נתניהו: דמי האבטלה לשכירים יוארכו, עצמאים שקיבלו מענק - יזכו למענק נוסף בשבוע הבא

ראש הממשלה: פתיחת העסקים ומקומות הבילוי הייתה מוקדמת מדי; האחריות לכך מוטלת עליי ● לפיד: נתניהו מתלונן על הבירוקרטיה; מי היה כאן ראש הממשלה ב-11 השנים האחרונות? ● קרן וקסנר: התשלום שהעברנו לברק - בסך 2.3 מיליון דולר - היה בעבור שני מחקרים, שאחד מהם לא הושלם ● יושב ראש הקואליציה זוהר: בין הליכוד לבין כחול לבן שורר נתק מוחלט

ראש הממשלה בנימין נתניהו מציג תוכנית כלכלית חדשה במשרד ראש הממשלה בירושלים, 9 ביולי 2020 (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
קובי גדעון, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו מציג תוכנית כלכלית חדשה במשרד ראש הממשלה בירושלים, 9 ביולי 2020
07:40 עריכה

 יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר מהליכוד: "יש נתק מוחלט בינינו לבין כחול לבן".

בראיון ל"ישראל היום" טען זוהר כי "מה שמחזיק את הממשלה הזאת זה אך ורק משבר הקורונה. אם לא היינו בגל שני, יש מצב שלא היתה כזאת ממשלה. כחול לבן צריכים לשנות את הגישה".

לשאלה האם הממשלה תחזיק מעמד זמן רב ענה: "להערכתי לא, אבל אני עדיין אופטימי ששני הצדדים יתעשתו כדי לייצב את הממשלה. אני רוצה שנתניהו יהיה ראש הממשלה. זה לא סוד שלא תמכתי במועמדותו של בני גנץ, ואין לי רצון עז שהוא יהיה ראש ממשלה".

07:45 עריכה

הגבלות משרד הבריאות על האוטובוסים ייכנסו היום לתוקף, לאחר כמה ימים של אי הבנות ובלבולים בקרב הנוסעים והנהגים. האוטובסים יפעלו במתכונת של 50% תפוסה – בנסיעות עירוניות יורשו לעלות עד 32 נוסעים, בבין-עירוניות עד 30 ובאוטובס "אקורדיון" עד 50 נוסעים. כמו כן, קווי האוטובוס יפסיקו את פעילותם בימי החול בשעה 22:00 ובשישי ושבת ללא שינוי.

אוטובוס עירוני באשקלון ימות הקורונה (צילום: Flash90)
אוטובוס עירוני באשקלון ימות הקורונה (צילום: Flash90)
07:52 עריכה

ח"כ ניר ברקת, שר האוצר המיועד לשעבר, התייחס בראיון לכאן רשת ב' לתוכנית הסיוע הכלכלית: "שלחתי את התפיסה שלי, איך מביאים 500 אלף מובטלים חזרה לעבודה – זה המפתח בתוכנית שלי. היום ברור לכולם שהתוכניות של אגף התקציבים לא מאפשרות להחזיק את המשק".

ברקת ביקר בחריפות את אגף התקציבים: "ב-2008 היה משבר פיננסי ואז אגף התקציבים התגאה בכך שהם נתנו קצת ולא נתנו כלום. אני רואה אותה תפיסה עכשיו, של אנשים שלא יודעים איך העולם עובד".

08:01 עריכה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "אתמוך בתוכנית הכלכלית אם אראה שהיא טובה. לא אעשה משחקי קואליציה ואופוזיציה על כספם של אזרחי ישראל".

בראיון לגל"צ הוסיף: "בעיית הממשלה היא לא תוכניות, אלא זה שהיא לא מצליחה לבצע שום דבר. לא צריך מחר ללכת בחירות כי אנחנו באמצע הקורונה – אבל צריך להעיף את הממשלה הזו אחרי הגל השני".

לפיד בוועידת "מעריב" בהרצליה, אתמול (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
לפיד בוועידת "מעריב" בהרצליה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
08:15 עריכה

השרה מירי רגב על כניסת ההנחיות החדשות בקווי האוטובוסים: "אין ספק שזה לא הולך להיות קל. כולנו נדרשים לסבלנות וזה לא יהיה פשוט. למדנו מהגל הראשון ולכן גם לא קיבלתי את ההמלצה לעד 20 איש באוטובוס. עמדתי על כך ואני שמחה שגם המל"ל וגם משרד הבריאות אישרו את הבקשות שלנו. סיכמנו אתמול עם האוצר על 10 מיליון ש"ח כדי לתגבר את הקווים".

08:55 עריכה

השר לירושלים ומורשת, רפי פרץ, הודיע כי ייכנס לבידוד לאחר שנודע לו כי אחד מיועצי משרדו אובחן כחיובי לקורונה.

09:12 עריכה

השר יועז הנדל תהה בראיון לגל"צ מדוע יש זעם במפלגת ימינה על הפלת הצעת החוק להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לניגודי העניינים של שופטי העליון: "נדמה לי שהם המציאו את הכותרת 'לא פרנסה, לא מעניין'. לליכוד וימינה היו הרבה שנים יחד להקים את ועדת החקירה הזו".

09:18 עריכה

ח"כ ניצן הורוביץ: "בוקר וערב אני שומע את בנט זועק שהממשלה לא עושה את מה שדחוף כל כך נגד הקורונה כי היא מתעסקת בשטויות, והוא בעצמו? אחרי אובססיית הסיפוח באמצע הקורונה, מציק ומטריד עכשיו עם חקירות לשופטים. שום קבינט קורונה ושום בטיח. זה הבנט הידוע מהימין הקיצוני ולאנשים רציניים אין מה להתקרב לשם".

09:20 עריכה

ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס בגל"צ לטענות לפיהן אישור הצעת החוק שלו להקמת ועדת החקירה לשופטים היה מביא לפירוק הממשלה: "אם ההצעה הייתה עוברת, הממשלה לא הייתה נופלת כי לכחול לבן יש תשעה מנדטים בסקרים. הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לא עוברת על ההסכמים הקואליציוניים".

10:21 עריכה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "ממשלת המנותקים בשיאים של טרלול".

10:22 עריכה

שר התיירות, אסף זמיר, התייחס למחלוקות בקואליציה סביב גיבוש תקציב המדינה. "גנץ ונתניהו טרם הסכימו בנושא התקציב, אני בטוח שהם יגיעו להבנה בהמשך. בעיניי זה הזוי להוביל תקציב חד-שנתי", דברי זמיר בראיון לגל"צ.

11:16 עריכה

140 ראשי רשויות בפנייה לשר האוצר: "מפצירים בך לפתור את משבר העובדות הסוציאליות. העובדים הסוציאליים הם הלוחמים החברתיים. זה המעט שנוכל לעשות עבורם – להבטיח את תנעי ההעסקהש להם והמוגנות מפני אלימות".

11:51 עריכה

שר התרבות והספורט חילי טרופר אומר כי מפלגת כחול לבן לא תיפרע מהליכוד בגין ההתנהלות סביב ההצעה להקים ועדת חקירה לניגודי העניינים של השופטים.

"אנחנו לא נשתתף במשחק הזה של נקמנות פוליטית, זאת לא התקופה ולא הרגע. כל מה שלא עוסק בבריאות ובכלכלה צריך להמתין לימים אחרים", אמר טרופר בכאן רשת ב'.

11:57 עריכה

יאיר נתניהו התנצל בפני העיתונאית דנה ויס. בחשבון הטוויטר שלו כתב בנו של ראש הממשלה: "לפרסומים שפרסמתי בתאריכים 23.5.20, 24.5.20 ו-25.5.20 על גברת ויס אין כל בסיס. אני מתנצל בפניה עליהם וקורא לכל הגולשים להתנער מהם ולהסיר את הפרסומים בעניין". אביו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיתף את ההתנצלות.

ויס וחברת החדשות איימו בתביעת דיבה, לאחר שנתניהו הבן כתב בטוויטר: "מישהו יודע איך דנה וייס קיבלה תפקיד כה בכיר בערוץ 2? רהוטה? לא. חכמה? לא. מעניין…". בראיון אמרה העיתונאית: "אם זה היה עניין אישי שלי היה לי יותר קל לדפדף, אבל זה 2020 ושוב אנחנו רואים שלא משנה מה אישה עושה, ולא משנה כמה היא מתקדמת וכמה קבלות יש לה – מישהו יכול ברגע אחד להחזיר את הכל, לרדד את זה במיזוגיניות למיניות שלה".

נתי טוקר, כתב התקשורת של דה מרקר, דיווח כי ההסכם עם חדשות 12 ודנה ויס כלל סעיף שלפיו נתניהו ירטווט את הציוץ של יאיר, כפי שעה.

12:18 עריכה

נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אורי שהם, מצא כמוצדקת את תלונת משמר הדמוקרטיה הישראלית בעניין קשריו של השופט איתן אורנשטיין עם ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, עו"ד אפי נוה.

בתלונת משמר הדמוקרטיה מחודש דצמבר 2019 התבקש היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה פלילית בחשד ללקיחת שוחד בפרשה זו, שכונתה "פרשת השופט הבכיר". הנציב שהם נזף בשופט אורנשטיין על התכתבויות הווטסאפ עם נוה, אך הודיע כי מקטעי התכתובת שהועברו לעיונו לא עולה חשד לפלילים.

עמותת משמר הדמוקרטיה קוראת ליועץ המשפטי מנדלבליט לשקול פתיחת חקירה פלילית בעניין זה, נוכח החשיבות העליונה שבשמירה על טוהר המידות ברשות השופטת, וההקפדה הנדרשת על ניתוק כל זיקה או אינטרס בין שופטים לבין בעלי דין הנושאים בתפקידים ציבוריים. על תחום מינוי השופטים וקידומם במערכת השיפוט להישאר ללא רבב.

אורנשטיין, כזכור, הודיע במפתיע לפני ארבעה שבועות על פרישה מוקדמת, שש שנים לפני המועד, בטענה כי חש שחיקה. נראה, עם זאת, כי פרישתו קשורה בממצאיו של נציב התלונות.

להחלטה המלאה

13:00 עריכה

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, טוען כי לממשלה חובות גדולים לספקים שונים.

"כשממשלת החרטא תתפנה מהעיסוקים המאוד 'חשובים' שלה וראשי הממשלה, בפועל והרזברי, יפסיקו לריב אחד עם השני, אולי ראש הממשלה ושר האוצר יתפנו להורות למשרדי הממשלה ולגופים הממשלתיים לשלם לכל הספקים ולנותני השירותים את הכסף שחייבים להם".

"נכון להיום משרדי הממשלה, חברות ממשלתיות וגופים ממשלתיים שונים חייבים מיליארדי שקלים לספקים שונים על עבודה ריאלית ועל שירות שקיבלו. הדבר הכי פרקטי והכי מעשי, שגם יתן זריקת מרץ למשק הישראלי, הוא תשלום מיידי של כל החובות וההתחייבויות", דברי ליברמן.

13:41 עריכה

סגן שר הבריאות יואב קיש הגיב לפרסום ב"גלובס" לפיו ביקש באופן חריג שלשכתו בבניין משרד הבריאות תעבור שיפוץ שבמסגרתו ייבנה חדר מקלחת פרטי: 

"אין משרדים קיימים לסגן שר בבניין משרד הבריאות ולכן מסבים משרדים קיימים באחת הקומות ללשכה בעבורי ולצוות. לשירותים – ביקשתי לבדוק אפשרות להוספתם כפי שיש לכל חבר כנסת במשכן. כשהתברר שאין אישור ממנהל הדיור, הסתיים הסיפור. לפני שבועיים. תודה ובריאות לכולם".

13:57 עריכה

משרד החינוך מדווח כי נכון לשעה זו נדבקו 1,668 מורים ותלמידים בקורונה.

28,816 הוראה ותלמידים נמצאים גם בבידוד מניעתי.

מתחילת חודש יולי נסגרו בשל הקורונה 203 גנים ו-112 בתי ספר.

14:57 עריכה

בסיומה של הערכת מצב במשרד הביטחון בראשות שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, אישר לצה"ל הוספת 2,000 תקנים לגיוס בצו מיוחד עד לסוף חודש יולי. זאת לאור העלייה בתחלואה, והצרכים הצפויים, בין השאר בגיוס כוחות לטיפול באזורים מוגבלים, ליקל"רים, לאיוש מלוניות הקורונה, לסיוע למרכז המידע ולתגבור מטה פיקוד העורף.

15:17 עריכה

הרמטכ"ל אביב כוכבי ייכנס לבידוד, לאחר שנחשף לחולה קורונה. זו הפעם השנייה שבה ישהה כוכבי בבידוד. הפעם הקודמת הייתה לפני כארבעה חודשים.

15:49 עריכה

יושבת ראש ועדת הקורונה, יפעת שאשא ביטון, אמרה שאם עד יום ראשון לא יימסרו ממשרד הבריאות נתונים לגבי חדרי כושר ובריכות – הצו האוסר את פתיחתם יידחה.

ענף חדרי הכושר והבריכות- זה בשבילכם!

פורסם על ידי ‏יפעת שאשא ביטון – Yifat Shasha Biton‏ ב- יום חמישי, 9 ביולי 2020

16:45 עריכה

שר החינוך יואב גלנט הודיע על מינוי מקורבו, עמית אדרי, למנכ"ל משרדו. אדרי נעדר ניסיון בתחום החינוך.

17:22 עריכה

עורך הדין יוסי שגב צפוי להצטרף לצוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו – כך דיווח אביעד גליקמן מחדשות 13. אתמול פורסם שעורך הדין מיכה פטמן התפטר מייצוגו של נתניהו. שגב – מציין גליקמן – נעדר ניסיון בתחום הפלילי.

בראש צוות הפרקליטים של ראש הממשלה עומד עורך הדין עמית חדד.

18:08 עריכה

ועדת השרים להכרזה על אזורים מוגבלים תתכנס הערב בשעה 21:30. סגר עשוי להיות מוטל על שכונות בירושלים, בית שמש, לוד וקריית מלאכי. ברמלה ובמודיעין עילית ייתכן סגר מלא על כל העיר.

18:31 עריכה

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק קיבל 2.3 מיליון דולר מקרן וקסנר תמורת שני מחקרים שהתחייב לחבר – כך עולה מהודעה שפרסמה הקרן. את הכסף קיבל ברק כשהיה אזרח פרטי, בשנים 2006-2004.

מחקר אחד, שעסק בסכסוך הישראלי-פלסטיני, נמסר לקרן, אולם המחקר השני, שעסק במנהיגות, לא הושלם, ולקרן וקסנר הועבר רק תקציר שלו. למרות זאת קיבל ברק את מלוא הסכום שהובטח לו. המחקר על מנהיגות לא הושלם ככל הנראה משום שברק שב לחיים הפוליטיים.

אהוד ברק מסר בתגובה לחדשות 12: "בתקופה הנידונה עסק ברק כאדם פרטי במחקר וייעוץ לגורמים רבים. פרי עבודותיו הוא קניינם, ואין באפשרותו להגיב מעבר לכך. לכל אחד ברור עכשיו, שעלילת השוחד והפלילים, שניסו חסידי נתניהו להדביק לברק – מתנפצת כאן לרסיסים. נכשל שוב ניסיון נואש של הליכוד להכפיש בהאשמות שווא את ברק, שמבקר בחריפות את ראש הממשלה".

• הודעתה המלאה של קרן וקסנר

19:24 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ יציגו הערב, בשעה 20:00, את תוכניתם הכלכלית. זאת לאחר שנאמר ביום שני שהתוכנית תוצג תוך 48 שעות – דבר שלא קרה.

19:47 עריכה

מאז חצות אותרו 922 נדבקים חדשים בקורונה – כך עדכן משרד הבריאות. כעת ישנם 16,025 חולים פעילים בישראל. מצבם 122 מבין החולים מוגדר קשה, ו-39 מהם מונשמים.

20:34 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא כעת דברים במשרד ראש הממשלה בירושלים. נתניהו הודה בדבריו שפתיחת בתי העסק הייתה מוקדמת מדי. "אני לוקח על עצמי את האחריות לצעד הזה", אמר.

התוכנית הכלכלית המוצגת -"רשת הביטחון הכלכלית" – מתייחסת לציבור העובדים השכירים, העצמאיים ולבעלי העסקים. התוכנית מתייחסת לתקופה של שנה – עד יוני 2021.

נתניהו אמר שהזכאות לדמי אבטלה לעובדים שכירים – תוארך. עצמאים שזכו לסיוע – יקבלו מענק נוסף בשבוע הבא.

בגל התחלואה הראשון, אמר, שישראל נחלה "הצלחה מדהימה". נתניהו הסביר שההחלטות מתקבלות בשיטה של ניסוי וטעייה. "אנחנו עושים הכל להימנע מסגר מלא", הבטיח.

לדברי ראש הממשלה, יש להעביר את תקציב המדינה ל-2020 כבר בשבוע הבא בממשלה.

20:53 עריכה

באופוזיציה תוקפים את ראש הממשלה בנימין נתניהו על דבריו הערב.

21:02 עריכה

אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו הציג התוכנית הכלכלית והשיב על שאלות – פירט על אודותיה שר האוצר ישראל כ"ץ.

לדבריו, כל מי שלא תימצא לו עבודה – יקבל "דמי אבטלה משופרים", דהיינו, דמי אבטלה שתקופת האכשרה לקבלם תקוצר. עובדים עצמאיים , שהיקף פעילותם העסקית ירד ב-40% – יקבלו תמיכה.

21:46 עריכה

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהציג הערב תוכנית כלכלית. "תלונותיו על הבירוקרטיה הממשלתית מעלות את השאלה מי בעצם היה ראש ממשלת ישראל ב-11 השנים האחרונות?", תהה.

אגב, בניגוד לדבריו של לפיד, בממשלה יש 34 שרים ושמונה סגני שרים.

22:24 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים הערב לתוכנית הכלכלית שהציגו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ.

22:58 עריכה

יושב ראש איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, הנחה את נהגי האוטובוסים שלא לקבל תשלום במזומן בשל מגפת הקורונה. אדרי הוסיף, שקשישים ואנשים עם מוגבלויות וכן מלוויהם – יש להסיעם גם ללא גביית תשלום, אם אין ברשותם אמצעי תשלום אחר לבד מכסף מזומן.

סגירה