"את בגין זה מוטט, לביבי יש עור עבה יותר כמובן"

כוחות משטרה ויס"מ יחד עם פקחי העירייה פשטו הבוקר על מאהל המחאה בבלפור ● אבל גם חמישה פצועים וציוד שהוחרם לא מרפים את ידי המפגינים ● "מהפיכות תמיד מתחילות בקטן, כשמוטי אשכנזי הפגין אחרי מלחמת יום כיפור הוא התחיל לבד, בסוף גולדה הלכה הביתה", אומר אברום ● "סוף-סוף הצעירים מתחילים להצטרף. אני חיה איתם, כי אני שוב לומדת", מוסיפה נורית (77) ● עומר שרביט בילה עם מובילי המחאה מול בית רה"מ, שמתכוננים להעלות מחר הילוך

  • מחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור, 12 ביולי 2020 (צילום: עומר שרביט)
    עומר שרביט
  • מחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור, 12 ביולי 2020 (צילום: עומר שרביט)
    עומר שרביט
  • מחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור, 12 ביולי 2020 (צילום: עומר שרביט)
    עומר שרביט
  • מחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור, 12 ביולי 2020 (צילום: עומר שרביט)
    עומר שרביט
  • מחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור, 12 ביולי 2020 (צילום: עומר שרביט)
    עומר שרביט

כוחות משטרה ויס"מ יחד עם פקחי עיריית ירושלים פשטו הבוקר (יום ב') על מאהל המחאה בבלפור, אחרי שאתמול (יום א') הייתה שם פשיטה דומה של פקחי העירייה בלבד. המבצע המשטרתי היום היה כנראה ברוטלי יותר, והיבול הסתכם ב-5 פצועים ועוד ציוד שהוחרם ושחלקו הושמד.

אנשי המאהל של תת אלוף אמיר השכל, עמותת חוזה חדש ומחאת הדגלים השחורים –  מגדירים את זה כ"פוגרום", ומפנים אצבע מאשימה לשילוב כוחות של ראש העיר, משה ליאון, מחוז ירושלים של המשטרה, השר לבטחון פנים אמיר אוחנה, וכמובן נשוא המחאה עצמו, ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

בבוקר העירייה הגיבה לאירוע באמירה שלפיה הציוד הוחרם כי פגע בסדר הציבורי, ולאחר מכן יצאה הבהרה נוספת שלפיה "התקבלו בעיריית ירושלים תלונות רבות של תושבים, אורחי המלונות הסמוכים, כולל ממשטרת ישראל, על הפרעה לסדר הציבורי". לאחר מכן התברר שלפחות חלק מהתלונות האלה הגיעו מתומכי נתניהו שהתחזו לתושבי השכונה.

עורך דין גונן בן יצחק כבר ביקש אתמול דוח תפיסה על הציוד שהחרימו ביום ראשון בבוקר פקחי העירייה, ולטענתו הובטח לו לקבל אותו. התשובה הרשמית הגיעה הבוקר בדמות הפשיטה המשטרתית. בן יצחק מתכוון להגיש היום בג"ץ ולדרוש את המשך המחאה. הוא מכיר את אוחנה ושירת איתו בשב"כ במקביל.

לדבריו, השר מעורב בהצרת צעדי המוחים ואף קיבל עדכון מהשוטרים בעת מעצרו של אמיר השכל לפני שבועיים וחצי. למעשה, יום לאחר מכן אוחנה כתב פוסט בפייסבוק שבו ציטט חילופי דברים בין עורך הדין לקצין משטרה.

"תמיד הייתה מוסכמה ששר לביטחון פנים לא מתערב בחקירות, ופה השר העיד ושרף את עצמו שהוא מעורב בחקירה פעילה", אמר לי אתמול בן יצחק בשיחה טלפונית. "הוא שרף אז גם את המקור שלו במשטרה, ואומרים לי היום שאוחנה עומד מאחורי הלחץ של העירייה לפרק את מאהל המחאה בבלפור".

היום בבוקר אספו המוחים את השברים, אך נראה שפשיטות העירייה והמשטרה רק מדרבנות אותם להמשיך. כך אומר ישי הדס, אחד המארגנים. אילן ממושב משמרת, שאתמול עוד הכין לי קפה ומרואיין בהמשך, אמר הבוקר במרירות שהפקחים לקחו לו גם את ערכת הקפה, אם כי היו אדיבים מספיק כדי להשאיר לו את הקפה והסוכר עצמם. "ביבי ישלם על כל הדברים האלה", אמר.

אילן ממושב משמרת, שאתמול עוד הכין לי, אמר הבוקר במרירות שהפקחים לקחו לו גם את ערכת הקפה, אם כי היו אדיבים מספיק כדי להשאיר לו את הקפה והסוכר עצמם. "ביבי ישלם על כל הדברים האלה", אמר

אחד הפצועים, רועי פלג, החל להתראיין בשעות הבוקר לכלי התקשורת, כשהוא עם חתכים בפנים. תת אלוף אמיר השכל לא נכח בפשיטה בבוקר, אך הגיע כמה שעות אחר כך וניהל שיחה עם חברת מועצת העיר, לורה ורטון, שמעורבת במגעים מול העירייה, ומנסה לתאם ביניהם לבין המשטרה ואנשי המחאה. גם השכל חושב שהשר אוחנה "מפעיל לחץ בלתי רגיל" על העירייה כדי לפנות את מוחים.

המוחים ככל הנראה ינסו למנף את כל האנרגיות שלהם לאירוע הגדול שהם מקווים להרים ביום שלישי בערב, שכותרתו "הביביסטיליה", בתקווה לתפוס כותרות בדיוק כמו שהמעצר של אמיר השכל קיבע אותם במרכז התודעה הציבורית.

מובילי מחאת בלפור, 13 ביולי 2020
מובילי מחאת בלפור, 13 ביולי 2020

***

אבל שום דבר מההרס שנזרע במאהל הזה היום ואתמול בבוקר לא הורגש שם אתמול אחר הצהריים. כ-150 איש התקבצו מחוץ לבלפור, והשלימו די בקלות מחדש את הציוד שנלקח מהם, כולל צליות, כיסאות, וציוד מחנאות רב. הם סוגרים כאן כבר חודש שלם, חלקם פורסים שקי שינה וישנים על המדרכה בלילה. יש כאן גנרטור, כיבוד, וארגז מלא קישואים, שיהפוך לתבשילים בערבים הבאים.

ברקע מתנגנים שירים כמו "עיר מקלט" של אהוד בנאי, וכמובן הדג נחש. יחד איתם מרעימה אחת המפגינות במגפון את הגרסה שלה ל"לכובע שלי 3 פינות":

"לביבי שלכם שלושה אישומים

שלושה אישומים לביבי שלכם

יש בארץ מיליון מובטלים…"

תחושה היא של מחנה קיץ, אבל לא מנהלים אותו רשג"דים בצופים, אלא החטיארים של פתח תקוה, שהתנחלו בעשרותיהם מחוץ לבלפור, ובאו כדי לדבר את האמת (שלהם). רובם בני גילו של נתניהו, ונראה שהחשבון שלהם איתו אישי. יש אישור משטרה לשהות כאן עד אוגוסט.

יום אחרי הפגנת המובטלים והעצמאים בככר רבין, שתויגה בתקשורת תחת השם החלבי משהו, "מחאת הקורונה", מפגיני בלפור מחממים מנועים לקראת מה שהם מגדירים "ביביבסטיליה", או המצור על בלפור, שאמור להגיע לשיאו מחר (יום ג') בערב, בתאריך הסמלי של 14 ביולי, המציין את השחרור מרודנות מלוכנית.

מה יקרה אז? המון זועם יעלה על המתחם המאובטח ויכלה את זעמו במשפחה הקיסרית, חלילה? "תצטרך לבוא ולראות", אומר שי לי הראל מקיבוץ גבעת שמואל. "בינתיים ממשיכים פה שגרת מחאה רגילה, 24/7, בלילות אנחנו פה לפחות 14 איש. באים לכאן מאילת, מהערבה, אפילו מתנחלים וערבים".

"תצטרך לבוא ולראות", אומר שי לי הראל מקיבוץ גבעת שמואל. "בינתיים ממשיכים פה שגרת מחאה רגילה, 24/7, בלילות אנחנו פה לפחות 14 איש. באים לכאן מאילת, מהערבה, אפילו מתנחלים וערבים"

אין מצב שמתנחלים.

"אין מצב? זו הססמה שלנו. כן, באים גם מפשוטי העם ותתי אלופים".

אני מטריל אותו קצת, ושואל מה הבעיה, הרי נותנים לכם להפגין, והראל משיב אש, עיניו רושפות מבעד למסיכה: "אנחנו לוקחים את זה, לא נותנים לנו כלום, אנחנו יודעים את החוקים, יודעים מה מותר".

אז מה זה בעצם המצור על בלפור? מה יקרה בשלישי?

"מי שם מצור על מי? של מי השערים האלה? יש כאן את הבית של ביבי ועוד כמה אנשים מסכנים שגרים פה בסביבה, וצריכים לסבול את הפרנויות של משפחת נתניהו. למה? יש כביש, יכול להיות שיסגרו ככה את הכביש במקום אחר?"

שאלת הטרלה נוספת: מה אתה אומר על המיליונים שאהוד ברק קיבל מקרן וקסנר? בסך הכל הגיש להם עבודה סמינריונית.

"הוא בשלטון? אם היה בשלטון תאמין לי שהייתי מדבר. כל הסיפורים עליו כפדופיל מגיעים מאדם שמואשם בעצמו בפדופיליה בארה"ב. אהבתי זה".

ליד שי עומדת אנג'לה, פיזיותרפיסטית גרמניה שהשתקעה ברעננה. "אם לא היינו מפגינים נוכחות ונחישות לא היה כלום", היא אומרת. "היום לא עבדתי אחר הצהריים, אז במקום להישאר עם הילדים בבית באתי לפה. אין כבר אוויר, אז אני באה לפה בשביל המוסר והצדק והערכים, שבשבילם הגעתי לישראל, וזה נרמס מזמן. לא אכפת לא ימין או פוליטיקה. לקחו את הציוד בבוקר כדי לשבור אותנו, אתה חושב שנוח להם (לזוג נתניהו, ע.ש.), שאנחנו יושבים פה על הגדר?"

מחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור, 12 ביולי 2020 (צילום: עומר שרביט)
מחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור, 12 ביולי 2020 (צילום: עומר שרביט)

אחרי האנרגיות הגבוהות שהיו יום לפני כן בתל לאביב, ויחד עם המכה הכלכלית, הם בונים על הצטרפות הצעירים, שעד כה נשארו מחוץ למחאה נגד שחיתות נתניהו. לפחות במקרה של יום שלישי תהיה בעיה, כי דפני ליף רוצה לחגוג 9 שנים למחאת האוהלים, באירוע שססמתו "מחזירים את התקווה / ב' זה ביחד", ושעצם קיומו מרגיש קצת כמו קריאה נוסטלגית להעלות זיכרונות לא רלוונטיים למציאות הנוכחית.

"אם לא היינו מפגינים נוכחות ונחישות לא היה כלום, היום לא עבדתי אחר הצהריים, אז במקום להישאר עם הילדים בבית באתי לפה. אין כבר אוויר, אז אני באה לפה בשביל המוסר והצדק והערכים, שבשבילם הגעתי לישראל"

גם אם ייעדרו מהביביסטיליה ביום ג', אתמול נצפו כאן כמה צעירים שמילאו את השורות. אחד מהם עובד סוציאלי בן 20 ומשהו, שבבוקר מתכוון להמשיך מכאן להפגנת העו"סים מול האוצר. הוא עובד מדינה כקצין מבחן, ומבטא קושי לייצג את החוק מול נאשמים בשעה שרוח המפקד עושה צחוק מכל הסיפור.

במקביל מתמקמים כמה ימניים ליד שער הכניסה לבלפור כדי לתת קונטרה. אחד מהם מתחיל להתווכח עם החבר'ה של אנטי-ביבי, ומטיח בהם את ההאשמות המוכרות על השמאל שהביא את אוסלו וחילק נשק למחבלים ורצה למסור את הגולן ושככה לא מתנהגים יהודים. בנוסף, הוא מאשים אותם בהסתה לאלימות.

"מי קרא לזרוק בקבוק תבערה על בית ראש הממשלה? מי אמר שצריך לחסל אותו ואת בני המשפחה שלו? אפרים שמיר. אתם יודעים טוב מאוד שההסתה אצלכם, אני נגד פגיעה ולא רוצה שיפגעו בכם אבל האלימות באה מכם!", הוא צועק.

לידו יונתן זכרין, רק בן 17 מירושלים אבל עם דעה מוצקה על ההטיה של מערכת המשפט, ומנדלבליט שנכנע למפגיני פתח תקוה. הוא קורא לקבוצה שלו "אנשי הדגלים הכחולים", שאמורים להוות משקל נגד לדגלים השחורים. הוא מבטיח שהתגבורת תגיע בהמשך הערב, אבל זה נשאר ברמה של הוא ועוד שניים שלושה.

עוברת מישהי ומצמידה מדבקות שם ויישוב מוצא לכל אחד. גם לי. "עומר עם וו או בלי וו?", היא שואלת, ומישהו אחר לא מבין מה היא מדקדקת כל כך.

"האקס של עפר בלי וו, אני מרב בלי י, הבן שלי תם בלי וו והבת שלי נעם בלי וו אז אני רגישה לזה…", היא מסבירה בלי להתבלבל.

התגיות מסגירות שמות של יישובים מההתיישבות העובדת, חרות, משמרת, עין גב, כפר רופין, כפר אורנים, כרמי יוסף וכיו"ב. סוג של בוחן פתע בגאוגרפיה, שבו כנראה נכשלתי. אבל יש גם אחת מתל אביב, נורית בודינסקי, מתמטיקאית בת 77 שחזרה לארץ לפני כמה שנים אחרי שהות ארוכה באוניברסיטה של מסצ'וסטס. אתמול הייתה בכיכר רבין, "אבל זה רק כי אני גרה קרוב לשם".

נורית, למה באת לבלפור?

"כי כבר אי אפשר איתו, אתה לא רואה מה הוא עושה מהמדינה? הצוללות, המטוס שעלה מיליארד, הוגשו כתבי אישום".

עד עכשיו הצעירים היו די מחוץ למעגל מחאת השחיתות השלטונית, עסוקים בענייניהם. ואת האינטראקציה ביניהם לבין הפנסיונרים האלה אפשר לסכם בצמד המלים המרגיז "אוקי בומר". שזה בערך כמו להגיד, אתם לא מבינים את העולם שלנו, ויהיה נחמד אם תבלמו את ההעלאות השרירותיות בשכר הדירה כל שנה.

נורית חושבת שזה עומד להשתנות והיא לא בומרית טיפוסית. "סוף-סוף הצעירים מתחילים להצטרף. אני חיה איתם, כי אני שוב לומדת, השלמתי תואר ראשון בקולנוע בתל אביב, ועכשיו תואר שני", היא אומרת.

מה לגבי החצי השני של העם, מצביעי הליכוד בפרט, מה אתם מבינים שהם לא?

"אף פעם לא שנאנו אחד את השני ככה וזה כואב לי. צריך לדבר איתם אבל אי אפשר, ניסיתי. עכשיו הרבה מבינים כבר, הם צריכים אוכל, אולי זה יעשה את העבודה, גם אם לא בדרך הנכונה".

תומך בודד של נתניהו, סמוך למעון ראש הממשלה בבלפור, 12 ביולי 2020 (צילום: עומר שרביט)
תומך בודד של נתניהו, סמוך למעון ראש הממשלה בבלפור, 12 ביולי 2020 (צילום: עומר שרביט)

מפגיני בלפור עדכנו את השיח שלהם, והפוקוס עכשיו מכוון גם למחדל הגל השני של הקורונה. אברום מכפר רופין (עמק בית שאן), חושב שהמגיפה הציפה את ההזנחה של השירות הציבורי בשנות שלטונו של נתניהו.

"בוא נעשה מאזן, מה עושה, למי הוא דואג, איך הוא מחליט, לפי השכל וההיגיון או לפי הלחצים? לקחו את דיוני הקורונה לחיסיון של 30 שנה, זה ביטחוני או משהו? הפתיחה של איקאה זה פסיק קטן. הנה, למשל, בריכות שחיה שסגורות לעומת בתי מלון. נכון, הם רוצים שהכלכלה לא תעצור, אז מוכנים להתפשר בבתי מלון וסוגרים במקום אחר. אבל תנו את המספרים, תסבירו. אנשים יכולים להבין בלי קשר לדעה פוליטית. לא הגעתי להפגנה בככר רבין כי ישנתי פה והייתי עייף.

"אף פעם לא שנאנו אחד את השני ככה וזה כואב לי. צריך לדבר איתם אבל אי אפשר, ניסיתי. עכשיו הרבה מבינים כבר, הם צריכים אוכל, אולי זה יעשה את העבודה, גם אם לא בדרך הנכונה"

"אנשים לא מבינים שזה לא מקרה שהפקיד לא העביר את הכסף. יש פה שיטה, ביבי ראש ממשלה עשר שנים, למה הוא לא תיקן את זה? המנגנון תקוע 30 שנה אחורה, אז כשבא משבר כזה אתה נופל, כי המצב חרא, ומי שמנהל לא השקיע במערכות. להאשים את מנהל רשות המסים זה חרטא, הבעיה במדיניות".

אתה חושב שמזיז לביבי שאתם פה?

"יזיז לו אם החבר'ה שלך יצטרפו. הצעירים לא במחאה כי חלקם מבינים אבל מיואשים".

אני כבר לא צעיר. איך אתה מסביר את זה שמצביעי ליכוד לא רואים את מה שאתם רואים?

"נוח לאנשים להסתכל בקטן, להגיד 'אכלו לי שתו לי, הקיבוצניקים', כי אז הם לא אשמים בפאשלות וזורקים את הבוץ למישהו אחר. מהפיכות תמיד מתחילות בקטן, כשמוטי אשכנזי הפגין אחרי מלחמת יום כיפור הוא התחיל לבד, בסוף גולדה הלכה הביתה".

לאילן ממשמרת יש הסבר דומה לתהום הפעורה בין המגזר שמחאת בלפור מייצגת לבין מצביעי הליכוד שחיים בסרט אחר לגמרי. הניכור העדתי ביניהם לביביסטים לא יכול להיות ברור יותר, וזה מגיע עם כל הססמאות המוכרות לעייפה על המזרחיים שסימאו את עיניהם בתודעת הקיפוח. אילן מסמן את מלחמת לבנון כנקודת מפנה חברתית שהחריפה עד למצב הנוכחי.

לאילן יש הסבר  לתהום הפעורה בין המגזר שמחאת בלפור מייצגת לבין מצביעי הליכוד שחיים בסרט אחר לגמרי. הניכור העדתי ביניהם לביביסטים לא יכול להיות ברור יותר, וזה מגיע עם כל הססמאות המוכרות לעייפה

"הייתה פה עבודה של שנים כדי להביא אותם לסרט הזה. ב-1982 זה התחיל להחריף, יש פה מצב שהעם הזה בנוי משבטים וכל מני קבוצות, וחלק סובלים מרגשות, קצת… הם חיים על הקיפוח של הסבים שלהם, ובשביל זה הם לא רואים שום דבר", מסביר לי אילן. בתשובה לשאלה האם ביבי סופר אותם או שהמחאה הזו מנופנפת על ידו כזבובים טורדניים, הוא אומר כך:

"ביום שישי הוא רצה לצאת מהצד השני ועשה אחורה פנה אחרי שחסמו אותו שם. בחורה בשם אורי נחמן הגיעה לכאן ראשונה עם גזיבו ושולחן, והצטרף אליה אמיר השכל, שהגיע אחרי 3-4 ימים. המעצר שלו נתן תאוצה למאבק.

"הרכיבו ממשלה שגנבה קולות של מיליון ורבע מטומטמים כמוני, והעבירו למישהו שבחיים לא הייתי מתקרב אליו עם מקל. יש לי עגלת קפה שאני עומד איתה ביער בן שמן כל סופ"ש, באחת הפעמים לפני הבחירות בני גנץ הגיע והצטלמתי איתו, אמר לי 'אל תדאג יהיה בסדר'. עכשיו אני בן 71, על מי אתם באים לעבוד?"

מחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור, 12 ביולי 2020 (צילום: עומר שרביט)
מחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור, 12 ביולי 2020 (צילום: עומר שרביט)

בשלב מסוים מגיע פרופ' דן לאור, מרצה מיתולוגי מהחוג לספרות של אוניברסיטת תל אביב. הוא כאן גם בגלל מחדל הגל השני, ומסמן את ה-17 במאי כקו פרשת המים, שלאחריו באו "סדרת מהלכים אסוניים. עד לשלב הזה יש ויכוחים על הקונספציה שהלכו לאורה, והגיעו לתוצאה בריאותית נכונה, ופתאום איבדו שליטה על המצב". הוא מדבר במונחים שמזכירים את ההתרשלות והאטימות של יום כיפור, ומונה בין השאר את ההחלטה למנות את שר הבריאות הנוכחי במקום את בנט, למשל, כאשר "השיקול הפוליטי גבר על השיקול הענייני".

"יש לי עגלת קפה שאני עומד איתה ביער בן שמן כל סוף שבוע, באחת הפעמים לפני הבחירות בני גנץ הגיע והצטלמתי איתו, אמר לי 'אל תדאג יהיה בסדר'. עכשיו אני בן 71, על מי אתם באים לעבוד?"

האם ביבי מרגיש את הלחץ של המחאה מחוץ למתחם המאובטח?

"זה מזיז לאחד על ידו ואולי לפניו ואולי גם לו. כשמנחם בגין היה ראש ממשלה הייתי מביא את הילדים שלי לקונסרבטוריון למוזיקה שיש כאן בפנים. הייתה אישה שעמדה כל יום עם שלט ותיקנה את מספר ההרוגים, את בגין זה מוטט, לביבי יש עור עבה יותר כמובן".

מבחינה פוליטית לאור מבטא תסכול. "אין אלטרנטיבה שלטונית, הוא ריסק את כולם, אם שמולי ופרץ לא היו בממשלה הם היו הטריבונים של המרי האזרחי".

מחאת בלפור, 13 ביולי 2020
מחאת בלפור, 13 ביולי 2020

אתה קונה את ההצדקה של גנץ להיכנס לממשלה בגלל הקורונה?

"נניח שהייתי קונה, לא עשו שום דבר שיצדיק את זה. גנץ לא שלח את גבי אשכנזי למשרד הבריאות, אלא למשרד החוץ. ולמה הם לא שלחו מישהו למשרד החינוך? למה נכנסו למשא ומתן כל כך ארוך וממושך והסכימו לממשלה בסדר גודל כזה?

"כשבגין רצה ב-67' להוביל להחלטה לצאת למלחמת ששת הימים, הוא ויוסף ספיר הצטרפו לממשלה בתוך 24 שעות כשרים בלי תיק. אם גנץ רצה להציל את המצב, הוא היה צריך להצטרף בהליך מזורז ללא תנאים, ולקחת על עצמו אחריות שהיא רלוונטית. בשביל מה הוא נכנס למשרד הביטחון? למה לא בריאות או אוצר?"

"כשמנחם בגין היה ראש ממשלה הייתי מביא את הילדים שלי לקונסרבטוריון למוזיקה שיש כאן בפנים. הייתה אישה שעמדה כל יום עם שלט ותיקנה את מספר ההרוגים, את בגין זה מוטט, לביבי יש עור עבה יותר כמובן"

דובר על כך שאולי גדי איזנקוט ימונה לפרויקטור קורונה וזה לא קרה.

"ראינו כבר שני רמטכ"לים בחדלונם, מספיק. אני חושב שכל ההתפתחויות של הזמן האחרון מאוד מסוכנות, בצד הנגיף וסביב הנגיף".

* * *

תגובות: במשטרה מפנים לעיריית ירושלים, ואומרים שהשוטרים היו במקום רק כמענה אבטחתי לפקחים שהגיעו להחרים ציוד.

מעיריית ירושלים נמסר: "לאחר פינוי המאחז ברחוב בלפור אמש, שבו המפגינים והקימו אותו מחדש. לכן הבוקר, שוב, פונה משם הציוד שהוצב ללא היתר ופגע בסדר הציבורי, ע"י אגף האכיפה של עיריית ירושלים ומשטרת ישראל.

"יצוין כי כל טענה בדבר שימוש באלימות ע"י אנשי אגף האכיפה כנגד המפגינים, ופגיעה באדם, נבחנה ונמצאה שקרית ומשוללת כל יסוד".

עוד 2,366 מילים
סגירה