אדלשטיין: "אם הייתי רואה רק את הצד הבריאותי, כבר אתמול היינו בסגר"

השר הנגבי: ״השטויות האלה שאין לאנשים מה לאכול זה חרטה״ ● סמוטריץ' יזם להדיח את איימן עודה מהכנסת, סמוטריץ' יזם להדיח את איימן עודה מהכנסת ● נפתלי בנט משבח את עיריית נשר ש"נרתמת לסייע לבעלי העסקים בעיר" ● ישראל חצתה את ה-1,000 נדבקים ביממה ויאיר לפיד תוקף: המחדל של הממשלה הוא בסדר גודל של מלחמת יום כיפור

יולי אדלשטיין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
יולי אדלשטיין
07:21 עריכה

עמיר פרץ שולל את האפשרות של בחירות ותומך בעמדתו של בני גנץ להעברת הטיפול בקורונה למערכת הבטחון. "אני לא חושב שיש מישהו בממשלה שיכול לקחת שאלות פוליטיות לראש סדר העדיפויות, עם כל הכבוד להודעה כזו או אחרת להודעה לתקשורת, לקחת את ישראל בחירות בזמן שהתחלואה מקפצת ומתמודדים עם משבר כלכלי מהגדולים שהיו בישראל", אמר שר הכלכלה לכאן ב'.

"היה ויכוח במהלך הדיון, אני חושב בדיוק כמו שר הבטחון בני גנץ, כיהנתי כשר בטחון ובאירועים מקיפים רחבים אין ספק שהמערכת היחידה שיש לה יכולות ועוצמות להעמיד כוח אדם לכל אתגר זו מערכת הבטחון".

"משרד הבריאות מתעקש שהוא מסוגל לתכלל את האירוע וזה לגטיימי ואני מבין את הרצון שלהם אבל הגיע הזמן שמשרד הבריאות יהיה רגולטור והבטחון יהיה האופרטור, אין פה שאלה של אגו … צריך לתת את האחריות הכוללת למשרד הבטחון ופיקוד העורף".

"בואו ננהל את המדינה לפי ההסכם הקואליציוני … לא באתי למממש את אמונות הליכוד בשום אופן, באתי להילחם על השלום … חייבים להרחיב את הסיוע לעסקים, את המודל הגרמני למאבק באבטלה, לחוקק חוק דמי אבטלה לעצמאים שירגישו שהם חלק מהתשתית החברתית של ישראל ולהיערך לימים הקשים של ספטמבר, עד מחצית אוגוסט יהיו דמי אבטלה".

הממשלה אישרה אתמול הגבלות חדשות של עד 50 איש באולמות אירועים, בארים ובתי תפילה. ההגבלות ייכנסו לתוקף היום ב-8:00 בבוקר.

ראש הממשלה אמר שאין ברירה וההגבלות נחוצות כדי לשטח את העקומה. באגוד אולמות וגני האירועים אמרו שזו מכת מוות לענף שלהם ודרשו פיצויים.

בכאן חדשות פורסם שנתניהו עזב בזעם את הדיון בקבינט קורונה אחרי שגנץ פרסם הודעה במהלך הדיון שבה דרש להעביר סמכויות לפיקוד העורף שבאחריותו.

07:41 עריכה

פרופ' גבי ברבש תומך אף הוא בעמדה שהטיפול התפעולי של קורונה צריך לעבור למשרד הבטחון.

"למשרד הבריאות אין יכולת אופרטיבית טובה, צריך להוציא את החיקור האפידמיולוגי לגוף אופרטיבי, אם היינו מוציאים את זה כבר מזמן היתה מערכת מידע שמאפשרת לקבל החלטות טובות", אמר מנהל איכילוב לשעבר לכאן ב'.

"לא עושים את זה מסיבות פוליטיות, הצבא יודע לעשות דברים כאלה הרבה יותר טוב. הממשלה החליטה החלטות נכונות למצב הנוכחי, למנוע התקהלויות, השלב האחרון לפני סגר כללי, שיכול להפחית הדבקה זה מניעת התקהלויות במקומות סגורים, אני רוצה להוסיף עוד נקודה, סגרנו את החינוך בכיתות הגבוהות אבל במגזר החרדי עדיין ממשיכים את הכיתות הגבוהות ואם זה יתפשט שם זה יתפשט לכל הארץ. מוכרחים לעשות שם משהו".

בהקשר לתחבורה ציבורית אמר ברבש כי זו "שאלה טובה, אני ממליץ מאוד לא לעלות לאוטובוס אבל אי אפשר לסגור את התחבורה לגמרי. כדאי לנסות לעלות לאוטובוס לא צפוף, לשמור על מסיכות שזה הדבר היחיד שיכול להגן עלינו".

07:52 עריכה

רמי כספי, נציב אגוד אולמות האירועים, מתריע על מחאה חריפה שתכלול סגירת כבישים ומניעה מהשרים להגיע למשכן הכנסת.

"לא יהיו חתונות ולא שמחות, ולמעשה אתמול קיבלנו גזר דין מוות, זה מעבר לגזר דין מוות, זה היה טקס ההלוויה והודעת הפטירה של ענף האירועים, נתנו לנו מכה מאוד מאוד קשה", אמר כספי בראיון לכאן ב' בתגובה להחלטה על הגבלת האירועים ל-50 איש החל מהיום.

"אדלשטיין לא לקח בחשבון את הנתונים, אנחנו לא מקור הדבקה. מספר הנדבקים באולמות האירועים הוא אפסי. האירועים ימשיכו להתקיים, אירועים יעברו להתקיים בצורה פיראטית שתגדיל את הנדבקים עשרות מונים. אם יש מקום לעשות אירוע הוא רק באולמות ולא בווילות למיניהן שיעשו חתונות פיראטיות, כמו שעשו במהלך הגל הראשון, בווילות למיניהם, במקומות ציבוריים שהיו סגורים לקהל עצום מעבר למה שמותר, לא חסר".

"ביום ראשון יהיה מאבק שלא ראו פה בישראל. ניפגש ביומיים הקרובים לראיון נוסף ותבינו מה הכוח שלנו, נצא לכבישים ונסגור את המדינה, אף רכב לא יסע, נסביר פה בצורה דמוקרטית שמשטר הדיקטטורה שמטילים עלינו הוא לא נכון לישראל.

"נלקחה החלטה בלי הבנה בסיסית של המצב. זה הרבה מעבר ליציאה לכבישים, נסגור את ירושלים ששום שר לא יצליח להגיע למשכן הכנסת, לקחו לנו את הפרנסה, את לחם ביתנו, השאירו ללא פת לחם וללא פיצוי, פיצוי לגל הראשון לא קיבלנו בכלל והכל ססמאות ושקרים והמצב עצוב. אתמול לא סגרו רק את האולמות אלא 250 אלף אנשים שיגיעו לפת לחם בהחלטה לא אחראית".

08:23 עריכה

משרד הבריאות הודיע על 1,107 נדבקים חדשים ביממה החולפת, כאשר 27 מונשמים ואתמול בוצעו 24,491 בדיקות.

08:30 עריכה

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מביע הזדהות עם משפחת הנער שנמצא ללא רוח חיים בבור מים בקדומים ו"מבקש לחזק" קבוצה של אנשים שהתנחלו באופן לא חוקי באזור שבין קרית ארבע לגוש עציון. "קורא לראש הממשלה לאפשר למתיישבים להישאר על הקרקע".

08:48 עריכה

ראש העיר נשר תוקף הבוקר את ההגבלות החדשות ומודיע שככל שזה תלוי בו, הן לא ייאכפו. "פקחי עיריית נשר לא ישתתפו בחגיגת הרס הכלכלה ויונחו לאכוף רק חבישת מסיכות וריחוק, ההגבלות החדשות הן גזרת מוות על עסקים ופגיעה בפרנסה של מאות תושבים".

לוי הוא הנציג הראשון של הרשויות המוניציפליות שבמתבטא באופן הזה כאשר מהבוקר אסורות התקהלויות של מעל 20 איש במקומות סגורים ועד 50 באולמות אירועים, בתי תפילה, ברים ומועדונים.

09:05 עריכה

יאיר לפיד כותב הבוקר כי הממשלה הפכה אותנו למדינה אדומה, שבה התחלואה עולה והכלכלה בהתרסקות. יו"ר האופוזיציה אומר שבעוד שהציבור התגייס להתמודדות עם קורונה, הממשלה בזבזה את הזמן על כיבודים וריבים פוליטיים. "אסור להתכנס באולם אחד מעל 20 אנשים אבל הם הקימו ממשלת מנותקים מנופחת של 36 שרים ו-16 סגני שרים". לדבריו, המחדל של הממשלה בטיפול בקורונה הוא בסדר גודל של מלחמת יום כיפור.

אי אפשר להמשיך ככה–"ממשלת החירום" קיימת חודש וחצי. היא הוקמה בגלל הקורונה והמשבר הכלכלי. במקום לשפר את המצב – היא…

פורסם על ידי ‏Yair Lapid – יאיר לפיד‏ ב- יום חמישי, 2 ביולי 2020

09:48 עריכה

סקר חדש מצביע על המשך ההובלה של הליכוד ויש עתיד-תלם מתברגת במקום השני.

סקר מאגר מוחות שבוצע עבור 103fm, מעלה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד היה זוכה ב-38 מנדטים, יש עתיד-תלם 17, המשותפת 15, וכחול-לבן עם 10 בלבד. ימינה וש"ס 9, יהדות התורה 8, ישראל ביתנו 8 ומרצ עם 6 מנדטים. העבודה, גשר ומפלגת הנדל-האוזר ("דרך ארץ") בחוץ.

10:04 עריכה

מיכאל האוזר טוב, הכתב הפוליטי של גלי צה"ל, מתראיין למקור ראשון ומתייחס לניגוד העניינים שלו בהיותו בנו של צבי האוזר מסיעת דרך ארץ. לדברי האוזר הבן, הוא צריך להישפט לפי מבחן התוצאה וביום שירגיש יחטוא לעצמו יפרוש. על הצטרפותו של אביו לממשלת האחדות יש לו דעה ברורה: "אני חושב שהוא עשה שגיאה חמורה במהלך הזה … היה צריך לשים את המפתחות וללכת".

10:21 עריכה

יעקב ברדוגו כותב הבוקר כי השופט דוד רוזן הוא חומת המגן של מנדלבליט, ו"המתין בסבלנות להזדמנות לעזור לחברו משכבר הימים". בעל הטור בישראל היום מתייחס לדוח של נציב הביקורת על הפרקליטות, לפיו החקירה נגד היועמ"ש בפרשת הרפז היתה צריכה להיסדר מחוסר אשמה.

חיים לוינסון מעיר כי אותו שופט הוא זה שגם הרשיע את אהוד אולמרט, ואז הוא זכה לתשואות בימין.

10:38 עריכה

אחרי ההתקפה של יאיר לפיד הבוקר, כעת מגיע תורו של חברו לסיעת יש עתיד-תלם, משה יעלון. האחרון תוקף את הממשלה על מחדל הטיפול בקורונה ואומר כי בנימין נתניהו "שוב משקר" ועסוק בביצור "שלטונו הדיקטטורי בסיוע כניעתם של גנץ ואשכנזי".

10:57 עריכה

נתן אשל, המקורב לנתניהו, תוקף הבוקר את כחול-לבן ומכנה אותם יתוש בהשוואה לראש הממשלה. "שהיתושים לא יאיימו על האריות כי רק האריה מחליט מתי לתת כאפה ליתוש".

10:59 עריכה

ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה לחברי הכנסת בבקשה להצטרף להליך הדחה של איימן עודה מהכנסת, לאחר שהשתתף בכנס וירטואלי של חמאס ופתח נגד הסיפוח. השלמת ההליך מצריכה רוב של 90 ח"כים.

11:37 עריכה

נפתלי בנט (ימינה) משבח את ראש עיריית נשר "שנרתמת לסייע לבעלי העסקים בעיר". מוקדם יותר היום הודיעה רועי לוי, ראש העיר נשר, כי אין בכוונתו לאכוף את הגבלות ההתקהלות החדשות שמהוות גזרת מוות לעסקים ופגיעה בפרנסת מאות תושבים בעירו. עדיין לא הצטרפו אליו ראשי רשויות מקומיות אחרות, אך אנשי תעשיית גני האירועים כבר מאיימים להבעיר את המדינה.

12:31 עריכה

נפתלי בנט ממשיך לאתגר את ניהול ההתמודדות עם קורונה. שר הבטחון לשעבר מפרסם את התכנית שלו להתמודדות עם הגל השני וממקד את הכשל בהתנהלות עד כה בכך שלא נבנה מערך לקטיעת שרשראות הדבקה. במלים אחרות, כשל במערך הבדיקות והחיקור האפידמיולוגי.

13:21 עריכה

ניר ברקת (ליכוד) הוא בין היוזמים להצעת חוק שתעלה ביום ראשון בוועדת שרים, לאפשר לח"כים לוותר על חלק משכרם. הוא מעיד על עצמו שוויתר על שכר כראש עיריית ירושלים ורוצה לאפשר לנבחרי ציבור לעשות את אותו הדבר גם במשבר הנוכחי. ישראל כ"ץ כבר הודיע שיתרום על 10% משכרו, וכך גם מיקי חיימוביץ' וכנראה גם אחרים, אם כי הם יכולים רק לתרום את הכסף ולא לוותר על קבלתו מלכתחילה.

13:54 עריכה

לצד מספר השיא של הנדבקים ביממה האחרונה, היום דווח כי לפי דוח של אגף מודיעין בצה"ל, התחלואה בירושלים מתרכזת בשכונות החרדיות, ושיעור הבדיקות החיוביות בהן הוא 17%, לעומת שיעור של 5% בשכונות האחרות בבירה.

14:13 עריכה

ברשתות השיווק מדווחים על עליה חדה בתנועת הקונים ביממה האחרונה, בשל החשש מסגר נוסף. לפי דיווח של ynet, ביינות ביתן ומגה בעיר רשמו הבוקר זינוק של 30% במספר הקונים בסניפים ובויקטורי הרכישות קפצו ב-50% בקניות המקוונות.

15:35 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר בתגובה ליוזמת ח"כ בצלאל סמוטריץ' להדיחו מהכנסת, כי מדובר בפוליטיקאי קטן ומלא בשנאה.

"בישראל גזענים כמוהו שונאים ערבים, בארצות הברית ואירופה הם גם שונאים יהודים ושחורים. פוליטיקאי קטן מלא בשנאה שנואש לעשות כותרת הזויה". יוזמת סמוטריץ' באה ברקע השתתפותו אמש של עודה במסיבת עיתונאים משותפת לחמאס ופתח.

16:13 עריכה

מתמחה של היועצת המשפטית של ועדת החוץ והביטחון נמצא חיובי בבדיקה שביצע לנגיף הקורונה – כך הודיע היום קצין הכנסת ניצב יוסף גריף בפנייה מיוחדת לכל באי המשכן. בפנייה נכתב כי על כל מי שבא במגע עם המתמחה או  שהה בקרבתו בעת האחרונה, להישאר בביתו ולא להגיע לעבודה עד לקבלת הנחיות ממשרד הבריאות.

16:25 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן: "מוטלת עלינו האחריות לשמור על בריאות הציבור, מבלי לקחת את הכלכלה חזרה לאחור. בדיוק בשביל זה ולמען שמירה על שלטון החוק, נכנסנו לממשלת אחדות. סגר נוסף יכניס עוד משפחות לסכנת קריסה. אעשה הכל כדי לצמצם פגיעה במשק. השמעו להנחיות, זה מציל חיים. זה יציל עסקים".

17:01 עריכה

כאלף בני אדם הפגינו בצהריים מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כחלק מ"מחאת הכיסאות". בין המפגינים נכח גם ח"כ מיש עתיד-תלם משה בוגי יעלון.

19:07 עריכה

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ: "עכשיו ראיתי שמאשימים את 'השמאל והתקשורת' בהתפרצות הקורונה. כבר מזמן אני אומר שאנחנו בעלי יכולות כבירות. הרי מי זה ביבי? תינוק חלוש ומסכן. מה כבר הוא יכול לעשות? באים אליו בטענות כאילו הוא איזה ראש ממשלה".

19:11 עריכה

השר צחי הנגבי (ליכוד) התראיין הערב לתוכנית אופירה וברקוביץ' בערוץ 12, וכשנשאל על התמודדות הממשלה עם נתוני האבטלה הדרמטיים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, ענה: "השטויות האלה שאין לאנשים מה לאכול זה חרטה". 

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לדבריו של הנגבי ואמר: "לך צחי, תפגוש את העצמאים, את המובטלים, את בעלי העסקים שהחיים התפרקו להם. החרטה היחידה זו ממשלת המנותקים שאתה יושב בה".

19:25 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לצערי חלק מאזרחי ישראל מזלזלים בהחיות שלנו. זה לא מצחיק ולא מתאים. אני יודע שהגעגוע מפריע – אבל אי אפשר עכשיו להתחבק עם סבא וסבתא, וכולנו חייבים לשמור על ההורים ועל כל מי שנמצא בקבוצות סיכון". הוא הוסיף: "אפשר להתקשר בטלפון, בווידאו, בוואטסאפ, בזום. נכון להיום לקורונה אין חיסון – הפתרון היחיד שכולנו נתגייס ונשמור על ההנחיות. ביחד ננצח".

אזרחי ישראל היקרים,בימים אלה אנו מתמודדים עם אתגר שלא הכרנו כדוגמתו. משבר הקורונה הוא משבר בריאותי וכלכלי עולמי חסר…

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום שישי, 3 ביולי 2020

20:25 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין התראיין הערב לאולפן שישי בחדשות 12, והשיב לשאלה האם יש אפשרות שישראל הולכת לסגר כללי. "הסכנה קיימת", אמר השר, "ברור לגמרי שאם אראה רק את הצד הבריאותי אני כבר אתמול הייתי צריך לסגור הכל ולשים את כולם בבידוד. זו לא הדרך שלי ולא דרכה של הממשלה. אנחנו מנסים כל הזמן לנווט בין הדברים אבל אנחנו צריכים שיתוף פעולה".

"אני לא חושב שפתחנו מהר מדי", הסביר אדלשטיין. "צריך להבין, היינו צריכים להפעיל את הכלכלה, אחרת הייינו גורמים לקריסה של המשק הישראלי והיינו צריכים לתת לאנשים לנשום. אחרת היינו במשבר חברתי קשה מאוד".

סגירה