מנותקי המקלדת

סדי בן שטרית (שני מימין) ואמיר השכל (שני משמאל) בבית משפט השלום בירושלים, 27 ביוני 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
סדי בן שטרית (שני מימין) ואמיר השכל (שני משמאל) בבית משפט השלום בירושלים, 27 ביוני 2020

בינואר 2020 הועלה שכר חברי הכנסת השרים והשופטים ב-2.8%. אבל מאמר ארסי מרכזי של רוית הכט בהארץ של שישי האחרון מראה שהיא לא קראה זאת. היא לא ידעה.

בהתקפה מניפולטיבית מעוררת קבס, באמצע מפגן שחיתות, זחיחות וחוסר אחריות של ראש הממשלה הנאשם בפלילים, מצאה בעלת הטור יעד לביקורת: אסף אמדורסקי והמחאה נגד השחיתות.

ידיעה על העלאות השכר של רה"מ, השרים והחכ"ים
ידיעה על העלאות השכר של רה"מ, השרים והחכ"ים

את דבריו של אמדורסקי ("הם לוקחים את הכסף שלנו ומחלקים לעשירים, ומתעמרים בניצולי שואה, בקשישים, בנכי צהל, בתושבי הדרום, מתעמרים במלחמה באלימות נגד נשים. תוקצבו מיליונים, הם מעכבים את הכספים, אבל מה הם לא עיכבו, להעלות לעצמם את המשכורת") היא מכנה "בליל של קלישאות" וטוענת שהמדינה לא העלתה שכר ח"כים מאז ינואר 2018, וכי העלייה השנתית בשכר חלה לפי מנגנון אוטומטי שצמוד לשכר הממוצע במשק. וואלה?
ומי קבע את המנגנון הזה?

היא מכנה את דברי אמדורסקי "בליל של קלישאות" וטוענת שהמדינה לא העלתה שכר ח"כים מאז ינואר 2018, וכי העלייה השנתית בשכר חלה לפי מנגנון אוטומטי שצמוד לשכר הממוצע במשק. ומי קבע את המנגנון הזה?

והאם כל השכירים במשק מקבלים הצמדה אוטומטית? ממש לא.

הטור של רוית הכט על אסף אמדורסקי
הטור של רוית הכט על אסף אמדורסקי

מה לא נכון בדברי אמדורסקי? תושבי הדרום לא אוכלים בלוני תבערה כבר שנים, ושדותיהם נשרפים כשנתניהו משלם לחמאס עשרות מיליוני דולרים כל חודש? תקציבי המאבק באלימות נגד נשים לא נעצרו? ניצולי השואה טופלו? מה לא נכון גברת הכט?

אבל רוית הכט ממשיכה:

"לפני שאמדורסקי גילה את עולם האקטיביזם, ההפגנות מול נתניהו בכיכר גורן סוקרו בהרחבה. הוא יכול לשאול את אמיר השכל, הכוכב של לפני שבועיים", עוקצת הכט.

"מחנה שלם", היא טוענת, "לוקה בעיוורון כרוני ונופל בכל פעם לאותו פח יקוש".

ומהו הפח היקוש? לפי הכט, העובדה שאמן המזוהה לטענתה עם "רוטשילד" מחבר בין ההתמודדות הזוועתית של הממשלה עם המשבר, לשנאה לנתניהו. זה מהלך שדוחף את הבייס של נתניהו חזרה לזרועותיו, טוענת הכט.

ובכן, התעמלות אמנותית בעיניים עיוורות על חבל מתוח מעל תהום, לא תצליח לשקף יותר נאמנה את גודל העיוורון של הכט. כשהיא תוקפת את "האליטה שחיה בתודעה כוזבת" היא כמובן מחמיאה לעצמה שזיהתה את הבעיה המציקה כיום למיליוני ישראלים.

ומהו הפח היקוש? לפי הכט, העובדה שאמן המזוהה לטענתה עם "רוטשילד" מחבר בין ההתמודדות הזוועתית של הממשלה עם המשבר, לשנאה לנתניהו. זה מהלך שדוחף את הבייס של נתניהו חזרה לזרועותיו, טוענת הכט

הבה נבדוק את התודעה הכוזבת של רוית הכט.

כותב שורות אלה נכח בהפגנות פתח תקווה פעמים רבות בשלוש השנים האחרונות. גם דיבר שם. מטרתן הייתה מנדלבליט. דרישה כלפי היועמ"ש לפתיחת חקירה והעמדה לדין של נתניהו בפרשת הצוללות ובתיקי האלפים.

את הכט לא ראיתי שם. את אמיר השכל "הכוכב מלפני שבועיים" ראיתי גם ראיתי. שלוש שנים עומד השכל בצמתים, לעיתים לבדו, בכל מזג אוויר ומפגין נגד השחיתות ובדרישה לפטר את נתניהו ולהעמידו לדין.

163 הפגנות שבועיות כבר התקיימו בפתח תקווה, החל מ-26.11.2016, ועוד עשרות בהבימה, החל מפברואר 2018. התקשורת התעלמה. לא "סיקרה בהרחבה" ולא נעליים.

אני עד. אני איש תקשורת. שבוע אחרי שבוע התעלמות מוחלטת. לא בחדשות הטלוויזיה במוצ"ש. לא בעיתוני הבוקר של יום א'. חיפוש באתר הארץ יעלה כמה כתבות בודדות על הפגנות פתח תקווה ורק מאמר מערכת אחד.

גם כתבות אלה נולדו רק בעקבות מהלכי התנכלות וניסיון למניעת הפגנות שיזמה המשטרה. ללא התעמרות המשטרה נראה שגם "הארץ" לא היה מסקר את ההפגנות.

גם בימים אלה הפגנות של אלפים רבים מול מעון רה"מ בבלפור זכו לסיקור רק כשהחלה אלימות משטרתית. עיתון הארץ ספר שם רק "מאות מפגינים" בעוד שנכחו שם אלפים רבים. בהפגנת מוצ"ש לאחר מעצרו של השכל נכחו יותר מחמשת אלפים מפגינים. מי שהיה שם ברחוב היה יכול לספור בעצמו. הארץ כתב מאות.

דיווח על מספר המפגינים בהארץ
דיווח על מספר המפגינים בהארץ

אבל רוית הכט מזלזלת במפגינים, במטרתם, באנשים כמו אמיר השכל, ומנסה לתפור חליפה אידאית לפיה חנפנות למצביעי נתניהו היא הדרך הנכונה, כי הרי צריך "קואליציות שוברות מחנאות תרבותית מעמדית".

למה חושבת הכט שבין המפגינים העקביים נגד השחיתות אין קואליציות כאלה? למה היא חושבת שהמפגינים מורכבים מחתך מעמדי תרבותי חד גוני? כי הכט לא הייתה בשטח. לא מכירה את המפגינים, לא את הדוברים, לא את הנאומים. כלום. בישיבתה מול מהדורת חדשות וראיון אחד עם אמדורסקי היא כבר מנסחת "השקפת עולם" שלמה אודות המחאה.

את הכט לא ראיתי בפ"ת. את אמיר השכל "הכוכב מלפני שבועיים" ראיתי. 3 שנים עומד בצמתים, לעיתים לבדו, בכל מזג אוויר. 163 הפגנות שבועיות בפ"ת ועוד עשרות בהבימה. התקשורת התעלמה. לא "סיקרה בהרחבה" ולא נעליים

זוהי פשוט חובבנות. עליבות. זלזול יהיר, חוסר מקצועיות. השמצה גסה. הייתי אומר שהכט מביאה ביקורת משמאל בסגנון קצת פחות משתלח של יאיר נתניהו מימין.

דברים בוטים, חסרי בסיס במציאות, המתארים עובדות לא קיימות ובונים "אמירה" דרך השמצה.

הפנים של המחאה הם אלפי הצעירים שהגיעו לבלפור ומאות המבוגרים שנושאים את עול המחאה כבר שלוש שנים, ועשרות פעילים המתנדבים ללכת ולממן בג"צים כבר שנים, ולישון 24/7 על המדרכה מול ביתו של הנאשם בשוחד.
הם לא מביטים במזגן ובמקלדת המוגנים בעמוד המאמרים המרכזי של הארץ.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
עוד 726 מילים ו-2 תגובות
סגירה