ההצבעה על פתיחת מכוני הכושר והבריכות נדחתה למחר

סקר מנדטים: הליכוד 33 מנדטים, יש עתיד-תלם המפלגה השנייה בגודלה, וכחול לבן עם 9 מנדטים בלבד ● דיווח: אדלשטיין מעוניין למנות את רוני נומה למפקד הקורונה ● נתניהו ידון עם ליצמן ודרעי בנושא ההגבלות בשכונות החרדיות ● משרד הביטחון יפתח ביומיים הקרובים עוד שלוש מלוניות לחולי קורונה ● בעקבות חשיפת זמן ישראל: ועדת הכנסת תדון מחרתיים בבקשה של רפי פרץ להתפלג מסיעת ימינה ● הממשלה אישרה מתן מענקי סיוע לעצמאים בסך של עד 7,500 שקלים

עובד עם חליפת מגן מחטא חדר כושר במרכז הספורט של אוניברסיטת תל אביב, 6 במאי, 2020 (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
עובד עם חליפת מגן מחטא חדר כושר במרכז הספורט של אוניברסיטת תל אביב, 6 במאי, 2020
20:05 עריכה

הדיון בוועדת הקורונה, בראשות חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון,​ הסתיים ללא הסכמות. ההצבעה לגבי פתיחת חדרי הכושר ובריכות השחייה נדחתה למחר​.

20:04 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין מעוניין למנות את רוני נומה ל"מפקד קורונה" – כך דווח בחדשות 12. על פי הדיווח, הוא רוצה להכריז על כך מחר.

נומה הוא אלוף במיל' ששימש בין היתר כמפקד פיקוד המרכז, מפקד מפקדת העומד ומפקד המכללה הבין זרועית לפיקוד.

19:00 עריכה

בסיום הערכת המצב היומית שהתקיימה במשרד הביטחון ובתיאום עם משרד הבריאות, הורה שר הביטחון בני גנץ, לפתוח עוד שלוש מלוניות קורונה ביומיים הקרובים.

המלונות הצפויים להיפתח הם מלון מטרופוליטן בתל-אביב למבודדים, מלון יערים המיועד בעיקרו לאוכלוסייה החרדית, ומלון שבע הקשתות המיועד לחולים. בסך הכל שוהים נכון להיום כ-3,700 אזרחים במלוניות הקורונה המופעלות על ידי צה"ל באמצעות פיקוד העורף.

18:38 עריכה

ח"כ מרב מיכאלי מוועדת הקורונה: "יושבת בוועדת הקורונה ושומעת איך מקרים אפידימיולוגיים פרטניים הם חלק מההסברים לסגירה של ענפים שלמים והרס מקורות פרנסה של אלפים אבל בעיקר – אין מספיק נתונים, כי אין מספיק חקירות! ועדיין ברור שסגירה של בריכות וחדרי כושר היא חסרת בסיס. ממשלת קורונה עאלק. כישלון".

18:26 עריכה

נציגת משרד הבריאות סיפרה בוועדת הקורונה כי "בחודש אחד נדבקו בחתונות 170 בני אדם, רק במעגל ראשון. אין לי נתונים ברורים לגבי לגבי בריכות שחייה".

18:21 עריכה

על פי נתוני משרד הבריאות שהוצגו בדיון של ועדת הקורונה בכנסת, מתאריך 4 ביוני ועד 10 ביולי, יום שישי האחרון, היו 35 מקרי הדבקה במכוני כושר.

הנתונים הוצגו כחלק מהדיון על האם לאשר פתיחת מכוני כושר ובריכות שחייה.

18:11 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ הכחיש שהורה לעצור פעולות להכנת התקציב עד שיוכרע אם יהיה תקציב חד או דו שנתי: "משרד האור ערוך להניח באופן מידי תקציב לשנת 2020 בפני הממשלה".

18:05 עריכה

שרת התחבורה מירי רגב: "הבוקר הנחיתי להאריך את שעות הפעילות של התחבורה הציבורית גם לאחר השעה 22:00 תחת מגבלות הקורונה".

17:30 עריכה

ראש הממשלה נתניהו יקיים מחר דיונים עם השר ליצמן, השר דרעי, ח"כ גפני וחברי כנסת נוספים בנושא ההגבלות בשכונות החרדיות. בדיונים ישתתפו גם שר הבריאות והשר לביטחון פנים.

17:14 עריכה

יו"ר הכנסת יריב לוין דחה את בקשתם של יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר סיעת מרצ תמר זנדברג להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא "שחיתות בעיסקאות ברכש ביטחוני".

16:50 עריכה

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ: "היום העברנו בממלה ובוועדת השרים לחקיקה את החוק שיבטיח את העדפת תוצרת הארץ במכרזים של משרד הביטחון ובמשרד לביטחון פנים לעוד שלוש שנים לפחות. "זהו חוק חשוב שיבטיח קדימות ברכש למפעלי טקסטיל ישראלים בהם מועסקים עובדים רבים המפרנסים אלפי משפחות".

16:48 עריכה

משרד הבריאות נגד פרופ' מסורוקה: פרופ' רותי שאקו לוי, רופאה בבית החולים סורוקה בבאר שבע וראש איגוד הפתולוגים בישראל, פרסמה פוסט בפייסבוק, הפונה לקהל המתכוון להגיע להפגנה להשאיר את הטלפון בבית כדי לא לקבל איכון לנייד מהשב"כ ויידרש להיכנס לבידוד של שבועיים.

בעקבות כך הגיש ראש מטה שר הבריאות, קובי צורף, מכתב תלונה כנגד שאקו לוי לנציב קבילות הציבור במקצועות הרפואה.

14:41 עריכה

ביום רביעי הקרוב ייערכו הבחירות לוועדה למינוי שופטים. מטעם הקואליציה יתמודדו צבי האוזר מדרך ארץ ואוסנת מארק מהליכוד, ומהאופוזיציה יתמודדו איילת שקד מימינה וקארין אלהרר מיש עתיד – תל"ם. לכנסת מוקצים שני מקומות בוועדה. הבחירות לתפקיד הן חשאיות.

14:34 עריכה

הממשלה תקיים מחר ישיבה נוספת, בשעה 10:30, ובה תדון בתוכנית הכלכלית, שגיבשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ.

14:04 עריכה

שר הרווחה איציק שמולי אמר בישיבת הממשלה השבועית, שאין פלא שהעצמאים חשים שהם קיבלו חבל תלייה ולא חבל הצלה ושהתוכנית חייבת לעבור שיפורים וסכומי הפיצויים חייבים לגדול. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר את שמולי, אמר לו שלא לדבר בסלוגנים וציין שיש לו אחריות כוללת כשר בממשלה. כך דיווחו מיכאל שמש בתאגיד השידור כאן וירון אברהם ב-N12.

13:50 עריכה

הממשלה אישרה את מינוי אבי כהן סקלי לתפקיד מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת. בעבר שימש כהן סקלי כמנכ"ל המשרד לשוויון חברתי.

13:25 עריכה

ועדת הכנסת תקיים ביום שלישי הקרוב דיון בבקשת יושב ראש הבית היהודי רפי פרץ להתפלג מסיעת ימינה. פרץ הגיש בקשה להתפלג מסיעתו, לאחר שבשבוע שעבר נחשף בזמן ישראל, כי מינויו לשר בממשלה עשוי להיות מנוגד לחוק, משום שהסיעה שבה הוא חבר – ימינה – היא חלק מהאופוזיציה.

בקשתו של פרץ להתפלג הוגשה בהתאם לסעיף 59(2) לתקנון הכנסת. הדיון בבקשה ייערך מחרתיים, בשעה 12:00. לא ברור מה תהיה עמדת ימינה ביחס לבקשה.

12:57 עריכה

הממשלה החליטה להאריך את הוראת השעה למתן העדפה לרכש תוצרת הארץ במכרזי טקסטיל עבור משרד הביטחון והמשרד לביטחון הפנים. ההחלטה טעונה אישור כנסת. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר ש"דווקא בימים אלה חשוב לרכוש תוצרת ישראלית ולחזק את התעשייה שלנו".

12:54 עריכה

הממשלה אישרה את ההחלטה על מענקי סיוע לעצמאים, לשכירים בעלי שליטה ולעסקים, שהכנסתם נפגעה כתוצאה מההשפעה הכלכלית של התפשטות נגיף הקורונה, עד לסכום של 7,500 שקלים.

כדי להבטיח כי יינתן סיוע מהיר לעצמאים ולבעלי השליטה קבעה הממשלה כי התהליך ייצא לדרך עם קבלת ההחלטה, ובימים הקרובים ייכנס התשלום לחשבונות הבנק. לגבי מי שבקשתו לקבלת מענק הפעימה השנייה טרם אושרה (או טרם הוגשה) יינתן המענק יחד עם תשלום מענק הפעימה השנייה.

עוד החליטה הממשלה להטיל על שר האוצר להפיץ את תזכיר החוק של התוכנית לסיוע כלכלי שתכלול בין היתר מענקים דו-חודשיים לעצמאים, לשכירים בעלי שליטה, וכן השתתפות בהוצאות קבועות לעסקים. עוד יפיץ שר האוצר, בהתאם להחלטת הממשלה, תזכיר לתיקון חוק יסוד: משק המדינה להגדלת ההוצאה הממשלתית לצורך מימון ההוצאות הכרוכות ביישומו של חוק תכנית הסיוע הכלכלי.

12:46 עריכה

ועדת הקורונה צפויה לבטל את האיסור להפעיל חדרי כושר ובריכות. ביום חמישי האחרון דרשה יושבת ראש הוועדה, יפעת שאשא ביטון, ממשרד הבריאות להציג עד היום נתונים לגבי התחלואה בחדרי הכושר ובבריכות. "הערב הוועדה תתכנס ותפתח מחדש את הבריכות הציבוריות וחדרי הכושר. לא מוכנה לקבל שרירותיות בהחלטות", אמרה שאשא ביטון ל-N12.

12:13 עריכה

בניגוד למנהגה, תקיים מחר יהדות התורה ישיבת סיעה פתוחה – כדי למחות על יחס הרשויות לציבור החרדי בימי הקורונה.

11:52 עריכה

ראש הממשלה החליפי בני גנץ אמר בישיבה של שרי כחול לבן, שיש לייעל את עבודת קבינט הקורונה. "יעילותו קריטית לניהול המערכה", אמר.

11:22 עריכה

1,148 נדבקים בקורונה אותרו ביממה האחרונה – כך עדכן משרד הבריאות. 141 מבין חולי הקורונה נתונים במצב קשה, 48 מהם – מונשמים.

11:17 עריכה

השרה לשוויון חברתי מירב כהן פנתה למנהלי בתי האבות במכתב בקריאה לאפשר לבני משפחה לבקר את קרוביהם, השוהים במוסדות המוגנים.

10:53 עריכה

18 מ-20 המפגינים שנעצרו אמש במחאה בתל אביב שוחררו בתנאים מגבילים. שניים מהעצורים יובאו לדיון בבית משפט.

10:38 עריכה

על רקע מחלוקת לגבי קבינט הקורונה, ועדת השרים לא מקיימת ישיבות. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט הביע את עמדתו בתום הדיון האחרון של ועדת השרים, שלפיה, אין די בהחלטה של קבינט הקורונה, ויש לכנס את הממשלה כולה שתאשר הגבלות. בשל עמדה זו, בין היתר – כך לפי דיווח של מוריה אסרף וולברג בגלי צה"ל – נמנע ראש הממשלה בנימין נתניהו מלכנס את ועדת השרים לענייני קורונה. נתניהו תהה מדוע יש לכנס הן את ועדת השרים והן את הממשלה לאותו עניין.

10:14 עריכה

הממשלה תאשר היום את מינויו של אבי כהן לתפקיד מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת. בעבר כיהן כהן כמנכ"ל המשרד לשוויון חברתי.

10:04 עריכה

במערכת הפוליטית מוסיפים להגיב להפגנה שנערכה אמש: יאיר לפיד קורא לקצץ את מספר השרים ל-18, יואב קיש מזהיר מעלייה בתחלואה, בצלאל סמוטריץ' מוחה על היחס השונה שלו זוכים מוחים חרדים בירושלים לעומת מפגינים בתל אביב, ועוד.

09:34 עריכה

נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס דוד רוזן, מתח ביקורת על המחלקה לחקירות שוטרים, שלא חקרה כראוי תלונה של אזרח, שטען שהותקף בידי שוטרים. מח"ש, שסגרה את התיק, התבססה בהחלטתה על סרט צילום, אך זה כלל לא תיעד את מעצרו האלים, לדבריו, של האזרח.

"לא נכון היה לדחות תלונת המתלונן כמילים ריקות מתוכן, על בסיס סרט שאינו נוגע לאירוע בזמן ובמקום, ודו"ח פעולה של אחד השוטרים", כתב הנציב בהחלטתו. רוזן המליץ למשנה לפרקליט המדינה (פלילי) לשקול למצות את החקירה על תקיפתו של המתלונן בידי שוטרים.

• תמצית החלטתו של הנציב דוד רוזן

08:41 עריכה

פקחים של עיריית ירושלים בסיוע כוחות משטרה פינו את מאהל מחאה, שהקימו מתנגדים של ראש הממשלה בנימין נתניהו מול ביתו. לדברי הרשויות, המוחים קיבלו אישור להפגין למשך מספר שעות, אך השתקעו במקום למשך ימים.

08:36 עריכה

1,147 נדבקים בקורונה אותרו ביממה החולפת – כך נכתב בדוח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה. לפי אגף המודיעין, שיעור הנדבקים מבין הנבדקים הוא היה אתמול הגבוה ביותר – 6.5%.

07:48 עריכה

גורמים בליכוד אומרים, שאם בכחול לבן יבחרו להצביע בכנסת נגד עמדת הקואליציה, בתגובה לתמיכה של חלק מסיעת הליכוד ביוזמה להקים ועדת חקירה לניגודי עניינים של שופטי בית המשפט העליון – במפלגה ידעו להכיל זאת. כך דיווח הבוקר זאב קם בתאגיד השידור כאן.

07:13 עריכה

20 מפגינים נעצרו בלילה אחרי הפגנת המחאה שהתקיימה בכיכר רבין בתל אביב. בהפגנה לקחו חלק למעלה מעשרת אלפים מוחים. אחרי ההפגנה – לפי הודעת המשטרה – הפרו עשרות "פורעי חוק" את הסדר הציבורי במחאה שנעשתה בניגוד לחוק.

06:58 עריכה

הממשלה תתבקש לאשר היום בישיבתה השבועית את התוכנית "רשת ביטחון כלכלית 2021-2020", שהוצגה בשבוע שעבר לציבור על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ. לפי התוכנית, כל מי שלא יחזור לעבודה יקבל דמי אבטלה, עד יוני 2021.

הכנסת צפויה להצביע על התוכנית – כבר מחר. ייתכן שהצבעה בקריאה שנייה ושלישית תיערך עוד השבוע.

סגירה