נתניהו: נסראללה משחק באש, גנץ: מי שיבחן את צה"ל מסתכן

דיווח שגוי בלבנון הצביע על טיל נ"ט שחיזבאללה ירה על רכב ישראלי ● החרדים סיכמו על אדלשטיין על הגדלת מספר המתפללים בבתי כנסת בתשעה באב ● השרה גמליאל התעמתה עם מיקי זוהר ומירי רגב בישיבת סיעת הליכוד ● נמשך חוסר ההסכמה בין נתניהו לגנץ על תקציב חד או דו שנתי ● הוגשה הצעת חוק להארכת מועד להגשת תקציב

  • עשן מיתמר מעל הכפר שובה בגזרת הר דב בדרום לבנון, 27 ביולי 2020 (צילום: דייוויד כהן / פלאש 90)
    דייוויד כהן / פלאש 90
  • עשן מיתמר מעל הכפר שובה בגזרת הר דב בדרום לבנון, 27 ביולי 2020 (צילום: דייוויד כהן / פלאש 90)
    דייוויד כהן / פלאש 90
  • חיילים על גבול לבנון בגזרת הר דב, 27 ביולי 2020 (צילום: דייוויד כהן / פלאש 90)
    דייוויד כהן / פלאש 90
  • עשן מיתמר בגזרת הרב דב בדרום לבנון, 27 ביולי 2020 (צילום: דייוויד כהן / פלאש 90)
    דייוויד כהן / פלאש 90
  • בני גנץ בישיבת סיעה של כחול-לבן, 27 ביולי 2020 (צילום: נעם מושקוביץ / דוברות כחול-לבן)
    נעם מושקוביץ / דוברות כחול-לבן
  • טנקים של צה"ל פרוסים בגבול לבנון, 27 ביולי 2020 (צילום: דייוויד כהן / פלאש 90)
    דייוויד כהן / פלאש 90
  • בנימין נתניהו ובני גנץ בהתייעצות בטחונית בקריה, שעות לאחר התקרית בהר דב, 27 ביולי 2020 (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
    קובי גדעון / לע"מ
  • חיילי צה"ל ליד הכפר ג'יש, שעות אחרי ניסיון חדירה של חיזבאללה בהר דב, 27 ביולי 2020 (צילום: דייוויד כהן / פלאש 90)
    דייוויד כהן / פלאש 90
07:27 עריכה

הכנסת תחל היום לדון בתוכנית מענק לכל אזרח, שאושרה אתמול בממשלה. לפי התוכנית, יינתנו בין 750 שקלים לאזרח יחיד ל-3,000 שקלים למשפחה. עלות התוכנית – כ-6.5 מיליארד שקלים.

במטרה לזרז את העברת הכסף לציבור, תקבל החקיקה בעניין התוכנית פטור מחובת הנחה – כך שלא תידרש המתנה של 14 יום מרגע הצגת החוק לכנסת ועד הדיון בו. ועדת הכספים היא שתדון בתוכנית. יושב ראש הוועדה משה גפני הביע הסתייגות מהתוכנית. זאת משום, שלפי התוכנית, כל ילד מזכה ב-500 שקלים נוספים – אולם הדבר נוגע רק הילד השלישי. הצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת צפויה להיערך כבר היום.

07:43 עריכה

כמדי יום שני – יתקיימו היום בכנסת ישיבות סיעה של סיעות הבית. אתמול הודיע יושב ראש סיעת הליכוד, מיקי זוהר, לחברי הכנסת של המפלגה שישיבת הסיעה – הנערכת היום – תהיה חשובה במיוחד, ולבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, כל חברי הכנסת של התנועה נדרשים להתייצב לישיבה. מוקדם יותר אתמול פרסם זוהר את הציוץ "שבוע של הכרעות" בחשבון הטוויטר שלו.

08:12 עריכה

פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, צפוי להציג מחר לציבור את תוכניתו להתמודדות עם משבר הקורונה. לפי התוכנית, סמכויות נרחבות במערך החקירות והבדיקות יועברו ממשרד הבריאות לצה"ל. התוכנית לא תכלול, ככל הנראה, קריטריונים מספריים הנוגעים להטלת ההגבלות. שינויים יוצגו גם במערך ההסברה.

רוני גמזו (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
גמזו ב-2018 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
09:00 עריכה

האבטחה סביב ראש הממשלה בנימין נתניהו וסביב בני משפחתו התהדקה בשבועיים האחרונים – כך דיווח הבוקר עמוס הראל ב"הארץ". אגף האבטחה בשירות הביטחון הכללי הידק את האבטחה בשל ריבוי ההפגנות בסמוך לבית ראש הממשלה בירושלים.

בארגון הביון מוטרדים לאחרונה גם מפני אלימות אידאולוגית שעלולה להיות מופנית מצד תומכי נתניהו כלפי מתנגדיו.

10:11 עריכה

שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן סובל מחום ויעבור בדיקת קורונה. אתמול לקח חלק בהרכב שופטים מורחב. אי לכך, כל דיוני בית המשפט בעליון הופסקו ויתחדשו בשעה 16:00 אחר הצהריים.

10:28 עריכה

שר המודיעין אלי כהן אמר שאפליקציית המגן 2 תושק השבוע. לדבריו, אם 60% מהאוכלוסייה יורידו את היישומון וישתמשו בו – ניתן יהיה לוותר על איכוני שב"כ, אך הסיכויים שכך יקרה – נמוכים.

11:20 עריכה

ועדת הכנסת אישרה פה אחד פטור מחובת הנחה להצעת החוק להסדרת מענק לכל אזרח. המשמעות היא שאין צורך להמתין 14 ימים עד לדיון בחוק בכנסת.

11:52 עריכה

תנועת הדגלים השחורים מתעתדת להפגין מחר ליד ביתו של השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, על רקע הדיווחים על ניסיונותיו להגביל את המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

12:48 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ החליט לבטל את ההפחתה בגובה של 30% מדמי האבטלה למובטלים ולשכירים בחל"ת המשתתפים בהכשרות מקצועיות.

13:33 עריכה

יושבת ראש איגוד העובדות הסוציאליות ענבל חרמוני עדכנה שההסכם של ארגונה עם משרד האוצר טרם נחתם. "הוא חייב להיות חתום עד מחר", אמרה. "אני מעדיפה לא להחזיר את העובדים והעובדות לרחובות לשביתה".

13:42 עריכה

חברת הכנסת שרן השכל הגישה הצעת חוק, שלפיה, זוגות יוכלו להינשא בשגרירויות זרות בישראל.

13:46 עריכה

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, אמר שבימים הקרובים יגובש ויובא לממשלה מתווה חדש עבור ענף התרבות.

14:14 עריכה

על רקע הדיווחים על כך שהשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה פועל לצמצם את ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו – שר המשפטים אבי ניסנקורן התחייב: "אנחנו נדאג לשמור על זכותם להפגין".

14:30 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר שראש הממשלה בנימין נתניהו מוביל לבחירות, והדבר נעשה מתוך אינטרסים אישיים. את המחלוקת סביב התקציב הגדיר חבר הכנסת בישיבת הסיעה של ישראל ביתנו כ"וויכוח סרק".

לדברי חבר הכנסת, נתניהו נחוש שלא לפנות את בית ראש הממשלה עבור בני גנץ. השר לשעבר העריך שנתניהו לא רוצה לנהל מערכת בחירות במקביל למשפטו, שיתנהל שלוש פעמים בשבוע. ליברמן אמר שנתניהו ינסה לקחת שלושה-ארבעה חברי כנסת מכחול לבן. אם ייכשל – יוביל לבחירות בנובמבר הקרוב.

יושב ראש ישראל ביתנו אמר שיש להקים בכנסת הנוכחית ממשלה אחרת. על הממשלה החדשה – אמר – יהיה להתמקד בקורונה ובכלכלה. "נשתדל למנוע בחירות מיותרות", התחייב.

ליברמן קרא להעביר סמכויות בניהול משבר הקורונה לידי צה"ל ופיקוד העורף. לדבריו, נתניהו מנע זאת משיקולים אישיים. לא רוצה – טען יושב ראש ישראל ביתנו – שהקרדיט על ניהול המשבר ילך לשר הביטחון.

14:37 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין: "חופש המחאה הוא ערך עליון בתרבות הדמוקרטית שלנו – אסור לפגוע בו". ריבלין כתב את הדברים בחשבון הטוויטר שלו.

אני רוצה לפנות לאזרחי ישראל ולכלל הציבור בישראל, על רקע המחאה ברחובות והפרסומים הנלווים אליה.

חופש המחאה הוא ערך עליון בתרבות הדמוקרטית שלנו, אסור לפגוע בו. זהו אחד מערכי היסוד עליהם מושתתת המדינה היהודית והדמוקרטית שיקרה כל כך לכולנו.

לצידו של חופש המחאה – האיסור על כל סוג של אלימות. אלו המסיתים, אלו הקוראים לאלימות, אלו המרימים יד על המוחים, חייבים להיות מטופלים על ידי רשויות אכיפת החוק בכל חומרת הדין.

אין ולא תהיה שום סובלנות לאלימות ולהסתה.

למפגינים אני פונה ואומר: אם בחרתם לצאת להפגנה, כל הפגנה, בשם כל רעיון – אני קורא לכם, אנא, הקפידו לעשות זאת תוך שמירת מרחק בטוח, שמירה על הסדר הציבורי תיאום עם משטרת ישראל, וכבוד לסמלי מדינת ישראל.

14:43 עריכה

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התייחס לפרסום של שיחתו עם מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד אתמול בתאגיד השידור כאן ואמר שהוא עומד מאחורי דבריו. אוחנה אמר שלא הוא זה שהעביר את ההקלטה לפרסום והעריך שלא אנשי משטרה הם שעשו כן, אלא גורמים אזרחיים שנכחו בשיחה, שנערכה בבניין עיריית ירושלים.

בראיון למורן אזולאי בערוץ כנסת דיבר אוחנה בגנות המפגינים שחוסמים כבישים, עושים רעש המפריע לשכנים ומפקיעים שטחים ציבוריים לטובת ציוד אישי, כדוגמת שקי שינה, המשמשים אותם.

אוחנה שב ותקף את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וטען שהוא נחוש לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו.

14:48 עריכה

יושב ראש יש עתיד – תל"ם יאיר לפיד הביע תמיכה במפגינים, המוחים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא העריך שהמחאה תוסיף ותתעצם. בישיבת הסיעה של יש עתיד – תל"ם לפיד תקף את השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה על פעילותו לצמצם את ההפגנות.

יושב ראש האופוזיציה טען שנתניהו כשל כלכלית ובריאותית בניהול משבר הקורונה. לדבריו, נתניהו היה עסוק בהטבות המס שלו ובמתקפה על חדשות 12. הוא קרא לראש הממשלה להתפטר מתפקידו. "מדינת ישראל חשובה יותר מבנימין נתניהו", אמר.

15:03 עריכה

ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) הגיש הצעת חוק לדחיית המועד האחרון להגשת התקציב בניסיון למנוע פיזור של הכנסת. הכנסת אמורה לאשר את התקציב עד 25 באוגוסט והתיקון המוצע לחוק יסוד הכנסת ירחיב את המועד במאה ימים נוספים, עד 25 בנובמבר.

15:10 עריכה

בנימין נתניהו מסר הצהרה לתקשורת בישיבת סיעת הליכוד, ופתח את דבריו בהתייחסות למתיחות בגבול הצפון. ראש הממשלה אמר כי "לבנון וחיזבאללה ישאו באחריות לכל התקפה שתצא משטחם.

בהקשר לנגיף קורונה, אמר נתניהו כי "בתוך אי הוודאות של הקורונה יש דבר אחד וודאי, אם כולם יקפידו לחבוש … במדינות שכולם הקפידו על חבישת מסיכות המגיפה נעלמת כמעט כליל.

"ישראל לא צריכה בחירות היא צריכה תקציב. כל הכלכלנים אומרים זאת, אם נעביר תקציב עכשיו נוכל לפתוח את שנת הלימודים בספטמבר … נוכל להגשים תכניות כלכליות להזרים עוד כסף לאזרחי ישראל.

"אנחנו זקוקים למשמעת קואליציונית, מרגע שהתקבלה החלטת קואליציה צריך לכבד אותה אני אומר את זה לשותפים שלנו ולנו כאן בבית מיקי (זוהר) אני אקבל כל צעד שתעשה כדי להבטיח את זה. נבו כ"ץ נכנס כיועץ לענייני כנסת ממשלה אני מאחל לך נבו בהצלחה ואני מבקש להודות לרבקה פאלוך על העבודה שעשתה בתפקיד הזה.

15:18 עריכה

בישיבת סיעה של כחול-לבן, בני גנץ אמר שישראל בשעת מבחן, אנחנו בסערה ובסופה שמצריכה מנהיגות

קורא לשותפי לשים בצד כל שיקול פוליטי וראייה קצרת טווח ולהתפנות לעיסוק בכלכלה, בטחון וחברה. אני מבין את הטלטלה בפרנסה, בבריאות וחוסר הוודאות לשנת הלימודים הבאה, מבטיח לכם שנדאג לזה, כל פעולותי מכוונות לתת לכם בטחון, וודאות ויציבות, בלי תחנות יציאה, בלי שיקולים פוליטיים, רק מה שטוב לכם האזרחים ולמדינת ישראל.

"אנחנו נאבקים בקורונה אך יש לנו זירות נוספות, איראן וגרורותיה מקימות טבעת חנק סביב גבולנו הצפוני, צה"ל וכוחות הבטחון ימשיכו לפעול נגד התבססות איראנית.

"במלחמה על הבריאות, מערכת הבטחון כולה תעמוד לרשותו של פרופ' גמזו במאבק נגד הקורונה, הבוקר כינסתי ישיבה על מיכאל ביטון, פרופ' גמזו וסגן הרמטכ"ל, והתקבלו החלטות להעביר אחריות למשרד הבטחון במאבק בקורונה, צה"ל צריך ויודע לנצח.

"במלחמה על הכלכלה צריך להבין שזו המערכה שדורשת את הטיפול הדחוף מכולם … להביט לאבטלה בעיניים דרך האדם שחרב עליו עולמו ולא טבלאות האקסלים מדובר בבני אדם הממשלה חייבת תכנית הצלה לאנשי הבמה והתרבות ועוד … מגיע להם לדעת שנה קדימה לפחות כיצד המדינה דואגת להם ונותנת להם רשת בטחון.

"דרוש תקציב מדינה, אחראי, עם יציבות ארוכת טווח, שרואה את האדם בקצה, אף אחד לא צריך לשאול את עצמו בכל בוקר מה יהיה גורלו בעוד חצי שנה ושנה, אנחנו צריכים לתת את התשובות האלה, תקציב לשנת 2021 יתן תשובות.

"בחירות רביעיות בתוך שנה ובזבוז על שלטי פרסומות של פוליטיקאים במקום להעביר תקציב היא התעלמות מרצון העם … אני מכיר את נתניהו לא מהיום, הוא מונע מאחריות לאומית ומשוכנע שיראה את טובת הציבור לנגד עיניו, לפי ההסכם עם הליכוד התקציב צריך להיות עד סוף 2021, סיכמנו שיהיה תקציב שיחצה את 2021. אם הליכוד יעמוד בהסכם תושג יציבות שלטונית ותובטח יציבות כלכלית, נעמוד בהסכם במלואו.

15:35 עריכה

ניצן הורביץ (מרצ) תקף את המדיניות הכלכלית והשיק תכנית משל עצמו.

"נתניהו והצמרת הכלכלית תקועים בקיבעון מחשבתי ואטימות ואולטרה קפיטליזם מיושן שאבד עליו הכלח, כל העולם עובר לתפיסות חברתיות מתקדמות במיוחד עקב משבר הקורונה, אבל כאן במשרד האוצר ולשכת ראש הממשלה תקועים בימי הביניים הכלכליים, צריך להיפתח ולהתקדם וזו התכנית הראשונה ששוברת את הפרדיגמה שתוקעת את ישראל בפערים בלתי נסבלים ושיעור אבטלה הגבוה במערב".

15:44 עריכה

דובר צה"ל הודיע על אירוע בטחוני בגזרת הר דב, הפרטים בבדיקה. בינתיים צה"ל הורה לתושבי הגבול עם לבנון להישאר בבתים בתוספת ההנחיות הבאות:

להלן ההנחיות למרחב האזרחי כפי שהופצו לקציני הביטחון ביישובים הבאים: אביבים, אבן מנחם, אדמית, אילון, בית הילל, בצת, ברעם, גורן, גרנות הגליל, דובב, דישון, דן, דפנה, הגושרים, זרעית, חניתה, יערה, יפתח, יראון, כפר גלעדי, כפר יובל, כפר סאלד, לימן, מטולה, מלכיה, מנרה, מעיין ברוך, מצובה, מרגליות, משגב עם, מתת, נווה אטי"ב, נטועה, עג'ר, ערב אל עראמשה, קריית שמונה, ראש הנקרה, רמות נפתלי, שאר ישוב, שומרה, שלומי, שניר, שתולה.

• התושבים נדרשים לשהות בבתים.

• חל איסור על כל פעילות במרחב הפתוח, לרבות עבודות חקלאיות, אתרי נופש ותיירות. בשלב זה, הצירים במרחב חסומים, יש להימנע מביצוע נסיעות שלא לצורך.

• יש להמשיך ולהתעדכן בהנחיות המופצות באמצעי התקשורת ולהישמע להוראות כוחות הביטחון וצה"ל הפועלים בשטח.

• למידע נוסף ניתן לפנות לקב"ט/רבש"ץ או למוקד הטלפוני של הרשות המקומית, לפיקוד העורף בטלפון 104, בפורטל החירום הלאומי ובדפים הרשמיים ברשתות החברתיות.

15:57 עריכה

נתניהו וגנץ עודכנו בפרטי התקרית בצפון במהלך ישיבות הסיעה שקיימו בשעה האחרונה, (ליכוד וכחול-לבן בזו אחר זו). לפי אחד הדיווחים, גנץ יצא מהחדר ושוחח בטלפון.

ראש הממשלה פתח את דבריו בהתייחסות לגבול הצפון, באומרו כי "לבנון וחיזבאללה יישאו באחריות לכל התקפה שתצא משטחם" וגנץ אמר ש"אינו מציע לאף אחד לנסות אותנו".

16:04 עריכה

בלבנון מדווחים על ירי באזור הכפר שובא וכפרים אחרים באזור. מנגד, בישראל חוששים מירי רקטות על יישובי הצפון.

16:12 עריכה

הירי של צה"ל לכפר שובא נמשך, ככל הנראה חוליה ניסתה לחדור לישראל. דובר צה"ל עדיין לא מוסיף פרטים. בחיזבאללה לא לקחו אחריות על הפעולה. לפי דיווחים בלבנון, מדובר בחוליית חיזבאללה שירתה טיל קורנט על רכב ישראלי.

16:22 עריכה

גורם לבנוני אמר לרויטרס שחיזבאללה הגיב לתקיפה שבה נהרג פעיל הארגון לפני מספר ימים, בפעולה שמיוחסת לישראל.

16:26 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרכו לקריה ויכנס שם דיון בטחוני בלשכתו. שר הביטחון בני גנץ קיבל עדכונים מהרמטכ"ל.

חילופי האש באזור עדיין נשמעים והאירוע תפס את הרשויות בעיצומו של מאמץ לפנות את הילדים ממוסדות שונים לבתים.

16:42 עריכה

הליכוד ממשיך לספק כותרות עסיסיות והמשקיפים הפוליטיים יצטרכו להצטייד בהרבה פופקורן בתקופה הקרובה.

נתניהו נטש את הישיבה לטובת התייעצות בטחונית בקריה, ושרת הגנת הסביבה גילה גמליאל התעמתה עם יו"ר הקואליציה מיקי זוהר ועם שרת התחבורה מירי רגב.

גמליאל אמרה לזוהר שעליו להתמקד בניהול הקואליציה ורגב אמרה שזו "חוצפה". זוהר אמר "מה זה? מישהו פה מדבר?".

16:45 עריכה

לפי תדרוך של דובר צה"ל, האירוע התחיל כאשר חוליית חיזבאללה חצתה קו כחול ונכנסה לשטח ישראל, זוהתה על ידי תצפיתניות, צה"ל פתח באש והחוליה נמלטה חזרה לשטח לבנון. מבחינת צה"ל האירוע מתנהל ברגעים אלה, אין נפגעים לכוחותינו. באזור הר דב מסך עשן כדי לבודד את המקום.

17:03 עריכה

דובר צה"ל הודיע כי תושבי גבול לבנון הונחו לחזור לשגרה, לאחר שקודם לכן קיבלו הוראה להישאר בבתים.

לפני כשעה סוכל ניסיון חדירה של חוליית מחבלים של חיזבאללה במרחב הר דב. אין נפגעים לכוחותינו. כוחות צה"ל במוכנות וערוכים להמשך ככל שיידרש. לא נאפשר פגיעה בביטחון תושבי מדינת ישראל וריבונותה.

 

17:55 עריכה

השר דודי אמסלם תקף במליאה את השמאל, המפגינים נגד רה"מ ואת כתב המשטרה של ערוץ 12. "אנחנו בעיצומה של אנרכיה בישראל … אנשים סוגרים רחובות בעיר הבירה … אתם מגנים על אנרכיסטים שפועלים בניגוד לחוק … שמעתי את אחד מבכירי המשטרה שאמר שנדבקו 120 שוטרים בקורונה, בוודאי חלקם בהפגנות. הכל מתחיל בבית המשפט העליון, זכות ההפגנה חשובה מזכות החיים שלי".

"אני רואה ערוץ של תעמולה סובייטית ושומר את מר נוסבאום, לא משנה שבשוטף הוא מתפרנס מהדלפות משטרה, כי הרי הוא דובר המשטרה, וכנראה מישהו בערוץ אמר לו שיש בהפגנות מלח הארץ, מפגינים פטריוטיים, וקרא להתייחס להכל בעדינות, אלה ערוצי התעמולה. נוסבאום כנראה תלוש מהמציאות".

"ערוצי התעמולה, לא מעניין אותם קורונה, ערב ערב אני צופה בשלושת הערוצים ומבין שהם רוצים שיחשבו שיש התקוממות עממית נגד ראש הממשלה".

18:10 עריכה

ש"ס ויהדות התורה הודיעו כי ראשי המפלגות שלהן, השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, פגשו את שר הבריאות אדלשטיין והמשנה למנכ"ל משרדו איתמר גרוטו.

לקראת צום תשעה באב סוכם על הגדלת מספר המתפללים בבתי הכנסת כאשר המספר המדויק יתפרסם בהמשך.

יו"ר ש"ס, שר הפנים דרעי: "ציבור בני התורה עוברים בתקופה הנוכחית משבר גדול, ולצערי, הנשירה גדולה. כולנו חייבים לפעול להשגת הסדר ובייחוד לקראת חודש אלול, ימי הרחמים והסליחות – הימים החשובים ביותר מבחינת עולם התורה. לבקשתי, האלוף במיל' רוני נומה לקח על עצמו לסייע בפרוייקט הנוכחי, להסדיר ולתכלל את כל נושא פתיחת הלימודים מול ראשי הישיבות והכוללים".

שר הבינוי והשיכון ליצמן: "לצד הצורך בזהירות יתירה למניעת הידבקות בקורונה, יש לעשות הכל להמשך קיום עולם התורה, היכלי הישיבות והכוללים, הרחבת האפשרות לתפילה בבתי כנסיות ביום יום ולקראת ט באב. הודענו שלא נאפשר המשך הגבלה שרירותית לתפילה בבתי כנסת, אלא יש להתאים לפי גודל המקום. קיימנו ישיבה מיוחדת עם שר הבריאות אדלשטיין בנושא ואנו תקווה שתימצא הדרך הנכונה לפתרון הנדרש".

יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני: "צריך להמשיך ולשמור על הוראות משרד הבריאות, במקביל דברים שהם אפשריים לעשות במסגרת הזהירות צריכים להיעשות, במיוחד בישיבות הקדושות ובכוללים שהם נשמת אפינו ואין לנו שיור רק התורה הזאת. על כן דרשתי להגדיל את מספר התלמידים בקפסולות שאין חולק על כך שפרויקט הקפסולות הצליח מעל למצופה, כדי שעולם התורה ימשיך ויפרח בייתר שאת לקראת זמן אלול הבעל"ט."

18:41 עריכה

בלשכת שר הביטחון והרמטכ"ל דנים בהתפתחויות של השעות האחרונות בגבול הצפון, ולפי דיווח של כאן ב' מבחינתם האירוע לא הסתיים, אף שהתושבים יכולים לחזל"ש. לא בטוח שחיזבאללה ירצה להביא להסלמה נוספת ובכל מקרה בשני הצדדים יש דריכות להמשך.

תא"ל במילואים עמוס גלעד התראיין לתכנית שלי וגואטה, ונשאל האם זה אכן הסוף או שאנחנו צפויים להסלמה נוספת?

"הם באו במטרה להרוג חיילים, ואם זה היה קורה כל הדיבורים היו אחרים, האירוע חמור ורציני … פעולה חשובה מצד חיזבאללה וגם מבחינתנו. צריך לבחון את האירוע לפי הכוונות ולא לפי התוצאות. הבריחו אותם והפעולה נמנעה. יש פה שיקולים של ביטחון לאומי, האם אתה רוצה לשלב את האוכלוסייה יש פה קורונה ויש צרות אחרות. הם רוצים להרחיב את ההרתעה שלהם לתחום סוריה.

18:46 עריכה

נתניהו הנחה את השרים לא להתבטא בנוגע לארוע בצפון בפומבי ואמר שהוא "עדיין בהתהוות והמצב מתוח", לפי דיווח של מיכאל שמש מכאן.

18:50 עריכה

המשטרה עצרה שני חשודים בתקיפת שוטר ובתקיפת צוות חדשות 13 בהפגנה שנערכה בבלפור לפני שבועיים. העצורים בנ 19 ו-29 ויובאו מחר להארכת מעצר.

19:14 עריכה

נתניהו וגנץ ימסרו ב-20:00 הצהרה משותפת לגבי ההתפתחויות בגבול הצפון.

19:18 עריכה

בחיזבאללה הגיבו לתקרית בצפון באמירה ש"כל הדיווחים בישראל על סיכול חדירה שקריים". לדבריהם, זהו ניסיון כוזב לייצר הישגים, לא היתה היתקלות וירי מהצד שלנו, רק צד אחד פתח באש, האויב המפוחד, החושש והלחוץ … התגובה שלנו על הריגת פעיל חיזבאללה בתקיפה אווירית בדמשק תגיע בוודאות, על הציונים לחכות לעונש על הפשעים שלהם".

19:51 עריכה

משרד הבריאות מדווח כי מחצות אובחנו 1,205 נדבקים חדשים בקורונה, מספר המונשמים ירד ל-96 וסך החולים הפעילים עומד על 35,982. שר הבריאות יולי אדלשטיין השיק הערב את אפליקציית המגן 2.0 שתוכננה להתפרסם במסיבת עיתונאים, אך זו בוטלה בגלל התקרית בגבול הצפון.

20:29 עריכה

קבינט קורונה מקצועי כולל רק גברים בראשות הפרויקטור רוני גמזו, וחברות הכנסות זנדברג ומיכאלי תוהות איפה הנציגות לנשים.

20:37 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את ההצהרה לתקשורת בעקבות התקרית בצפון.

"ישראל תמשיך לפעול נגד הניסיונות של איראן להתבסס באזורנו. חוליית חיזבאללה חדרה לשטח ישראל ובהיערכות טובה צה"ל סיכל את הניסיון הזה. חיזבאללה ומדינת לבנון נושאים במלוא האחריות לדבר הזה ולכל התקפה שתצא מהן לשטח ישראל. הם משחקים באש, כל התקפה תיענה בעוצמה רבה.

"נסראללה כבר טעה בעבר בנחישותה של ישראל להגן על עצמה, ולבנון שילמה מחיר כבד. אני מציע לו לא לחזור על הטעות הזו.

שר הביטחון בני גנץ המשיך:

"… לוחמי צה"ל ומפקדיו פעלו במקצועיות ובדיוק רב ומנעו אירוע קשה שיכול היה לגבות חיי אדם. ישראל נחושה למנוע פגיעה בריבונותה ובחייליה ובוודאי שבאזרחיה. לבנון וסוריה מדינות ריבוניות ויישאו באחריות הכואבת לכל פעולת טרור שתתרחש משטחן.

"מי שיעז לבחון את עוצמת צה"ל יסכן את עצמו והמדינה ממנה הוא פועל. כל פעולה נגד ישראל תביא לתגובה עוצמתית, חדה וכואבת. צה"ל מוכן להגיב, צה"ל מוכן לתגובה, מדינת ישראל, מערכת הביטחון וצה"ל ימשיכו לפעול בכל מקום שיידרש, קרוב או רחוק ככל שיהיה.

20:41 עריכה

כוחות משטרה נערכים לפינוי מפגינים נגד נתניהו שישנים בגן העצמאות בירושלים. עשרות שוטרים רוצים לפנות כ-50 אנשים שנמצאים שם כבר כמה לילות. (נתי יפת)

פורקים את כל הרכוש המוחרם/גנוב בגן העצמאות….בואו לעזור!

פורסם על ידי ‏‎Crime Minister‎‏ ב- יום שני, 27 ביולי 2020

20:51 עריכה

בני גנץ נזף היום באנשי כחול-לבן שמתדרכים כי הוא שוקל להסכים לתקציב חד שנתי, אף שאמר היום בפומבי שהוא רוצה תקציב ל-2021. המועד האחרון לאישור הוא 25 באוגוסט והיום הוגשה הצעת חוק להארכת המועד ב-100 יום.

20:54 עריכה

נפתלי בנט אמר הערב לחדשות 13 כי "לא בטוח שנמליץ על נתניהו אחרי הבחירות, הוא נכשל כישלון חרוץ".

21:01 עריכה

תכנית מענק לכל אזרח אושרה בקריאה ראשונה בכנסת, תעלה מחר לוועדת הכספים.

21:18 עריכה

מיקי זוהר נותן פומבי לצ'אט המשפחתי שלו בו דובר על ילדיו שחוששים מהפגנת פעילי שמאל שהתקיימה מחוץ לביתו. "אל חשש, אותי הם לא יפחידו".

21:29 עריכה

ח"כ יאיר גולן (סגן הרמטכ"ל לשעבר), לא אהב את ההצהרה המשותפת של נתניהו וגנץ שהזהירו את חיזבאללה, לבנון וסוריה מפני הסלמה נוספת. לדעת גולן, שניהם וגנץ במיוחד "לקו בפומפוזיות מיותרת".

22:41 עריכה

יאיר נתניהו התכתש היום ברשת עם אנשי התנועה הקיבוצית. בתגובה לקריאתם להגיע להפנות נגד נתניהו, יאיר הבן כינה אותם "קומוניסטים ארורים שגזלו חצי מאדמות המדינה על חשבון עיירות הפיתוח". הם בתגובה כינו אותו "חוצפן, עצלן, מנותק ומפונק".

בזמן שבקיבוצי הגליל הוקפצו כיתות הכוננות והילדים ישבו במקלטים, הבטלן מבלפור מוצא לנכון להוציא את דיבתם. מה אפשר להגיד?…

פורסם על ידי ‏התנועה הקיבוצית‏ ב- יום שני, 27 ביולי 2020

23:12 עריכה

נכון לעכשיו אין פינוי של המפגינים בגן העצמאות בירושלים.

הפיקוח העירוני והמשטרה הגיעו לגן העצמאות ודרשו מהמפגינים בתחילה להתפנות. המפגינים דרשו לדעת מה העילה לפינוי ובינתיים עילת הפינוי לא הובררה. לאחר דין ודברים עם המפגינים, הוסכם על פינוי ציוד כבד כגון מזרונים וכסאות אך בניגוד לכוונה המקורית של העירייה והמשטרה, ציוד אישי לא יילקח, ונכון לעכשיו לא מתרחש פינוי של המפגינים עצמם. בעקבות ניסיון הפינוי צעירים רבים שיתפו ברשתות החברתיות קריאה לצעירים נוספים להגיע לגן העצמאות על מנת להצטרף אליהם.

אחד המפגינים שנכח במקום אמר: "שלחנו לצעירים בכל רחבי הארץ הודעות וממה שאנחנו יודעים המון צעירים בדרך לכאן. המשטרה, ב"שיטת מצליח" מגוחכת, מנסה לחבל בזכותנו להפגין אבל אנחנו לא מוותרים וממשיכים בכל הכוח". (נתי יפת)

סגירה