במסעדות. דיון נוסף בנושא ייערך בשבוע הבא.

19:46 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין יישאו הערב דברים בשעה 20:30.

19:43 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין תקף את קריאתו של שר הביטחון בני גנץ – להעביר את ניהול משבר הקורונה לפיקוד העורף.

19:38 עריכה

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את יושב ראש הרשימה המשותפת, איימן עודה, על כך שפקד כנס חמאס ופת"ח ברמאללה, ואגב כך מתח יושב ראש יש עתיד – תל"ם על ראש הממשלה נתניהו לגבי העברת מזוודות כסף לחמאס.

בדרך ארץ – מפלגתם של יועז הנדל וצבי האוזר – תקפו בתגובה את לפיד, שהצביע לאחרונה בעד הצעת אי אמון של הרשימה המשותפת בעניין "ממשלת סיפוח ואפרטהייד".

19:02 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ קורא להעביר את תפעול משבר הקורונה לפיקוד העורף.

18:23 עריכה

הממשלה תקיים ישיבה בשעה 19:00 ותדון בעצירת התפשטות מגפת הקורונה.

18:20 עריכה

יושב ראש הכנסת יריב לוין דחה את בקשתו של חבר הכנסת יוראי להב הרצנו להניף את דגל הגאווה מעל משכן הכנסת בחודש הגאווה.

18:14 עריכה

יושב ראש ועדת החוקה, חוק ומשפט יעקב אשר הציע שהקנס על אי עטיית מסכה יועלה מ-200 שקלים ל-300, ולא ל-500, כפי שביקשו שרי הממשלה.

17:26 עריכה

במערכת הפוליטית מוסיפים לגנות את השתתפותו של יושב ראש הרשימה המשותפת איימן עודה בכנס של פת"ח וחמאס ברמאללה.

17:21 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הגיב על תיעוד מעצרו אתמול של נער עם מוגבלות: "רק הדרכה, היכרות והעלאת מודעות יביאו לשינוי אמיתי".

17:17 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בקבינט הקורונה כי "מחיר הטעות בבריאות ובכלכלה כאחד יכול להיות קשה מאוד. נטיל את ההגבלות ההכרחיות המינימליות כדי לעצור את התפשטות המגפה ולשמור על הכלכלה. נדאג לשפות כל מי שייפגע". כך נמסר ממשרד ראש הממשלה.

17:05 עריכה

יושב ראש הרשימה המשותפת איימן עודה הגיב לביקורת על כך שהשתתף בכנס של חמאס ופת"ח ברמאללה: "אפשר לחשוב שבאתי עם מזוודות של מזומנים".

16:48 עריכה

136 בכירי משק פנו לראש הממשלה בנימין נתניהו ולראש הממשלה החליפי בני גנץ והזהירו שסיפוח חד צדדי מסכן את ביטחונה הכלכלי של ישראל. "מהלך של סיפוח חד צדדי הוא הפניית גב למשק כולו: לקהילה העסקית, למעסיקים, ליזמים, לעובדים ולמשפחות. מהלך כזה יסמל ניתוק אדיר בין ממשלת ישראל לצרכי אזרחיה", כתבו בפנייתם לנתניהו ולגנץ.

15:56 עריכה

החלה ישיבתו של קבינט הקורונה.

15:48 עריכה

יושב ראש הכנסת יריב לוין התייחס להשתתפות של יושב ראש הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, בכנס של פת"ח וחמאס ברמאללה. "השתתפותו של חבר כנסת באירוע תמיכה בטרור עם הגרועים שבאויבי ישראל היא דבר בלתי נסבל שאיני מוכן להשלים איתו", אמר. "ועדת האתיקה של הכנסת תטפל בכל תלונה שתגיע בעניינו של חבר הכנסת עודה".

15:21 עריכה

חבר הכנסת שלמה קרעי מתח ביקורת על החלטתה של ועדת ההיתרים, שקבעה שלא לדון בבקשת נתניהו לקבלת תמיכה כספית ממקורבו ספנסר פרטריץ': "חבל שהיא נכנעה".

14:52 עריכה

ועדת ההיתרים הודיעה לראש הממשלה בנימין נתניהו שעליו להשיב לבן דודו, נתן מיליקובסקי, 30 אלף דולרים, שהעביר האחרון ושימשו להגנתו המשפטית. מיליקובסקי נתן לבני הזוג נתניהו 300 אלף דולרים – 270 אלף מתוכם, ששימשו להגנתה המשפטית של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, יושבו.

הוועדה החליטה שלא לדון בבקשת ראש הממשלה לקבל תמיכה כספית ממקורבו, איש העסקים ספנסר פרטריץ', בעקבות חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה, שלפיה, זוהי מתנה לא חוקית.

14:22 עריכה

ח"כ אביגדור ליברמן: "אני מקווה שאיימן עודה והחברים שלו יהפכו לווירטואלים בדיוק כמו הכנס שבו השתתפו".

14:20 עריכה

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ הודיע כי קריית המודיעין של הצבא תעבור לנגב.

14:12 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, הסביר את השתתפות בכנס המשותף של פתח וחמאס.

"אני מגיע לכנס ברמאללה כדי לתמוך בצעדי הפיוס הפנים פלסטינים. פיוס בין הפלגים הוא צעד הכרחי למאבק בסיפוח, סיום הכיבוש והשגת שלום צודק. המשך הפילוג משרת רק את אלה שרוצים בהמשך הכיבוש וכינון אפרטהייד. כל מי שתומך בפתרון שתי המדינות צריך לתמוך גם בפיוס", טען עודה.

13:49 עריכה

הליכוד: שפל נוסף לאיימן עודה שהשתתף היום בכנס עם אנשי חמאס שקראו לרצוח ישראלים. זה האיש שאיתו יאיר לפיד ובוגי יעלון רצו להקים ממשלה. אין גבול לבושה.

13:48 עריכה

קבינט הקורונה צפוי להתכנס אחר הצהריים על מנת לדון בהקשחת ההגבלות בעקבות הזינוק הדרמטי בנתוני התחלואה. משרד הבריאות ידרוש להגביל את מספר השוהים באולמות ובגני אירועים, בברים, בבתי קפה ובמסעדות ל-50 בלבד. כמו כן, המשרד ככל הנראה יבקש לצמצם את מספר השוהים בבתי תפילה ובהתקהלויות במרחב הציבורי לעד 20 בני אדם.

13:33 עריכה

לאחר שדווח כי יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה משתתף כאורח בוועידה של הפתח והחמאס בעניין הסיפוח, יצאה נגדו ח"כ שרן השכל מהליכוד: "השותפים של יש עתיד וליברמן להקמת הממשלה הם גם השותפים של פת"ח וחמאס. מי שרצה להקים ממשלה עם השותפים האלה סיכן את ביטחון מדינת ישראל, לא פחות".

12:38 עריכה

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד ועדת הכספים, בדרישה כי יבוטל האישור לפטור רטרואקטיבי ממס עבור הוצאותיו הפרטיות של ראש הממשלה נתניהו. בעתירה נכתב כי "ההחלטה כולה בלתי סבירה באופן קיצוני, כהחלטה רטרואקטיבית ופרסונלית הפוגעת בעקרון השוויון, ללא כל תשתית עובדתית ודיון ראוי, ובהיעדר כל הצדקה ראויה לכך".

12:37 עריכה

קבינט הקורונה ידון היום בהגבלות חדשות, בדגש על צמצום התקהלויות.

11:34 עריכה

ח"כ משה בוגי יעלון בראיון ל-103FM: "אנחנו הולכים ומאבדים את מה שאמורה להיות דמוקרטיה. אנחנו חיים בתרבות של שקר. משרד הביטחון היה צריך לנהל את משבר הקורונה. משרד הביטחון צריך לתת מענה גם במגפה, הוא ערוך לזה ומאומן לזה".

עוד הוסיף יעלון: "מדינת ישראל נשלטת היום על ידי כנופיית פשע, וראש הכנופייה הוא ראש הממשלה".

בהמשך אמר כי תוכנית הסיפוח היא למעשה ספין, "מי ששקוע עד צוואר בחקירות ובפלילים, לא יכול לכהן כראש ממשלה, כי הוא משעבד את האינטרסים האישיים שלו להימלט מאימת הדין, על פני האינטרסים הביטחוניים".

10:43 עריכה

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר הביע תמיכה בהעברת תקציב דו שנתי ומיד צייץ בטוויטר, ש"דעתו לא קובעת". "ההחלטה נתונה בידי גורמי המקצוע והממשלה. נמתין להכרעה ונפעל בהתאם להחלטות שיתקבלו על ידי ראש הממשלה ומשרד האוצר".

10:10 עריכה

יואב קיש, סגן שר הבריאות, אמר הבוקר בגל"צ כי "התחלואה התפשטה למספר מוקדים, אבל אני לא חושב שאיבדנו שליטה על המגיפה".

10:08 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו פנה לראש הממשלה החליפי בני גנץ על רקע העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה. "הטיפול והמידע בהתפשטות המחלה חייבים לעבור לפיקוד העורף. זה הגוף היחיד שצריך לתאם, לרכז ולתכלל את המאבק הלאומי במגפה. אני קורא לך לקחת את המושכות לידיים, להוכיח מנהיגות ולעמוד על כך שכל הסמכויות בטיפול בקורונה יעברו לפיקוד העורף ויפה שעה אחת קודם", כתב ליברמן.

במקביל לקפיצת המדרגה בכמות הנדבקים בנגיף הקורונה אנו רואים קפיצת מדרגה בכמות הגופים שמטפלים ומדבררים את הנושא כמו משרד…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום רביעי, 1 ביולי 2020

09:44 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן מתח ביקורת על ההתקפות של ראש הממשלה בנימין נתניהו כלפי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לאחר שלא אישר לו לקבל סיוע במימון הוצאות משפטו.

"שומרי הסף יכולים לעבוד בצורה עצמאית. אין בסיס לטענות נתניהו שמנדלבליט מנסה לבטל את הכרעת האזרחים. המתקפות של נתניהו על היועמ"ש – טעות קשה, אין להן בסיס", דברי ניסנקורן בראיון לגלצ.

07:42 עריכה

שר התרבות והספורט חילי טרופר (כחול לבן) אמר בראיון לגלצ, כי "צריך להימנע בכל דרך מלהגיע לסגר שישתק את הכל. צריכים לאפשר לחיים הכלכליים להתקיים – לצד הקפדה על מקומות עם תחלואה גבוהה".

על הקשיים שמביאה עמה ממשלת האחדות אמר השר: "יש מתחים, אבל הממשלה עובדת רוב הזמן בשיתוף פעולה לטובת האזרחים". עוד הוסיף: "לא מאמין שנתניהו מעז לחשוב על הובלת ישראל לבחירות בתקופה הזו".

07:35 עריכה

שר המודיעין אלי כהן התייחס לסוגיית הסיפוח בראיון ברשת ב': "אני לא מבין את כחול לבן. שמעתי את אשכנזי ואת שוסטר אומרים שרוצים שהסיפוח ייעשה בתיאום עם מדינות שכנות – שחלקן כלל לא מכירות במדינת ישראל ולא מכירות בירושלים. אנחנו צריכים לעשות את מה שנכון למדינת ישראל".

סגירה