הנשיא ריבלין בתגובה לדברי ח"כ רול: "קריאות לאי ציות אזרחי פוגעות ביסודות המדינה"

ההפגנה מול בית ראש הממשלה: המפגינים הבעירו לפידים וניסו להתקרב לכניסה לבית ● התכנית הכלכלית לסיוע למשק אושרה בקריאה ראשונה ● יו"ר ועדת הקורונה שאשא ביטון מגיבה: "מיקי זוהר צריך להיבהל מאיך שהוא התנהג" ● הסתיים דיון המומחים אצל נתניהו; בנתיים לא הוטלו הגבלות נוספות ● ח"כ רול מיש עתיד: "לממשלה אין לגיטימציה להטיל סגר - הציבור לא צריך לציית"

ראובן ריבלין (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
ראובן ריבלין
06:58 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים היום דיון, בהשתתפות שר האוצר ישראל כ"ץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, צמרת משרד האוצר, הבריאות, המטה לביטחון לאומי ויועצים חיצוניים, בהם מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, כשמה שצפוי, ככל הנראה, לעמוד במרכז הישיבה – זו השאלה אילו הגבלות נוספות ניתן להטיל, כדי למנוע את התפשטות התחלואה בקורונה, מבלי להכביד כלכלית על הציבור.

07:19 עריכה

אמפולות של התרופה רמדסיביר – הנתונה במחסור חריף ברחבי העולם – אוחסנו בבית חולים השרון בטמפרטורה לא מתאימה, כך פורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות". לפי הדיווח, גורמים במערכת הבריאות הגדירו את הדבר כ"שערורייה". השימוש בתרופה היקרה – שנמצאה כיעילה לחולי קורונה במצב קשה – ניתן רק אחרי אישור פרטני של משרד הבריאות.

מדובר ב-102 אמפולות, המיועדות לטיפול ב-14-10 פציינטים. זוהי תרופה אנטי ויראלית, שבכוחה להאט את קצב הדבקתם של תאים בריאים בגוף האדם. מנת רמדסיביר עולה 390 דולרים.

ממשרד הבריאות מסרו שייערך בירור של המקרה מול בית החולים. חברת התרופות בארצות הברית התירה להשתמש בתרופות האמורות.

07:57 עריכה

רשות המסים עדכנה שמענק הסיוע לעובדים עצמאיים ייכנס היום לחשבונות הבנק של הזכאים, ואת הכסף בחשבונות – ניתן יהיה לראות מחר.

08:15 עריכה

השרים צחי הנגבי ומיכאל ביטון עשויים להידרש להיכנס לבידוד, לאחר שנפגשו בשבוע האחרון עם ראש המועצה האזורית רמת נגב, ערן דורון, שעדכן כי נדבק בקורונה.

הודעה חשובה! יש לי קורונה. לפני כשעה קיבלתי תוצאה חיובית לבדיקת קורונה שערכתי אתמול.אני מרגיש טוב ואין לי סימפטומים…

פורסם על ידי ‏ערן דורון- Eran Doron‏ ב- יום שני, 13 ביולי 2020

08:51 עריכה

מפגינים, שמחו נגד הטלת סגר על שכונת רוממה בירושלים, שרפו אמש עצים מול ביתו של יושב ראש אגודת ישראל, השר יעקב ליצמן.

09:15 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה דחה את פנייתו של חבר הכנסת שלמה קרעי לפתוח בחקירה פלילית נגד היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית פרגו ברנע – בעקבות דיווח ב-0404, שלפיו פרצה למחשבי מע"מ.

09:31 עריכה

1,668 חולי קורונה אותרו ביממה האחרונה – כך עדכן מרכז המידע והידע למערכה בקורונה. כעת בישראל 12,118 חולים פעילים, בהם 179 במצב קשה.

10:04 עריכה

יושב ראש הכנסת יריב לוין הודה בשיחות סגורות שהקשב של האמריקאים לא פנוי כעת לסוגיית החלת הריבונות, וראש הממשלה בנימין נתניהו לא מוכן לנקוט צעדים ללא תמיכת ארצות הברית.

10:23 עריכה

ועדת הכנסת תדון היום בבקשתו של יושב ראש הבית היהודי, חבר הכנסת רפי פרץ, להתפלג מסיעת ימינה. לא ברור מה תהיה עמדתם של חברי ימינה. שר ירושלים ומורשת פנה לוועדה לאחר שנחשף בזמן ישראל, שכהונתו כשר בממשלה עשויה להיות מנוגדת לחוק, בשל היותו חבר בסיעה מסיעות האופוזיציה.

10:47 עריכה

חברת הכנסת קטי שטרית נכנסה לבידוד, אחרי ששהתה בוועדת הכנסת לצד חולה מאומתת.

12:05 עריכה

מחר תבחר הכנסת את נציגיה לוועדה למינוי שופטים. מטעם הקואליציה יתמודדו על התפקיד צבי האוזר מדרך ארץ ואוסנת מארק מהליכוד, ומטעם האופוזיציה – קארין אלהרר מיש עתיד – תל"ם ואיילת שקד מימינה. ההצבעה – חשאית.

12:28 עריכה

בעקבות חשיפת זמן ישראל – שלפיה, חברותו של רפי פרץ בממשלה עשויה להיות מנוגדת לחוק – ועדת הכנסת דנה בשעה זו בבקשתו של פרץ להתפלג מסיעת ימינה. מתן כהנא מימינה הביע התנגדות לבקשה, והזכיר שהרשימה התחייבה בפני הבוחרים לפעול יחדיו אחרי הבחירות.

12:35 עריכה

בדיון בוועדת הכנסת יושב ראש הקואליציה מיקי זוהר הצדיק את בקשת ההתפלגות של רפי פרץ מימינה. לדבריו, ימינה הבטיחה במערכת הבחירות להצטרף לממשלת נתניהו, ופרץ הוא היחיד מבין חברי הסיעה שמימש הבטחה זו. זוהר אמר שזהו דיון טכני בלבד, והזכיר שהבית היהודי, שבראשה עומד פרץ – היא מפלגה בפני עצמה.

12:38 עריכה

במהלך הדיון בוועדת הכנסת על בקשת ההתפלגות של רפי פרץ מימינה – מתן כהנא הודיע שהוא מעוניין להכריז על יושב ראש הבית היהודי כפורש.

יושב ראש הוועדה איתן גינזבורג דחה את הבקשה. הוא מתח ביקורת על כך שהבקשה הוגשה בעל פה וברגע האחרון בשולי הדיון.

12:40 עריכה

ועדת הכנסת אישרה את התפלגותו של רפי פרץ מימינה. עשרה ח"כים תמכו, שניים התנגדו ואחד נמנע. להערכת משפטנים, צפויות עתירות לבג"ץ בעקבות ההחלטה.

12:48 עריכה

לאחר ההצבעה בוועדת הכנסת, שבה אושרה בקשתו של רפי פרץ להתפלג מסיעת ימינה – הגיש נציג הסיעה, מתן כהנא, בקשה לרוויזיה, שמשמעותה – שבעוד חצי שעה הוועדה תשוב לדון בנושא. יושב ראש הוועדה, איתן גינזבורג, אישר את הרוויזיה.

הדיון וההצבעה התקיימו בעקבות חשיפת זמן ישראל – שחברותו של פרץ בממשלה חרף היות סיעתו חלק מהאופוזיציה עשויה להיות מנוגדת לחוק.

13:15 עריכה

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד מתח ביקורת על כך שטרם מונה פרויקט למערכה בקורונה: "היו לנתניהו חמישה חודשים למנות פרויקטור, והוא לא עשה כלום".

13:26 עריכה

ועדת הכנסת דחתה את הרוויזיה, שהגישו מתן כהנא מימינה ואלעזר שטרן מיש עתיד -תל"ם, שהתנגדו להתפלגותו של רפי פרץ מימינה. משמעות הדחייה – התפלגות פרץ, שאושרה היום, נותרת על כנה.

כהנא טען שמשעה שהועלה על סדר היום האפשרות שרפי פרץ הוא פורש – אזי הסטטוס של הדיון בוועדה השתנה. "יש פה מצב משפטי חדש", אמר. יושב ראש הוועדה איתן גינזבורג אמר שמשעה שהופץ בשבוע שעבר סדר היום לדיון בוועדה ועד רגע לפני ההצבעה – לא ביקשה ימינה להכריז על פרץ כפורש.

13:35 עריכה

עם אישור התפלגות רפי פרץ מימינה – בכנסת יש כעת 13 סיעות.

סיעות הקואליציה
הליכוד, 36 חברים
כחול לבן, 14 חברים
ש"ס, 9 חברים
יהדות התורה, 7 חברים
העבודה, 3 חברים
דרך ארץ, שני חברים
גשר, חברה אחת
הבית היהודי, חבר אחד

סיעות האופוזיציה
יש עתיד – תל"ם, 17 חברים
הרשימה המשותפת, 15 חברים
ישראל ביתנו, 7 חברים
ימינה, 5 חברים
מרצ, 3 חברים

עם כינון הכנסת הנוכחית, בחודש מרץ, היו בה שמונה סיעות: הליכוד (36), כחול לבן (33), הרשימה המשותפת (15), ש"ס (9), יהדות התורה (7), ישראל ביתנו (7), העבודה-גשר-מרצ (7) וימינה (6).

14:20 עריכה

יושב ראש ועד ראשי האוניברסיטאות, פרופסור רון רובין, התפטר מתפקידו במחאה על החלטת השר להשכלה גבוהה, זאב אלקין, להעביר מתפקידה את ממלאת מקום מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה, מיכל נוימן.

ידענו בעבר מאבקים על חופש הביטוי ועצמאות ההשכלה הגבוהה, אך הרס חסר מורא המונע מאינטרסים פוליטיים צרים, טרם חווינו. תקופה קשה דורשת צעדים קשים, ולכן, כצעד של מחאה ומתוך תחושה של סכנה אמיתית לעתיד ההשכלה הגבוהה בישראל, החלטתי לנקוט בצעד חריף שאף יו"ר בעבר לא נקט – החלטתי להתפטר מתפקידי כיושב ראש ועד ראשי האוניברסיטאות.

אני תקווה כי בכך אצית את אש המרד בקרב כל הסגל האקדמי בישראל, ציבור הסטודנטים, וכל אדם במדינת ישראל שעתיד הדמוקרטיה, המדע, המחקר, והחופש לחשוב יקרים לליבו. חברות וחברים, חייבים להתעורר – טורקיה זה כאן!

14:38 עריכה

השר במשרד הביטחון מיכאל ביטון נכנס לבידוד, לאחר ששהה ליד חולה מאומת. הוא ישהה בבידוד עד יום חמישי בשבוע הבא.

14:44 עריכה

יושב ראש סיעת הליכוד מיקי זוהר הודיע שמפלגתו תתמוך במועמדותה של איילת שקד כנציגת האופוזיציה בוועדה למינוי דיינים.

14:47 עריכה

חבר הכנסת אופיר סופר מימינה נכנס לבידוד ביתי, לאחר שנודע שראש המועצה האזורית רמת נגב, ערן דורון – שלידו שהה – חלה בקורונה.

15:20 עריכה

ח"כ יאיר גולן (מרצ) אמר כי התקשר לחזק את יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות על כך החלטתו להתפטר. "השר אלקין ממשיך בניסיונתיו לחרב את מערכת ההשכלה הגבוהה וכמו ראש הממשלה עצמו פוגע במוסדות המדינה. על הסטודנטים להתקומם!".

15:50 עריכה

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר תוקף את ח"כ עידן רול מיש עתיד, שאמר כי לממשלה אין לגיטימציה "להורות על סגר מלא והציבור לא צריך לציית": "יצא המרצע מהשק. אנשי 'יש עתיד' ויאיר לפיד יעשו הכל, כולל קריאה למרד שיהפוך את מדינת ישראל לאנרכיה רק כדי לפגוע בהמשך כהונת הימין, הליכוד וראש הממשלה נתניהו. אנרכיסטים".

16:32 עריכה

ח"כ נפתלי בנט בתגובה לדבריו של ח"כ עידן רול: "אני קורא ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד להתנער מדברים אלו. זו קריאה לאנרכיה, וככה מפרקים את המדינה ואת מוסדותיה. הדרך למהומות וביזה קצרה מאוד. יש לי ביקורת חריפה מאוד על מחדלי הממשלה, ואני לא מהסס להציג אותה. אך זו הממשלה הנבחרת. אין לנו משטרה אחרת וצה"ל אחר. ביקורת – כן. אנרכיה – לא".

18:19 עריכה

ח"כ גדעון סער בראיון לחדשות 12: "מחאת הדגלים השחורים היא מחאה פוליטית עם כיוון פוליטי מוגדר, נגד ראש הממשלה ובלי קשר לקורונה".

"אין ספק שיש תסיסה סביר משבר הקורונה, זה היה לא סביר אם זה לא היה קורה. אנשים מאבדים את מטה לחמם. צריך להבין את המחאה האותנטית", אמר סער. עוד הוסיף: "אני מוטרד שגורמים פוליטיים לוקחים את זה למקומות מסוכנים. אני מוטרד מזה שח"כ מיש עתיד אמר שאם יהיה סגר הציבור צריך לסרב. אסור לעבור את הגבול לאנרכיה. אני קורא ליאיר לפיד להתנער מהדברים. בואו נשמור את הדמוקרטיה בתוך כללי המשחק".

18:52 עריכה

הדיון המורחב אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו הסתיים – לעת עתה הוחלט שלא יוטלו מוגבלות נוספות.

20:01 עריכה

בסיום הדיון בעניין הצעדים לבלימת העלייה בתחלואה – ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה להוסיף תקנים נוספים ותקציב למערכת הבריאות. כמו כן, הנחה לעבות את כוח האדם.

20:02 עריכה

כאלפיים בני אדם מפגינים מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור שבירושלים.

20:03 עריכה

תוכנית הסיוע הכלכלי אושרה בקריאה ראשונה בכנסת.

20:31 עריכה

דיווח בכאן 11: במהלך הדיון שקיים ראש הממהלשה בנימין נתניהו, אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין שאם לא יינקטו צעדים דרסטיים והעלייה בחולים תימשך – לא יהיה מנוס מסגר.

20:48 עריכה

ח"כ יפעת שאשא ביטון התייחסה בראיון לחדשות 12 לדבריו של ח"כ מיקי זוהר בוועדת הקורונה שאמר לה כי דרכה בליכוד הסתיימה ו"שיהיו לך חיים נעימים": "אני מאחלת לו שיהיו לו חיים נעימים ונטולי קורונה. אני חושבת שבעיקר מיקי זוהר צריך להיבהל מאיך שהוא מתנהג – לא אנחנו".

"ראש הממשלה לא ניהל איתי שום לוחמה. אני ניהלתי איתו שיחות מאוד ענייניות. לא שמעתי ממנו שום דבר על הדחה", דברי שאשא ביטון.

21:07 עריכה

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ ביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו לצמצם בחצי את מספר השרים בקבינט הקורונה, כך שיהיו בסך הכל שמונה שרים בפורום שבו יתקבלו ההחלטות. לפי הדיווח בכאן 11, ראש הממשלה לא קיבל את ההצעה והציע להגביל בזמן את נאומי השרים בדיונים.

21:11 עריכה

ההפגנה מחוץ לבית ראש הממשלה – המפגינים מבעירים לפידים ומנסים להתקרב איתם לכניסה למעון. הם זורקים ביצים ומנסים לפרוץ את גדרות המשטרה.

22:06 עריכה

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הגיב של ח"כ עידן רול שקרא לציבור לא לציית לסגר נוסף: "ההתמודדות עם מגפת הקורונה היא מאבק של כולנו, יחד. קריאות לאי ציות אזרחי פוגעות ביסודות, היהודיים והדמוקרטיים, עליהם ובזכותם הוקמה מדינתנו. עקרונות המבטיחים את שלומנו, ואת שלום הציבור כולו, במיוחד ברגעי משבר. מנהיגים – אופוזיציה כקואליציה, אנא, הזהרו בדבריכם".

22:48 עריכה

השר רפי פרץ על ח"כ עידן רול: "כשח"כ קורא לעבור על החוק ביום, והלפיד לא מגנה, אנחנו מקבלים מפגינים עם לפידים שמנסים בצורה אלימה לפרוץ לבית ראש ממשלה בלילה. יש מחיר לפופוליזם והוא יקר מדי לחברה הישראלית שנמצאת תחת משבר כלכלי".

22:55 עריכה

ח"כ משה בוגי יעלון (יש עתיד-תל"ם): "הזעם הנצבר, הכעס המתפרץ, מוצדק ככל שהוא, אינו מצדיק אי ציות לחוק ואלימות".

07:08 עריכה

אמש במהלך ההפגנה מול ביתו של ראש הממשלה, הותקפו העיתונאים אבישי בן חיים ויוסי אלי מערוץ 12 על ידי מפגינים. 

סגירה