האמת העירומה

"אישרתי לקדם תכנית מהפכנית לפתיחת שנת הלימודים", צילום מסך מתוך סרטון פייסבוק של בנימין נתניהו
"אישרתי לקדם תכנית מהפכנית לפתיחת שנת הלימודים", צילום מסך מתוך סרטון פייסבוק של בנימין נתניהו

שנים רבות נתניהו מצליח לשטות בציבור שלם של תומכים ונאמנים. שנים רבות הוא משחק את המשחק ומוכר את מרכולתו – ואוהדיו מאמינים בו בצורה עיוורת. עד שהגיעה קורונה.

שנים רבות נתניהו מצליח לשטות בציבור שלם של תומכים ונאמנים. שנים רבות הוא משחק את המשחק ומוכר את מרכולתו – ואוהדיו מאמינים בו בצורה עיוורת. עד שהגיעה קורונה

קורונה שיבשה לחלוטין את תוכניותיו של הנאשם מבלפור. מה שהצליח לעשות עד עתה בהצלחה לא מבוטלת נגד העם והמדינה, נכשל לעשות נגד הטבע, נגד מגפה. כמעט מתחשק לומר שטוב שיש קורונה, שבזכותה נחשפה הנוכלות של נתניהו.

המלך הוא עירום

נְגיף קורונה חשף את האמת העירומה על הנאשם נתניהו: הנאשם נתניהו לא יודע לנהל. הוא גרוע בניהול, הוא מנהל כושל. גם בכלכלה הוא גרוע למדי, לפחות בכזו שאמורה לדאוג לאחרים ולא לעצמו.

העניין הוא שמאז ומתמיד הוא היה מנהל גרוע וכושל, עוד מהיותו מנהל שיווק בחברת הרהיטים רים תעשיות. אלא מה? תמיד הצליח להסתיר זאת בעזרת כישורי המשחק המופתיים שלו וביכולות המכירה והשיווק המופלאים שלו. אבל קרה דבר שאפילו הוא, גדול הרצים למרחקים ארוכים ומתכנני העתיד, לא ציפה לו והוא לא יכול לו: הטבע. האיש ששוכנע שהוא כול יכול וכל מה שהוא רוצה הוא משיג, גילה כוח חדש גדול הרבה יותר ממנו, והוא חסר אונים מולו.

פה ושם הוא עדיין מנסה לשטות בכולנו בשיטות המוכרות שלו, בהן השתקת מחאה בעזרת פיזור סתמי של כסף ציבורי (שוחד?), הסתות, הסטות, הפצת שקרים, חדשות כזב וכמובן, הפרד ומשול, אבל כוחו נחלש מול קורונה ותוצאותיה. כן, נתניהו מגלה בדרך הקשה את מגבלות הכוח, הוא מתחיל להבין שהוא לא מלך כול יכול ולא סגנו של אלוהים, הוא מגלה את כוחו של נגיף.

אפילו במינוי מנהל מיזם (פרויקטור) הוא נכשל, והמינוי הפך לבדיחה אחת גדולה. זה הגיע לידי כך, שאפילו בליכוד נמצאו אנשים שכבר לא חוששים לצאת נגדו בגלוי, ואני לא מדבר רק על ח"כ הד"ר יפעת שאשא־ביטון, יו"רית ועדת קורונה.

נְגיף קורונה חשף את האמת העירומה על הנאשם נתניהו: הנאשם נתניהו לא יודע לנהל. הוא גרוע בניהול, הוא מנהל כושל. גם בכלכלה הוא גרוע למדי, לפחות בכזו שאמורה לדאוג לאחרים ולא לעצמו

הטבע חזק הרבה יותר מנתניהו, והנְּגיף חשף אותו במערומיו ומנצח אותו. המלך הוא עירום, מבושיו גלויים לעיני כול: נתניהו לא מנהיג. הוא מעולם לא היה.

גלי מחאות

המחאה המתגלגלת, שהפכה לגל מחאות צודק מאין כמוהו, לא נראה שתיפסק במהרה. לגל המחאה הנוכחי הסוחף את המדינה אחראי אדם אחד בלבד, ולא, שמו לא נתניהו, שמו בני גנץ. הוא האשם הבלעדי בגל המחאה הנוכחי.

מעשיו הפחדניים והנלוזים של מי שנחשב עד לפני כשלושה חודשים חלופה רצינית וראויה לנאשם נתניהו, הובילו לידי תוהו ובוהו לא רק בממשלת השחיתות המושחתת והמסורבלת שהוא בחר להצטרף אליה, אלא גם לכאוס מוחלט בציבור האזרחים על כל רבדיו: עצמאים, שכירים, חילונים, דתיים, ימנים, ביביסטים ושמאלנים. כן, גם נאמני נתניהו מתחילים להתפכח.

כל אלה כאחד קרסו תחת נטל קורונה והממשלה המנופחת שדואגת אך ורק לעצמה ולעומד בראשה הנאשם נתניהו. כן, רק אדם אחד עומד בראשה בפועל אף שגנץ הוא ראש ממשלה חליפי לכאורה.

נתניהו פוחד. פחדים עצומים מניעים אותו: פחד מבית המשפט ופחד מהכלא. והוא בעיקר פוחד מהאזרחים, מהעם, ממחאה. לכן הוא מסתגר מוקף במאבטחים יתר על המידה ומכוסה במסך שחור – שלא יראה את האזרחים חלילה. מנהיג שפוחד מהעם שהוא אמור לשרת ומביקורת ומחאה שלהם נגדו אינו ראוי לתואר מנהיג.

נתניהו פוחד. פחדים עצומים מניעים אותו: פחד מבית המשפט ופחד מהכלא. והוא בעיקר פוחד מהאזרחים, מהעם, ממחאה. לכן הוא מסתגר מוקף במאבטחים יתר על המידה ומכוסה במסך שחור – שלא יראה את האזרחים חלילה

ולא, זו אינה מחאת ה"שמאל" וגם לא ה"סמאל", ואין למחאה הזאת מנהיגים או מימון ישיר. זו מחאת הדמוקרטים שמאסו בשלטון היחיד של נתניהו, זו מחאת האזרחים שסובלים מחוסר הניהול המתמשך של המדינה על ידי מי ששיווק את עצמו במשך שנים ארוכות בתור מנהל־על כול יכול, והיום הבלון שניפח מתפוצץ לנו בפָּנים. בועת נתניהו מתפוצצת.

וכשהאזרחים קורסים ואין להם מה להפסיד, הם יוצאים להפגנות ומחאות. כשלאנשים אין אוכל ואין עבודה זמן רב כל כך רק בגלל הממשלה האגוצנטרית שהוקמה, הם מתמרדים, הם מורדים, הם מוחים. ובצדק רב.

אינני נביא ולא בן של נביא ואני גם לא מאמין ב"מה היה קורה אילו", אבל במקרה דנן סביר מאוד להניח שאילו נצמד בני גנץ לתוכנית המקורית ולתכנון המקורי של כחול לבן המקורית, היינו היום במקום אחר, הרבה יותר טוב, ובו נתניהו היה נחלש משמעותית והכאוס במדינה היה נמנע.

אבל בהיעדר מנהיגות אמיתית, רצינית וראויה לשמה, באין חזון ומנהיג ייפרע עם. והעם נפרע. כששרי חַרְטה, שרים לענייני כלום ושום דבר ומשרתי ציבור נוספים מדושני עונג מנותקים כל כך מהעם ומזלזלים בו ובסבלו (שהם עצמם אחראים לו ואשמים בו) – זעם האזרחים הכורעים תחת הנטל לא יאחר לבוא. והוא בא. בגדול.

ולא יעזור לפוליטיקאים בכלל ולא לנאשם נתניהו בפרט, הוא יכול להקיף את עצמו באלף חומות, גדרות, מאבטחים ומסכים שחורים ולכלוא את עצמו בכלוב של זהב מרוב פחד ואימה – בסופו של דבר, העם הוא הריבון והעם מאס בהם ובעומד בראשם נתניהו.

קודשי ישראל

כמה אנשים הזדעזעו מביזוי לכאורה של סמל המנורה באחת המחאות מול הכנסת. בעיקר הזדעזעו שרים ומשרתי ציבור מן הקואליציה. אלא שלא היה שום ביזוי של סמל. הייתה מחאה צודקת של סטודנטית לעבודה סוציאלית, שביקשה להכות גלים, וזו דרכה לעשות זאת. שהרי מחאה שקטה ומנומסת שאיש לא יזכור מחר, לא תשיג דבר.

להפך, מי שמבזה ואף מחלל את סמלי המדינה יושב בממשלה. מי שהיה עד לא מזמן יו"ר הכנסת והיום משמש שר הבריאות, ביזה את אחד מסמלי המדינה כשתקף את בג"ץ ופעל בניגוד גמור לפסיקתו. ולא רק הוא ביזה את קודשי המדינה, אלא גם לוין, אוחנה, רגב, וכמובן – המבזה הגדול מכולם, הנאשם נתניהו, במופע האימים העברייני שלו בבית המשפט ולא רק שם.

מי שמבזה ואף מחלל את סמלי המדינה יושב בממשלה. מי שהיה עד לא מזמן יו"ר הכנסת והיום משמש שר הבריאות, ביזה את אחד מסמלי המדינה כשתקף את בג"ץ ופעל בניגוד גמור לפסיקתו. ולא רק הוא ביזה

לעניין זה אני חייב לומר דבר ברור מאליו, לי לפחות: שום דבר לא קדוש פרט לחיים עצמם. שום ערך, מקום, סמל, פסל או דגל אינם קדושים, רק ערך החיים קדוש. החיים קדושים ואך ורק הם. כל שאר הדברים שנחשבים קדושים קודשו והפכו למקודשים בדיעבד רק מפני שהאדם החליט באופן שרירותי למדי לקדשם, אף שאין בהם כל קדושה אמיתית מלכתחילה.

ומכיוון שרק החיים קדושים, יצאנו למלחמה מתמשכת, למחאה צודקת על החיים שלנו עצמם, והמלחמה לא תיפסק עד שננצח.

יאיר בן־חור הוא עורך ספרות, עורך לשון, נקדן, עורך שירה ומשורר. פרסם עד כה חמישה ספרי שירה פרי עטו וספר מאמרים פילוסופיים, וערך וניקד מאות ספרים אחרים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
מדויק. גנץ ולהקת הסמרטוטים שלו גרועים מנתניהו. מהביב ידענו מה נקבל, ופעלנו למגרו. הגנץ דפק אותנו בדלת האחורית, לאחר שנתנו לו את המנדט. דפק וברח. עכשיו עלינו לצאת לרחובות ולחטוף פיצוצים... המשך קריאה

מדויק. גנץ ולהקת הסמרטוטים שלו גרועים מנתניהו.
מהביב ידענו מה נקבל, ופעלנו למגרו.
הגנץ דפק אותנו בדלת האחורית, לאחר שנתנו לו את המנדט.
דפק וברח.
עכשיו עלינו לצאת לרחובות ולחטוף פיצוצים משוטרים וזרנוקי מים כדי לתקן את שהנבלה עשה.

עוד 985 מילים ו-1 תגובות
סגירה