יש קווים שלא חוצים בליכוד. כ"ץ וזוהר עברו את כולם

יש שני נושאים רגישים בליכוד שאין לגעת בהם, אלא רק בחדרי חדרים ● האחד הוא הסיפור העדתי; השני הוא הרווח הכספי של הפוליטיקאים והפעילים ● כל עיסוק פומבי בקודים הללו מצית מלחמת עולם בליכוד ● בחודש האחרון, שר האוצר ויו"ר הקואליציה הפרו את הכללים והעימות ביניהם מבטא את הלחצים העצומים שמופעלים על מפלגת השלטון בימים אלה ● פרשנות

מיקי זוהר וישראל כ"ץ, ארכיון, ב-2016 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
מיקי זוהר וישראל כ"ץ, ארכיון, ב-2016

יש שני נושאים רגישים בליכוד שאין לגעת בהם, אלא רק בחדרי חדרים. האחד הוא הסיפור העדתי. השני הוא הרווח הכספי של הפוליטיקאים והפעילים. כל עיסוק פומבי בקודים הללו מצית מלחמת עולם בליכוד.

ישראל כ"ץ ומיקי זוהר הפרו את הכללים בשני סיבובי הקרבות שהם מנהלים ביניהם. זוהר חלץ את השד העדתי מהבקבוק והאשים את כ"ץ ב"התנשאות אשכנזית" בסיבוב הראשון ב-28 ביוני. כ"ץ האשים את זוהר בשחיתות אישית וכספית בסיבוב השני, אתמול במהלך ישיבת וועדת הכספים.

לפי כ"ץ, זוהר ניסה לנתב פיצוי ממשלתי ענק לבעלי האולמות כיוון שבן הדוד שלו, יהודה יפרח, הוא בעל אולם אירועים גדול בדרום. זוהר הגיב במהירות והודיע שיחשוף את העסקים של רונית כ"ץ, אשתו של השר. אוהו, אוהו.

לפי כ"ץ, זוהר ניסה לנתב פיצוי ענק לבעלי האולמות כיוון שבן הדוד שלו, יהודה יפרח, הוא בעל אולם אירועים גדול בדרום. זוהר הגיב במהירות והודיע שיחשוף את העסקים של רונית כ"ץ, אשתו של השר. אוהו, אוהו

כץ וזוהר הם לא איזה שני פיונים בליכוד ובמדינה. כץ הוא שר האוצר. זוהר הוא יו"ר הקואליציה. שניהם ירדו מהפסים, אבל במקרה של כ"ץ הטעות נראית קשה יותר. שר בכיר בממשלה ובקבינט, השלישי בהירארכיה, מי שרוצה להיות ראש הממשלה, לא יכול לאבד כך את העשתונות ולהיגרר פעמיים למריבות אישיות.

מצד שני, אפשר להבין את כ"ץ. הוא בלחץ אטומי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מגבה את כ"ץ ומצליח לפגוע בו בנקודות רגישות. הוא לא מזמין אותו לישיבות מקצועיות חשובות ונפגש עם ניר ברקת שמציע לו מדיניות אחרת, מנוגדת כמובן לזו של שר האוצר.

ניר ברקת ומיקי זוהר בכנסת (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ניר ברקת ומיקי זוהר בכנסת (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

ברקת עצמו כרת ברית עם שני מקורבים של נתניהו – איש העסקים יעקב אטרקצ'י ואייל חיימובסקי, שהיה ראש הלשכה של נתניהו. ברקת לא מפסיק לחתור תחת כ"ץ. יש שם גם הרבה חשבונות ישנים בין כל המעורבים. אטרקצי'י, למשל, רצה להתמנות פעם למנכ"ל משרד החקלאות כאשר כ"ץ עמד בראשו. כ"ץ סירב.

פקידי האוצר מוציאים את כ"ץ מדעתו. כ"ץ מתעמת עם ראש אגף התקציבים באוצר, שאול מרידור, שזוכה לתמיכה ממנכ"לית המשרד, קרן טרנר, מינוי טרי של כ"ץ. מקורבי כ"ץ משוכנעים שהפקידים עומדים בקשר עם ראשי כחול-לבן, לא פחות. לא בכדי מכנה אותם יאיר נתניהו "מחבלים" שבאים להתסיס את העם.

השמועה האחרונה היא שכ"ץ הציע לרמי בלינקוב, בכיר לשעבר באוצר, את התפקיד של מרידור. כ"ץ מכחיש. "אין אמת בידיעה", הוא אומר בתגובה לפנייה של זמן ישראל.

השמועה האחרונה היא שכ"ץ הציע לרמי בלינקוב, בכיר לשעבר באוצר, את התפקיד של מרידור. כ"ץ מכחיש. "אין אמת בידיעה", הוא אומר בתגובה לפנייה של זמן ישראל

העימות המתמשך בין כ"ץ וזוהר מבטא גם את הלחצים העצומים שבהם נתונים הפוליטיקאים של מפלגת השלטון בימים אלה, בצל משבר הקורונה. שרים וחברי כנסת שדיברתי איתם מספרים על קבוצות אינטרס וארגונים, משרדי לוביסטים, עמותות ומאכערים שמבקשים לנצל קשרים ולהשיג נתח גדול ככל האפשר מהמיליארדים שנזרקים לכל עבר.

"זה בלתי אפשרי, אין לנו לאן לברוח. כולם רוצים את הכסף, אם מגיע ואם לא מגיע להם", התלונן אחד מחברי הכנסת בליכוד. גם העימות הראשון בין כ"ץ וזוהר פרץ על בסיס טענות דומות.

זוהר ניסה להעביר הצעת חוק שתאסור על חברות אשראי להיכנס לשוק הביטוח. כ"ץ בלם את היוזמה, ואנשיו טענו כי הכל קשור באינטרסים של סוכני ביטוח וחברים במרכז הליכוד. זוהר זעם, האשים את כ"ץ כזכור בהתנשאות אשכנזית והודיע כי "דרכו של כ"ץ תוביל אותו לכישלון פוליטי ומקצועי".

שרים וח"כים מספרים על קבוצות אינטרס, משרדי לוביסטים, עמותות ומאכערים שמבקשים לנצל קשרים ולהשיג נתח גדול ככל האפשר מהמיליארדים שנזרקים לכל עבר

אתמול (שני) זוהר כבר צעד קדימה, ביקש להחיש את סופו הפוליטי והמקצועי של כ"ץ, וקרא לראש הממשלה להעביר אותו מכהונתו.

אחרי המריבה הגדלה בוועדת הכספים קרא נתניהו לשניים ללשכתו, דרש מהם שלא להתראיין ואפילו העלה סרטון וידיאו שקורא לגלות אחדות ושיתוף פעולה, שני תחומים שהוא עצמו לא כל כך מכיר.

ההנחה הרווחת בליכוד היא שנתניהו מפעיל את זוהר – שמכונה החייל מספר אחת שלו – נגד כ"ץ, אבל אתמול יו"ר הקואליציה חרג מהמסגרת שנתניהו שרטט לו. הקטטה הזו לא נוחה עכשיו לראש הממשלה.

המשך יבוא, על בטוח. גם עדתי וגם אישי.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
זה הזמן לסדר חדש במגזר הציבורי יש לקצץ 30 אחוז ממשכורות של למעלה מ30 אלף, והפנסיות הענקיות, הם טובעים בכסף ואנחנו לא שורדים, שופטים קצינים בכירים, חוגגים על כספים עצומים, משכורת כפולות... המשך קריאה

זה הזמן לסדר חדש במגזר הציבורי
יש לקצץ 30 אחוז ממשכורות של למעלה
מ30 אלף, והפנסיות הענקיות, הם טובעים בכסף
ואנחנו לא שורדים, שופטים קצינים בכירים,
חוגגים על כספים עצומים, משכורת כפולות,
דירות והציבור לא שורד, לא שורד באמת !!
הגיע הזמן לתקן!!!

עוד 609 מילים ו-2 תגובות
סגירה