אני חילונית חרדה, דאגנית וכעוסה

אילוסטרציה: אשה מבוגרת
אילוסטרציה: אשה מבוגרת

מאז ומתמיד הייתי דאגנית, גם על דברים שאין טעם לדאוג בשלהם, שכן זה לא יעזור ולא בידי, ואין לי השפעה בהם כהוא זה. ובכל זאת, ועוד יותר בימי הקורונה האחרונים, כשאני רואה מה שקורה בפוליטיקה, בה אני מבינה כמו חמור במרק פירות, וכשאני רואה את ההדתה האדירה הזוחלת, ואת האדישות והיאוש החילוניים – אני חרדה יותר ויותר.

מאז ומתמיד הייתי דאגנית, גם על דברים שאין טעם לדאוג בשלהם, שכן זה לא יעזור ולא בידי, ואין לי השפעה בהם כהוא זה. ובכל זאת, ועוד יותר בימי הקורונה האחרונים

לא רוצה לחיות במדינת דת, אבל אני כבר חיה למעשה במדינה כזו (דיני גירושין ונישואין, קבורה, שבת ועוד). לא רוצה שיאלצו אותי לעשות דברים ללא רצוני, ובודאי לא שיבוזו לי וליקרים לי רק כי השקפתנו שונה מזו של המגזר הדתי.
למה אני זו שצריכה לפנות את הדרך בשביל צר אם בא לקראתי גבר חרדי?
 
לא זוכרת אם זה היה ביום כיפור או בשבת, כשהלכתי לטיול בוקר עם זואי ובובי (הכלבים שגרים אתי), בשביל צר שחיבר בין שכונה לשכונה והוביל לאחד מבתי הכנסת הרבים באזור. הובלתי את יקיריי כמה שיכולתי בצד השביל, אך מישהו בשחורים עבר מולי, נעמד, אפילו לא מביט, ובזלזול תהומי סימן בידו, כמו לאיזה נווד אשפתות, לסור מדרכו.
זה היה בלתי ייאמן, במיוחד נוכח העובדה שהוא בטח ראה שאני משתדלת.
מילא אני, אבל שככה יתייחס ליקיריי?
את שני יקיריי הצלתי ואימצתי לאחר שהיו להם חיים נוראים, פגעו בהם נפשית ופיזית והתייחסו אליהם כאל אשפה. כשהם הגיעו אלי לקח לי המון המון משאבים נפשיים וסבלנות להחזיר להם את הבטחון. לגרום להם להבין שאוהבים אותם ושהם "הכי יפים בעולם" (האמת שאני תמיד מאמצת את הכעורים ואת בעלי הסיכויים הנמוכים יותר למצוא בתים). 

את שני יקיריי הצלתי אחרי שפגעו בהם נפשית ופיזית והתייחסו אליהם כאל אשפה. נדרשו משאבים נפשיים לגרום להם להבין שהם "הכי יפים בעולם", למרות שאני תמיד מאמצת את הכעורים ובעלי הסיכויים הנמוכים למצוא בית

אז עכשיו, למרות שהם לא מבינים אותו, למה שיתייחס אליהם ככה? למה הוא חושב שהוא מעליהם ומעליי, שכך ינופף בתנועת זלזול כזו? הוא יודע מי ומה אני? מכיר אותי? מאיפה ולמה הוא מתייחס כך לאדם שאינו מכיר? אני מנסה לתת כבוד לדרך החיים ולמצוות שלו, מדוע הוא מפגין כזה זלזול ב"מצוות" ובדרך החיים שלי?

הוריד התחיל להלום לי בראש ואני התפוצצתי וקראתי בקול רם, כך שכל מי שעבר בסמוך אלי ישמע ויבין שאפשר גם אחרת: 
מי אתה שככה תתייחס לאחרים שברא הקדוש ברוך הוא? 
מי אתה שאתה חושב שמגיע לך שיפנו לך דרך בכלל? 
אולי אתה צריך לפנות דרך לנו? 
כללי הנימוס בכל העולם בין גברים ונשים קובעים, שאם אינך רוצה בקרבת אשה,  אתה הוא זה שצריך לסור הצידה, ובודאי לא להתייחס כך לאדם זולתך. תתבייש לך, צניעות היא מעלה שאתה חסר אותה מאד.
 
הבהרתי שאין בכוונתנו לעשות את מה שהיה לו ברור שיקרה (לסגת, לקפוץ עוד יותר הצידה על השיחים בצד או ללכת כל הדרך חזרה), והוא האדים ונסוג. קרוב לודאי שנשים רבות אחרות אשר היה נוהג בהן כך היו זזות או הולכות אחורנית, והוא היה ממשיך בדרכו, בטוח שכך צריך להיות.

הבהרתי שאין בכוונתנו לעשות את מה שציפה שנעשה (לסגת, לקפוץ עוד יותר הצידה לשיחים או ללכת כל הדרך חזרה), והוא האדים ונסוג. לו הייתי עושה זאת, הוא היה ממשיך בדרכו, בטוח שכך צריך להיות

נכון שיש את השבתת השבת שנכפית עלינו בחוקי המדינה כמו דברים אחרים. ונכון שיש מקומות שבהם כופים על נשים לבוש צנוע, ונכון שלא תמיד הציבור החרדי נענה להנחיות המדינה בענין הקורונה, ונכון שאנו נאלצים לשאת בנטל השירות הצבאי ולשלם מסים שמוטלים בעיקר על חילוניים ופחות על המגזר החרדי, ונכון שזה גולש לאט לאט לתחומים כה רבים, ואני חרדה, חילונית חרדה. אבל מה שהכי מרגיז ולא ייאמן מבחינתי הוא היחס הזה, באחד על אחד, במציאות, בבוקרו של יום שבתון, כשהלכתי לתומי בשקט ברחוב ונתקלתי פרונטלית ביחס הזה.

פעילת בעלי חיים וסביבה כחלק מהשקפת עולם כוללת, ובעלת שטחי עניין רבים ומגוונים. גרים אתי 2 כלבים מאומצים שלימדו אותי הרבה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
הדג מסריח מהראש. מרגע שהפוליטיקאים החרדים קבלו כל דבר שהם רוצים בשביל שילובם בממשלה. ההתנהגות הזו חלחלה למטה ובאמת היום הציבור החרדי כבר מניח לעצמו שזו מתת אל שהוא קבל, שכל מי שמסביבו צ... המשך קריאה

הדג מסריח מהראש.
מרגע שהפוליטיקאים החרדים קבלו כל דבר שהם רוצים בשביל שילובם בממשלה. ההתנהגות הזו חלחלה למטה ובאמת היום הציבור החרדי כבר מניח לעצמו שזו מתת אל שהוא קבל, שכל מי שמסביבו צריך לקבל את הנורמות שהוא מכתיב. העמדה שלך רק מוכיחה שכאשר מעמידים אותם נכוחה מול הסיטואציה אין להם סיבות טובות לשכנע בצדקת דרכם. ולמעשה שמת להם את המראה מול הפרצוף. ככה הם מגלים שהם יותר מכוערים ממה שהם חושבים לעצמם.

עוד 588 מילים ו-3 תגובות
סגירה