הושגו הסכמות בין האוצר לבין העובדים הסוציאליים

דיווח: קשיים במינויו של פרופ' ברבש לפרויקטור הקורונה ● השר ניסנקורן: "למה שמסוקר היום כ'בלאגן' בין הממשלה לכנסת קוראים הפרדת רשויות" ● אדלשטיין: ההתנהגות בדיוני ועדת הקורונה תביא אותנו בסופו של דבר לסגר מלא ● המועמד המוביל להחלפת סדצקי ויתר על תפקידו ● שר האוצר ישראל כ"ץ ייפגש הערב עם נציגי העובדים הסוציאליים בניסיון להביא לסיום שביתתם

הפגנה של העובדים הסוציאלים (צילום: Sindel/Flash90)
Sindel/Flash90
הפגנה של העובדים סוציאליים בירושלים. 8 ביולי 2020
07:15 עריכה

אחרי יום אחד – שביתת הסתדרות האחים והאחיות הסתיימה. שר האוצר ישראל כ"ץ סיכם אמש עם יושבת ראש הסתדרות האחים והאחיות על מתווה להפסקת השביתה.

השניים סיכמו על הוספה של 2,000 תקנים זמניים לאחים ואחיות. תוך שלושה ימים יוקם צוות, שיציג המלצות בתוך חודש לגבי היקף התקנים הקבועים הנדרשים.

07:40 עריכה

בשעה 05:00 בבוקר נסגרו המסעדות, בהתאם להחלטת הממשלה, אולם בשעה 10:00 תתכנס ועדת הקורונה לדון במתווה הפעלת המסעדות וייתכן שייפתחו מחדש.

07:57 עריכה

מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה שנייה ושלישית את החוק המאפשר לשירות הביטחון הכללי לאתר את מי שהיה בסביבתם של חולי קורונה. בהצעת החוק תמכו 48 חברי כנסת והתנגדו לה 23 ח"כים.

08:02 עריכה

בשונה משביתת האחים והאחיות, שהסתיימה אחרי יום אחד, שביתת העובדים והעובדות הסוציאליות נמשכת, והיום היא נכנסת ליומה ה-16.

08:13 עריכה

בתי הספר של החופש הגדול ימשיכו לפעול השבוע – כך נקבע ופורסם אתמול. מחרתיים – יום חמישי – יתקיים דיון נוסף בנושא.

08:22 עריכה

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף הבוקר את זגזוג הממשלה בהפעלת המסעדות.

לא הייתי נותן להם לנהל דוכן פלאפל, בטח לא מדינה. איזה זלזול בבעלי ועובדי המסעדות, בפרנסה של אנשים. איזה חוסר הבנה ובלאגן. מנותקים נמאסתם.

פורסם על ידי ‏Yair Lapid – יאיר לפיד‏ ב- יום שני, 20 ביולי 2020

09:38 עריכה

1,844 נשאי קורונה אותרו ביממה האחרונה – כך נמסר ממרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה. 264 מבין נשאי הקורונה נתונים במצב קשה. מניין קורבנות הקורונה בישראל – 416 נפטרים.

09:54 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, נפגש עם אנשי העסקים הבלארוסים ויטלי פישמן ואלכסנדר זינגמן, המעורבים במסחר בנשק – כך דיווח הבוקר גור מגידו ב"דה מרקר". הפגישה נערכה בלובי של מלון ריץ קרלטון בהרצליה בנובמבר האחרון ונכחו בה גם יועצו הקרוב של רודן בלארוס לוקאשנקו, ויקטור שיימן, ובנו של חבר הכנסת, עמוס ליברמן.

ליברמן מסר שמדובר בפגישת נימוסין ושיועצו של לוקאשנקו ובנו הזדמנו למפגש במקרה. זינגמן, שיימן ופישמן לא מסרו תגובה.

10:06 עריכה

הוועדה המיוחדת לעניין נגיף הקורונה, בראשות יפעת שאשא ביטון, דנה כעת בהגבלות החדשות, שנועדו למנוע את התפשטות המגפה.

10:58 עריכה

עורך הדין יוסי שגב, פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הכחיש את הפרסום על כך שיחדל מלייצג את מרשו. "אני מאמין שאצליח לפתור את בעיית המימון", אמר בהתייחס לכך שלא הותר לנתניהו לקבל עשרה מיליון מחברו, איש העסקים ספנסר פרטריץ'.

שגב אמר שאינו מעוניין שהמשפט יחל בתיק 4,000 כדי שיהיה די זמן ללמוד אותו. "לא ראיתי אדם כמו ראש הממשלה בימי חיי: אני לא ראיתי אדם שארבע שעות ישן ועושה כל כך הרבה דברים ומקפיד על כל נקודה" – שגב אמר את הדברים בראיון למואב ורדי ואילאיל שחר בתאגיד השידור כאן בהתייחס לכך שהמשפט ייערך שלוש פעמים בשבוע וצפוי לגזול זמן רב מנתניהו.

11:15 עריכה

ועדת הקורונה אישרה את פתיחת המסעדות. שבעה חברי כנסת תמכו בהחלטה ושלושה התנגדו לה. יושב ראש הקואליציה מיקי זוהר תקף בתגובה את הוועדה ואמר שהצעד יוביל להטלת סגר.

11:31 עריכה

חברי יש עתיד – תל"ם התכנסו בכיכר רבין בתל אביב וחתמו על לוח תחת הכתובת "מנותקים – נמאסתם!".

12:39 עריכה

יושב ראש סיעת הליכוד מיקי זוהר שיגר מכתב לחברי תנועתו: "ניכר שככל שאני זוכה לתמיכה רחבה יותר מכם – חברי התנועה – כך קמים נגדי כוחות רבים מתוך התנועה על מנת להפיל את רוחי ובעיקר לפגוע ברוח הליכוד".

12:43 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ ונציגי העובדות והעובדים הסוציאליים יקיימו הערב פגישה בניסיון להביא לסיום השביתה.

12:47 עריכה

רחוב אבן גבירול נחסם לתנועה בעקבות הפגנת העובדים הסוציאליים במקום.

13:21 עריכה

מחר תצביע מליאת הכנסת בקריאה טרומית על הצעת החוק של ניצן הורוביץ, המבקשת לאסור טיפולי המרה.

13:32 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין: ההתנהגות בוועדת הקורונה תביא אותנו – בעל כורחנו – לסגר מלא. בתשובה לשאלות עיתונאים אמר השר שבקרוב יכריז על פרויקטור קורונה.

13:43 עריכה

המשטרה התירה לקיים הערב הפגנה מול בית ראש הממשלה בירושלים. לפי האישור, ניתן יהיה להפגין מהשעה 18:00 בערב עד השעה 22:00 בלילה. בהפגנה יוכלו להשתתף – כך נקבע – כאלף מוחים.

במשטרה הבהירו שהואיל ולא הוגשה בקשה לקיים תהלוכה מבית ראש הממשלה אל הכנסת – היא לא תאפשר לקיימה.

13:50 עריכה

מנכ"ל איגוד המסעדות שי ברמן בירך על ההחלטה להתיר פתיחה של מסעדות. לדבריו, היה זה מתבקש לקבל החלטה זו.

14:26 עריכה

"האם ברור לכולם – מימין ומשמאל – שהיועץ המשפטי לממשלה כרגע, בשלב הזה, אחרי שהחליט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, מושקע כל כולו בהרשעתו של נתניהו, האם זה ברור?" – כך שאל היום, באופן רטורי, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה.

"הרי אם נתניהו יזוכה – איזה אות קלון זה יהיה על מצחו של אביחי מנדלבליט? הוא לא יוכל להישאר דקה בחיים הציבוריים. אני מקווה שזה ברור לכולם עם כל מערכות הבחירות שנגררו אליהן וכולי וכולי", אמר בראיון לאראל סג"ל ולרועי עידן ב-103FM. לדבריו, "אם ראש הממשלה, בעזרת השם, יזוכה, אין שאלה בכלל – האיש הזה יוקע כמי שהביא אותנו עד הלום".

15:22 עריכה

יו"ר חברת נת"ע, רם בלינקוב, ציין היום בוועדה לביקורת המדינה בכנסת, כי בעקבות הקורונה מסתמנת דחייה של לפחות שנה בפתיחת הרכבת הקלה. לדבריו, "עבודת התשתית לרכת הקלה במרכז לא תסתיים באוקטובר 2021, אלא בכשנה עיכוב". עם זאת, בזמן ישראל נחשף כי הדחייה בהפעלת הרכבת הקלה בגוש דן הסתמנה זמן רב לפני התפרצות מגפת הקורונה בארץ.

מנהרות הרכבת הקלה מתחת לתל אביב
מנהרות הרכבת הקלה מתחת לתל אביב
15:26 עריכה

המועמד להחליף את ראש שירותי בריאות הציבור החדש במקומה של פרופ' סדצקי, ד"ר סלמאן זרקא, הודיע כי הוא מוותר על התפקיד – כך פורסם בחדשות 12. מקורביו אמרו: "אין לו אפשרות להצליח בתפקיד. לא ייתנו לו את הסמכויות וגם ימנו בנוסף פרויקטור, לכן לא יתנו לו לבצע את תפקידו".

16:04 עריכה

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מאיים: מקומות עבודה נוספים מהמגזר הציבורי יצטרפו לשביתה לאות סולידריות 

יו"ר ההסתדרות אמר את הדברים לאחר שנפגש עם יו"ר איגוד העו"סים, ענבל חרמוני, וחברי מטה המאבק, לקראת פגישת מובילי המחאה עם שר האוצר כ"ץ בהמשך הערב.

16:41 עריכה

שר הביטחון בני גנץ, הגיע הגיע היום לסיור במלונית פרימה בירושלים המותאמת לצרכי המגזר החרדי.

גנץ אמר בסיום הסיור: "אנחנו מרחיבים את פעילות מלוניות הקורונה ומנגישים אותה לציבור החרדי ולכלל הציבור הישראלי, מתוך מטרה להעלות הילוך במלחמה בקורונה. מערכת הביטחון כולה רתומה לאתגר בכדי להציל חיי אדם".

16:47 עריכה

אחרי שבועיים בהם דנו במינוי פרויקטור הקורונה, פרופ' גבי ברבש מונה לתפקיד.

17:13 עריכה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מאחל בהצלחה לפרופ' גבי ברבש, שמונה ל"פרויקטור הקורונה": "מקווה שיימצא האיזון בין הבריאות לכלכלה ושיקבל את הסמכות והאחריות גם יחד. אנחנו נהיה שותפים מלאים לטובת בריאות הציבור וקידום הכלכלה".

17:34 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם גרסתו ל"הרצל אמר".

18:14 עריכה

ח"כ איילת שקד על איומי ההסתדרות להשבית מגזרים נוספים במשק: "לעשות זאת בימים של מגפה עולמית וקריסה כלכלית של ענפים שלמים הם מופקרים, חסרי אחריות ומסוכנים למדינה. דווקא בתקופה הזאת על הממשלה להגמיש את שוק העבודה, לצמצם את זכות השביתה ולהעלות לדיון את חוק בוררות חובה לשרותים חיוניים. כי אין לנו מדינה אחרת".

18:15 עריכה

שר התיירות אסף זמיר יצא היום נגד האפשרות להטלת סגר, שלטענתו יגרור משבר כלכלי נרחב: "אסור לנו להעלות על בדל שפתינו את המילה סגר, אלא לייצר אלטרנטיבות פעולה – הרחבת ההספק בבתי החולים, הגדלת כמות החקירות, הסברה ואכיפה, כדי לאפשר למשק לחזור לצמוח ולמנוע משבר כלכלי שלא היה כמותו".

18:16 עריכה

ח"כ אביגדור ליברמן: "הבעיה הקריטית החדשה שעליה אני שומע מכולם, בנוסף לאיבוד השליטה על ידי הממשלה, היא אובדן אמון מוחלט של הציבור הרחב בממשלה וביכולתו של ראש הממשלה להוציא את המדינה מהבוץ. אולי בנימין נתניהו יודע לעשות קסמים, אבל לנהל הוא בטוח לא יודע".

18:36 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן: "למה שמסוקר היום כ'בלאגן' בין הממשלה לכנסת קוראים הפרדת רשויות". 

ניסנקורן הוסיף: "ועדת הקורונה מוסמכת לבטל החלטות מסיבה אחת ויחידה – אנחנו דאגנו, מתוך הממשלה, לפיקוח פרלמנטרי הדוק על החלטות הממשלה גם בעת חירום".

19:13 עריכה

לאחר העימות החריף בין ח"כ מיקי זוהר ושר האוצר ישראל כ"ץ בוועדת הכספים, במהלכו הטיח זוהר בכ"ץ: "שאני אדבר על העסקים של אשתו של ישראל כץ?", החליטה רונית כץ לשגר לזוהר מכתב התראה לפני תביעת לשון הרע. היא דורשת ממנו להתנצל בתוך יומיים – כך פורסם ב-ynet.

19:41 עריכה

הרב דוד לאו לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין: יש לקבוע את מספר המתפללים בהתאם לגודל בית הכנסת ולא באופן שרירותי. 

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב ואמר: "את מספר המתפללים צריך לקבוע לפי גודל בית הכנסת, בדיוק כמו שאת מספר הסועדים צריף לקבוע לפי גודל המסעדה".

20:14 עריכה

הערכה במשרד הבריאות בדיון עם ראש הממשלה – תוך כשלושה שבועות נגיע ל-1,000 חולים קשים. כך פורסם בחדשות 12.

20:16 עריכה

ּדיווח בחדשות 13: קשיים במינויו של פרופסור גבי ברבש לפרויקטור הקורונה. על פי הדיווח, הקשיים נובעים ממחלוקת סביב הסמכויות שיינתנו לו, וטרם ברור אם אכן ברבש ייכנס לתפקיד. מסיבת העיתונאים שתוכננה להערב – עם נתניהו וברבש – נדחתה.

20:19 עריכה

בליכוד ובכחול לבן שוקלים לחוק שיאריך את המועד להעברת התקציב, על מנת למנוע בחירות. ההצעה מגיעה על רקע אי ההסכמה בין מפלגות השלטון. בכאן חדשות דווח כי גורמים פוליטיים אומרים: "אם לא נדחה את תאריך היעד אנחנו בדרך לבחירות".

 

 

21:29 עריכה

הושגו הסכמות בין האוצר לעובדות והעובדים הסוציאליים, ההסכם צפוי להיחתם הלילה – כך דווח בחדשות 12.

07:26 עריכה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בראיון לכאן רשת ב': "במחאות של 2011 נתניהו ידע לעבוד ועכשיו הוא כבר לא – כי זה מה שקורה אחרי שאתה כל כך הרבה שנים בשלטון. ההפגנות האלה עוסקות בשאלה אחת – מי עובד אצל מי? אם. הכל הפך להיות מטורלל בדרגות בלתי נסלחות. נתניהו צריך ללכת".

על הביקורת של הכנסת אודות החלטות הממשלה: "אף אחד לא הפריע לממשלה לטפל במשבר הקורונה, נתניהו מחפש אשמים. כל דבר שהגיע לכנסת סביב הקורונה והיה הגיוני, הודענו שנתמוך באופן מלא. כל מה שנתניהו רוצה זה שכל הסמכויות יהיו אצלו. אני עייפתי מלדבר על כחול לבן כי הם לא רלוונטיים לסיפור. העסק הזה לא מנוהל כי לא מנהלים אותו. אנחנו נלחם בכל כוחנו כדי לעצור את זה".

"עניינית אני בעד תקציב חד שנתי, אבל תלוי איזה תקציב. כל האנשים שבאים להפגנות רואים איך מבזבזים את הכסף שלהם. בגלל זה הם כועסים. הזעם שלהם מוצדק", הוסיף לפיד. על המשטרה אמר: "השוטרים עובדים קשה. אין לנו משטרה אחרת. כמובן שאני מגנה כל סוג של אלימות, אבל המחאה הזאת היא הכי מוצדקת".

סגירה