במקום בו יעמוד המפגין עם השלט האחרון, שם יעבור גבול הדמוקרטיה

המחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, ב-14 ביולי 2020 (צילום: שלום ירושלמי)
שלום ירושלמי
המחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, ב-14 ביולי 2020

"במקום בו תחרוש המחרשה היהודית את התלם האחרון, שם יעבור גבולנו" (טרומפלדור)

במהלך השירות הצבאי אתה נתקל בהרבה מאד משפטים רשומים על קירות ושלטים. משפטים מלאי פתוס כמו "האדם שבטנק ינצח", "ממני תראו וכן תעשו" וגם "בורג חיזקת חיים הצלת" האלמותי.

במהלך השירות הצבאי אתה נתקל בהרבה מאוד משפטים רשומים על קירות ושלטים. משפטים מלאי פתוס כמו "האדם שבטנק ינצח", "ממני תראו וכן תעשו" וגם "בורג חיזקת חיים הצלת" האלמותי

המשפט הפותח הוא ציטוט של טרומפלדור. לא נתקלתי בו בבסיס אלא באיזו סככה של טרקטורים בדרום, ודווקא הוא תפס אותי יותר מכל המשפטים האחרים. השירות הצבאי זימן לי ביקורים בכל גבולות הארץ, ובעקבות דברי טרמופלדור השתדלתי לבקר בשדות ומטעים סמוכים לגבול. לאורך רבים מהתלמים הללו צעדתי, את חלקם צילמתי ואפילו שקלתי להוציא אלבום שיקרא "התלם האחרון" ובו תמונות של כל התלמים האחרונים המקיפים את הארץ.

תלם (צילום: זיו יקותיאלי)
תלם (צילום: זיו יקותיאלי)

בעידן של סרטי צילום, עכבר באחד המוצבים כרסם את המיזם שלי ביגון שאולה, יחד עם הצ'ופרים שהיו לי בארונית (העכבר קיבל את עונשו לאחר שנשנש גם שקית חימום).

בתלם האחרון אתה גם פוגש את מי שחורש אותו, זורע בו, שותל עץ ומטפל בקווי השקייה, מטרים ספורים מגדר הגבול, משביל הטשטוש, משדות מוקשים, מתעלות נ"ט, אנשים שפעמים רבות סיכנו ומסכנים את חייהם כדי לדחוק את התלם האחרון עוד כמה סנטימטרים החוצה.

במציאות של ישראל ב-2020, אותם חקלאים מאויימים דווקא על ידי מי שאמור לחזק את ידיהם – פעם הממשלה יצאה מגדרה כדי לספק להם מים, הממשלה של היום מייבשת אותם. פעם הממשלה עודדה צריכה מקומית כשהכסף מפרנס את החקלאים עצמם, היום הממשלה מביאה לנו ירקות ופירות מתורכיה. החקלאים פושטים את הרגל. ארדואן וכמה מאכערים גוזרים קופון. פעם הממשלה דאגה לשמור על החקלאים, היום היא מאפשרת לאויבינו לשרוף את השדות ומפקירה אותם לטרור חקלאי. אבל מה שהחזיר אותי לציטוט של טרומפלדור בכלל לא היו החקלאים אלא המפגינים. בישראל 2020 צריך לומר כי:

"במקום בו יעמוד המפגין עם השלט האחרון, שם יעבור גבול הדמוקרטיה".

במציאות של ישראל ב-2020 החקלאים מאויימים דווקא על ידי מי שאמור לחזק את ידיהם. פעם הממשלה יצאה מגדרה כדי לספק להם מים, הממשלה של היום מייבשת אותם

יושב בבלפור אדם מושחת ופחדן. דרך הגרורות שלו, השפן הקטן מנסה לדכא את המפגינים ולדחוק את ההפגנות הרחק ממנו. הכי טוב מבחינתו זה להכניס לאנשים לראש שאסור לצאת מהבית בכלל. שאנשים לא ילכו לגלוש בים, שלא יטיילו, שלא יעשו ספורט, למרות שידוע שהבתים הסגורים הם הם מוקדי ההדבקה. למרות שידוע שאנשים נכנסים לדיכאון שהורג לא פחות מהקורונה. העיקר שאנשים כלואים בבית לא באים להפגין.

השפן הקטן כל פעם מנסה לפגוע בזכות ההפגנה באמתלה אחרת: זה מסוכן לבריאות, זה עושה רעש, מדובר בפורעי חוק אנרכיסטיים, הם מפיצים מחלות. כאילו שיש מישהו בעולם שמאמין שטובת עם ישראל לנגד עיניו.

השפן הקטן מפעיל את כוחות הביטחון כדי לדכא את המפגינים ולדחוק את ההפגנות הרחק ממנו: המל"ל נדרש "לעיצוב התודעה של אזרחי המדינה".  השפן הקטן מאיץ בשוטרים (דרך השר לבטחון פנים), להיכנס במפגינים בבלפור יותר חזק, והשב"כ נכנס לניידים של האזרחים כדי לעקוב אחריהם. כל מי שמבין דבר וחצי דבר בוירוסים ואיכון סלולרי יודע היטב שהמעקב הזה אינו מיועד להגן על המפגינים מהידבקות, אלא על נתניהו מפני המפגינים.

גם במערכת הפוליטית השפן הקטן מנסה לדכא את המפגינים ולדחוק את ההפגנות הרחק ממנו. אצבעות מאשימות כבר מופנות לעבר גנץ, כלפי שר תורן כזה ואחר, פרוייקטור כזה או אחר – זה הם אשמים, הם נכשלו. גנץ אכן אשם בליקוי מאורות ובגניבת הקולות של רבים מהמפגינים, אבל כל הליקויים שהביאו אותנו עד הלום – על כולם חתום נתניהו.

הוא מאיץ בשוטרים להיכנס במפגיני בלפור, והשב"כ נכנס לניידי האזרחים כדי לעקוב אחריהם. מי שמבין בוירוסים ואיכון סלולרי יודע, שהמעקב לא נועד להגן על מפגינים מהידבקות, אלא על נתניהו מהמפגינים

קיימת המערכה באמצעי התקשורת והרשתות החברתיות, שגם בהן השפן הקטן מנסה לדכא את המפגינים ולדחוק את ההפגנות הרחק ממנו. הערוצים המסחריים נשלטים לחלוטין באמצעות טייקונים, שבמשך שנים נתניהו מעביר להם כסף על חשבון הציבור. הם משדרים תחרויות שירה ובישול בזמן שהמדינה בוערת.

הרשתות החברתיות מוצפות בקמפיינים אדירים של דיכוי המחאה, בדבוד (המילה העברית לפייק ניוז, תכירו), בוטים מכל עבר, עם פרשיות שמתחילות כבר להתברר בפייסבוק.

ולבסוף, כדי לדכא את המפגינים ולדחוק את ההפגנות הרחק ממנו, השפן הקטן מפעיל את הפלנגות שלו. את הקללות – כל מי שעמד בשנים האחרונות בצמתים, בגשרים, בכיכר גורן, מכיר היטב, גם ניצנים של אלימות היו כבר, היום הם הולכים ומלובים יותר ויותר, לנסות להדליק את השטח, לנסות לפגוע בפעילי מחאה מרכזיים, והכל מכוון מבלפור.

לשפן הקטן אין מה להפסיד. הוא כבר הבין היטב איך יזכרו אותו בהיסטוריה של עם ישראל, לצדם של ישמעאל בן נתניהו (זה שהביא למותו של גדליהו ולחיסולו הסופי של הישוב היהודי בתקופת בית ראשון) ושבתאי בן צבי, שהולך ומתברר כמשיח השקר השני בחשיבותו שצמח לעם ישראל.

קיימת המערכה באמצעי התקשורת והרשתות החברתיות. הערוצים המסחריים נשלטים לחלוטין ע"י טייקונים, שבמשך שנים מוזנים על חשבון הציבור. הם משדרים תחרויות שירה ובישול בזמן שהמדינה בוערת

כל מה שנתניהו מנסה לעשות עכשיו זה למשוך עוד זמן מחוץ למעשיהו. הניסיונות שלו לדכא את המפגינים ולדחוק את ההפגנות הרחק ממנו ילכו ויתעצמו. באמצעות חומות, מחסומים, שוטרים, מכת"זיות, ולאחרונה אמצעי לחימה, שבמקום לשמש להגנה על גבולות המדינה משמשים להגנה עליו, הוא מנסה לדחוק בנו מטר ועוד מטר הרחק ממנו.

עימותים בין המשטרה למפגינים מול מעון ראש הממשלה ב-14 ביולי 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
עימותים בין המשטרה למפגינים מול מעון ראש הממשלה ב-14 ביולי 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

לא השוטרים צריכים לאתגר את בג"ץ כמו שאוחנה דורש – אנחנו צריכים  לאתגר את השוטרים בבג"ץ. למה חוסמים את המפגינים מאות מטרים מהבית שלו בקיסריה? צריך להביא את קולות הזמבורות עד למיטה בה השפן הקטן משקשק מתחת לשמיכה. כמו בפוטבול, לכרסם מטר ועוד מטר בהגנת היריב עד לטאצ'דאון. אם מרחיקים מפגין, לבוא אלף. בבלפור, בקיסריה, במלון מצפה הימים, לכל מקום שנתניהו בורח.

נתניהו לא יצא לנבצרות מיוזמתו, המשפט בענייניו ימשך שנים. הדרך היחידה לסיים את הפרק האפל ביותר בתולדות המדינה שלנו היא להמשיך להפגין נגדו, להטריל אותו, שהוא ימשיך להלחץ, לעשות טעויות, עד שהוא יברח או עד שמישהו מהקואליציה שלו יראה כמונו כמה האיש מסוכן ורופס, ויצא נגדו.

ב-2011 המחאה לא הצליחה למצות את עצמה כי אנשים לא ראו, או חששו לומר, שהאשמה למצב נמצאת בבלפור, נתניהו הצליח לחמוק. הפעם כל הקבוצות שמו את האצבע בדיוק על מי שאשם במצב, המהססים האחרונים כבר מודים בזה בפה מלא.

צריך להביא את קולות הזמבורות עד למיטתו. כמו בפוטבול, לכרסם מטר ועוד מטר בהגנת היריב עד לטאצ'דאון. אם מרחיקים מפגין, לבוא אלף. בבלפור, בקיסריה, במלון מצפה הימים, לכל מקום שנתניהו בורח

נמשיך לדחוק בשפן הקטן, הפעם גם נסגור עליו את הדלת, ונוכל סוף סוף, לקחת את האדמה החרוכה שהוא מנסה להשאיר אחריו, לחרוש אותה מחדש, ולחזור לטפח אותה באהבה. אותה אהבה שפוגשים אצל כל חקלאי בתלם האחרון.

ד"ר זיו יקותיאלי הוא מהנדס אלקטרוניקה וחוקר מוח. מנכ"ל ומייסד של חברת מונפורט המספקת בדיקות נוירולוגיות ע"י שימוש בסמארטפון. אוהב פירות יער וגלישת רוח, בינתיים מסתפק בצהוב של ביצה וקיפול כביסה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
אנחנו לא נאפשר לנהנתניהו׳ז לחמוק מיום הדין שלמטה, שם האחריות היא שלנו. נהנתניהו׳ז עלול לפתוח במלחמה לקראת אוקטובר, כדי שחוק ההתיישנות יחול על פרשת הצוללות!!! ראו, הוזהרתם!!! הורי ומשפ... המשך קריאה

אנחנו לא נאפשר לנהנתניהו'ז לחמוק מיום הדין שלמטה, שם האחריות היא שלנו.
נהנתניהו'ז עלול לפתוח במלחמה לקראת אוקטובר, כדי שחוק ההתיישנות יחול על פרשת הצוללות!!!

ראו, הוזהרתם!!!

הורי ומשפחות החיילים משמאל ומימין, נהנתניהו'ז יהפוך את בניכם ובנותיכם לבדר תותחים, בבחינת תמות נפשי עם פלשתים!!!

ראו הוזהרתם!!!

עוד 1,016 מילים ו-3 תגובות
סגירה