כחול-לבן שקועה עמוק בתוך סיוט שאינו נגמר

"אמרו לנו שאנחנו נכנסים לתוך שותפות בעייתית. לקחנו הכול בחשבון ושילמנו מחיר כבד, אבל לא ידענו שכך יהיה. אם בסופו של דבר נלך עכשיו לבחירות - אז זו לא הייתה החלטה נכונה" ● כך מסכם בכיר בכחול-לבן את התחושות בצמרת המפלגה ● והראיונות עם גנץ ואשכנזי אמש המחישו עד כמה הם שרויים בחוסר אונים ● נתניהו רק ישמח לגאול אותם מיסוריהם ● פרשנות

בני גנץ (צילום: פלאש90)
פלאש90
בני גנץ

את המונולוג המייאש הזה שמעתי אתמול מפי אחר מבכירי כחול-לבן, ונדמה לי שאין מה שמבטא את הייאוש וחוסר האונים של המפלגה הזו יותר ממנו.

"בימים האחרונים הגעתי למסקנה עצובה", אומר הבכיר. "זה לא משנה מה שנעשה ואיך ננהג, מה נאמר ומה נגיד, יהיו הישגים או לא יהיו. לבנימין נתניהו יש את הלו"ז המשפטי שלו, ולא מעניין אותו שום דבר אחר. בג"ץ עומד להכריע אם הוא יהיה כשיר, או נבצר, והוא לוקח את כולם לבחירות. מה זה משנה אם יש קורונה או משבר כלכלי או ממשלת אחדות?

"אנחנו בממשלה עושים הכול כדי לשמור על יציבות. ממלאים אחרי כל סעיף בהסכם. גם היועץ מנדלבליט שומר על ניגוד העניינים של נתניהו. בתוך מערכות יחסים יש מתיחויות, אבל אין שום דבר שראוי לפוצץ את הממשלה בגללו. גם לא עניין התקציב הדו-שנתי. הוא רוצה לפוצץ את התקציב כדי להישאר ראש הממשלה וללכת לבחירות. הציבור יסלח לו על זה או לא, תגיד לי?

"בתוך מערכות יחסים יש מתיחויות, אבל אין שום דבר שראוי לפוצץ את הממשלה בגללו. גם לא עניין התקציב הדו-שנתי. הוא רוצה לפוצץ את התקציב כדי להישאר ראש הממשלה וללכת לבחירות. הציבור יסלח לו על זה או לא?"

"אמרו לנו שאנחנו נכנסים לתוך שותפות בעייתית. לקחנו הכול בחשבון ושילמנו מחיר כבד, אבל לא ידענו שכך יהיה. זה כל כך קשה כל יום. מה שנתניהו עושה עולה על כל דמיון. הנסיבות היו נוראיות, הייתה מגיפה עולמית, האלטרנטיבה הייתה בחירות. ההכרעה שלנו הייתה קשה, אבל אם בסופו של דבר נלך עכשיו לבחירות – אז זו לא הייתה החלטה נכונה", סיכם הבכיר.

הבכיר שדיבר עם זמן ישראל הוא לא היחיד בכחול-לבן שמדבר על סוף ממשלת האחדות. מי שראה אתמול את ראשי המפלגה בני גנץ וגבי אשכנזי בראיונות לערוצים 12 ו-13 הבין כי קמפיין ההאשמות כלפי האחראי לבחירות לכנסת ה-24 כבר החל.

השניים, בעיקר אשכנזי, ניסו להוקיע את מי שילך לבחירות בימים הנוראים האלה ועל הדרך ביקשו להוכיח שהם רלוונטיים ושותפים מלאים בשלטון ובחלוקת ההשפעה. אשכנזי גם חמד לצון במהלך הראיון והבטיח כי הרוטציה בין נתניהו וגנץ תתקיים בנובמבר 2021.

גנץ עצמו נראה כמי שקם כל בוקר לסיוט שאינו נגמר. הוא אפילו הודה בזה ("אני לא רוצה ללכת לבית הספר, אבל אשתי אומרת לי שאני בהנהלה"). זה היה אחד הראיונות ההזויים שהתקיימו כאן. גנץ הגיע אליו עם נתונים מדהימים בסקר שפורסם אתמול בערוץ שבו התראיין. 74 אחוזים סבורים שאין לו השפעה , 64 אחוזים סבורים שהוא מתפקד רע, 63 אחוזים טוענים שהוא לא יכול להיות האלטרנטיבה.

גנץ עצמו נראה כמי שקם כל בוקר לסיוט שאינו נגמר. הוא אפילו הודה בזה ("אני לא רוצה ללכת לבית הספר, אבל אשתי אומרת לי שאני בהנהלה"). זה היה אחד הראיונות ההזויים שהתקיימו כאן

גנץ בא לתקן את הרושם הגרוע – אבל התוצאה הייתה קטסטרופה. האיש שהוביל לשינוי חוקי יסוד רק כדי שיוכל להבטיח שיום אחד יהיה ראש הממשלה, אפילו לא היה מוכן שהמראיינת דנה ויס תכנה אותו בתואר הרשמי של ראש הממשלה החליפי.

ומי שמחייך בינתיים מבעד לווילון הברזנט השחור שחוצץ בינו ובין העולם הוא בנימין נתניהו.

המטרה האסטרטגית של ראש הממשלה מאז נולדה הקואליציה הזו, היא לגמד את דמותו של גנץ, להפוך אותו חלש ולא שייך לצמרת הלאומית, לדרדר את מצבו בסקרים ואחר כך לשדר לציבור שהוא עוד מעז לדרוש את תפקיד ראש הממשלה. הסקרים מלמדים שהוא הצליח מעל למשוער.

שאלתי אתמול את הבכיר בכחול-לבן מה דעתו על ההפגנות מול המעון בבלפור. "כל מילה שם נכונה. הלוואי שהייתי שם", הוא ענה. אמרתי לו שזה יקרה כנראה בקרוב. "באהבה", הוא אמר, אפילו בערגה.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 539 מילים ו-1 תגובות
סגירה