מחול השדים והשקרים

מפגין מוחזק על ידי שוטרים בהפגנות מול בית ראש הממשלה. 14 ביולי 2020 (צילום: Flash90/יונתן זינדל)
Flash90/יונתן זינדל
מפגין מוחזק על ידי שוטרים בהפגנות מול בית ראש הממשלה. 14 ביולי 2020

מחול השדים והשקרים שהימין הביביסטי נכנס אליו מאז ההפגנה ההיסטורית לכבוד יום הביביסטיליה הישראלי, מוכיח מעבר לכל ספק שזו הדרך היחידה לשנות את המציאות. עלינו להגיע עד לביתו של הנאשם בהמונינו, בלי לפחד, ולדרוש ממנו להתפטר ולעזוב את הבית.

מחול השדים והשקרים שהימין הביביסטי נכנס אליו מאז ההפגנה ההיסטורית לכבוד יום הביביסטיליה הישראלי, מוכיחה מעבר לכל ספק שזו הדרך היחידה לשנות את המציאות

לפני שהנרטיב התקשורתי השקרי מתקבע, בואו נדבר על כמה עובדות ואמיתות לגבי מה שקרה אתמול ברחובות ירושלים ומי בא להפגין:

1

אנחנו לוחמי חופש. נשים וגברים, מגיל 15 עד 85, שיצאו מביתם בשיאו של משבר בריאותי היסטורי כדי להילחם. אנשים שלא יכולים לשבת בבית בזמן שהם רואים את המדינה האהובה שלהם, שהם הקיזו עליה דם, איבדו עבורה חברים ותרמו עבורה את מירב שנותיהם יורדת לטמיון כשארגון פשע חסר מעצורים, לכאורה, לקח אותה בת ערובה.

2

אנחנו פטריוטים. לחלק מאיתנו יש דרגות על הכתף, לחלק אחר יש הרבה דרגות על הכתף וניסיון צבאי ומבצעי של עשרות שנים. אנשים שהיו בצמתי קבלת החלטות ונאלצו לקבל החלטות מורכבות, שפעלו תמיד מתוך ציונות ואהבת המולדת. יש בינינו גם אזרחיות ואזרחים שלא שירתו, או שעשו את חובתם והמשיכו הלאה עם חייהם. היופי הוא שכולנו ביחד, שכם לשכם, בשדה הקרב האזרחי, נלחמים על הנשמה של המדינה הזאת. על התקווה שיכולה להיות פה חברת מופת אמיתית.

3

שער "ישראל היום", 15.7.2020
שער "ישראל היום", 15.7.2020

טוענים שהייתה אלימות אתמול. נציג המשטר בתקשורת, אבישי בן חיים, התלונן שקיללו אותו. קודם כל אנחנו נגד אלימות, ובמיוחד נגד עיתונאים. אכן, נקראו לעברו של אבישי קריאות קשות. עם כל הכבוד מי שמוחק את כאבם של אזרחים שתרמו את חייהם למדינה בטענה שהם "אליטה שנלחמת על ההגמוניה שלה" שלא יצפה לחיבוקים. זו עדיין לא אלימות, אפילו לא "אלימות לגאלית" במילותיו של אבישי עצמו, שמצדיקה אלימות פיסית של ביביסטים כלפי מתנגדי שחיתות. עם זאת אבישי גם הותקף פיזית, אבל אותו תוקף של אבישי תקף גם את ישי הדס, מייסד תנועת crime minister. שמו אלון הנדרי, ביביסט על מלא שבא לצבוע אותנו כאלימים.

4

יש נגדנו הסתה מטורפת. יגאל מלכה, רמטכ"ל בצבא תעמולת השקר של הביביסטים, לקח צילום של פועלים ששיפצו את המדרכה סמוך להפגנה וטען שהאנרכיסטים "עושים טקס חפירת קבר לנתניהו". אין ספק שהוא למד את תורת ההסתה והשקר מהטוב ביותר.

5

שינוי עושים בכוח. אף תנועה בהיסטוריה לא עשתה שינוי אם לא שיבשה את הסדר הציבורי וגרמה למנהיגות חוסר נוחות עז. לא השחורים שחסמו כבישים בישיבה וספגו אלימות קשה מהמשטרה, לא להט"ב במהומות סטונוול שנאבקו בשוטרים שהיכו אותם רק בגלל נטייתם המינית או המגדרית, לא פמיניסטיות שנלחמו נגד אלימות קשה מצד הממסד הגברי ולרגע לא הורידו את ראשן, ולא סבנו וסבותינו ששרדו את השואה ונלחמו כדי להקים פה את המדינה שעליה אנחנו נלחמים היום.

6

אתמול ראינו מחזה אבסורד. מצד אחד כוחות משטרתיים אדירים שומרים על ביתו של אדם שנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים, ומצד שני אלופים במילואים, צעירים אידיאליסטים, אנשים מכל קצוות הארץ, ציונים ופטריוטים, חטפו מכות רצח באלות וזרנוקי מים מאותה משטרה. זה לא רק מצחיק, זה משבר מוסרי עמוק בלתי נסבל – לא נשלים איתו לעולם.

7

אין לנו מה להפסיד. אנחנו הגענו אתמול בתחושה שהגיעה הישורת האחרונה. הכלכלה קורסת, הפוליטיקאים שבהם בחרנו בגדו בנו, הממשלה מתנהלת בעולם מקביל זו היא חוקרת שופטים וקונספירציות כמו "קרן וקסנר", במקום לדאוג לעתיד שלנו.

אין לנו מה להפסיד. אנחנו הגענו אתמול בתחושה שהגיעה הישורת האחרונה. הכלכלה קורסת, הפוליטיקאים שבהם בחרנו בגדו בנו, הממשלה מתנהלת בעולם מקביל

אין לנו עבודה, הפיצויים לא מגיעים, ראש הממשלה מסדר לעצמו הטבות מס, קמה הממשלה המנופחת והיקרה ביותר בהיסטוריה, ומדברים על פנטזיות משיחיות כמו סיפוח במקום לראות אותנו ואת הקשיים האדירים שאנחנו מתמודדים איתם. זה סדום ועמורה, התפרקות מוסרית שלא נראתה כמוה בישראל, ואנחנו לא נשתוק כשארצנו משנה את פניה.

8

רק התחלנו. אתמול הייתה ההפגנה הכי גדולה בבלפור אי פעם ואנחנו מתכננים לשבור את השיא של עצמנו. מעכשיו המוקד יהיה הבית של הנאשם, ונגיע לבקר אותו כל שבוע באלפים עד שהוא יעזוב, אתמול הייתה יריית הפתיחה לעונת המחאות שתגרום ל2011 להחוויר. לא נוותר עד שננצח. סיימנו להיות מנומסים.

שמאלני ציוני גאה, תל אביבי, לומד משפטים ומלמד עברית. הוביל מחאות למען קהילת להט״ב, שיויון לנשים והדמוקרטיה הישראלית וכעת דובר של ח"כ יאיר גולן. גר עם הכלבה שלו, ירדנה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 617 מילים ו-1 תגובות
סגירה