אדלשטיין: אמנה מנהל מיוחד למערכה בקורונה, האוצר יציג תוך יומיים תוכנית כלכלית

הממשלה החליטה על סגירת מועדונים, ברים, אולמות וחדרי כושר; מספר הנוסעים באוטובוס יוגבל ל-20 ותיאסר הפעלת מיזוג אוויר ● נתניהו: "אנחנו כפסע מסגר מלא" ● דירקטוריון אל על אישר מתווה, המאפשר הלאמה של החברה ● הכנסת אישרה בקריאה ראשונה תיקון לתקנות החירום, שלפיו, הגבלות שתטיל הממשלה ייכנסו לתוקף לפני שהכנסת תדון בהם

יולי אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
יולי אדלשטיין
07:17 עריכה

הממשלה תתכנס היום לדיון חירום כדי להחליט על שורה של צעדים נוספים במאבק בנגיף הקורונה, לנוכח העלייה בנתוני היקף התחלואה.

07:32 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ התייחס בראיון בגל"צ לדיון בקבינט הקורונה שצפוי להתקיים היום ואמר: "ברור שחייבים לעשות מעשה ושיתקבלו היום החלטות משמעותיות. זה רגע מבחן שהמגפה חזרה, אבל אסור לנו לחזור לסגר שהיה בהתחלה".

בעניין אישור התקציב החד שנתי אמר השר כ"ץ: "נפגשתי עם כל הדרגים בכחול לבן ואמרתי שיעזבו את הפוליטיקה, יש לי בסיס לאופטימיות שילכו איתנו יד ביד – מניח שהם וראש הממשלה לא מעוניינים בבחירות".

07:37 עריכה

שר החוץ גבי אשכנזי על שיגור לווין הריכול אופק 16: "מוסיף לנו מידע מודיעיני רב ערך על הנעשה סביבנו".

בראיון לכאן רשת ב' התייחס אשכנזי גם לסוגיית הסיפוח ואמר: "דיברתי עם יותר מ-30 שרי חוץ באירופה. אני מקשיב לאמירותיהם וברור לנו בפני מה אנחנו עומדים. ניקח את זה בחשבון כשנבוא לקבל את ההחלטות. כרגע זה לא נמצא על הפרק".

על משבר הקורונה הוסיף: "אנחנו צריכים לעשות כמה דברים בעניין הנגיף. ראשית לשמור על האוכלוסיה בסיכון, למנוע התקהלויות – למשל בחתונות, דבר שלישי – אכיפה. נוסף על כך לרתום את מערכת הביטחון להסברה ולסיוע".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד עלה לראיון בתחנה מיד אחריו והתייחס לשיחה: "אני מקשיב וליבי נמחץ בקרבי. איזה בדיוק תועלת הם מביאים? הם לא יועצים, לא מבקרי מסעדות. ממשלה של 36 שרים לא יכולה לנהל את משבר קורונה".

גבי אשכנזי בכנסת, 9 בספטמבר 2019 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
גבי אשכנזי בכנסת, 9 בספטמבר 2019 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
08:38 עריכה

היום יתקיים דיון בוועדת הכלכלה על מצב ענף התיירות בישראל. מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, יוסי פתאל, פנה לח"כים: "בידיכם החוק והיכולת להשפיע וללחוץ על משרד האוצר למנוע את קריסתם של מארגני התיירות ולשמור את העובדים שאמורים להציל את הכלכלה ועשרות אלפי משרות בעיקר בפריפריה".

09:07 עריכה

ח"כ איילת שקד (ימינה): "הטלת עוד מגבלות על ענף המסעדנות הגווע, היא מכת מוות לעשרות אלפי עסקים וחורבן כלכלי למאות אלפי משפחות. הכנסת לא תהיה חותמת גומי למהלכים כושלים של ממשלה כושלת, הכנסת לא תאשר את זה".

09:08 עריכה

סגן שר הבריאות יואב קיש שב והזהיר כי "המצב חמור ואנחנו חייבים לפעול עכשיו ולפעול בתכליתיות".

בריאיון ל-ynet אמר קיש כי בישיבת הממשלה בנושא הקורונה שתתקיים היום יחליטו השרים "על צעדים משמעותיים" שימנעו את הידרדרות המצב וסגר כללי. הוא הוסיף כי המלצת משרד הבריאות בנושא הקייטנות היא "להשאיר רק את כיתות א'-ד'".

09:53 עריכה

ועדת החוקה, חוק ומשפט אישרה סופית את הצעת החוק להעלאת הקנס על אי-עטית מסכה מ-200 ש"ח ל-500 ש"ח.

09:56 עריכה

ח"כ יואב סגלוביץ (יש עתיד – תל"ם) תקף את התנהלות הממשלה במהלך הדיון בוועדת החוקה של הכנסת.

"חלק מהחוקים שאנחנו עוסקים בהם לא היו צריכים לבוא לעולם אם הממשלה היתה מתפקדת. אותם 300 אנשים שעכשיו מתווספים לבדיקות האפידמיולוגיות היה צריך לגייס במרץ. זה לא סוד, זה כתוב במסקנות, מינו תת אלוף לעשות את העבודה הזו, הוא הגיש תוכנית. מה שמפחיד אותי יותר מהאיומים על הקורונה זה חוסר התפקוד של הממשלה, חוסר תפקוד טוטאלי".

עוד הוסיף סגלוביץ, "אנחנו מדינה בהפרעה, מדינה מצוינת עם מנהיגות מופרעת, לא אחראית, בלתי מקצועית. פשוט שערורייה. צריך לקחת את השרביט מכל האנשים המסוכנים האלו שלא יודעים לנהל את המשבר הזה ועושים הפוך מכל המסקנות".

10:21 עריכה

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, עונה לעיתונאי עמית סגל שטען כי כל שרי הביטחון האחרונים לא הצליחו למוטט את החמאס.

"לידיעת עמית סגל, בתקופתי כשר הביטחון הושמדו 17 מנהרות ומעל 250 מחבלים מהחמאס והג'יהאד האסלאמי חוסלו. הבעיה היא לא שר הביטחון אלא רה"מ נתניהו. כמו שנתניהו סיכל את פינוי חאן אל-אחמר, כך הוא דאג לסכל את חיסולם של ראשי הטרור בעזה וכל יוזמה התקפית נגד חמאס. אפשר וחייבים להכריע את החמאס, אבל תנאי מוקדם לכך – החלפת נתניהו".

אתמול צייץ סגל "כמה שרי ביטחון ורקטות עוד נעבור כדי שנבין שעזה איננה עוד נושא פוליטי – דהיינו, אין שום הבדל בין נתניהו, בנט, ליברמן, גנץ ואיזנקוט שבטח יבוא. כולם יבטיחו למוטט ולהחריב. וברגע שיתיישבו על הכיסא יפעלו בנחישות למוטט את מערך הדיונות של חמאס".

לידיעת עמית סגל Amit Segal, בתקופתי כשר הביטחון הושמדו 17 מנהרות ומעל 250 מחבלים מהחמאס והג'יהאד האסלאמי חוסלו. הבעיה…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שני, 6 ביולי 2020

10:45 עריכה

בעקבות חשיפת זמן ישראל: משמר הדמוקרטיה בפנייה ליועמ"ש – יש מניעה משפטית להמשך כהונתו של רפי פרץ כשר בממשלה. 

במכתב ליועץ המשפטי אביחי מנדלבליט ולמ"מ היועץ המשפטי לכנסת שגית אפק, משמר הדמוקרטיה פנה בדרישה לפעול נוכח המצב החוקי לפיו כהונתו של רפי פרץ כשר בממשלה אינה כדין. זאת, לאור העובדה שרפי פרץ פרש מסיעת ימינה בפועל, אך לא התפלג ממנה כחוק. המשמעות היא שפרץ לא רשאי לכהן כשר בממשלה בתקופת כהונת הכנסת הנוכחית, ובנוסף לא יוכל להתמודד בבחירות הבאות ברשימה המיוצגת כיום בכנסת.

אתמול נחשף בזמן ישראל כי מינויו של פרץ לשר עומד בניגוד לכתוב בחוק היסוד הכנסת ובחוק יסוד הממשלה, האוסרים בפירוש על ח"כ מהאופוזיציה להיכנס לממשלה. על פי מומחים מהאקדמיה, מכיוון שפרץ לא התפלג כדין מימינה, יש לראות בו חבר כנסת שפרש מסיעתו, ולכן חלות עליו סנקציות שונות.

למכתב המלא

גילוי נאות: עו"ד יובל יועז הוא הפרשן המשפטי של זמן ישראל

11:43 עריכה

יו"ר ועדת הקורונה, יפעת שאשא ביטון מאיימת: אם יגבילו מסעדות ל-20 איש, אטרפד את האישור בכנסת.

12:26 עריכה

שר הביטחון בני גנץ אמר בביקור בליקית כי הוא מאמין שהסיפוח הוא סוגייה חשובה וכי הוא מאמין בצורך לחיות בשלום לצד הפלסטינים. 

"צריך למצוא את הנוסחה הנכונה שלוקחת אותנו לשם. לא ערבבתי מין שאינו במינו דיברתי רק על האקטואליה של כאן ועכשיו. אנחנו נמצאים השבוע בפני משבר מאוד גדול בתחום הקורונה. אנחנו חייבים לטפל בו בדחיפות. הדבר החשוב ביותר הוא הבריאות והכלכלה והחוסן של החברה הישראלית", דברי גנץ.

12:39 עריכה

הממשלה מתבקשת לאשר: כניסה מיידית של ההגבלות לתוקף ורק אח"כ אישור של הכנסת – כך דווח בחדשות 12.

12:53 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בראיון לגל"צ: "ראש הממשלה בנימין נתניהו מתעקש לא להעביר את השליטה לפיקוד העורף כי הוא רוצה לשלוט בסדר היום מתוך אינטרסים אלקטורליים – כדי שיוכל לכנס מסיבות עיתונאים ולהיות הדובר הראשי".

ליברמן הוסיף כי "בכיר מודיעיני אומר שישראל אחראית לפיצוץ באיראן בחמישי. כל מערכות הביטחון במדינה יודעות מי זה. מצפה מרה"מ שיסתום לאותו גורם את הפה, במיוחד כי הוא התחיל את מסע הפריימריז שלו בתוך הליכוד".

12:58 עריכה

ח"כ משה יעלון בראיון לכאן ברשת ב' על התנהלות הממשלה עם משבר קורונה: "מדובר בכישלון. אנחנו מדינה אדומה בעוד שמדינות אחרות באירופה הופכות לירוקות. יש פה מחדל גדול. אני טוען מההתחלה – האירוע צריך להיות מנוהל ע"י גורם אחד, משרד הביטחון. לצערי אנשים מתו בגלל שיקולים פוליטיים".

13:25 עריכה

ח"כ מרב מיכאלי מביעה תמיכה בעובדות ובעובדים הסוציאליים ששובתים היום. "העובדות הסוציאליות הן אלה שמשלמות כל יום בשביל הממשלה, שמזניחה ומפקירה ומתקמצנת על החברה הישראלית".

13:45 עריכה

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר בדיון בוועדה: "אני אומר את זה חד משמעית אם יש ישיבה שיש בה הידבקות ולא עומדים בהנחיות – לסגור. פיקוח נפש דוחה הכל. אבל, אני נגד האמירה הכוללת הזאת 'לסגור את הישיבות'".

13:48 עריכה

פרסום ראשון: השר לענייני ירושלים ומורשת ויו"ר הבית היהודי הגיש בקשה להתפלג מסיעת ימינה, זאת בעקבת הפרסום אתמול בזמן ישראל. פרץ שלח הודעה לוועדת הכנסת לפני שעה קלה.

בקשתו של רפי פרץ
בקשתו של רפי פרץ
14:11 עריכה

ח"כ אביגדור ליברמן: "המפלגות החרדיות מאיימות לפרוש מהממשלה במידה ויסגרו את הישיבות. אז שיפרשו! זה שנסגרים עסקים ומסעדות כנראה פחות מעניין אותם. לא יכול להיות שיקריבו את כלל הציבור במדינת ישראל על מזבח שיקולים קואליציוניים ולחצים על גפני ושות'".

14:18 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין בישיבת הממשלה: "צריך להתנהג בבגרות ולא כמו אופוזיציה. אם לא נקבל היום את הצעת משרד הבריאות, בשבוע הבא נאלץ להחליט על סגר מלא". כמו כן, נתניהו אמר לשרים: "אנחנו כפסע מסגר מלא". כך דווח בחדשות 12.

15:06 עריכה

הממשלה אישרה תיקון לתקנות שעת חירום, הקובע, שהגבלות שתטיל הממשלה ייכנסו לתוקף באופן מיידי. לפי התיקון שאושר, אם הכנסת – באמצעות הוועדה הרלוונטית או המליאה – תתנגד להגבלה שעליה החליטה הממשלה, תוקף הצו יפקע.

תיקון התקנות, שעליו החליטה הממשלה, יובא לאישורה של מליאת הכנסת.

15:15 עריכה

משרד הבריאות והמטה לביטחון לאומי המליצו לממשלה להגביל את מספר הנוסעים בכל אוטובוס ל-20, תוך הימנעות מהפעלת מיזוג. בבתי תפילה ההמלצה היא לאפשר נוכחות של עד 19 איש. עוד הומלץ לסגור חדרי כושר.

15:17 עריכה

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה –

אנחנו לא מרפים לרגע מהמאמצים שלנו בנושא הביטחון. ההצלחה של הלוויין אופק 16 מגדילה מאוד את היכולות שלנו לפעול נגד אויבי ישראל – אויבים קרובים ואויבים רחוקים כאחד. היא מרחיבה מאוד את היכולות שלנו לפעול בים, ביבשה, באוויר וגם בחלל.

אבל במקביל, אנחנו נדרשים לטפל במגפת הקורונה על הקרקע. המגפה מתפשטת, זה ברור כשמש. היא עולה בעלייה תלולה מדי יום, היא סוחבת איתה, בניגוד למה שנאמר לנו, שובל של חולים קשים. היום יש כ-90 חולים קשים, וזה מכפיל את עצמו כל ארבעה ימים. אם לא נפעל עכשיו – אנחנו נקבל מאות, ואולי למעלה מאלף חולים קשים בשבועות הקרובים, דבר שישתק את המערכות שלנו. לכן אנחנו נדרשים לצעדים מיידיים שימנעו מאיתנו את הצורך לעשות צעדים הרבה יותר קיצוניים בהמשך.

ברוב הדברים שמובאים לפניכם כאן, אנחנו לא נגענו. ההתמקדות שלנו היא בעיקר בהגבלות בהתקהלות במרחבים סגורים.

זה לא קל. כל שר מייצג כאן ציבור כלשהו, כזה או אחר. גם אני, כולנו. אבל אנחנו מייצגים גם את כלל אזרחי ישראל, וכלל אזרחי ישראל יודעים, או צריכים להבין, שאנחנו חייבים כרגע לעשות פעולות מצומצמות עם הפגיעה הכלכלית המינימלית ביותר שאפשר, כדי להימנע מאותם צעדים קיצוניים שישתקו את הכלכלה. לכן, עלינו לעשות מעשה. כמנהיגים אנחנו נדרשים לטפל בכלל הציבור, בכלל אזרחי המדינה, ולכן ההחלטות האלו באות כחבילה.

אני מציין שבנפרד אנחנו נעבוד ונביא בקרוב מאוד חבילת קורונה כלכלית, כדי לעזור לכל מי שנפגע גם מהצעדים האלה שאנחנו עושים היום, וגם מדברים אחרים. לעזור לעסקים, לעזור לעצמאיים, לעזור לעובדים.

אלה שני צעדים שאנחנו צריכים לעשות, צעדי שמירה על הבריאות ומניעת סכנה לחיים, וצעדי עזרה לכלכלה. אני מבקש את הסיוע של השרים, ואני מבקש להעביר החלטות כבר בישיבה הזאת.

15:23 עריכה

יושב ראש מרצ ניצן הורוביץ הזהיר בישיבת סיעתו שהציבור מאבד אמון בהחלטות הממשלה, כי הוא נוכח לראות שהשיקולים מאחורי ההחלטות הם פוליטיים ולא ענייניים. הורוביץ הזכיר בהקשר זה את המגבלות שהוטלו על הישיבות, שלא שיקפו את מצב התחלואה בהן, אלא את כוחן הפוליטי של הסיעות החרדיות בכנסת.

15:39 עריכה

הממשלה אישרה בישיבתה היום את המלצות משרד הבריאות לסגור אולמות, מועדונים, ברים, בריכות ציבוריות וחדרי כושר. אוטובוסים יוכלו להכיל עד 20 נוסעים, אך תיאסר הפעלת מיזוג. בבתי תפילה יוכלו להתקהל עד 19 איש. קייטנות ובית הספר של החופש הגדול יפעלו לילדי הגנים ולתלמידים עד כיתה ד'.

הכנסת נדרשת לאשר את ההחלטה.

16:34 עריכה

אף שהיא תומכת בראש הממשלה בנימין נתניהו ובליכוד, ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, הצטרפה לקבינט הקורונה האזרחי, שמוביל חבר הכנסת נפתלי בנט, המבקר את התנהלות הממשלה.

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
פיירברג-איכר בנתניה, 2017 (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
16:51 עריכה

בקואליציה ובאופוזיציה מגיבים להחלטת הממשלה להחמיר את ההגבלות בניסיון לצמצם את התפשטות הקורונה.

17:43 עריכה

דירקטוריון אל על אישר שהחברה תעבור לידי המדינה. חבר הנאמנים אימץ את מתווה ההצלה, שלפיו, תקבל חברת התעופה הלוואה של 250 מיליון דולר בערבות מדינה של 75%. אל על תנפיק לציבור מניות בגובה של 150 מיליון דולר. המדינה תתחייב לרכוש מניות, שאותן לא ירכוש הציבור; דבר זה יאפשר השתלטות של המדינה על החברה.

מטוסים של אל על בנמל התעופה בן-גוריון, 12 באפריל 2020 (צילום: פלאש 90)
מטוסים של אל על בנמל התעופה בן-גוריון באפריל האחרון (צילום: פלאש 90)
18:26 עריכה

באופוזיציה מבקרים את הממשלה על כך שהיא מקדמת תיקון לתקנות שעת חירום, שלפיו, הגבלות שעליהן תחליט – ייכנסו לתוקף לפני שהכנסת תדון בהן.

18:34 עריכה

מליאת הכנסת דחתה את הצעות אי האמון שהגישו שלוש מסיעות האופוזיציה.

בהצעה של יש עתיד – תל"ם, שעסקה בהתפרצות המחודשת של מגפת הקורונה ובמשבר השירותים החברתיים, תמכו 41 חברי כנסת ו-58 התנגדו לה. בהצעה של הרשימה המשותפת, שמחתה על תוכנית הסיפוח, תמכו 18 חברי כנסת ו-59 התנגדו לה. בהצעה של ישראל ביתנו, שביקרה את המדיניות של משרד הפנים ליוצאי ברית המועצות לשעבר, תמכו 26 חברי כנסת והתנגדו לה 59.

18:41 עריכה

אריאל קלנר ואוסנת מארק, שהתמנו אתמול לחברי כנסת, הצהירו אמונים במליאת הכנסת. השניים הלחו את כהונתם בכנסת לאחר שנפסקה כהונתם של גלעד ארדן, שהחל לכהן כשגריר ישראל באו"ם ובהמשך כשגריר בארצות הברית, וציפי חוטובלי, שתכהן כשגרירה בבריטניה.

19:14 עריכה

ועדת הכנסת אישרה פטור מחובת הנחה לתיקון לתקנות שעת חירום, שלפיו, הגבלות שתטיל הממשלה ייכנסו לתוקף עוד לפני שיידונו בכנסת. לפיכך מליאת הכנסת תוכל לדון בתיקון כבר היום.

19:26 עריכה

השרה מירי רגב תקפה את הבקשה של חדשות 13 לפסול את הרכב השופטים, שדן בערעור שהגישה. רגב ערערה לבית המשפט המחוזי על החלטת בית משפט השלום לדחות את תביעתה כנגד העיתונאי וחברת החדשות, שפרסמו הקלטה של השרה.

19:36 עריכה

מליאת הכנסת אישרה את מינוי אופיר אקוניס לשר בממשלה. אקוניס יכהן כשר לשיתוף פעולה אזורי, תפקיד שאותו מילא עד אתמול גלעד ארדן, שהתמנה לשגריר באו"ם ובארצות הברית. כעת מכהנים בממשלה 34 שרים.

20:10 עריכה

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, התעמת עם פרופסור אלי וקסמן, המייעץ לראש הממשלה נתניהו. "אתה משקר לממשלה", הטיח גרוטו בוקסמן, שענה: "אתם משקרים. אתם לא מציגים את התמונה האמיתית על היכולות שלכם". השניים התעמתו לפני ישיבת הממשלה, אז תקף גרוטו את וקסמן: "לא ניהלת שום דבר. איך אתה יודע מה להמליץ לממשלה?". הדיווח על כך פורסם הערב על ידי קרן מרציאנו בחדשות 12.

20:14 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: "יש לנו ממשלת חרטא וראש ממשלה חרטבונה".

20:26 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את משרד האוצר להציג תוכנית כלכלית תוך 48 שעות – כך אמר הערב שר הבריאות יולי אדלשטיין. השר אמר שבזמן הקרוב יודיע על בחירתו בפרויקטור שיעמוד בראשה של מנהלת שתנהל את המאבק במגפת הקורונה.

"אנחנו חייבים לשטח את העקומה", אמר אדלשטיין. הוא התנצל על כך שאזרחים שפנו למשרד הבריאות לא זכו לקבל מענה והבטיח שכוח האדם יגדל, ופיקוד העורף יסייע בהמשך השבוע למוקד הטלפוני של המשרד.

20:47 עריכה

לו הבחירות היו נערכות היום, היה הליכוד זוכה לקבל 37 מנדטים – כך נמצא בסקר ששודר הערב בחדשות 12. בלוק המפלגות של נתניהו – שהורכב מהליכוד, ימינה, ש"ס ויהדות התורה, והתפצל, אך עשוי לשוב ולשתף פעולה – מקבל בסקר זה 64 מנדטים.

העבודה, הבית היהודי, דרך ארץ וגשר לא עוברות את אחוז החסימה.

בסקר נשאלו המרואיינים האם הם סומכים על הממשלה בניהול הגל השני. 59% מהנסקרים השיבו שאינם סומכים על הממשלה, ו-37% ענו שהם סומכים על המשטרה.

21:00 עריכה

בממשלה ובכנסת מגנים את יחס המשטרה לציבור, בעקבות סרטון שבו נראים שוטרים מעכבים נערה כבת 13 בירושלים, שלא עטתה מסכה.

יושב ראש יהדות התורה יעקב ליצמן פנה לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה וקרא למצות את הדין עם השוטרים.

יושב ראש ועדת החוקה יעקב אשר יקיים מחרתיים דיון בנושא אכיפת חוקי הקורונה בקרב ילדים.

21:03 עריכה

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה פנה הערב לשוטרים – על רקע הסרטונים המתעדים יחס אלים כלפי הציבור – וכתב להם: "הציפייה שלי מכם היא לעשות את עבודתכם נאמנה, בנחישות היכן שצריך אך גם להפעיל שיקול דעת ולנהוג ברגישות היכן שזו מתבקשת".

מכתב גלוי לשוטרות ושוטרי משטרת ישראל,הוטלה עליכם ועל המשטרה משימה מורכבת ולא מעוררת אהדה עקב המאבק הלאומי בהתפשטות…

פורסם על ידי ‏Amir Ohana – אמיר אוחנה‏ ב- יום שני, 6 ביולי 2020

21:42 עריכה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את התיקון לתקנות שעת חירום, הקובע שהגבלות שתטיל הממשלה ייכנסו לתוקף בטרם יידונו בכנסת.

22:24 עריכה

במערכת הבריאות חוששים ממחסור בתרופה רמדסיביר, הניתנת לחולי קורונה במצב קשה – כך דיווח הערב יואב אבן בחדשות 12. לפי הפרסום, נותר מלאי של 20-15 מנות של התרופה.

22:31 עריכה

עובדת בבית הנשיא אובחנה כנשאית קורונה. מספר עובדים ששהו בקרבתה ייכנסו לבידוד.

22:38 עריכה

ימינה צפויה להתנגד לבקשתו של רפי פרץ להתפצל מהסיעה – כך דיווחה הערב יערה שפירא בתאגיד השידור כאן. אתמול חשף נעם עינב באתר זה שמינויו של יושב ראש הבית היהודי לשר בממשלה עשוי להיות מנוגד לחוק. היום ביקש פרץ – בעקבות הפרסום ובניסיון לצמצם נזקים – להתפצל מסיעת ימינה.

סגירה