36 שאלות קריטיות על טיפול הממשלה במשבר הקורונה

בנימין נתניהו לאחר השבעת הממשלה ה-35 של ישראל. 17 במאי 2020 (צילום: Alex Kolomoisky/POOL)
Alex Kolomoisky/POOL
בנימין נתניהו לאחר השבעת הממשלה ה-35 של ישראל. 17 במאי 2020

נתניהו מדבר על התפרצות קורונה חריפה "בישראל ובעולם" אבל האמת היא שמה שמתפרץ עכשיו זה מחדל הקורונה של נתניהו וממשלת המחדל שלו. כל אחד מאיתנו בחר אותם. הנה שאלות לעצמנו – ימין ושמאל, דתיים וחילונים (לא, לא ערבים למרבה הצער) חרדים ומתנחלים, בני קיבוצי עוטף עזה ועיירות פיתוח. כולם נבחרי הציבור שלנו. בחרנו בהם. נשאל את עצמנו ואיש איש את חבריו וקרובי משפחתו:

כל אחד מאיתנו בחר אותם. הנה שאלות לעצמנו – ימין ושמאל, דתיים וחילונים (לא, לא ערבים למרבה הצער) חרדים ומתנחלים, בני קיבוצי עוטף עזה ועיירות פיתוח

1

מה תרם מינוי נתניהו כראש ממשלה למאבק בקורונה? תוך כדי משפטו על שלשה כתבי אישום ולאחר שרשרת דברי בלע כלפי כל מוסדות המדינה והדמוקרטיה. מה הוא תרם?

2

מה תרם מינוי בני גנץ כרה"מ חליפי למאבק בקורונה? אחרי אין סוף הבטחות ריקות מתוכן?

3

מה תרם מינוי עמיר פרץ כשר הכלכלה, למאבק בקורונה?

4

מה תרם מינוי אורלי לוי אבקסיס כשרת קידום הקהילה, למאבק בקורונה?

5

מה תרם מינוי יואב גלנט כשר החינוך למאבק בקורונה?

6

מה תרם מינוי גבי אשכנזי כשר החוץ לתכנון ותכלול המאבק בקורונה?

מה תרם מינוי נתניהו כרה"מ למאבק בקורונה? תוך כדי משפטו ולאחר שרשרת דברי בלע כלפי מוסדות המדינה והדמוקרטיה. מה תרם מינוי גנץ כרה"מ חליפי למאבק בקורונה אחרי אינסוף הבטחות ריקות מתוכן?

7

מה תרם מינוי זאב אלקין כשר המים וההשכלה הגבוה להורדת כמות הנידבקים בקורונה?

8

מה תרם מינוי מירי רגב כשרת התחבורה, להפחתת מספר המונשמים והמתים מקורונה?

9

מה תרם מינויו של יועז הנדל כשר התקשורת ליישור העקומה של חולי קורונה?

10

מה תרם מינוי ישראל כץ כשר אוצר להחזרת המשק לתפקוד בעת משבר הקורונה עם מיליון ורבע מובטלי חל"ת ומפוטרים?

11

מה תרם מינויו של יולי אדלשטיין כשר הבריאות להחלטות מקצועיות שיורידו את מספר המאומתים ויעלו את כמות הבדיקות ויקטעו את שרשרת ההדבקה מקורונה? מה תרם יולי אדלשטיין כשר הבריאות החדש למאבק בגל השני או לזהירות מפניו? להקמת מערך בדיקות מקצועי ומטה לניהול המאבק?

12

מה תרם מינויו של אמיר אוחנה למאבק בהתפרצות הגל השני של קורונה?

13

מה תרם מינויו של חיליק טרופר כשר תרבות למאבק בקורונה? לסיוע ופיצוי לעשרות אלפי אמנים?

14

מה תרם עד היום קבינט הקורונה להפחתת כמות המפוטרים כתוצאה ממשבר הקורונה? ולייצוב תכנית כלכלית למשק בעקבות המשבר? או להקמת צוות מקצועי שיטפל בקורונה כמו פיקוד העורף לקורונה?

מה תרם עד היום קבינט הקורונה להפחתת כמות המפוטרים ולייצוב תכנית כלכלית למשק בעקבות המשבר? או להקמת צוות מקצועי שיטפל בקורונה, כמו פיקוד העורף לקורונה?

15

מה תרם עד היום שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן למאבק בקורונה – עד שהיה צריך לשדרג אותו למשרד השיכון והבינוי? ובמה הוא תורם שם למאבק בקורונה?

16

מה תרם יובל הנאמן שטייניץ למאבק בקורונה? האם זו תרומה דומה לתרומתו למתווה הגז שמזרים מיליארדים לכיסי הטייקונים?

17

אבי ניסנקורן – מה הוא תרם כשר המשפטים למאבק בקורונה? או בכלל לאחד מהעקרונות שעליהם שלחנו אותו לכנסת ולממשלה?

18

מיכאל ביטון, השר הנוסף בין קומות משרד הביטחון. למה? למי? מדוע צריך שם שר נוסף? חסרה ביורוקרטיה במשרד הביטחון? אולי לעיסקת הצוללות הבאה?

19

דודי אמסלם. מה תרם תורם ויתרום מר דודי אמסלם למאבק להוצאת המשק מהקטסטרופה של סגר, אבטלה, התמוטטות עסקים…בעקבות משבר הקורונה? חיוך מקסים ודמות מגוחכת בארץ נהדרת?

20

כבוד השר אלון שוסטר. האיש החביב מעוטף עזה …בחקלאות. מה בדיוק הוא חושב שהוא תורם בישיבתו בממשלת חירום אחדות שלעובדת כהונתו של ראשה הוא התנגד עם כל חבריו .

21

השרה פנינה תמנו שאטה שרת העלייה והקליטה. או קיי. אבל מה?

22

אסף זמיר בתיירות? איזו תיירות בזמן קורונה. עסקים מתמוטטים חברות תעופה נסגרות ואנשים נשלחים הביתה במסגרת מדיניות שהממשלה הזו מובילה. מה אתה תורם שם איש צעיר?

23

שרת התפוצות עומר ינקלביץ? מה היא תרמה למען השם למניעת ההתפרצות בק"ק ישראל? לא בתפוצות מהן מביאים לישראל ייבוא של חולי קורונה וגופות נפטרי קורונה?

24

השרה גילה גמליאל? אחרי "הצלחותיה" בנסיעות אין סופיות כשרת הרווחה או הגימלאים או השד יודע מה בממשלה הקודמת, היא שוב מתיישבת במשרד. הגנת הסביבה הפעם. רק נסיעות לחו"ל יימנעו ממנה הפעם. תרומתה לעניין כלשהו שיקדם במשהו את אזרחי ישראל הקשישים או את בני משפחותיהם דומה לתרומה של נגיף הקורונה לבריאות הציבור.

השרה גילה גמליאל? אחרי "הצלחותיה" כשרת הרווחה או הגימלאים או השד יודע מה בממשלה הקודמת. תרומתה לקידום אזרחי ישראל דומה לתרומת נגיף הקורונה לבריאות הציבור

25

אתם עוד בהכרה? או מחשבות? אורית פרקש הכהן לעניינים אסטרטגיים. מה היא עושה שם בעניין האסטרטגי המרכזי – משבר הקורונה? עם הרזומה שלה וההבטחה שהייתה גלומה בכניסתה לפוליטיקה אחרי מאבקיה בנתניהו? מה נשאר?

26

יזהר ישי שר המדע. ידעתם? על תרומה אדירה למאבק לפיתוח חיסון לקורונה. מהי בעצם? איזה צוות הוקם במשרד המדע כדי להתמודד עם האתגר החמור ביותר שידעה המדינה מאז הקמתה בתחום הבריאות?

27

מה תרם כבוד האסיר המשוחרר השר אריה דרעי במשרד הפנים למאבק בקורונה? קומבינה עם גבי אשכנזי?

28

ציפי חוטובלי בהתישבות – איזו תרומה היא הביאה למאבק למען חירום ואחדות בעקבות משבר הקורונה? תמיכה בסיפוח? באמת? תמיכה בטירוף הסיפוח תוך כדי המאבק במשבר הקשה ביותר שישראל ידעה מעודה?

מה תרם כבוד האסיר המשוחרר השר אריה דרעי במשרד הפנים למאבק בקורונה? קומבינה עם גבי אשכנזי?

29

השר המוזר רפי פרץ במורשת וירושלים. מה הוא עושה שם במסגרת החירום? טיפולי המרה מקורונה למצב בריא? מקורונה להלכה או למה?

30

איציק שמולי' שר הרווחה החדש שנאומיו נגד השחיתות צרובים בדברי ימי הכנסת, מה הוא תרם בממשלת חירום אחדות למאבק נגד מגפת הקורונה?

31

מה תורם אחד, השר לענייני מודיעין סודי אלי אליהו כהן ל 800 אלף מובטלים מאונס שהוצאו לחל"ת בגלל הקורונה? משרד, מנכ"ל, תפקיד, משכורת, על כלום ושום דבר. אין לו טיפת כבוד עצמי לעזוב ולשרת לפחות בכנסת?

32

צחי הנגבי. השר הנצחי שאורך כהונותיו בכנסת 32 שנה ובממשלות שונות, כמעט זהה לזה של שמעון פרס – מה הוא בנה, תכנן, הגיש, אמר או עשה, חוץ מראיונות מפרגנים לנתניהו, למען המאבק במגפה? שר בלי תיק. אפילו תפקיד פיקטיבי לא המציאו לו. לא קהילות ולא תפוצות ולא מורשת גלובלית לענייני מים והשכלה פוליטית גבוהה.

33

גלעד ארדן. מה הוא תרם כשהיה שר לביטחון הפנים בגל הראשון ומה הוא תורם כיום כשר לענייני…רגע…שיתוף פעולה אזורי? יש איזה שת"פ אזורי בענייני מאבק בקורונה?

34

יעקב אביטן. שר לענייני דתות. כלומר הדת היהודית. מה? מה הוא תורם? אתם בכלל שמעתם אותו אי פעם מתבטא באיזשהו עניין?

35

מה תורמים האנשים הבאים: יצחק כהן, יואב קיש, מאיר פורוש, משולם נהרי, יואב בן צור, אורי מקלב, פטין מולא, גדי יברקן? הם מונו לסגני שרים בממשלת חירום אחדות למאבק בקורונה? יואב בן צור הוא – שימו לב – סגן שר במשרד הפנים וגם סגן שר לפיתוח הנגב והגליל. וואו. נרגעתי.

צחי הנגבי. השר הנצחי, 32 שנה של כהונות בכנסת, כמעט כמו שמעון פרס – מה הוא בנה, תכנן, הגיש, אמר או עשה, חוץ מראיונות מפרגנים לנתניהו, למען המאבק במגפה? שר בלי תיק. אפילו תפקיד פיקטיבי לא המציאו לו

36

אתם חושבים שזה "רק ביבי"? – אלה האנשים שלהם הצביעו מיליוני מצביעים. יש להם שם ופנים ומשכורת ורכב צמוד. הם כולם הלכו לבחירות שוב ושוב והבטיחו לכם הבטחות. זה לא רק ביבי. אלה אנשים שחייבים את מחויבותם לציבור הרחב, בעיקר בעת משבר וכאשר מאות אלפי משפחות בישראל מתרסקות, מקומות עבודה נסגרים, וממשלת ישראל מקרטעת בין הסכמים קואליציוניים מופרכים לאחריותם של האנשים הללו לניהול ענייני המדינה.
כל אחד ואחת מהם.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
כלום כלום ושום כלום אוכלי חינם יושבים שם המשכורת דופקת כל חודש לא מעניין אותם שום דבר. חושבת ששכחת את השר לעינייני חרטא בקיצור הרסו כל חלקה טובה במדינת ישראל ו... הלקקנים ממשיכים בשבוע... המשך קריאה

כלום כלום ושום כלום אוכלי חינם יושבים שם המשכורת דופקת כל חודש לא מעניין אותם שום דבר. חושבת ששכחת את השר לעינייני חרטא בקיצור הרסו כל חלקה טובה במדינת ישראל ו… הלקקנים ממשיכים בשבועתם

עוד 1,081 מילים ו-2 תגובות
סגירה