מקורבי גנץ זועמים: נתניהו חותר לבחירות בתחילת השנה

דיווח: ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את הרעיון למנות את גדי איזנקוט לראש מערך ניהול הקורונה ● משך החקירות האפידמיולוגיות יקוצר, פחות אנשים ידרשו לבידוד ● נתניהו למקרון: "הסיפוח תואם את החוק הבינלאומי, נוסחאות העבר הובילו לכישלון" ● גורם בכיר בכחול לבן: "נתניהו מפזר כסף על האזרחים כדי להגיע לבחירות"

בנימין נתניהו ובני גנץ. פרצה בהסכם הרוטציה (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
Marc Israel Sellem/POOL
בנימין נתניהו ובני גנץ. פרצה בהסכם הרוטציה
07:18 עריכה

בוקר טוב! ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כ"ץ הודיעו אתמול על תוכנית נרחבת להרחבת הסיוע הכלכלי לנפגעי הוראות הקורונה, שאמורה לכלול לראשונה סיוע כספי קבוע לעצמאים מובטלים.

לפי התוכנית, שמיישמת מודלים שפועלים בעולם המפותח באיחור אופנתי של ארבעה חודשים, עצמאים מובטלים יקבלו בשבוע הבא מענק של 7,500 שקלים בחודש ולאחר מכן סיוע בסך כ-70% מהמחזור שלהם למשך שנה. עסקים קטנים ובינוניים יקבלו השתתפות של המדינה בהוצאותיהם. שכירים מובטלים יקבלו הארכה של דמי האבטלה לשנה שלמה וקיצור תקופת האכשרה לכחצי שנה.

למרות התוכנית, מובילי מחאת העצמאים הודיעו כי עצרת המחאה שתכננו לערוך בכיכר רבין במוצאי שבת תתקיים כמתוכנן.

בכתבה באתר ynet הצהיר הבוקר תומר מור, מנכ"ל "מסעדנים חזקים יחד" ומיוזמי המחאה במוצאי שבת: "הכוונה היא טובה, אבל אנחנו כבר לא במקום של דיבורים, המצוקה כאן ואם שבוע הבא יכנס הכסף, נגיד כל הכבוד. אין לנו זמן להבטחות, זה הזמן למעשים. כל סעיף שניתן, תיכנס איתו הרבה בירוקרטיה. אנחנו למודי ניסיון, מתוך המאה מיליארד שקל שנתניהו הבטיח, בקושי 40 נכנסו למשק, אז אני לא רואה איך זה ישתנה עכשיו ואנחנו מתכוונים להמשיך להפגין עד שיקרה אחרת".

משבר הקורונה: הפגנת העצמאים מענף התרבות (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
משבר הקורונה: הפגנת העצמאים מענף התרבות (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
07:24 עריכה

ועדת השרים לעניין אזור מוגבל החליטה הלילה להכריז על עשרות שכונות ברחבי הארץ כ"אזורים מוגבלים" למשך שבעה ימים.

אזורים אלו יוגבלו החל מהשעה 13:00 היום ועד יום שישי הבא – 17.7 בשעה 8:00. ב"אזורים המוגבלים" תוגבל הכניסה והיציאה אל האזור וממנו וכן תוגבל התנועה ופעילות העסקים בתוך האזור עצמו.

בירושלים הוחלט להטיל סגר על שכונות רוממה, קריית צאנז ובעלז וקריית מטרסדורף. בבית שמש יוטלו מגבלות על שכונות נחלה ומנוחה וקנה הבושם. בלוד יוגבלו השכונות גני יער וס"ח כשברמלה יוטלו מגבלות בשכונת עמידר ביל"ו, ובקריית מלאכי יוגבלו השכונות אחוזת רוטנר וחב"ד.

בנוסף לכך, החליטה ועדת השרים להכריז על שכונות הרכבת, שניר ונווה שלום בלוד כ"אזור מוגבל" למשך חמישה ימים נוספים, לאחר פקיעת ההכרזה הקודמת. הגבלת השכונות תימשך עד ליום רביעי – 15.7 בשעה 8:00. בנוסף לכך, מנכ"ל משרד הבריאות יחתום בהקדם על צו המגביל את פעילות מוסדות החינוך החל מגיל 10 במודיעין עילית, בבית שמש ובשכונות ג', ז' וח' באשדוד.

לפי הנתונים שהוצגו בפני ועדת השרים, בעיר בית שמש יש כעת 269 נשאים וחולים מאובחנים, כששיעור המאובחנים הפעילים ל-100 אלף איש הוא 212, ושיעור העלייה באיבחון ב-7 הימים האחרונים הוא 145%. בירושלים יש 2,033 חולים פעילים, כששיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 218 ושיעור העלייה בתחלואה ב-7 הימים האחרונים הוא 121%.

בלוד יש 212 מאובחנים, שיעור המאובחנים ל-100 אלף איש הוא 278 ושיעור העלייה באיבחונים ב-7 הימים האחרונים הוא 102%. ברמלה יש 208 מאובחנים, כששיעור החולים הפעילים ל-100 אלף איש הוא 275, ושיעור העלייה בתחלואה בשבוע האחרון הוא 117%. בקריית מלאכי יש 131 מאובחנים

ראשי הערים ירושלים, בני ברק ואשדוד הביעו התנגדות נחרצת להטלת סגר בעריהם. במכתב שהעביר לידי המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, כתב ראש עיריית ירושלים משה ליאון כי "הדבר עלול להפוך את השכונות הרלוונטיות למדגרות קורונה" וכי "הסגירה ההרמטית שלהם תוביל להדבקה המונית בתוך הקהילה ותחמיר את המצב".

במקום סגירת השכונות, ליאון הציע להקים חמ"לים ייעודיים שיופעלו על ידי העירייה ופיקוד העורף בשכונות המדוברות וכן לפעול באופן מיידי לפינוי כל חולה מאומת בתוך 24 שעות כדי למנוע את המשך ההדבקה.

ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, אמר: "בני ברק למודת ניסיון אולי יותר מכל עיר אחרת ברחבי הארץ בהתמודדות עם נגיף הקורונה, ואף חוותה את הסגר בצורה המשמעותית ביותר בגל הראשון", הזכיר.

ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, אמר: "בעיר מתרחשת ירידה בתחלואה מה שמאפשר את הסרת הסגר. בשבוע האחרון אנו עדים לירידה בנתוני התחלואה העירוניים. זאת, בהשוואה לשבוע שחלף. לכן, אני סבור ובטוח שהסגר שהחל ביום חמישי שעבר והסתיים הבוקר לא יוארך שוב על ידי ועדת קורונה הממשלתית. מאמצי ההסברה הנרחבת והאכיפה שקיימנו, הביאו לשינוי חיובי ולבלימת קצב התפשטות הנגיף באופן שניתן להסיר את הסגר תוך המשך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות".

ראש עיריית קריית מלאכי, אליהו זהר, מסר לתושבים כי יש למלא אחר ההוראות. "לא נעים לקבל בשורה זו לתושבי העיר בכלל, ובטח לתושבי שכונות אלו", כתב בחשבון הפייסבוק שלו. "אני יודע, יש שאלות ותהיות רבות ודעות שונות על יעילות הסגר. אך אנו נקבל את החלטת הממשלה וכשומרי חוק ושומרי נפשנו, נמלא אחר ההוראות". זהר הוסיף כי ביום שני ישוחח עם מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי, על מנת לבחון את המשך ההגבלות.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 1,231 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-33,947, בעוד שמספר החולים והנשאים הפעילים (מאובחנים פחות מבריאים ומתים) הוא 15,209. בבתי החולים מאושפזים 426 חולים, מתוכם 41 מונשמים ו-118 חולים המוגדרים כ"קשים". נכון להיום מתו 346 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

משה ליאון, ראש העיר ירושלים (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
משה ליאון, ראש העיר ירושלים (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
07:25 עריכה

שפי פז ושני פעילים נוספים מדרום תל אביב נעצרו אמש בחשד שריססו גרפיטי מחוץ לביתה של נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, בצפון תל אביב.

בכתובות שהושארו על גדר ברחוב שבו מתגוררת הנשיאה נכתב: "בג"ץ החריב את דרום תל אביב", "אסתר חיות קברת את הציונות" ו"תודה שקברת את חוק השבות".

אחד הפעילים, דורון אברהמי, כתב בטוויטר כי פז והוא עוכבו "ללא סיבה", ופז צייצה כי היא נעצרה. בהמשך נמסר כי כל השלושה נעצרו.

מוקדם יותר השבוע סירבה פז להתייצב לדיון ההקראה בבית המשפט עם פתיחת משפטה על השחתת משרדי האיחוד האירופי ברמת גן. עורך דינה הקריא בשמה הודעה באולם, לפיה היא לא מכירה בסמכותו של בית המשפט. "אני מרגישה פטורה מהוראות החוק ומבקשת ממך למחוק את כתב האישום", ביקשה פז.

השופט עלא מסראווה סירב לקבל את היעדרה – והוציא צו מעצר נגד פז שטרם מומש.

הפעילה החברתית שפי פז בהפגנה נגד מבקשי המקלט (צילום: דפנה טלמון)
הפעילה החברתית שפי פז בהפגנה נגד מבקשי המקלט (צילום: דפנה טלמון)
07:50 עריכה

הליכוד וכחול לבן נחלשות, ואילו מפלגות האופוזיציה ימינה ויש עתיד מתחזקות, על רקע אבטלת הענק, הגל השני של מגפת הקורונה בישראל והחזרת חלק מהמגבלות על המשק. כך עולה מסקר של מכון פאנלס פוליטיקס שפורסם הבוקר בעיתון "מעריב".

לפי הסקר, לו היו מתקיימות היום בחירות, הליכוד הייתה נחלשת בכוחה ומקבלת "רק" 36 מנדטים – לעומת 41 מנדטים שאליהם הגיעה בסקרים לפני כשבועיים בלבד.

ימינה בראשות נפתלי בנט – הקול האופוזיציוני הבולט ביותר בנוגע לטיפול בקורונה ובמשבר הכלכלי – מקבלת 12 מנדטים, פי שניים ממספר המנדטים שלה בפועל בכנסת.

יש עתיד־תל"ם בראשות יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מקבלת, לפי הסקר, 16 מנדטים, והופכת למפלגה השנייה בגודלה. הרשימה המשותפת מתחזקת גם היא ומקבלת, לפי הסקר, 15 מנדטים, שהופכים אותה למפלגה השלישית בגודלה.

כחול לבן בראשות בני גנץ, לעומת זאת, ממשיכה לרדת בכוחה ומקבלת לפי הסקר 10 מנדטים בלבד.

עוד עולה בסקר כי ש"ס שומרת על כוחה ומקבלת בסקר 9 מנדטים; ישראל ביתנו, שכמו שאר מפלגות האופוזיציה מתחזקת גם היא, עולה ל-9 מנדטים. גם מרצ מתחזקת ועולה לשבעה מנדטים. יהדות התורה נותרת עם 7 מנדטים. מפלגת העבודה, כמו בסקרים נוספים מהתקופה האחרונה, לא עוברת את אחוז החסימה.

בסקר השתתפו 532 משיבים של Panel4All לביצוע מחקרים באינטרנט (מתוך כ־3,219 חברים בפאנל שקיבלו הזמנה להשתתף, כך שלמעשה רק כ-15% מהנשאלים בסקר ענו). הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית – 4.4%.

נפתלי בנט (צילום: פלאש90)
נפתלי בנט (צילום: פלאש90)
07:57 עריכה

ח"כ ניר ברקת, שיועד לשמש כשר האוצר בממשלה הנוכחית, התראיין הבוקר בגלי צה"ל והגיב לתוכנית הסיוע הכלכלית שפרסמו אתמול רה"מ נתניהו ושר האוצר כ"ץ.

"חסרים לי בתוכנית שני דברים – מהלך דרמטי של הסבת עובדים והאצת הצריכה במשק עם היציאה מהמשבר", אמר ברקת, "מאמין שזה יגיע בהמשך, בסך הכל השינוי במגמה הוא נכון וטוב".

ניר ברקת בכנס של פורום קהלת בתל אביב, היום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
ניר ברקת בכנס של פורום קהלת בתל אביב, היום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
08:01 עריכה

מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, תוקף את חוק ההסדרים שמכינה הממשלה, שכולל הכפפה של הביטוח הלאומי במשרד האוצר. שפיגלר אמר הבוקר בגל"צ: "יש מיליון מובטלים שצריך לתת להם מענה, ובמה אגף התקציבים מתעסק? בהשתלטות על כספי מבוטחים. הדבר הזה לא תקין בעליל".

מאיר שפיגלר, מנכ
מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
08:11 עריכה

ח"כ בצלאל סמוטריץ' זועם על מעצרה של שפי פז בחשד לריסוס גרפיטי נגד השופטת אסתר חיות:

08:13 עריכה

ח"כ לשעבר מוסי רז ממרצ מסכים עם סמוטריץ' שמעצרה של שפי פז בחשד לריסוס גרפיטי הוא פסול:

 

08:21 עריכה

מחאת היחידים נגד שחיתות ראש הממשלה נתניהו מתוכננת להימשך גם בסופ"ש הזה, וח"כ אלי אבידר מתכוון להצטרף אליה:

08:24 עריכה

אדם נשך כלב: העיתון החרדי "יום ליום" פרסם ראיון עם יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ.

 

08:32 עריכה

ישראל תיכנס לסגר שני – אם מספר המאובחנים היומי בקורונה יגיע ל-2,000 אנשים ומעלה. כך אמר היום שר הבריאות יולי אדלשטיין בשיחות סגורות, לפי דיווח שפורסם באתר ynet.

לפי הדיווח, אדלשטיין אמר: "אם נגיע ל-2,000 חולים ביום, מדובר בנורות אדומות בוהקות מאוד. אנחנו מנסים לא להגיע לשם, אך הדבר עלול להוביל אותנו לסגר כללי".

דבריו של אדלשטיין מצטרפים להצהרות חוזרות של מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי לפיהן: "אופציית הסגר המלא נמצאת כל הזמן על השולחן".

יולי אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יולי אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
08:40 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע לבג"ץ כי הכין הסדר ניגוד עניינים עבור בנימין נתניהו בכל הקשור למערכת אכיפת החוק. זאת, בתשובה לעתירה בנושא שהגישה התנועה למען איכות השלטון. טיוטה של ההסדר הועברה אתמול לנתניהו להערות.

בהודעת משרד המשפטים מהבוקר נכתב כי: "טיוטת חוות הדעת מתייחסת לניגוד העניינים המתעורר בהיבטים הנוגעים למינויים במשטרת ישראל ובתפקידי מערכת אכיפת החוק במשרד המשפטים; בהיבטים הנוגעים למעמדם, למילוי תפקידם ולתקציבם של היועץ המשפטי לממשלה, פרקליטות המדינה, ואגף החקירות והמודיעין במשטרה, וכן גורמים אחרים במשרד המשפטים בהקשר של מניעת שחיתות וטוהר המידות; בעניינים הנוגעים לוועדה לבחירת שופטים; בהחלטות הנוגעות לעדים ונאשמים במשפט; בחקיקה הנוגעת לעבירות טוהר המידות או למשפט; ובהחלטות בתחום התקשורת שיש להן זיקה למשפט".

מהודעתו של מנדלבליט לבג"ץ עולה כי נתניהו טרם מילא את שאלון ניגוד העניינים הסטנדרטי שכל חברי הממשלה מחויבים למלא.

".אשר לחוות הדעת הכללית, הנערכת לכל אחד מחברי הממשלה בהתבסס על שאלון לאיתור חשש לניגוד עניינים, יוער כי… נכון למועד הגשת תגובה זו, טרם התקבל השאלון מטעמו של המשיב 2 (נתניהו)", נכתב בהודעת מנדלבליט.

אביחי מנדלבליט ובנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
אביחי מנדלבליט ובנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
09:06 עריכה

היום נכנס לתוקף החוק לאיסור צריכת זנות. החוק, שאושר בדצמבר 2018, יאפשר לקנוס צרכני זנות מבלי להפליל אנשים העוסקים בזנות.

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה והשרה לקידום וחיזוק קהילתי אורלי לוי-אבקסיס, ביקשו לאחרונה מהכנסת להקפיא את החוק, למרות שהמשטרה הודיעה כי היא ערוכה לאכיפתו ושבמשרד הפנים התנגדו לדחייה, והכנסת החליטה לבסוף שלא לדחות את היישום.

החוק קובע כי אסור לצרוך זנות, או להיות במקום המשמש למעשי זנות, וכי מדובר בעבירה מנהלית, המאפשרת הטלת קנס במקום. העוברים על החוק ייקנסו ב-2,000 שקלים בעבירה ראשונה, שיוכפל ל-4,000 שקל במקרה של עבירה חוזרת. החוק קובע כי ניתן יהיה לקבוע אמצעי חלופי לענישה, בעיקר סדנת טיפול לצרכני זנות, אך קיומן של הסדנאות טרם אושר.

החוק אושר כתקנת שעה לחמש שנים, על מנת שיהיה ניתן לבחון את יעילותו בטרם יוחלט אם להאריך אותו.

בנוסף לחוק, אישרה הממשלה תכנית לשיקום אנשים שעוסקים בזנות ולצמצום צריכת זנות בתקציב של 30 מיליון שקלים שיועדה לטיפול, שיקום וחינוך. התכנית יושמה עד כה באופן חלקי בלבד ורבים מהתקציבים שיועדו למשרדי הרווחה, הבריאות והחינוך לא נוצלו.

מספר ארגוני זכויות נשים, ביניהם ארגון "אחותי", "טרנסיות ישראל" ו"ארגמן – ארגון נשים עובדות" דורשים לדחות את יישום ואכיפת החוק לפחות בשנתיים, בטענה שטרם הושלמו כלל הפעולות לליווי ושיקום שנקבעו בתכנית הממשלה, ולטענתם החוק יחמיר את מצבם של אנשים בזנות שיוותרו ללא עבודה.

מחאה נגד סחר בנשים מול הכנסת, ארכיון (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
מחאה נגד סחר בנשים מול הכנסת, ארכיון (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
09:56 עריכה

שר הרווחה איציק שמולי מקדם חוק שיאפשר לבצע עוצר יציאות במוסדות טיפוליים כדי למנוע הדבקה בקורונה (הליך שמבוצע גם ככה). יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, זועם.

"במקום לנהל מאבק כדי שיהיו בדיקות זמינות איציק שמולי רוצה לסגור אוטיסטים ואנשים עם צרכים מיוחדים במעונות ולא לאפשר למשפחות לפגוש אותם", כתב לפיד בעמודי הפייסבוק והטוויטר שלו, "תפקידו של שר הרווחה הוא לדאוג לחלשים ולהיאבק שיהיו להם בדיקות זמינות, לא לחפש דרכים להתחמק מהטיפול בהם. נלחם בכל הכוח נגד ההצעה המטורפת הזו".

09:57 עריכה

יו"ר תל"ם, משה (בוגי) יעלון, מצטרף גם היום למחאות נגד שחיתות רה"מ:

09:59 עריכה

ראש הממשלה נתניהו מצייץ את עיקרי התוכנית הכלכלית לסיוע לעובדים ועצמאים בתקופת הקורונה שפרסם אתמול:

10:19 עריכה

שביעות הרצון מהאופן שבו ראש הממשלה מנהל את מגפת הקורונה והמשבר הכלכלי-חברתי המתלווה אליה נמצאת בירידה. כך עולה מסקר שנערך על ידי פרופ' יצחק כ"ץ ממכון "מאגר מוחות" שתוצאותיו פורסמו הבוקר בתכניתו של ניסים משעל ברדיו 103FM.

67% מהנסקרים העניקו לנתניהו ציון גרוע מבחינת תפקודו והתנהלותו במשבר הכלכלי בעקבות המגפה, עלייה של 7% ביחס לסקר שנערך בחודש אפריל.

15% העניקו לראש הממשלה ציון ממוצע – וכאן מדובר דווקא בירידה של 3% מהסקר שנערך באפריל. 18% בלבד סבורים כי לראש הממשלה מגיע ציון טוב על התנהלותו בעת האחרונה, ירידה של 4% מחודש אפריל.

בנוגע לטיפולה של ממשלת נתניהו במגפה עצמה, 44% מהנשאלים ענו כי הם סבורים שאופן הניהול הוא גרוע ו-45% ענו שהוא מנוהל טוב. מדובר בהחמרה חדה ביחס של הציבור לנתניהו לעומת הסקר שנערך באפריל שבו 60% סברו שהצד הבריאותי של המשבר מנוהל טוב.

בנימין נתניהו (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
בנימין נתניהו (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
10:44 עריכה

שלי יחימוביץ', מיוזמות החוק לאיסור על צריכת זנות, חוגגת את כניסת החוק לתוקף:

11:32 עריכה

ח"כ מרב מיכאלי ממשיכה לצאת נגד הממשלה שמפלגתה הצטרפה אליה, והפעם תוקפת את תוכנית הסיוע הכלכלית שיו"ר מפלגתה, שר הכלכלה עמיר פרץ, היה מעורב חלקית בהכנתה:

11:34 עריכה

בשמאל-מרכז יש מי שסבורים שיו"ר כחול לבן בני גנץ הפך לבובה של ראש הממשלה נתניהו. נראה שבימין וב"ימינה" יש מי שרואים זאת להיפך:

12:23 עריכה

בית המשפט הורה לשחרר את פעילת הימין שפי פז, שנכנסה למעצר בחשד שריססה כתובות גרפיטי נגד השופטת חיות (מעצר שעורר תגובות נזעמות גם בימין וגם בשמאל). אלא שכתבת גלי צה"ל ליה ספילקין מדווחת כי פז עדיין לא שוחררה בפועל. "פז הייתה אמורה להשתחרר בערבות", מדווחת ספילקין, "אך סנגורה טען שערב צד ג' יכול להתחייב רק על 500 במקום על 1500. השופטת הורידה את גובה ההתחייבות ל-1000, והמשטרה ביקשה עיכוב ביצוע כדי לערער על כך לבית המשפט המחוזי".

12:25 עריכה

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הודיע כי הוא מוכן להתנדב לסייע לציבור החרדי במלחמה בקורונה. במכתב ששלח לראש הממשלה נתניהו הצהיר סמוטריץ': "אני מוכן להתגייס למערכה כפרויקטור לציבור החרדי ללא תקנים או משרדים, כדי לסייע למלחמה בקורונה".

בצלאל סמוטריץ' (צילום: Sraya Diamant/Flash90)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: Sraya Diamant/Flash90)
12:32 עריכה

12:35 עריכה

ישראל היום, עיתון שידוע בסיקורו הביקורתי והנשכני את ראש הממשלה נתניהו, פרסם ראיון עם סגן יו"ר הכנסת מיקי זהר, הידוע גם הוא בחשיבה הביקורתית והעצמאית שלו בנוגע לראש הממשלה:

12:37 עריכה

שר המשפטים ניסנקורן מברך על כניסתו לתוקף של החוק האוסר על צריכת זנות:

13:04 עריכה

ח"כ ניר ברקת נכנס היום לבידוד לאחר שנודע לו הבוקר שנפגש בכנסת ביום רביעי שעבר עם חולת קורונה מאומתת. לאחר בדיקה עם משרד הבריאות, ברקת ישהה בבידוד על פי ההנחיות.

ניר ברקת (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
ניר ברקת (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
13:24 עריכה

בישראל, שעסוקה בגל השני של הקורונה ובאבטלה חסרת התקדים, כמעט שכחו מהתוכנית לסיפוח הבקעה וחלקים מיו"ש שהייתה אמורה לצאת לפועל לפני שבוע וחצי – אבל בעולם עדיין לוקחים אותה ברצינות.

נשיא צרפת עמנואל מקרון שוחח הלילה בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והביע את התנגדותו לצעדי סיפוח בגדה המערבית. בצרפת הביעו בעבר את התנגדותם לסיפוח, אולם זו הפעם הראשונה שהתנהלה שיחה בעל פה בנושא עם הנשיא מקרון.

מלשכת מקרון נמסר כי "סיפוח יפר את הדין הבינלאומי ויימנע את פתרון שתי המדינות"‎. בלשכת מקרון טונים כי ניסו לתאם את השיחה בנושא במשך זמן ממושך, אולם בישראל הקשו על כך ותלו זאת באילוצי לוח זמנים.

בנימין ושרה נתניהו ועמנואל מקרון בפסגת המנהיגים לרגל יום השואה הבינלאומי (צילום: Marc Israel Sellem-POOL)
בנימין ושרה נתניהו ועמנואל מקרון בפסגת המנהיגים לרגל יום השואה הבינלאומי (צילום: Marc Israel Sellem-POOL)
13:41 עריכה

"התיק הזה כולו אזרחי, הוא לא פלילי. זה לא שמישהו שדד בנק באיומי אקדח. זה תיק של לקיחת סיגרים מחבר וכתבות אוהדות", אמר היום עורך הדין יוסי שגב בראיון לכאן רשת ב'.

לפי שגב "הייתי מוריד את המילה מרמה כי לא ראיתי את המילה מרמה. יש תיק שוחד, שהשוחד זאת עבירה שהפרקליטות המציאה. לא ראיתי עברה כזאת בכל העולם המערבי מאז שהחלה הדמוקרטיה. זה הזוי לחלוטין".

על השאלה האם הפרקליטות רודפת, כביכול, את נתניהו, ענה שגב: "אם היא לא רודפת אותו – זה צירוף מקרים מאוד מעניין, שכל דבר שהוא עושה לא התחיל בתלונה".

בתשובה לשאלה האם קיים הסדר מיוחד לגבי מימון ייצוגו של נתניהו, שכבר גרם לשורת עורכי דין לפרוש מהגנתו, אמר שגב: אקבל שכר בהתאם להתקדמות בתיק. העניין הזה של המימון הוא גם מקומם מאוד. אותו יועץ משפטי שמגיש כתב אישום מאוד רוצה להרשיע. כלומר, הרצון שלו זה לא לחשוף את האמת אלא להרשיע. הוא גם קובע האם הסכום שרוצים לתת למימון זה הרבה או מעט. אני אעשה כל מאמץ כדי לסדר את סוגיית המימון ככל שהיא לא תוסדר. יש שכר שמגיע לי ואני אקבל אותו".

"אני רוצה ללמוד את נושא ועדת ההיתרים כי אני פשוט לא מבין מאיפה יש ליועץ המשפטי שנמצא בניגוד אינטרסים עצום זכות להביע דעה בכלל. איזה מן דבר זה? הוא מביע דעה כמה כסף? טול קורה מבין עיניך".

 

14:10 עריכה

ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו פרסם בעמוד הטוויטר שלו את כל הצמתים שבהם יתקיימו הפגנות נגד ראש הממשלה נתניהו:

 

14:15 עריכה

14:28 עריכה

אחרי שלשכת הנשיא מקרון הודיעה כי נשיא צרפת התקשר לנתניהו והביע בפניו את דאגתו מתוכנית הסיפוח, נתניהו מודיע:

14:41 עריכה

ניר ברקת לא לבד, שתי ח"כ נוספות נכנסו לבידוד:

15:02 עריכה

גורם בכיר בכחול לבן במתקפה חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הוא דוחף בכל הכוח לבחירות, גם החרדים מבינים את זה. מפזר כסף על האזרחים כדי לפרק את הממשלה במרץ. אם אי אפשר לעשות תקציב לשנה ורבע בגלל חוסר ודאות, איך הודיע אתמול על תוכנית לשנה קדימה? בתוכנית אין מנועי צמיחה. רק כסף לפזר על האזרחים בלי לחלץ את המשק". הדברים הובאו בחדשות 12.

הליכוד הגיבו: "כל הכלכלנים מסכימים שמדינת ישראל זקוקה כעת לתקציב חד שנתי ובאופן מידי. בשעה שראש הממשלה עובד מסביב לשעון להביא תקציב זה במקביל לחבילת סיוע כלכלית לקורונה, כחול לבן מטרפדים זאת מטעמים פוליטיים. שיפסיקו לברבר וייכנסו מתחת לאנוקה".

גם ח"כ גדעון סער הגיב: "רק אמש צייץ גנץ 'הבשורות הערב חשובות מאוד'. עכשיו מתדרך 'הגורם הבכיר' בכחול לבן ש'מפזרים כסף על האזרחים'. עמדה חלופית של החלופי?".

15:40 עריכה

ארגוני מנהלי בתי הספר התיכוניים פנו למשרד החינוך להפסיק את בחינות הבגרות בגלל העלייה בתחלואה.

16:52 עריכה

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) קורא לשרים החרדים לפרוש זמנית מן הממשלה עד שיוסרו הסגרים הסלקטיביים על שכונות החרדים: "רק כך נתניהו יבין שזכויות האדם החרדי אינו הפקר".

17:47 עריכה

ח"כ משה בוגי יעלון קורא לאזרחי ישראל להתייצב בהפגנה במוצא שבת

17:58 עריכה

הודעת שב"כ לבידוד תשלח לאנשים רק 10 ימים אחורה במקום שבועיים. משמעות הדבר היא שפחות אנשים יידרשו לבידוד.

18:31 עריכה

הודעה מטעם ראש הממשלה – נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ נפגשו עם נציגי העצמאים ובעלי העסקים בלשכת ראש הממשלה.

בתחילת המפגש אמר נתניהו:  "היה לי חשוב להיפגש אתכם היום. אנחנו מקיימים שיח ברציפות. הבאנו תוכנית ענקית. אני חושב שברור לכם שכל המדינות עושות מאמץ עליון, גם אנחנו עושים מאמץ עליון. אנחנו נעמוד בהתחייבויות שלנו, כולל בזירוז של התשלום המיידי שאנחנו רוצים לתת לכם. מדינת ישראל אף פעם לא עשתה את הצעדים האלה, כי אף פעם לא היינו במצב הזה. לכן, אנחנו נעשה את זה, ואם צריך נעשה עוד דברים, כדי שאף אחד לא יפול בין הכיסאות".

19:55 עריכה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס למשבר הקורונה בראיון לתוכנית "אופירה וברקוביץ'" בערוץ 12: "אף אחד לא יודע מי מנהל את האירוע. אני רוצה שיהיה פרויקטור מקצועי לאירוע. לא פוליטיקאי. מי שהיה צריך לנהל זה משרד הביטחון. יש מערך שלם שמוכן בדיוק לדבר הזה שאף אחד לא משתמש בו. הם לא אנשים רעים, הם פשוט חלשים ונכנסו מתחת לנתניהו. זה לא מעניין אותי. מה שמעניין אותי זה שלאנשים אין מה לאכול".

20:36 עריכה

מקורביו של שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ טוענים שראש הממשלה בנימין נתניהו חותר לבחירות כבר בחודש מרץ 2021, כך דווח בחדשות 13. לטענתם, נתניהו מנסה ללכת לבחירות באמצעות ניסיון לאשר תקציב חד-שנתי, בניגוד להסכמים הקואליציוניים.

לדברי המקורבים, נתניהו רוצה להבטיח את התמיכה בו אם ילך לבחירות כבר בתחילת השנה אצל המפלגות החרדיות, ועל כן התקציב המתוכנן שלו כולל כסף רב שיוקצה לציבור החרדי. באמצעות התרגיל הזה, לטענתם, הוא יבטיח לעצמו "תחנת יציאה" במרץ.

21:01 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את הרעיון למנות את הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט לראש מערך ניהול משבר הקורונה. לפי הדיווח בחדשות 12, איזנקוט השיב בחיוב להצעה, אך נתניהו, כאמור, דחה אותה.

סגירה