מישהו היה מאמין?

הפגנה נגד השחיתות השלטונית ונגד מעצרו של תא"ל אמיר השכל מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. 27 ביוני 2020 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
יונתן סינדל / פלאש 90
הפגנה נגד השחיתות השלטונית ונגד מעצרו של תא"ל אמיר השכל מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. 27 ביוני 2020

אם לפני 10 שנים הייתי אומרת לכם:
עוד 10 שנים יהיה לנו ראש ממשלה בישראל שנאשם בפלילים!
עוד 10 שנים יהיו לנו איכוני שב"כ לאנשים פרטיים!
עוד 10 שנים לממשלה תהיה זכות לחוקק חוקים בלי אישור הכנסת!
מישהו מכם היה מאמין לי?

אם לפני 10 שנים הייתי אומרת לכם: עוד 10 שנים יהיה לנו רה"מ שנאשם בפלילים! יהיו לנו איכוני שב"כ לאנשים פרטיים! לממשלה תהיה זכות לחוקק חוקים בלי אישור הכנסת! הייתם מאמינים לי?

אני יודעת, עכשיו אתם חושבים שגם לא היינו מאמינים שיפרוץ משבר הקורונה העולמי.

נניח שהייתי משכנעת אתכם שיפרוץ משבר כזה, כי בכל זאת, מגיפות מתרחשות כל כמה עשרות שנים. הייתי מספרת לכם שאנשים ימותו בהמוניהם ברחובות איטליה וספרד, כי לא יהיה מי שיטפל בהם בבי"ח. גם בארץ יידבקו אלפים בוירוס הקורונה, וגם ימותו מאות לפחות. יהיה צורך בסגר מלא. אנשים יעבדו מהבית. ילדים ילמדו בזום. מאות אלפי עסקים ייסגרו. יהיו מיליון מובטלים בלית ברירה. לאנשים לא יהיה כסף למכולת. משבר עמוק. נניח שזה יקרה.

אז האם הייתם מאמינים לי:

שרגע לפני משבר עמוק, יזעק יו"ר האיגוד לרופאי בריאות הציבור פרופ' חגי לוין, כי יש לבצע בדיקות קורונה לכל הבאים מחו"ל ולבצע חקירות אפידמיולוגיות לפני התפשטות המגיפה אצלנו, אך משרד הבריאות יטען שאין צורך בזה, וגם לא בבדיקות קורונה לצוותי בית החולים או בבתי אבות, כי ממילא הבדיקות נכונות לאותו יום בלבד?

האם הייתם מאמינים, שבזמן המשבר העמוק, כשסכנת כלייה מרחפת מעלינו, בזמן סגר מלא, ראש הממשלה ואשתו ישבו בליל הסדר עם הבן אבנר בניגוד להנחיות? ואז יטען ראש הממשלה שבנם גר במתחם המעון? ואז יתברר שאותו מתחם הוא כנראה "וילה שוקן" ברחוב סמולנסקין 7, ששימשה פעם כבית הספר שלי – "התיכון שליד האקדמיה למוסיקה למחול בירושלים", ונוכסה בזמן כלשהו למתחם מעון ראש הממשלה?

האם הייתם מאמינים, שבזמן המשבר העמוק, כשמאות אלפים מובטלים שקועים בחובות, תוקם ממשלה של שני ראשי ממשלה ושני מעונות, 36 שרים ו-18 סגני שרים שלכולם משרדים מפוארים, נהגים, אבטחה?

האם הייתם מאמינים, שבזמן המשבר העמוק, כשמאות אלפים מובטלים שקועים בחובות, תוקם ממשלה של שני ראשי ממשלה ושני מעונות, 36 שרים ו-18 סגני שרים, שלכולם משרדים מפוארים, נהגים, אבטחה?

האם הייתם מאמינים, שבזמן המשבר העמוק, כשמאות אלפים מובטלים שקועים בחובות, ועדת הכספים של הכנסת תדון במשך שעות בהחזרי מס רטרואקטיביים בסך 600,000 ₪ לראש הממשלה על הוצאות פרטיות שקיבל לשיפוץ ביתו הפרטי בקיסריה?

והאם הייתם מאמינים, שבזמן המשבר העמוק, שוטרים יקנסו אזרחים ברחובות ובחוף הים על אי עטיית מסיכה, כשלפי החקירות האפידמיולוגיות ההדבקה מתרחשת במקומות סגורים עם התקהלויות, ובאותו הזמן – ניצבת משנה במשטרה עורכת מסיבה המונית בביתה מבלי להתפטר מתפקידה אחר כך (וגם מבלי לשלם קנס)?

עם יד על הלב, מישהו מכם היה מאמין לי למשהו מכל זה?

ד״ר אפרת שור היא אמא ל-4 בנות מופלאות ורופאת ילדים. לאחרונה יצא ספר הילדים הראשון שלה, ״נפלאנדיה״ שאייר דני קרמן. בקרוב ייצא לאור הספר השני. אוהבת אנשים, בריאים כחולים, משחקת כדורסל בליגת נשים. מודאגת מאד מאד מאופי המדינה ומחוסר היושרה של העומדים בראשה. המסר שלה הוא: רק אם כולנו נצא מאזור הנוחות לרחובות יהיה פה שינוי!

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 410 מילים
סגירה