"ההסתה מחייבת תגובה נחרצת ולא סיסמאות ריקות"

דיווח בחדשות 13: השב"כ עקב אחר הניידים של אזרחי ישראל - עוד לפני הקורונה ● פרופ' ברבש: הסמכויות שביקשתי לא התקבלו ולכן החלטתי לסרב לתפקיד ● גנץ: לא מחפשים הסלמה, נמשיך למנוע התבססות איראנית בסוריה ● מקורבי נתניהו: מנדלבליט איבד כל רסן, החליט להפיל את ראש הממשלה בכל מחיר ● החשב הכללי של האוצר הודיע על סיום תפקידו ● ח"כ אוסנת מארק בהצעת חוק: לבטל את לשכת עורכי הדין

יריב לוין (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
הדס פרוש / פלאש 90
יריב לוין
21:40 עריכה

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין בחשבון הפייסבוק שלו בו הוא התייחס לאירועים האחרונים: "לצערי, דווקא כאשר אנו זקוקים לנחישות מצד רשויות אכיפת החוק, אנו נתקלים בהיעדר תגובה של ממש מצדן ובכלל זה מצד היועץ המשפטי לממשלה. ראוי היה שרשויות התביעה ינהגו כפי שנוהגים השוטרים בשטח, שהינם היחידים שעומדים בנחישות אל מול ההפגנות האלימות".

עוד הוסיף: "ההסתה החמורה לרצח ראש הממשלה מחייבת תגובה נחרצת, וביזוי סמל המנורה אל מול הכנסת אסור שייעטף בסיסמאות ריקות על חופש הביטוי כביכול. האכיפה הבררנית זוקפת שוב את ראשה המכוער, והפעם זה על חשבון הבריאות והבטחון האישי של כל אחת ואחד מאתנו. נגיף השנאה והאלימות מסוכן לא פחות מנגיף הקורונה. על כן, זוהי שעת מבחן לכל רשויות אכיפת החוק. עליהן להפסיק את החידלון ולפעול בעוצמה כדי להגן על כלל אזרחי ישראל".

21:00 עריכה

כך נשמעה השיחה בין השר לבטחון הפנים אוחנה למפקד מחוז ירושלים סביב ההנחייה לצמצם את ההפגנות מול מעון ראש הממשלה

20:12 עריכה

השב"כ עקב אחרי הטלפונים של אזרחי ישראל – ללא הסמכה בחוק או בתקנות.

לפי הפרסום של רביב דרוקר בחדשות 13, המטרה הייתה להילחם בדעא"ש. על פי הדויוח, הפרויקט זכה לשם "תיבה אפלה", ובמסגרתו שב"כ רצה לעשות שימוש ביכולות טכנולוגיות שמוקנות מהחיבור האוטומטי למאגר המידע של חברות הסלולר, ומשם לניידים הפרטיים של אזרחי ישראל.

מנגנון האישור של "תיבה אפלה" עבר דרך ועדה מצומצמת שקמה במשרד המשפטים בראשות פרקליט המדינה שי ניצן. בשלב כלשהו גם היועץ המשפטי מנדלבליט נתן את אישורו לעניין. ללא הסמכה בחוק או בתקנות, קיבל השב"כ היתר לרגל אחרי אזרחי ישראל למשך חצי שנה.

זה הוגדר כפיילוט, אבל בתום חצי השנה קיבלו עוד חצי שנה ועוד חצי שנה, כך לפחות במשך שנתיים וחצי. למעשה, אפילו היום אין יכולת לומר אם הפרויקט עדיין פעיל או שחדל מלפעול.

20:07 עריכה

פרופ' גבי ברבש על הסיבה שבשמה החליט לוותר על תפקיד פרויקטור הקורונה: "המערכה הזאת היא מאוד מורכבת. אני מאוד מזדהה עם התוכנית של רוני גמזו, חותם עליה מיד. המערכה מצריכה להתמודד עם נעלמים שאנחנו לא מכירים אותה. במערכה כזו, לא יכול להיות שיהיה יותר ממנהל אחד. ביקשתי שבתחום בריאות הציבור ומערכות המידע, תהיה לי סמכות בלעדית. זה לא התקבל, ועל רקע זה, החלטתי שלא אקח את התפקיד".

עוד הוסיף פרופ' ברבש בראיון לחדשות 12: "בדיעבד, יכול להיות ששגיתי. אבל התחושה שלי נכון לאותו זמן, היא שמשרד הבריאות לא הפנים את המגבלות שלו ואת הצורך בהאצלת סמכויות".

20:04 עריכה

בעוד כעוד יומיים צפוי פרויקטור הקורונה החדש פרופ' רוני גמזו להציג את התוכנית החדשה שלו להתמודדות עם הנגיף. לפי פרסום בחדשות 12, חלק מהסעיפים שייכללו בתוכנית הם: מתן סמכויות נרחבות לצה"ל במערך החקירות והבדיקות, לא יהיו קריטריונים מספריים להגבלות, קריטריון אחיד ושקוף לכל ההגבלות, שינוי מערך ההסברה והודעות לציבור ייצאו רק ממרכז השליטה שבתל השומר.

כמו כן, דווח כי פרופ' עידית מטות תמונה לחברה בכירה במטה הרפואי אותו בונה גמזו.

19:10 עריכה

שר הביטחון בני גנץ הצהיר היום כי "ישראל תמשיך לעמוד על האינטרסים הביטחוניים שלה", ברקע המתיחות בגבול עם לבנון וסוריה בימים האחרונים. בתום הערכת מצב שקיים בפיקוד הצפון בהשתתפות בכירים בצה"ל, גנץ הצהיר כי "אנחנו לא מחפשים לבצע הסלמות מיותרות, אבל מי שיבחן אותנו – יפגוש יכולת פעולה מאוד גבוהה ואני מקווה שלא יהיה לנו צורך לעשות בה שימוש".

18:26 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר לשרת התחבורה מירי רגב להכין מתווה להפעלת טיסות לקפריסין, יוון, ומדינות ירוקות נוספות.

18:00 עריכה

שר המל"ג זאב אלקין התייחס בגל"צ למתיחות הביטחונית בצפון הארץ ואמר כי "יש לנו מדיניות ברורה וחדה לגבי ניסיונות לתקוף אותנו מסוריה ולבנון. הצד השני מכיר אותה על בשרו היטב".

17:49 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ: "החשב הכללי של משרד האוצר רוני חזקיהו הודיע לי כעת כי החליט לסיים את תפקידו בעוד כ-3 חודשים. הודיתי לו על העבודה המשותפת ועל תרומתו הרבה לכלכלת ישראל בכלל ובתקופת הקורונה בפרט, ואיחלתי לו הצלחה בהמשך דרכו". כ"ץ הודיע כי בקרוב יתחיל בתהליך המתבקש לאיתור חשב חדש למשרד האוצר.

16:54 עריכה

החשב הכללי רוני חזקיהו הודיע על סיום תפקידו עם אישור התקציב, וגם אם לא יאושר עד אוקטובר הקרוב.

16:40 עריכה

מקורבי נתניהו: מנדלבליט איבד כל רסן, החליט להפיל את ראש הממשלה בכל מחיר ודוהר לעברו כמו רכבת חסרת שליטה שאיבדה את הבלמים.

16:12 עריכה

בג"ץ דחה את עתירת האגודה למען הלהט"ב להשוואת אופן הרישום של הורים מהקהילה הגאה וילדיהם לאופן הרישום של הורים סטרייטים וילדיהם.

16:11 עריכה

ח"כ תמר זנדברג קוראת להכניס נשים לקבינט הקורונה

15:56 עריכה

ח"כ אוסנת מארק הגישה הבוקר הצעת חוק לביטול לשכת עורכי הדין: "לשכת עורכי הדין הוא גוף חסר תקדים בארץ ובעולם מבחינת מידת האוטונומיה שלו ומבחינת היקף המונופול שיש לו על השירותים המשפטיים בישראל".

עוד הוסיפה: "עניינם של עורכי הדין בישראל יעבור לפיקוח ממשלתי בדומה לרואי החשבון, הקבלנים, המתווכים והרופאים. לשכת עורכי הדין תוכל להמשיך לפעול כאיגוד וולונטרי".

14:57 עריכה

יושב ראש סיעת הליכוד מיקי זוהר הודיע לחברי הכנסת של המפלגה שמחר תתקיים ישיבת סיעה חשובה מאוד, ולבקשתו של ראש הממשלה, כולם נדרשים להגיע.

14:45 עריכה

בית משפט השלום באשקלון האריך עד יום שלישי את מעצרו של החשוד בדקירת מפגין אתמול בשער הנגב. פליקס אלייב, תושב שדרות בן 20, תועד בזירת הדקירה. "השמאלנים תקפו אותי עם קרשים ומקל מטאטא. הייתי צריך להגן על עצמי", טען.

14:40 עריכה

ראש הממשלה נתניהו, ראש הממשלה החליפי גנץ ושר האוצר כ"ץ נדרשו לתוכנית המענקים שאושרה היום בממשלה.

14:36 עריכה

יושב ראש מרצ ניצן הורוביץ הגיב לדבריו של חבר הכנסת וליד טאהא, שטען ש"תופעת ההומואים" כמעט לא קיימת בחברה הערבית בישראל: "לא יודע אם לצחוק או לבכות".

עוד על דבריו של טאהא – בדיווח שפורסם ביומן זה ב-12:35.

14:34 עריכה

הממשלה אישרה את מינוי ועדת השרים להכרזת אזור מוגבל במסגרת ההתמודדות עם נגיף הקורונה.

בוועדה עשרה חברים: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שישמש כיושב ראש, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר האוצר ישראל כ"ץ, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שר החוץ גבי אשכנזי, שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, שר המשפטים אבי ניסנקורן, שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ ושר הפנים אריה דרעי. מטעם גוש הליכוד ישנם חמישה חברים בוועדה ומספר זהה מטעם גוש כחול לבן.

14:24 עריכה

לפי מספר דיווחים בתקשורת, בכחול לבן בוחנים מחדש את עמדתם בעניין התקציב. עד כה דבקו במפלגה בעמדה, שלפיה, יש להעביר תקציב אחד לשנים 2021-2020, כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני שעליו חתמו בנימין נתניהו ובני גנץ. אם לא יועבר תקציב – הכנסת תתפזר וייערכו בחירות. כדי למנוע זאת בכחול לבן שוקלים לתמוך בעמדת נתניהו, המצדדת בתקציב אחד ל-2020 ובתקציב נפרד ל-2021.

14:03 עריכה

יושב ראש יהדות התורה יעקב ליצמן עזב בזעם את ישיבת הממשלה לאחר שהוצא מקבינט הקורונה, שצומצם מ-16 לעשרה חברים. ליצמן אמר שהוא יושב ראש מפלגה ושר הבריאות לשעבר, ובתור שכזה – צריך היה להישאר חבר בקבינט הקורונה.

השרה לשוויון חברתי מירב כהן מחתה על כך שעם הקטנתו – לא נותרים בקבינט הקורונה שרות, אלא רק שרים. בהצבעה בממשלה על אישור ההרכב החדש נמנעה כהן, וגילה גמליאל הצביעה נגד.

13:56 עריכה

הממשלה אישרה את תוכנית המענקים, שלפיה, כל אזרח יקבל מענק בן 750 שקלים, ומשפחות עם ילדים עד גיל 18 יקבלו מענקים גבוהים יותר. השרה אורית פרקש הכהן מכחול לבן הביעה התנגדות ליוזמה. "צריך להפסיק לפעול טלאי על טלאי", אמרה. בהצבעה בממשלה פרקש הכהן ומיכאל ביטון נמנעו.

13:26 עריכה

הממשלה אישרה את ההרכב החדש של קבינט הקורונה, שיכלול עשרה חברים, ולא 16 כבעבר. מטעם הליכוד יהיו חברים בנימין נתניהו, יולי אדלשטיין, ישראל כ"ץ, אמיר אוחנה ואריה דרעי, ומטעם כחול לבן יהיו חברים בני גנץ, גבי אשכנזי, יזהר שי, אבי ניסנקורן ועמיר פרץ.

השרים יעקב ליצמן, יואב גלנט, מירי רגב, איציק שמולי, מירב כהן ואסף זמיר – שהיו חברים בהרכב הקודם של קבינט הקורונה – לא חברים בקבינט בהרכבו הנוכחי.

13:22 עריכה

הממשלה אישרה את מינוי עמית אדרי למנכ"ל משרד החינוך.

מטעמו של שר החינוך יואב גלנט נמסרה הודעה בנושא –

הממשלה אישרה היום (ראשון) את מינויו של עמית אדרי למנכ"ל משרד החינוך. המינוי ייכנס לתוקפו היום ויאפשר למנכ"ל הנכנס לפעול בזמן הקרוב כדי להשלים את היערכות משרד החינוך לפתיחת שנת הלימודים בצל נגיף הקורונה, ולקדם את יעדי המערכת לשנים הבאות שלה.

שר החינוך, יואב גלנט ציין בישיבת הממשלה כי "נכונו לעמית אדרי אתגרים גדולים בתפקידו כמנכ"ל משרד החינוך – ובראשם פתיחת שנת הלימודים תשפ"א במועדה. בטוחני כי הניסיון המקצועי והניהולי המוכח של עמית בהובלת אנשים ובניהול תהליכים ארגוניים רחבי היקף יסייע בידו לקדם את הנושאים החינוכיים החשובים שעל סדר יומו של הציבור בישראל. הצלחתו היא הצלחת כולנו".
אדרי (51) בוגר תואר ראשון משולב במדעי החברה (כלכלה, סוציולוגיה ומדעי המדינה) מאוניברסיטת בר אילן ותואר שני במדיניות ציבורית למנהלים מאוניברסיטת תל אביב.

בין יתר תפקידיו בשירות הצבאי עמית הוביל תכניות ושיטות עבודה, צוותי מומחים, תפיסות הפעלה, פיתוח של תורה מקצועית והתאמת הארגון לשינויים. לצד אלה, עסק בפיתוח של מערכי הכשרה והדרכה, ובכלל זה בהכשרה של קצינות וקצינים, קידם קצינות ושילב אותן במערך השדה.

עמית פרש מצה"ל בשנת 2013 בדרגת אלוף משנה לאחר 26 שנות שירות. עם שחרורו מצה"ל פנה למגזר העסקי, היה שותף להקמת חברה והוביל אותה בתור המנכ"ל. בנוסף, אדרי ביצע תפקידי ראש מטה השר בשלושה משרדים ממשלתיים – הבינוי והשיכון, העלייה והקליטה והחינוך.

מאז כניסתו של השר גלנט לתפקיד, מוביל אדרי את ההיערכות של משרד החינוך לפתיחת שנת הלימודים בצל נגיף הקורונה, ובתוך כך את נושא הלמידה הדיגיטלית מרחוק ואת מדיניות השר גלנט לגמישות ניהולית עבור מנהלי בתי הספר.

עמית אדרי: "זו זכות גדולה בעבורי לשרת את מערכת החינוך, במיוחד בעת הזו, כאשר לפתחנו אתגרים גדולים ומורכבים. אני מודה לשר החינוך יואב גלנט על האמון, ומתחייב לעשות את המיטב להצלחת מערכת החינוך, לטובת התלמידים, צוותי החינוך וציבור ההורים".

13:16 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: הפרויקטור רוני גמזו יגיש השבוע תוכנית פעולה לקטיעת שרשרת ההדבקה.

הגל השני של הקורונה מכה בכל העולם, גם בישראל. אנחנו ממשיכים לפעול במלוא המרץ לבלום את ההתפשטות של המגפה.

בסוף השבוע מינינו את פרופסור רוני גמזו להיות הפרויקטור הלאומי של הקורונה. במהלך השבוע פרופסור גמזו יגיש תכנית פעולה כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה, ולצה"ל יהיה תפקיד משמעותי במשימה החשובה הזו. ביקשתי גם מפרופסור גמזו להגיש תכנית לאומית ארוכת טווח לחיים בשגרת הקורונה, והוא יגיש אותה לממשלה וכמובן אחר כך לציבור.

אבל אני רוצה להדגיש – אין פתרונות קסם. בלי אחריות אישית של כל אחד מכם, אזרחי ישראל, אין אפשרות לבלום את המגפה. אני חייב להגיד שאני רואה שיפור בהתנהגות, אבל עדיין צריך עוד. את המגפה מנצחים על ידי חבישת מסכות, שמירת מרחק אישי, היגיינה ומניעת התקהלויות.

אנחנו מביאים היום לממשלה את אישור תכנית המענקים לכל אזרח. אנחנו נעביר אותה לאחר מכן לחקיקת בזק בכנסת כדי שהכסף יגיע אליכם, אזרחי ישראל, במהירות המרבית. אנחנו עובדים גם על תכניות נוספות לעידוד המשק ולהזרמת כספים למי שנפגע מהקורונה. אנחנו נמשיך להניע את גלגלי הכלכלה כדי להחזיר את האנשים למעגל התעסוקה.

בנוגע לחזית הצפון, אנחנו פועלים לפי מדיניות עקבית שלא נאפשר לאיראן להתבסס צבאית בגבול הצפוני שלנו. לבנון וסוריה נושאות באחריות לכל מתקפה היוצאת משטחן נגד ישראל. לא ניתן שיערערו את ביטחוננו ולא ניתן שיאיימו על אזרחינו, לא נסבול פגיעה בכוחותינו. יחד עם שר הביטחון והרמטכ"ל אני מקיים הערכות מצב שוטפות. צה"ל ערוך להגיב לכל איום.

12:57 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה לבג"ץ: ועדת ההיתרים צריכה לבדוק האם הכסף שהועבר מנתן מיליקובסקי לשרה נתניהו – בסך 270 אלף דולרים – איננו מתנה עקיפה לראש הממשלה.

המדינה הגישה לבג"ץ הודעה מעדכנת בהמשך להודעה המעדכנת מטעם מבקר המדינה וועדת ההיתרים, בנוגע להחזרת כספים שקיבל ראש הממשלה מבן-דודו, נתן מיליקובסקי. בהודעת המדינה נאמר, כי בכל הנוגע לסכום של 270 אלף דולר, ששולם לפי הנטען לסיוע בהגנתה המשפטית של רעיית ראש הממשלה, הרי שבמקרה מסוג זה נכון היה כי ועדת ההיתרים תבחן תחילה אם לגוף הדברים מדובר בטובת הנאה הניתנת למעשה בעקיפין לראש הממשלה עצמו, לפי סעיף 6 לכללי ועדת אשר, ולפיכך אם יש צורך במתן ההיתר.

בהודעה מוסבר, כי אמנם בכללים נאמר ש"שר לא יקבל שכר או טובת הנאה", אולם אין פירושו של דבר שרק טובת הנאה הניתנת במישרין לשר, ובענייננו – ראש הממשלה – היא כזאת הטעונה היתר. לא מן הנמנע כי טובת הנאה הניתנת לבן זוגו של שר, או אדם אחר הסמוך על שולחנו, יכול שתהיה כזאת אשר במהותה היא טובת הנאה הניתנת לשר. לשיטת היועץ המשפטי לממשלה, פרשנות מצמצמת מדי של סעיף זה עלולה להוביל במקרים מסוימים לעקיפה של כללי אשר, על הרציונאלים החשובים שעומדים בבסיסם, בדרך של קבלת טובות הנאה על-ידי קרובי השר, אשר ממנה נהנה במישרין או בעקיפין השר עצמו כחלק ממשק הבית המשותף, וזאת מבלי שהדבר יהיה כפוף לאישור הוועדה, שהוסמכה "לסרב למתן היתר, לתתו או לתתו בתנאים, אם הדבר נראה לה מוצדק בנסיבות המקרה ותקין מבחינה ציבורית".

היה ותמצא הוועדה כי בנסיבות העניין חל סעיף 6 לכללי ועדת אשר, יהיה עליה להפעיל את שיקול הדעת הנדרש לבחינה אם עדיין נכון יהיה לתת היתר לקבלת המימון לפי סעיף 19 לכללים. ויובהר, אין בכך משום נקיטת עמדה בשאלת מתן ההיתר לגופה, ועניין זה מסור לשיקול דעתה הרחב של הוועדה, בהתאם לסמכותה לפי הכללים.

• הודעת המדינה לבג"ץ בעניין הכסף שהועבר לנתניהו

12:35 עריכה

חבר הכנסת וליד טאהא מהרשימה המשותפת טען הבוקר כי אין כמעט הומוסקסואליות בקרב הציבור הערבי בישראל: "התופעה הזו כמעט איננה קיימת בחברה הערבית". בהמשך הבהיר כי דבריו אלה התייחסו ל"תופעת ההומואים".

טאהא, חבר מפלגת רע"ם, שהצביע בשבוע שעבר נגד החוק שביקש להגביל ביצוע של טיפולי המרה, אמר: "החוק הזה בא למנוע מהם טיפול שיחזיר אותם למצב הנורמלי".

לדבריו, "אדם שנמשך לנטייה מינית שאיננה מתיישרת עם הבריאה צריך לקבל טיפול, כי זה לא דבר לא נורמלי וצריך לעזור לאדם הזה". בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בתאגיד השידור כאן אישר טאהא שייתכן שערבים ישראלים נמנעים מלצאת מהארון מתוך חשש מתגובת החברה לצעד זה.

טאהא טען שהוא ושלושת חבריו למפלגת רע"ם קיבלו איומים לבל יתנגדו לחוק המבקש להגביל טיפולי המרה.

12:13 עריכה

דוקטור שרון אלרעי מהמרכז הרפואי כרמל היא המועמדת המובילה לתפקיד ראש שירותי בריאות הציבור, ממנו התפטרה לאחרונה פרופסור סיגל סדצקי – כך דווח בתאגיד השידור כאן.

11:36 עריכה

1,108 נדבקים בקורונה אותרו אתמול – כך נמסר ממשרד הבריאות. בישראל כעת 33,965 חולים פעילים, 100 מהם מונשמים.

11:15 עריכה

הדיון הבא במשפט נתניהו ייערך ב-6 בדצמבר. ארבעת הנאשמים – בנימין נתניהו, ארנון (נוני) מוזס ושאול ואיריס אלוביץ' – מחויבים להגיע לדיון. מדובר בדיון תשובה לכתב האישום, שבו יועלו טענות מקדמיות, ובהן, כלל הנראה, טענה של הסנגורים, שלפיה, יש לבטל את המשפט.

• החלטת בית המשפט לגבי מועד הדיון במשפט נתניהו

11:14 עריכה

שוחרר למעצר בית החשוד בריסוס גז פלפל על מפגינים ברמת גן. החשוד, תושב רמת גן בן 34, נשלח למעצר בית בן שלושה ימים.

10:40 עריכה

הפרקליטות דוחה את טענתם של שאול ואיריס אלוביץ', שלפיה, ניסתה להסתיר חומרי חקירה מהנאשמים. בתגובה שמסרה התביעה לבית המשפט, בעקבות טענותיהם של בני הזוג, הפרקליטות הודתה שתמלול החקירה של אור אלוביץ' – בנם של הנאשמים – היה חסר לעומת ההקלטה של השיחה. לדברי המדינה, הסיבה לכך היא טעות של המתמלל. בפרקליטות ציינו שחומרי ההקלטה הועברו לשאול ואיריס אלוביץ' כבר לפני כשנה.

• מסמך: תגובת הפרקליטות לטענות אלוביץ'

10:21 עריכה

פרויקטור הקורונה רוני גמזו מעוניין להעביר את מערך החקירות האפידמיולוגיות ממשרד הבריאות למשרד הביטחון – כך פרסם הבוקר אדיר ינקו ב-ynet. לפי הדיווח גמזו קיים דיון בנושא זה שלשום.

10:10 עריכה

יושבת ראש ועדת הפנים והגנת הסביבה מיקי חיימוביץ' הודיעה שתכנס את הוועדה לדיון דחוף בנושא השימוש במכוניות התזה (מכת"זיות) בהפגנות בשל עדויות רבות של מוחים, שהתלוננו על השימוש  בהן.

מפגינים מול בית ראש הממשלה בירושלים, בשעה שהמשטרה מתיזה לעברם זרנוקי מים במטרה להביא להתפנותם מהמקום, 25 ביולי 2020 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
מפגינים מול בית ראש הממשלה בירושלים, בשעה שהמשטרה מתיזה לעברם זרנוקי מים במטרה להביא להתפנותם מהמקום, אמש (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

לדברי מפגינים, השימוש במכת"זיות הביא לפציעות חמורות. "לא יכול להתקיים מצב שבו בחלק מההפגנה השוטרים שומרים על הסדר הציבורי, ובחלק אחר של ההפגנה, מגיעה הוראה שלא עומדת בקנה אחד עם ערכי הדמוקרטיה", אמרה חיימוביץ'.

10:00 עריכה

הממשלה תאשר היום בישיבתה את מינויו של עמית אדרי למנכ"ל משרד החינוך. השר יואב גלנט הודיע על מינוי אדרי לפני כשבועיים. הבחירה באדרי גררה ביקורת בשל חוסר ניסיונו בתחום החינוך.

09:29 עריכה

1,101 נשאי קורונה אותרו אתמול בישראל – כך פרסם מרכז המידע והידע למערכה בקורונה של אגף המודיעין. המספר הנמוך יחסית נובע ממספר הבדיקות המצומצם שנערך בשבת.

בישראל כעת 33,854 חולים פעילים. עד כה מתו מהנגיף 457 חולים.

09:07 עריכה

יושב ראש הקואליציה מיקי זוהר בחשבון הטוויטר שלו העריך שהשבוע הקרוב יהיה "שבוע של הכרעות".

08:19 עריכה

יושב ראש תל"ם משה (בוגי) יעלון על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "דברי ההסתה היוצאים מפיך ומסביבתך – מביאים לאלימות".

08:12 עריכה

נעצר תושב רמת גן בן 34, החשוד בריסוס גז פלפל על מפגינים אתמול בעיר. על פי החשד, אתמול, בשעה שנהג ברכבו, ריסס גז פלפל לעבר מפגינים, שמחו נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, במחלף אלוף שדה.

08:02 עריכה

הבוקר, בשעה חמש, נכנסה לתוקפה החלטת ועדת הקורונה, המאפשרת לחדרי כושר לשוב לפעול. חדרי הכושר נסגרו לפני כשלושה שבועות על ידי הממשלה במטרה לנסות לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה.

07:44 עריכה

המשטרה עצרה תושב אזור הדרום, בשנות העשרים לחייו, החשוד בדקירתו אתמול של מפגין בשער הנגב. המפגין נדקר אתמול בצווארו, כשמחה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. החשוד הועבר לחקירה בתחנת המשטרה בשדרות.

07:26 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ יקיימו השבוע פגישה, ובה ידונו בסוגיית התקציב. בעוד גנץ תומך בהעברת תקציב אחד ל-2021-2020, נתניהו תומך בהעברת שני תקציבים, אחד ל-2020 והשני ל-2021.

07:13 עריכה

הבוקר בשעה חמש הסתיימו ההגבלות שחלו בסוף השבוע, ולפיהן, נסגרו קניונים, חנויות רחוב, מכוני יופי ומספרות.

07:08 עריכה

12 מפגינים נעצרו במחאות שהתקיימו אמש, לדברי המשטרה, בשל הפרות סדר או תקיפת שוטרים. מחצית מהעצורים – אנשי ימין, שחלקם, לפי החשד, תקפו מפגינים.

ההפגנה שנערכה מול בית ראש הממשלה בירושלים, ובה לקחו חלק כ-6,000 מוחים, הייתה הגדולה ביותר מאז תחילת גל המחאה הנוכחי. הפגנות נערכו אתמול גם בגן צ'רלס קלור בתל אביב, מול ביתו הפרטי של ראש הממשלה בקיסריה ובעשרות רבות של צמתים ברחבי הארץ.

סגירה