הסתה? לא מה שחשבתם

מכתזית פוגעת בראש של מפגין (צילום: צילום מסך מתוך סרטון בציוץ של אחיה שץ)
צילום מסך מתוך סרטון בציוץ של אחיה שץ
מכתזית פוגעת בראש של מפגין,

אחרי שמפגין נדקר בשער הנגב, ומפגינים רוססו בגז פלפל במרכז הארץ, ואחרי שלה-פמיליה תקפו מפגינים ברחובות ירושלים, אחרי שהמשטרה התיזה על ראשי מפגינים סילוני מים, יצא ראש הממשלה נתניהו מביתו ברחוב בלפור, נעמד מול ההמונים ואמר בחדות:

"האלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה! זו לא דרכנו. יש לגנות אותה, לבודד אותה…."

בום התעוררתי שטוף זיעה קרה.
עכשיו מישהו יירה שלושה כדורים בגבו של נתניהו, חלפה מחשבה חדה כמו סכין בראשי.

אלוהים. התקשרתי לנדב ארגמן. מיד.
אחריו הטלפון רטט למנדלבליט. תעשו משהו צרחתי. הולכים לרצוח את נתניהו ואת בני משפחתו. אתם לא רואים?

הוא עומד ברחבת בלפור ומגנה את האלימות, ומסביר שהיא מכרסמת ביסוד הדמוקרטיה, וההמונים מולו מבעירים לפידים וקוראים "בדם ואש את ביבי נגרש". אלפים צורחים.

הכל מצולם ומשודר חי. עם תמונות של ביבי במדי אס אס וכפייה ודם על הידיים.
והרבנים? אתם לא רואים את ההתכנסויות האלה? הוציאו לפתע מההלכה את "דין רודף" והם מטילים עליו פולסא משהו…והנה התקשורת משדרת פולסא דה נורה… שביבי כנראה ימות בגללה.

"תצילו אותו", זעקתי להם באוזן. רבנים פרימטיביים קוראים לרצח ראש הממשלה ואף אחד לא עוצר אותם? מה זה פה? ארגנטינה? שלטון הרבנים הגנרלים של הדת?

התלבשתי, העפתי שיירי נזלת מהאף, לא הספקתי לצחצח שיניים ויאיר נתניהו נכנס לי לפיד. "מפגיני השמאל רוצחים ילדה בת ארבע" הוא כותב. "עורפים ראש של שוטר" הוא מוסיף. מה?!
השתגענו?

ציוץ של יאיר נתניהו
ציוץ של יאיר נתניהו
ציוץ של יאיר נתניהו.
ציוץ של יאיר נתניהו.

השמאל הבולשביקי, כתב בדיוק מישהו בדף של בנימין נתניהו, לא מבין מהי אלימות שמכרסמת ביסוד הדמוקרטיה.

עליתי לירושלים. חייב לדבר עם אסתר חיות.
חייבת להקים ועדת חקירה ממלכתית לרצח נתניהו. עוד לפני שירצחו אותו השמאלנים הבולשביקים, האנרכיסטים. חייבת.

קיבלה אותי בלשכתה. מחוייכת כולה. ואני כולי אדום, נוטף זיעה, רועד מפחד. תקשיבי אסתר. כבודה. אני יש לי כבר ניסיון. הדברים הללו כדאי לעצור אותם כשהם קטנים. הועדה ההיא של שמגר לא חקרה את ההסתה והנה תראי לאן הגענו. את חייבת לחקור. יגאל עמיר שמאלני כבר מסתובב לו ברחוב בלפור עם בנדנה ורודה, מסכה על הפנים והשב"כ בכלל ישן במעקבי קורונה מיותרים. את חייבת להתחיל לחקור, אמרתי לה.

אל תגידי לי שזה לא במנדט שלך. אני נותן לך מנדט וביבי יאשר לך מנדט ועוד 11 שופטים יאשרו לך את המנדט. ביבי חייב להישאר ראש ממשלה בריא ושלם. אסור לקרוא לו להתפטר. הרי אתם אישרתם לו לכהן כראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום. אז מה הם מבלבלים את המוח המפגינים האלה שעושים צרכים ברחובות ובחצרות?

ציוץ של יאיר נתניהו, פייק ניוז על מפגין שעושה צרכים בבלפור, עם תמונה מחו"ל, משנת 2013
ציוץ של יאיר נתניהו, פייק ניוז על מפגין שעושה צרכים בבלפור, עם תמונה מחו"ל, משנת 2013

חזרתי הבייתה חסר מנוחה. בערב דיווחו שביבי הותקף בעת שביקר בוינגייט. אחד המתנחלים ניסה לתקוף אותו פיזית, ולמחרת, עוד לא הספקתי לנשום, מישהו עצר את המכונית של גבי אשכנזי ותלש את הסמל. הילד הזה שתלש אמר ש"אם הגענו לסמל, נגיע גם לביבי".

מטורפים תפסיקו, חשבתי לעצמי. זה ייגמר ברצח.

אחר כך התחלתי לעקוב אחרי ישיבות הכנסת. ח"כים מהימין החלו לכנות את נתניהו "גנרל פטן"…הם יודעים בדיוק מי שיתף פעולה עם הנאצים. אליקים העצני אמר שנתניהו יועמד לדין. והרב דניאל שילה הבטיח שנתניהו יועמד לדין. דין תורה.

ציוץ של יאיר נתניהו
ציוץ של יאיר נתניהו

החיים בישראל הפכו יותר ויותר מסוכנים. ברור שמשהו נורא הולך לקרות.

בירושלים אלפי צעירים משולהבים רקדו מול בלפור, הניפו שלטים נגד השחיתות, ספגו סילוני מכת"זיות כחולים והתחילו רחמנא ליצלן לישון על המדרכה מול הבית של ביבי ושרה. אלוהים. איפה המשטרה?

המ"מ מפכ"ל הזה מוטי כהן לא מבין שבשקי שינה הם מחביאים אקדחים עם כדורי דומדום? הוא לא רואה שהבנות עם הגופיות הרטובות עלולות לפתע לעלות על סמלי המדינה ולהחריב אותם עם השדיים החשופים שלהן?מוטי מוטי מוטי, הוא לא סתם בחור אידיוטי. הוא בוודאי יטפל בסכנות הללו מבעוד מועד.

וגם מפקד המחוז הידיד הגדול של נתניהו בוודאי ידאג לסילוק מפיצי המחלות הללו שמסכנים את חיי נתניהו ובני משפחתו עם הצעקות הנוראיות הללו "הון שלטון עולם תחתון".

'תתפטר' הם צועקים לראש הממשלה? והשב"כ שותק? והיועמ"ש מגמגם? ועוד לא מאשר עשרה מיליון ש"ח להגנתו של ראש הממשלה? מה הוא רוצה? שירצחו אותו חסר כל? שכל הכסף שלו ייצא על הגנתו המשפטית במשפט המבוים שתפרו לו? אלימות. פשוט אלימות שמכרסמת ביסוד הדמוקרטיה.

אלימות ברחוב, אלימות משפטית, אלימות תקשורתית, ציבורית…הכל מכוון נגד נתניהו.
המציאות עולה על כל דימיון.
מי חשב שבמדינה יהודית ודמוקרטית נגיע לקיצוניות כזו?

צלם ההפגנות המוכשר והנועז אסף שפיר ערך חומרים מדהימים שצילם בעין הסערה שמשתוללת בבלפור בשבועיים האחרונים ושם את סליק…

פורסם על ידי ‏‎Aryeh Hasfari‎‏ ב- יום חמישי, 23 ביולי 2020

עליתי על הכביש לירושלים ונסעתי מהר לבלפור. נשכבתי על הכביש בכניסה למעון, מול עיניהם של המפגינים הסוערים, צעירים ומבוגרים ש"מחפשים את המדינה שאבדה להם", שקוראים לביבי להתפטר, אנשים חסרי רגישות ואלימים, והודעתי להם שלא זז מכאן עד שהם יתפזרו לכל הרוחות והשב"כ יאבטח סוף סוף את משפחת נתניהו.

"האבסורד נולד מן המאבק בין הזעקה האנושית, לבין השתיקה הלא הגיונית של העולם." ~ אלבר קאמי

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 676 מילים
סגירה