מיקי זוהר: "מאחל מכל הלב לסתיו שפיר שתנצח בפריימריז"

88 יום לפתיחת הקלפיות: ב"כחול לבן" רבו על הסכם הרוטציה ● המפלגות הערביות הקימו מחדש את הרשימה המשותפת, המפלגות שמימין לליכוד טרם הצליחו להתאחד ● משמאל ומימין תקפו את ההתבטאות של שבתי שביט בגנות בוחרי הליכוד ורק סתיו שפיר תמכה בו - מה שגרם לה לזכות בתומך לא צפוי

מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
מיקי זוהר
07:30 עריכה

הסערה בכחול לבן: אמש פורסם בחדשות 12 כי יעלון אמר בשיחות סגורות "הרוטציה גורמת נזק, עדיף שלפיד יוותר", מה שעורר מעט את קמפיין הבחירות המנומנם של המפלגה. בתגובה לכך, אמר היום ח"כ מאיר כהן, מספר 2 ביש עתיד, כי הוא מאמין ליעלון, שטען שלא אמר זאת ו"שום הדלפה לא תזיז אותנו".

08:10 עריכה
"מפלגה חברתית": עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס מנהלים מגעים במטרה לבחון אפשרות של ריצה משותפת. הח"כ, שמועמד לראשות מפלגת העבודה ויו"ר מפלגת גשר, שנעלמה מראדר הבחירות בתקופה האחרונה, שוחחו כמה פעמים לאחר שפרץ הציע ששתי המפלגות יתאחדו, במידה שייבחר.

 

08:50 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, פנה לחברי המפלגה על רקע הסערה: "רק אחדות וליבון הדעות השונות בתוך יאפשר לנו להתקדם ולנצח. לכל אחד מאיתנו יש אחריות בעניין, המשימה מורכבת ואני לא אתן לאף אחד לפגוע בסיכויי ההצלחה. שיח פתוח – כן, אבל בואו לא נפרוץ מסגרות".

09:49 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר הבוקר בגל"צ: "נשב רק בממשלה רחבה וליברלית עם שתי המפלגות הגדולות". הוא הוסיף כי "אם לא נקבל מהליכוד ומכחול-לבן התייחסות לשבת בממשלה רחבה – לא נמליץ על אף אחד. לא פוסל את גנץ".

בנוסף, התייחס ליברמן גם לסוגיית הגירעון התקציבי:

10:03 עריכה

הרב רפי פרץ, פנה היום בראיון בגל"צ לשרה לשעבר איילת שקד והציע לה את מספר 2 ברשימת איחוד מפלגות הימין. עוד אמר פרץ: "מושיט יד אמיצה לכולם, שנשים הכל בצד ונדון על הכל. יכולים להגיע לאיחוד כל מפלגות הימין כדי שנתניהו יהיה רה"מ"

10:15 עריכה

ארבע המפלגות הערביות – חד"ש, רע"ם, בל"ד ותע"ל – הודיעו שירוצו יחד בראשות איימן עודה

10:37 עריכה

תגובות ראש הממשלה ואישי ציבור להתבטאותו של ראש המוסד לשעבר שבתי שביט ל"מעריב" ("הבוחרים של נתניהו חסרי דעת והבנה, הסף הנורמטיבי שלהם בגובה דשא"):

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אין גבול להתנשאות של השמאל על בוחרי הליכוד, התשובה תגיע בקלפי". השרה מירי רגב: "אמירה מבזה שמגיעה מתוך התנשאות מזוקקת". השר אופיר אקוניס: "אני כבר לא מדבר על ההתנשאות. וגם לא על הזלזול הקיצוני בבני אדם. אני רק שואל: מהן מקורות השנאה שלו ושל חבריו – ובהשראת מי הסגנון הנבוב והירוד הזה?".

ח"כ חווה עטיה (הליכוד): "העלבונות שאתם שולחים בנו רק מחזקים אותנו". ח"כ דוד ביטן (הליכוד): "ההתייחסות שלך למעל מיליון מאזרחי ישראל היא בושה". ח"כ מאי גולן (הליכוד): "דבריו ההזויים והחולניים של ראש המוסד לשעבר שבי שביט, מוכיחים עד כמה הניתוק של אליטת השמאל גדול מרוב העם".

שביט, בתגובה לתגובות: "לא חוזר בי".

10:43 עריכה

ניר גונטז' מ"הארץ" שואל את שר החינוך בראיון "האם תפעל לכך שמורה שנחשד במעשים פדופיליים ימשיך ללמד עד שיוכח שהוא אשם?". פרץ עונה: "אלא אם כן בית הספר מחליט, מסיבות שלו…".

12:56 עריכה

13:22 עריכה

ח"כ מהליכוד, דוד ביטן, מרשה לעצמו לחזות את העתיד – "כחול-לבן בסופו של דבר יתפצלו, לפיד יעזוב ויתחבר עם אביגדור ליברמן".  בנוסף, התייחס למשבר ביחסים בין הליכוד לישראל ביתנו: "האמון בינינו נשבר".

13:26 עריכה

ח"כ ניצן הורוביץ, שמתמודד לראשות מפלגת מרצ, חוזר למקורות כדי לקבל ברכה

 

13:55 עריכה

מסתבר שאורלי לוי-אבקסיס מחוזרת מאוד בשבועות אלה

14:54 עריכה

המפלגה האחרונה שהייתה צריכה שדווקא זה יקרה לה: חיילים במרצ מתלוננים שהמפלגה לא מאפשרת להם להשתתף בפריימריז במפלגה.

כעשרים חיילים ואנשי שנת שירות שלחו מכתב ליו"ר מרצ תמר זנדברג, ליו"ר ועדת הבחירות של מרצ, ולשאר חברי המפלגה (ולתקשורת), ובו הם טוענים כי: "אנחנו חיילים וחיילות, קצינים וקצינות, משרתי השירות הלאומי, חברי ועידת מרצ, מוחים על הדרת החיילים מההצבעה ליו"ר המפלגה לתדהמתנו גילינו שלראשונה זה שנים לא תתקיים הצבעה מוקדמת ביום שישי כך שחיילים יוכלו להצביע, מתוך הבנה שלא כולנו מתגוררים בתל אביב או משרתים קרוב לבית.

"דווקא אותנו, שמשרתים שירות משמעותי, צבאי ולאומי, ורואים בחברות שלנו במפלגה כאות כבוד, מרחיקים ומדירים? את מי שמקריבים ומסכנים את חייהם?"

15:23 עריכה

מיישרים את ההדורים: שר המשפטים הזמני (?) אמיר אוחנה נפגש היום לראשונה מאז שנכנס לתפקידו עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.  בהודעה של משרד המשפטים נמסר כי "במהלך הפגישה בלשכתה של הנשיאה חיות שוחחו השניים על נושאים המצויים על סדר היום של מערכת בתי המשפט, והודגש שיתוף הפעולה הענייני הנדרש בין המערכת והשר על מנת לקדמם". השר והנשיאה קבעו שייפגשו מעתה אחת לשבועיים, כלומר, בסך הכול, יצטרכו להיפגש עוד חמש פעמים עד הבחירות.

אמיר אוחנה (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
אמיר אוחנה (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
15:56 עריכה

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', תקף את עוצמת היתר, לשיטתו, של בתי המשפט בישראל. סמוטריץ' נאם בכנס משפטי על פסקת ההתגברות באוניברסיטת אריאל, שכידוע אינה נותנת במה לדוברים פוליטיים, ואמר: "דוקטרינת 'הכול שפיט' יצרה נזק אדיר הן למציאות והן למערכת המשפט. כשצריך להיפגש באמצע בין הקשיחות המשפטית לגמישות הנדרשת בחיים האמיתיים צריך לכופף בסוף גם את הוודאות המשפטית. הרשות המבצעת כפופה כיום לרשות השופטת, היא לא יודעת לתכנן קדימה ומבלה כל היום בבית המשפט, זה לא מצב שיכול לבוא על כנו. אנחנו שואפים להבריא את הדמוקרטיה. הרפורמות שאנחנו שואפים אליהן, כולל פסקת ההתגברות ולא רק היא, יהיו בלב הקמפיין, כהתחייבות לתוכנית עבודה שנקדם בעזרת השם בממשלת הימין שתוקם אחרי הבחירות".

16:12 עריכה

בזמן שבליכוד עסוקים בשבתי שביט, בימין במלחמה בבית המשפט ובשמאל במלחמות הפנימיות, יאיר לפיד מנסה להזכיר לנו על מה בכלל אמורות להיות הבחירות האלה (ולמה חבל לבני גנץ על המאמץ שהוא משקיע ביצירת קשרים עם החרדים). בפוסט שפרסם היום בפייסבוק וציוץ בטוויטר לפיד עונה לביקורת על חוק הגיוס במיטב הסיסמאות: "חוקים שאפשר לבחור לא לקיים הם לא חוקים. גם הבן שלי לא רצה לבלות שלוש שנים בטנק, אבל אף אחד לא שאל אותו. החרדים הם לא אויבים (!) הם אזרחים עם זכויות וחובות, אם יהיה חוק גיוס הם יתגייסו".

16:29 עריכה

דרמת שבתאי שביט, מערכה שנייה: מתקפת הנגד. אחרי מצעד הגינויים לדבריו של ראש המוסד לשעבר, שקרא לאנשי הימין "חסרי בינה ודעת", ואחרי שגם עמיר פרץ ואיציק שמולי הצטרפו לגינויים של שביט, סתיו שפיר מזכירה לאנשי המחנה שלה שגם אותם קצת מעליבים לפעמים:

18:00 עריכה

בצלאל סמוטריץ' מציב דד-ליין: אחרי שרפי פרץ הזמין את איילת שקד להפוך למספר 2 שלו ברשימה מאוחדת, סמוטריץ' קורא לכל מפלגות "הציונות הדתית שמימין לליכוד" להתכנס "עוד היום" ולהחליט על ריצה משותפת. נותר רק לתהות האם איילת שקד רוצה בכלל להיות "ציונות דתית" ומה זה אומר על מקומה של "זהות" של פייגלין בתוכנית.

18:36 עריכה

כתב זמן ישראל, נתי יפת, חשף היום את תוכניות הקמפיין של מפלגת "כחול לבן". הקמפיין אמור להתמקד בביטחון, לשדר ממלכתיות ואחדות, לא לקרוא לכינון חוקה, ובעיקר – לא לתקוף את החרדים. נראה שיאיר לפיד, אגב, עדיין לא יישר קו עם הקמפיין ותקף את החרדים רק לפני כמה שעות.

 

 

20:32 עריכה

ערוץ 13 חושף הערב חילופי דברים לא נעימים בכלל בצמרת מפלגת "כחול לבן". לפי הכתבה ששודרה בערוץ, החליט משה יעלון לפנות ליאיר לפיד ולספר לו שהוא, ולמעשה גם בני גנץ וגבי אשכנזי, היו רוצים שלפיד יוותר על הסכם הרוטציה השנוי במחלוקת לפיו לפיד אמור להחליף את גנץ אחרי שנתיים בשלטון. לפיד, סיפרו בערוץ 13, הקשיב היטב, חשב מעט וענה לבוגי: "אם ככה, בוא נפתח את כל ההסכמים שלנו". לפיד הציע ליעלון, למשל, לבטל גם את ההסכם עם סיעת תל"ם שיעלון עומד בראשה כי קבע שיעלון יהיה במקום השלישי. "הרי בלי ההסכם הזה תל"ם לא הייתה עוברת את אחוז החסימה", הזכיר לפיד לבוגי. ואיכשהו, נטען בערוץ 13, השיחה הזאת הוציאה ליעלון את החשק לדרוש מלפיד לבטל את הרוטציה.

21:01 עריכה

בצלאל סמוטריץ' קרא היום ל"כל מפלגות הציונות הדתית שמימין לליכוד" להתאחד "עוד היום", אבל ליו"ר המפלגה, שר החינוך הטרי רפי פרץ, פחות אצה הדרך. לפי השמועות במערכת הפוליטית, פרץ הציע לאיילת שקד את המקום השני ברשימה המאוחדת אבל נראה ששקד, שמחוזרת במקביל על ידי כמה מפלגות ימין שונות, מעדיפה דווקא את המקום הראשון, או בכלל לא. מדוברות הבית היהודי נמסר: "לאחר סגירת רשימת מפלגת הבית היהודי לכנסת ה-22 מינה היו"ר רפי פרץ צוות על מנת להיכנס למו"מ אינטנסיבי שיוביל לאיחודים עם מפלגות פוטנציאליות. בראש הצוות יעמוד מנכ"ל המפלגה ניר אורבך וישתתפו גם ניסן סלומיאנסקי ועוה"ד יעל דולב".

משה סלומיאנסקי (צילום: יהודה חיים, פלאש 90)
ניסן סלומיאנסקי (צילום: יהודה חיים, פלאש 90)
22:08 עריכה

לח"כ סתיו שפיר נמצא תומך לא צפוי: ח"כ מיקי זוהר מהליכוד. בראיון בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM  הצהיר זוהר: "אני מאחל לסתיו מכל הלב שתנצחי בפריימריז ותהיי יו"ר מפלגת העבודה". זוהר הסביר למראייניו המופתעים "אם סתיו המתנשאת תנצח בפריימריז מפלגת העבודה תימחק מעל פני האדמה, ואני לא אזיל דמעה. אנשים מתנשאים כמו סתיו חושבים שמי שמצביע לנתניהו הוא לא אדם חכם, חושבים שמיליון מצביעי ליכוד הם לא אינטלגנטים".

כספית ואלדד הקשו על זוהר ושאלו אותו מה דעתו על כתב הארץ ותומכו של נתניהו בני ציפר שאמר "הימין בלי נתניהו – כמו ערימת זבל", אבל זוהר לא התבלבל וענה מיד: "בני ציפר לא 100% בריא בנפש".

סגירה