נתניהו הוא הבעיה העיקרית של מדינת ישראל

אילוסטרציה למאזני הצדק (צילום: seb_ra / iStock)
seb_ra / iStock
אילוסטרציה למאזני הצדק

האמונה הרווחת בציבור היא כי על הכף האחת מונחת מגפת הקורונה ועל הכף האחרת מונחת מדינת ישראל. אם נפתור את בעיית הקורונה, אם נבלום את התפרצות הגל השני, אם נשיג שליטה במגיפה – אפשר יהיה בקלות לפתור את כל יתר הבעיות: את הכלכלה ואת האבטלה, את הבריאות ואת החינוך.

אלא שעשור של נתניהו בשלטון וארבעת החודשים האחרונים בפרט היו צריכים ללמד את כל מי שעיניו בראשו שעל הכף האחת מונח בנימין נתניהו ועל הכף האחרת מונחת מדינת ישראל, ועד שלא נפתור את בעיית נתניהו לא נוכל לפתור אף אחת מהבעיות של מדינת ישראל.

מעל עשור של נתניהו בשלטון היה צריך ללמד את מי שעיניו בראשו – כי על הכף האחת מונח נתניהו ועל הכף האחרת מונחת מדינת ישראל, ועד שלא נפתור את בעיית נתניהו לא נוכל לפתור אף אחת מבעיותיה האחרות

על הכף האחת מסע הישרדות של נאשם בפלילים, על הכף האחרת מונחות כל מערכות שלטון החוק של מדינת ישראל: המשטרה, הפרקליטות, היועמ"ש, מערכת המשפט ובית המשפט העליון. עד שלא נפתור את בעיית משפטו של הנאשם בפלילים – מערכות שלטון החוק כולן, על אנשיהם המקצועיים, על השופטים, על הפרקליטים – יוקרבו למען הישרדותו של הנאשם בפלילים.

על הכף האחת מסע התעשרות של משפחתו של הנאשם בפלילים, אשתו הפושעת המורשעת ובנו חובב מועדוני החשפנות ובעל הפה המטונף – משפחה חמדנית שאיננה יודעת גבולות, משפחה שקמצנותה עולה כדי מחלה שאין לה תרופה. ועל הכף האחרת כלכלת מדינת ישראל. ועד שלא נפתור את החמדנות שאינה יודעת גבולות, חמדנות שטיבה עושק הקופה הציבורית, לא נוכל לפתור את בעיות הכלכלה של מדינת ישראל, לא נוכל לטפל באבטלה ובעוני האזרחים – כי עוני האזרחים הוא תוצאה של ההתעשרות של הנאשם ומשפחתו.

ובמשך עשור ראינו את הכף האחת מתרוממת, עולה ופורחת ואת הכף האחרת, כף מדינת ישראל – שוקעת, נובלת, מתפוררת, קמלה למוות, כשכל נכסי המדינה הממשיים מועברים לכף של נתניהו תוך שחיקת כל הנכסים הרוחניים, המוסריים, החוקיים של מדינת ישראל והפיכתה למושחתת שבמדינות. למדינה בה אין דין ואין דיין. מדינה בה כל דאלים גבר.

מדינה בה יצחק תשובה מתעשר ותושבי שכונות מפונים מביתם לטובת התעשרותו. מדינה בה אליעזר פישמן חי חיי מלכים כפושט רגל בעוד הציבור שנתן לו את כספו נעשה עני יותר. מדינה בה אנשים חסרי כישורים, רבים מהם משולי הפשע, תופסים משרות נאות ושכר נאה לא פחות ואילו אנשי מקצוע מאבדים את משרותיהם בשל מחסור בתקציבים.

במשך עשור ראינו את הכף האחת מתרוממת, עולה ופורחת, ואת הכף האחרת שוקעת, מתפוררת, קמלה למוות, כשכל נכסי המדינה הממשיים מועברים לכף של נתניהו תוך שחיקת נכסיה הרוחניים, המוסריים והחוקיים

וארבעת החודשים האחרונים מלמדים שבמסע ההישרדות ובמסע ההתעשרות של בנימין נתניהו אין ערך שלא יוקרב, אין עקרון שלא יוקרב – הכל כולל הכל, דמוקרטיה, שלטון החוק, הכלכלה, המוסר – וזה יגיע לחיי אזרחים – אין דבר שיעמוד בפניו.

ארבעה חודשים בהם הותר הרסן. ההסתה חצתה גבולות. שקרים מפוזרים לכל עבר. הכנסת איבדה מכוחה. חוקי יסוד עוברים שינוי. זכויות היסוד של האזרחים נפגעות על בסיס יומיומי והמדינה מתנהלת לטובת אדם אחד ואחד בלבד – בנימין נתניהו.

וכשהמדינה מתנהלת לטובת אדם אחד בלבד, אז במשך ארבעה חודשים לא נעשה דבר למען המלחמה בקורונה, לא נעשה דבר למען שיקום הכלכלה, לא נעשה דבר למען המובטלים שאיבדו את מקום עבודתם, לא נעשה דבר למען פתיחה של המשק וחיים עם הקורונה. בידי השלטון שני אמצעים בלבד סגר ומעקב, שני אמצעים שאינם יכולים לשמש לאורך זמן, ובינם ובין מגפה אין דבר.

נתניהו, ערום כנחש ונכלולי לקח את קורונה וניצל אותה כך שהכף המשרתת אותו ורק אותו תלך ותגדל עד שהיא תגבר ללא מאמץ על הכף האחרת. הקמת ממשלת העיוועים הזו בקולות בוחרים שרצו הכל חוץ מכהונה נוספת של נאשם בפלילים. ההכשר של בג"ץ (בכל פעם שאני חושבת על פסק הדין שניתן בעתירה ליבי מתכווץ בבושה) והעובדה שיש כעת 70 חברי כנסת הנתונים לשרותו של נאשם בפלילים – היטו את הכף לטובת הנאשם באופן המסוכן ביותר. באופן כזה שהנאשם משתמש בכל המשאבים של הכף האחרת לטובתו בלבד. הוא הפך לחי על המת, לטפיל הניזון מגוף מתפורר, שממשיך לנצל את משאביו המתרוקנים עד שיביא למותו.

וכל זמן שעל הכף האחת מונח בנימין נתניהו, הישרדותו, משפטו התעשרותו – הכף האחרת תלך ותידלדל, תלך ותתפורר, תלך ותדעך עד שלא ישאר ממנה דבר. כל נכסיה כולם יוקרבו למען בנימין נתניהו.

וכל זמן שעל הכף האחת מונח בנימין נתניהו, הישרדותו, משפטו התעשרותו – הכף האחרת תלך ותידלדל, תלך ותתפורר, תלך ותדעך עד שלא ישאר ממנה דבר. כל נכסיה כולם יוקרבו למען בנימין נתניהו

לכן, מלחמה בקורונה, שיקום הכלכלה, שיקום מדינת ישראל תלוי בדבר אחד ואחד בלבד – ירידת בנימין נתניהו מהבמה הפוליטית ללא תנאי. נתניהו הוא הבעיה העיקרית, שלא לומר היחידה של מדינת ישראל.

דוקטור לביוכימיה ומשפטנית.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 720 מילים ו-2 תגובות
סגירה