גבי ברבש הודיע שאם סמכויותיו כפרויקטור לא יוסדרו עד הלילה - יסיר את מועמדותו לתפקיד

ועדת החוקה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את חוק הקורונה, המגדיל את כוח הממשלה על חשבון הכנסת ● החוק המגביל טיפולי המרה עבר בקריאה טרומית, לאחר שכחול לבן הצביעה בעדו, בניגוד לדרישות המשמעת הקואליציונית; ש"ס ויהדות התורה התרעמו על כך ● הסתיימה שביתת העובדות הסוציאליות; סוכם ששכרן יועלה ● תקופת הבידוד לנדבקים ללא תסמינים קוצרה לעשרה ימים

פרופ' גבי ברבש (צילום: צילום מסך חדשות 12)
צילום מסך חדשות 12
פרופ' גבי ברבש
07:26 עריכה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בראיון לכאן רשת ב': "במחאות של 2011 נתניהו ידע לעבוד ועכשיו הוא כבר לא – כי זה מה שקורה אחרי שאתה כל כך הרבה שנים בשלטון. ההפגנות האלה עוסקות בשאלה אחת – מי עובד אצל מי? אם. הכל הפך להיות מטורלל בדרגות בלתי נסלחות. נתניהו צריך ללכת".

על הביקורת של הכנסת אודות החלטות הממשלה: "אף אחד לא הפריע לממשלה לטפל במשבר הקורונה, נתניהו מחפש אשמים. כל דבר שהגיע לכנסת סביב הקורונה והיה הגיוני, הודענו שנתמוך באופן מלא. כל מה שנתניהו רוצה זה שכל הסמכויות יהיו אצלו. אני עייפתי מלדבר על כחול לבן כי הם לא רלוונטיים לסיפור. העסק הזה לא מנוהל כי לא מנהלים אותו. אנחנו נלחם בכל כוחנו כדי לעצור את זה".

"עניינית אני בעד תקציב חד שנתי, אבל תלוי איזה תקציב. כל האנשים שבאים להפגנות רואים איך מבזבזים את הכסף שלהם. בגלל זה הם כועסים. הזעם שלהם מוצדק", הוסיף לפיד. על המשטרה אמר: "השוטרים עובדים קשה. אין לנו משטרה אחרת. כמובן שאני מגנה כל סוג של אלימות, אבל המחאה הזאת היא הכי מוצדקת".

07:34 עריכה

שר הביטחון לשעבר, ח"כ נפתלי בנט אומר הבוקר: "לפי הנתונים שלי, יש ירידה בקצב ההדבקה". בראיון ל"חדשות הבוקר" בערוץ 12, אמר בנט: "יש פה אובססיה לסגרים, כשצריך להשתמש בפינצטה".

07:40 עריכה

אחת המפגינות אמש מול משכן הכנסת בירושלים, עלתה על פסל המנורה ותועדה כשהיא חשופת חזה. על פי דיווחים ברשתות החברתיות, מדובר בס', סטודנטית לעבודה סוציאלית שאמרה: "אולי ככה ישימו לב לעובדות הסוציאליות".

יו"ר הכנסת יריב לוין (ליכוד) גינה את המפגינה וקרא להענישה: "אני עומד על זכותו של כל אדם למחות, להפגין ולהביע את דעתו, אך יש הבדל בין מחאה לגיטימית ובין ביזוי סמלי המדינה. הוא קרא לרשויות אכיפת החוק "לפעול באופן מיידי להעמדתה לדין של המפגינה, לא רק לשם הענישה אלא בעיקר לשם המסר החינוכי והאזרחי שחייב להיות חד וברור".

מפגינה חשופת חזה מול הכנסת, 21 ביולי 2020
מפגינה חשופת חזה מול הכנסת, 21 ביולי 2020
07:40 עריכה

המחאה מהלילה נמשכת: כל הכניסות למשכן הכנסת נחסמו על ידי מפגינים שנשכבו על הכבישים.

08:08 עריכה

ח"כ אביגדור ליברמן: "היום יובא לכנסת 'חוק הקורונה' שמשמעותו הפיכת הכנסת לחותמת גומי. הרצון של הממשלה לשלול מהכנסת את סמכותה לפקח על עבודת הממשלה – הוא בגדר פקודה בלתי חוקית בעליל לחברי הקואליציה. אני קורא לחברי הכנסת בקואליציה להרים את נס המרד! בואו נלחם ביחד על כבודה של כנסת ונצביע נגד חוק הקורונה!".

08:30 עריכה

ס', סטודנטית לעבודה סוציאלית שחוללה סערה כשעלתה על סמל המנורה שמחוץ למשכן הכנסת וחשפה את החזה שלה, בראיון ל-103FM: "אני לא חושבת שגוף האישה הוא דבר מבזה, אני חושבת שראש ממשלה שמואשם בפלילים זה דבר מאוד מבזה. שוב, זה גם לא, וואלה אם המשטרה הייתה אומרת לי משהו, עוצרת אותי – סבבה. אבל הנה, עובדה".

08:51 עריכה

הסתיימה שביתת העובדות והעובדים הסוציאליים. הסכם רפורמה חדש למבנה השכר בין נחתם איגוד העובדים לבין האוצר: בחודש יולי 2021 תשולם הפעימה הראשונה לשכר המעודכן על סך 200 מיליון ש"ח. פעימה שניה תהיה עם פתיחת הסכמי השכר במשק – העובדים והעובדות הסוציאליים יוחרגו ויקבלו פעימה שנייה ייעודית. בנוסף – כל העובדים יקבלו מענק קורונה לשנת 2021 בסך 9,000-11,000 ש"ח לעובד.

08:59 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן: "כחול לבן ואני דאגנו שחוק הקורונה הגדול לא יפגע בעצמאות הכנסת, בבתי המשפט ובזכויות האזרח הבסיסיות. כל החלטה תתקבל בוועדת שרים פריטטית ותהיה חייבת באישור הכנסת. כפי שהבטחנו, גם שמרנו על זכות ההפגנה".

09:24 עריכה

ברכות השרים לרגל סיום שביתת העובדות והעובדים הסוציאליים:

09:41 עריכה

משרד הבריאות משנה את ההנחיות ותקופת הבידוד מתקצרת. בעקבות הגילוי שאחרי תשעה ימים של תסמינים הסיכוי להדביק יורד, נדבקים יוכלו לצאת מבידוד 10 ימים אחרי הופעתם או מרגע שהתקבלה התוצאה החיובית.

09:59 עריכה

לפיד: נצביע על החוק לאיסור טיפולי המרה

10:47 עריכה

ח"כ מרב מיכאלי: "נראה שהרגע הפלרמנטרי של ועדת הקורונה המקצועית והאחראית נגמר".

12:00 עריכה

עובדת בוועדת הפנים של הכנסת נמצאה חיובית בבדיקה לנגיף הקורונה. היום האחרון בו שהתה העובדת בכנסת היה יום שני, 13 ביוני.

12:36 עריכה

ח"כ משה בוגי יעלון: "אתם הצבועים שנזעקים מכאילו פגיעה בסמל, איך לא שמענו אתכם כשנאשם מבזה את תפקיד ראש הממשלה, משפיל את שומרי הסף? כשהממשלה מפשיטה את הכנסת מסמכויותיה, את האזרחים מכבודם ופרנסתם למען עצמה ורומסת את אמון הציבור בהנהגה? סמלים חשובים. בני אדם חשובים יותר".

12:40 עריכה

ועדת הקורונה לא תכונס היום כדי לדון בצו האוסר על הפעלת חדרי כושר, חדרי סטודיו ואטרקציות.

12:42 עריכה

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, הגיב להצעה לסדר של ח"כ בצלאל סמוטריץ' להקמת ועדת חקירה על אכיפה בררנית נגד המגזר החרדי.

"אני מבין את הצורך שלך לעשות זאת. אבל אנחנו בעבודה ללא הפסקה, ואתה בהפסקת פרסומות. אני במתח לראות מה תהיה המתיחה הבאה שלך".

13:14 עריכה

כחול לבן תתמוך באיסור טיפולי המרה בניגוד לעמדת הממשלה.

13:15 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את הואצר יחד עם גורמי הביטחון לאתר מקורות תקציביים לתוספת של 3.3 מיליארד ש"ח לתקציב הביטחון.

13:16 עריכה

ראש הממשלה החליפי בני גנץ: "טיפולי המרה נולדו בחטא ומקומם מחוץ לחוק. לכן נצביע היום בעד החוק ונגד טיפולי המרה. לשם כך הגענו. את זה הבטחנו ונקיים. זה הדבר הנכון לעשות".

13:18 עריכה

בתמיכת כחול לבן ובניגוד עמדת הקואליציה, אושר בקריאה טרומית חוק נגד טיפול המרה.

13:42 עריכה

לאחר ההצבעה על חוק ההמרה שעבר בקריאה טרומית בתמיכת כחול לבן, ח"כים חרדים צעקו אל עבר בני גנץ: "לא תהיה ראש ממשלה".

13:43 עריכה

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני בתגובה לחוק: "לא נשתף פעולה עם חכול לבן. אבל גם שלטון הליכוד שווה לכפרות, איפה היה ראש הממשלה נתניהו? למה אוחנה הצביע בעד? שוקלים את צעדינו".

13:44 עריכה

כך נראה העימות לפני זמן קצר במליאת הכנסת

13:48 עריכה

ח"כ מרב מיכאלי צוהלת לאחר שחוק ההמרה, אותו היא יזמה, עבר בקריאה טרומית: "חוק שנותן כל כך הבה תקווה. הלהט"בקיות היא הנורמלית, ולא ניתן לאף אחת ואחד לנסות לשנות את זה".

13:49 עריכה

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן: "ההתנהלות הקלוקלת של כחול לבן בניגוד למשמעת הקואליציונית היא קריאת תיגר על השותפות הפוליטית איתם בצורה הזו. על הליכוד להחליט אם הוא יודע לנהל קואליציה או שהוא מאבד את עצמו פוליטית".

14:13 עריכה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "מי ביזה את סמלי המדינה יותר מהממשלה הזו? מותר לרסק את חוקי היסוד, מותר לאיים על חייו של היועץ המשפטי לממשלה. מותר להביא את 'חוק הקורונה' שמרסק את הכנסת. מותר ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום חמורים. אבל חס וחלילה אם יראו למישהי את הציצי, המדינה תיגמר…".

14:14 עריכה

השר דודי אמסלם יוצא נגד גנץ במליאת הכנסת: "כחול לבן סודקים את הקואליציה ומבילים את ישראל לבחירות. גנץ אתה מכוון את ישראל לבחירות. זה חוצפה ועזות מצח".

14:27 עריכה

בש"ס הודיעו לאחר אישור החוק האוסר טיפולי המרה בקריאה טרומית "לא נשתתף בהצבעות במליאה עד להודעה חדשה".

15:12 עריכה

יהדות התורה הודיעה שהיא מפסיקה כל שיתוף פעולה עם כחול לבן בשל תמיכתה בחוק האוסר טיפולי המרה.

15:25 עריכה

35 המפגינים, שנעצרו אמש בהפגנה בירושלים, שוחררו ממעצרם והוטל עליהם צו הרחקה מבית ראש הממשלה. המוחים נעצרו בחשד לתקיפת שוטרים ולהפרת סדר.

הבוקר נעצרו ארבעה מפגינים בשל חסימת הדרכים המובילות לכנסת. המוחים הפגינו נגד חוק סמכויות הקורונה, שיובא היום להצבעה ויגדיל את כוחה של הממשלה.

15:38 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר במליאת הכנסת כי ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי הסיעות החרדיות ידעו כבר מהבוקר שכחול לבן תתמוך בהצעת החוק המבקשת להגביל ביצוע של טיפולי המרה.

16:09 עריכה

לאחר שכחול לבן תמכה בחוק המגביל ביצוע של טיפולי המרה, התכנסה יהדות התורה לישיבת סיעה, שאותה הגדירה כ"דחופה". הסיעה הודיעה שהיא רואה עצמה משוחררת ממחויבות קואליציונית.

סיעת כחול לבן בהובלת בני גנץ הפרה את ההסכם הקואליציוני. כחול לבן פגעו באמון ובשותפות עם יהדות התורה. אנחנו מרגישים משוחררים מכל מחויבות כלפיהם. כמו כן, אנחנו רואים בסיעת הליכוד ובעומד בראשה, ראש הממשלה, גם הם כנושאים באחריות להפרת ההסכם ולפירצה בחומות היהדות – הן בהצבעה של חלק מחבריהם בעד והן באלה שהצביעו ברגליים ונעדרו.

סיעת יהדות התורה מתכוונת להגיש בשבוע הקרוב את החוקים בנושאי דת ומדינה, אשר מפאת המחויבות להסכם עד היום המתנו לדיאלוג בין השותפות לקואליציה כדי להעלות אותם בהסכמה. היום נצביע בעד חוק הקורונה, בשם העיקרון ההלכתי המקודש של פיקוח נפש. מלבד זאת, אנחנו רואים את עצמנו כמשוחררים ממחויבויות קואליציוניות ונשקול בהתאם את צעדנו בהמשך.

16:39 עריכה

בכיר בכחול לבן הודה שההצבעה בעד החוק המגביל טיפולי המרה נעשה כפעולת תגמול לכך שהליכוד תמך בהקמתה של ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים של שופטי בית המשפט העליון – כך דיווח ירון אברהם בחדשות 12.

16:46 עריכה

יושב ראש דגל התורה משה גפני הודיע שיעלה להצבעה את פסקת ההתגברות ואת החוק האוסר הכנסה של חמץ לבתי חולים בפסח. גפני הודיע זאת בתגובה לכך שכחול לבן תמכה בחוק המגביל ביצוע של טיפולי המרה ולכך שחלק מחברי הליכוד נעדרו מההצבעה בכנסת ואחדים תמכו בהצעת החוק.

17:02 עריכה

הזמר והיוצר אסף אמדורסקי התנצל על שכינה את ראש הממשלה בנימין נתניהו "קוקסינל". אמדורסקי נעשה בעת האחרונה לאחד הקולות הבולטים המבקרים את נתניהו וקוראים לו להתפטר מתפקידו.

טעיתי ואני מתנצל מעמקי לבי בפני הטרנסיות בפרט ובפני כל קהילת הלהטב"ק על גווניה היפים ומעוררי ההשראה.

מתוך התלהטות יצרים, ברגע של חוסר אחריות, בזמן ששוטרים על סוסים רומסים מפגינים ויס"מניקים מפליאים במכות בקהל המפגינים הבלתי חמוש – אמרתי למצלמה של מראיין פרובוקטיבי וביביסט נלהב שכל עוד הנאשם בפלילים מכפיש שופטים במדינה ורודף מבקרים ומבצע חבלה וזילות במוסדות דמוקרטיים קדושים – ארדוף אותו בלשוני ואמשיך להצביע לו על הקרחת, על הצבע בשיער עם הפן ותוך כדי הדיבור הנלהב הזה נפלטה לי מהפה מילה שלא הבנתי עד כמה היא פוגענית: "קוקסינל".

קוקסינל, למי שלא יודע הייתה אמנית במה צרפתייה שעברה שינוי מין בסוף שנות החמישים, הופיעה על הבמות הכי גדולות והיוותה השראה לדורות של טרנסג'נדרים שסבלו ועדיין סובלים מאפליה מהחמורות והבלתי מוצדקות שיש בעולם, וגם בארץ.

קוקסינל ביקרה פעמיים בארץ בשנות השישים והופיעה במועדון הכליף ביפו, ליד מועדון החמאם, בזמן בו הופיעו שלישיית גשר הירקון: אבי ז"ל, בני אמדורסקי יחד עם יהורם גאון ואריק איינשטיין ז"ל.

אני מדמיין את הקהל הפלמ"חניקי, עם הזחיחות הסטרייטית והרוח המעט שובניסטית יוצא מערב של חיים חפר ודן בן אמוץ ונמזג בקהל שהרגע זכה בהופעת דראג של קוקסינל… והלב שלי מתרחב.

אני מתנצל על דבריי בפני חברי הקהילה אבל לא פחות מזה אני מתנצל בפני הסטרייטיות והסטרייטים על הנזק התודעתי והזינוק לאחור שאמירה כזו יש בכוחה לעשות.

אנחנו מתקדמים לאט אבל מתקדמים אל שילובן של טרנסיות בשוק העבודה, בנירמול החברה אל קבלת האחר.

ובשבילי זה לא אחר, הטרנסיות (גם אלה שמצביעות לנאשם מבלפור) הן אחיותיי וכפי שעמדתי להגנתן בגופי (כן, לצערי לפעמים בשעות לילה בתל אביב זה גם מגיע למכות) ובמילותיי – אמשיך ואגביר את תמיכתי.

מכה על חטא,
סלחו לי, אחיותיי האהובות,
הנוכל מבלפור לא שווה את העלבון שהטחתי בכן והסכנה בדברים כפי שאמרתי איומה וממשית ואני מודה על ההזדמנות לתקן וחזור בי.

מקווה שמילות פגיעה שכאלה לא ייאמרו עוד לעולם,
לא מפיו של אף סטרייט לבנבן ופריווילג שכמותי
ולא משום פה אחר.

17:16 עריכה

שר החינוך יואב גלנט אמר במליאת הכנסת ש"אין הצדקה לסגירת מוסדות החינוך".

במהלך החודש האחרון עקבנו בדריכות אחר נתוני ההדבקה במערכת החינוך ומהמידע המצוי בידינו עלו הדברים הבאים:

1. שיעור התחלואה בציבור הכללי גבוה פי 3 מאשר בקרב הילדים בבתי הספר של החופש הגדול. שיעור הילדים החולים נמוך משמעותית מחלקם באוכלוסייה.

2. לרוב מקור ההדבקה בקרב שכבות הגיל הללו התברר כחיצוני למוסדות החינוך.

3. הנחיותיו המחמירות של משרד החינוך, בשכבות הגיל הללו, הביאו לביצוע מספר שיא של בדיקות ועם זאת, לא נמצאו מקרי התפרצות נרחבים.

4. בתקופה מורכבת זו, אני שוקל את הדברים בכובד ראש מתוך אחריות לאומית ותוך הסתכלות על החינוך, על הכלכלה ועל הבריאות.

5. בעת הזו עמדתי היא כי יש להמשיך את קיום בתי הספר והגנים של החופש הגדול כמתוכנן, בשבועיים הקרובים.

17:46 עריכה

ועדת החוקה, חוק ומשפט אישרה לקריאה שנייה ושלישית את חוק הקורונה הגדול. שמונה חברי כנסת הצביעו בעד, וחמישה – נגד. הצעת החוק תובא להצבעה בקריאה שנייה ושלישית היום במליאת הכנסת.

לפי הנוסח הנוכחי של החוק, תוכל הממשלה למנוע מתושבים של אזור מוגבל לצאת להפגין באזורים אחרים. עוד קובע החוק ש"בהתקיים דחיפות" המצריכה זאת, תוכל הממשלה להתקין תקנות ללא אישור מראש של הכנסת.

18:04 עריכה

בג"ץ דחה על הסף את העתירה נגד החוק הנורווגי. חוק זה מאפשר לשרים ולסגני שרים להתפטר מהכנסת ולהמשיך בעבודתם סביב שולחן הממשלה. לפי החוק, אם ירצו בכך, יוכלו למשוך את התפטרותם ולשוב ולכהן בכנסת.

שופט בית המשפט העליון עופר גרוסקופף קבע שהעתירה לא מצליחה להניח תשתית משפטית חזקה דיה כדי לשכנע את בג"ץ להתערב בחקיקת חוק יסוד.

19:32 עריכה

משרדי הבריאות והתרבות התירו לערוך הופעות חיות במתחמי דרייב-אין, שבהם הקהל לא יוצא מהרכב בעת המופע. לפי ההנחיות – שעליהן חתום המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו – תתאפשר נוכחות של 200 מכוניות בעת ההופעה.

19:39 עריכה

1,975 נשאי קורונה אותרו ביממה האחרונה – כך עדכן משרד הבריאות. בישראל כעת 32,060 חולים פעילים, בהם 273 חולים שמצבם קשה. 78 מבין החולים מחוברים למכונות הנשמה.

19:47 עריכה

לפי דיווח שפורסם באתר "בחדרי חרדים", בליכוד מתכוונים להביא להצבעה שורה של חוקים – בהם חוק פסקת ההתגברות – בתגובה לכך שכחול לבן תמכה היום בחוק המגביל טיפולי המרה.

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד הגיבה לדיווח כשכתבה – "Make my day".

20:01 עריכה

פרופסור גבי ברבש הודיע, שאם מינויו לפרויקטור הקורונה לא יוסדר עוד הלילה, הוא יסיר את מועמדותו לתפקיד – כך דיווחה הערב קרן מרציאנו בחדשות 12.

ברבש שימש בעבר כמנכ"ל משרד הבריאות וכמנהל בית החולים איכילוב. בימים האחרונים פורסם על הכוונה למנותו לפרויקטור הקורונה.

20:22 עריכה

על רקע המשבר בקואליציה כינסו בכחול לבן ישיבת סיעה. המשבר התעורר לאחר שכחול לבן תמכה בהצעת החוק המגבילה ביצוע של טיפולי המרה.

20:39 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שלא להעביר את תקציב המדינה לשנת 2020 ובכך להביא לפיזור הכנסת ולהקדמת הבחירות – כך דיווח הערב חיים לוינסון ב"הארץ" על סמך שיחות שקיימו גורמים פוליטיים עם יושב ראש הליכוד וסביבתו. אם הדבר אכן יעלה בידו, הבחירות צפויות להיערך בנובמבר הקרוב.

21:36 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ובו טען שהאחרון, או מי מטעמו, לא יכול לקבוע הסדר ניגוד עניינים. לדבריו, מי שצריך לעשות כן הוא מבקר המדינה או שופט בדימוס – כך דיווח אביעד גליקמן מחדשות 13.

במכתב – שעליו חתום עורך הדין יוסי כהן – מועלית טענה, שלפיה, גורמים במשרד המשפטים ניסו להתערב בבחירות שנערכו לוועדה לבחירת שופטים.

22:00 עריכה

יושב ראש הקואליציה מיקי זוהר אומר בשיחות סגורות שיש להכיל את הפרת המשמעת הקואליציונית, שנעשתה היום על ידי כחול לבן – כך דיווח הערב זאב קם בתאגיד השידור כאן. לדבריו, כעת נוצר "תיקו": הליכוד הפר את המשמעת פעם אחת, כשתמך בהקמת ועדת חקירה לבחינת ניגודי העניינים של השופטים, וכחול לבן הפרו את המשמעת הקואליציונית פעם אחת, כשתמכו בחוק המגביל ביצוע של טיפולי המרה.

22:06 עריכה

ועדת הקורונה תדון מחר במתווה הפעלת חדרי הכושר.

22:20 עריכה

דיירקט פולס פרסמה הערב סקר, שלפיו, מפלגות הבלוק – הליכוד, ימינה, ש"ס ויהדות התורה – מקבלות 63-62 מנדטים.

22:35 עריכה

יושב ראש הכנסת יריב לוין פנה למשטרה משום שהדרכים המובילות לכנסת נחסמו היום בגלל הפגנות – כך דיווח הערב ספי עובדיה בחדשות 13. לוין ביקש להבטיח שבכל מצב יהיה נתיב פתוח למשכן הכנסת.

22:42 עריכה

הפגנה נערכה הלילה מול ביתה של התובעת בתיקי נתניהו, ליאת בן ארי.

סגירה