מצחצחי הנעליים ומחריבי הדמוקרטיה

ישיבתה הראשונה של הממשלה, 17 במאי 2020 (צילום: אלכס קולומויסקי, פול - פלאש 90)
אלכס קולומויסקי, פול - פלאש 90
ישיבתה הראשונה של הממשלה, 17 במאי 2020

חבורה עלובה של מצחצחי נעליים מתכנסת כל יום בכנסת ישראל כדי לשמש תפאורה במסע הפיכתה של ישראל לביביקרטיה. מדינתו של אדם אחד נאשם בפלילים, חדל אישים, המוביל אותה לקטסטרופה כלכלית, בריאותית ודמוקרטית.

מסע ההשפלות שעובר כעת מי שהיה התקווה האלטרנטיבית לשלטון נתניהו – הרמטכ"ל לשעבר, הגבוה וכחול העיניים שניבט אלינו משלטי החוצות – כבר תואר לעייפה. גם כאן.

אם נתניהו מזמין אותו ללשכתו ואומר לו "צחצח לי את הנעליים בני, או שאני הולך לבחירות" הוא פשוט מתכופף ומצחצח לו את הנעליים.
אין שאלה בכלל.

אם נתניהו מזמין אותו ללשכתו ואומר לו "צחצח לי את הנעליים בני, או שאני הולך לבחירות" הוא פשוט מתכופף ומצחצח לו את הנעליים. אין שאלה בכלל

מצבו של גנץ בשנה וחצי הקרובות, עד מועד החילופים בראשות ממשלת החילופים והראשים החלופיים, כל כך נואש, כל כך חסר מוצא, שהוא קלע את עצמו לחיסול הקריירה מיד – או לצחצוח נעליו של נתניהו עד שהיא תסתיים ממילא בעת או לקראת החילופים.

גנץ מוכן לאכול צפרדעים ונחשים, חול ושקרים, חוקים מטורללים ומיליון מובטלים ובלבד שיגיע למועד שנקבע בהסכם הקואליציוני לחילופי ראשי הממשלה.

גם חברי הכנסת של כחול לבן, העבודה, ויתר חברי הקואליציה האוטומטיים של נתניהו, נמצאים באותו מצב. נתניהו יגיד להם שהוא רוצה להיות דיקטטור, לחוקק חוקים כרצונו, לקבל כספים כאוות נפשו ונפש רעייתו, והם ישתחוו אפיים ארצה. כמו כלבים מושפלים ילקקו את סוליות נעליו ויבצעו את המשימה המבוקשת. ירוצו להביא מקל, יקפצו לגובה כף ידו או ירימו יד בעד חוקים שמרסקים סופית את הדמוקרטיה.

מצחצחי הנעליים כל כך עלובים, כנועים, מושפלים, ותלויים בנאשם בפלילים, עד שאין להם בעיה לבצע כל גחמה מופרעת, אנטי דמוקרטית, לא חוקית ושפלה נגד אזרחי המדינה, ובלבד שהם עצמם יישארו על כסאם בכנסת.

כמו כלבים מושפלים ילקקו את סוליות נעליו ויבצעו את המשימה המבוקשת. ירוצו להביא מקל, יקפצו לגובה כף ידו או ירימו יד בעד חוקים שמרסקים סופית את הדמוקרטיה

מצחצחי הנעליים לא מותירים ברירה אלא למרי אזרחי.

בחירות לכנסת אינן כרטיס חופשי לחוקק חוקים שישללו בחירות דמוקרטיות למשל. אי אפשר להשתמש בטיעון שמניעת בחירות מצדיקה תמיכה בחיסול סמכויות הכנסת וזכויות האזרחים.

חברי קואליציית נתניהו, כולם כאחד, מבצעים כרגע פשע נגד הדמוקרטיה. פשעים נגד בוחריהם. בחסות המאבק בקורונה, ובחסות תמיכתם בהסכם הקואליציוני הם מאפשרים לנתניהו לבצע את הפשעים שלו נגד שלטןן החוק, נגד חוקי המדינה הדמוקרטית ונגד האינטרס של כלל אזרחי ישראל.

אין מילים עדינות לומר זאת – נתניהו וחברי הקואליציה התומכת בו מבצעים ממש עכשיו הפיכה שלטונית.

שומרי הסף עוד מצקצקים בלשון, שאריות התקשורת עוד מדווחת ומנסה להסביר, אבל ההפיכה כבר מבוצעת הלכה למעשה.

נתניהו ימשיך לשקר ולפזר ספינים, אך חברי הכנסת השותקים והצייתנים הם שאחראים כרגע לחיסולה הפיזי של מדינת ישראל בכל מובן מוכר. מדינת הרווחה רוסקה, מדינת החוק מתפוררת, הערבות ההדדית נרמסת, הדמוקרטיה במובנה המערבי המוכר לנו מאז הקמת המדינה, נמחקת. פשוטו כמשמעו.

חברי קואליציית נתניהו מבצעים כרגע פשע נגד הדמוקרטיה. אין מילים עדינות לומר זאת – נתניהו וחברי הקואליציה התומכת בו מבצעים ממש עכשיו הפיכה שלטונית

כל אלה מבוצעים בשל חולשתם של הנבחרים ורצונם לאחוז בכל מחיר בתפקיד, בשכר, באפשרות שניתנה להם במרמה לשבת בבית המחוקקים בהרכב שהבוחר לא רצה ואף התנגד לו, לכהן תחת נאשם בפלילים ולשרת אותו אישית, למרות שבוחריהם ברוב מוחלט אמרו את ההיפך.

ההפיכה השלטונית החלה עם השקר של הנבחרים לבוחרים. כעת לא נותר לבוחרים אלא לומר את דברם גם ברחוב, לפני שישארו חסרי כל.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
מה היה קורה לדעתך אם הבחירות היו נערכות עכשו ? כולם חוזרים על אותן המלים שמציירות את נתניהו כשטן בהתגלמותו (ואני רחוק מלתמוך בו) אך אין להם שום הצעה או דרך מעשית לשנות כרגע את המצב . הה... המשך קריאה

מה היה קורה לדעתך אם הבחירות היו נערכות עכשו ? כולם חוזרים על אותן המלים שמציירות את נתניהו כשטן בהתגלמותו (ואני רחוק מלתמוך בו) אך אין להם שום הצעה או דרך מעשית לשנות כרגע את המצב . ההיסטריה סביב קץ הדמוקרטיה מוגזמת , צריך אמנם לבקר אך בלי התלהמות המקבלת כל הזמן רוח גבית מתקשורת המלהיטה עוד יותר את האווירה . עם כל החסרונות של הממשלה הנוכחית צריך לתת לה הזדמנות לפעול , ולא להגזים בתיאורים הטפשיים שלך . אחת הבעיות האקוטיות של העם שלנו הוא חוסר הסבלנות (והסובלנות לדעות אחרות) והציפיה לתוצאות מיידיות בכל מצב . מצעד האיוולת היהודי נמשך כבר יותר מאלפיים שנה ואם לא נשנה את התרבות הזאת נחריב את עצמנו בלי אויבינו .

עוד 510 מילים ו-1 תגובות
סגירה