עשרות בני נוער הושפלו - במד"א טייחו

תחקיר עשרות מתנדבים בתחנת מד"א ברחובות התלוננו במשך שנים על יחס משפיל ופוגעני מצד הממונה עליהם ● אך התלונות נענות במשיכת כתף ובמלמול נבוך של "ככה זה עם ציון באורון" ● יו"ר ועד המתנדבים והאיש החזק בתחנה הצליח להדוף את כל התלונות נגדו מאז מונה ב-2014 ● כך הושתקו עשרות תלונות על השפלות שיטתיות ושיימינג ● במד"א מודים שהצטברו תלונות אך אומרים: "מדובר במתנדב מסור"

מגן דוד אדום. אילוסטרציה (למצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: פלאש90)
פלאש90
מגן דוד אדום. אילוסטרציה (למצולם אין קשר לנאמר בכתבה)

כמאה מתנדבים מצטרפים מדי שנה לקורסים של תחנת מגן דוד אדום ברחובות, שמשרתת את ערי הסביבה, ונחשבת לתחנה מובילה וחזקה מבחינת ביצועיה. בכל עת פועלים בתחנה יותר מ-500 מתנדבים, כמחציתם בני נוער בגילאי 14-18, ואלה מבצעים מדי שנה יותר מ-50 אלף שעות נסיעה באמבולנס.

הצטרפות המתנדבים קריטית למילוי המשבצות החסרות באמבולנסים, והם שותפים לאתוס ההתנדבותי של מד"א ונחשבים לחוד החנית במלאכת ההצלה.

מי שעומד בראש המערך האסטרטגי של התנדבות בני הנוער הוא ציון בוארון, יו"ר סניף מד"א רחובות, ויו"ר ועד המתנדבים משנת 2014. בוארון הוא האיש החזק בתחנה, ועל פיו יישק דבר: הוא אחראי לשיבוצים, למבחנים, לאישור הדרכות, לפיזורים בהסעות, לשחרור ממשמרות או לשינוי בלוחות הזמנים של המתנדבים.

ציון בוארון
ציון בוארון

בשבועות האחרונים אספנו עדויות ותכתובות מעשרות מתנדבים ועובדים, בעבר ובהווה, בתחנת מד"א רחובות, המעידים על תופעות קשות ומתמשכות לכאורה של התעמרות במתנדבים, השפלה, שיימינג, אפליה, ניצול כוח ושיח לא-ראוי, בעיקר כלפי בני נוער הכפופים לבוארון.

שתי מילים בולטות בעדויות ששמענו על התנהלותו של בוארון מול המתנדבים: פחד וטרור.

ותופעה אחת מטרידה חזרה על עצמה: כל הניסיונות לפנות לממונים עליו ולשנות את הדברים נתקלו בשתיקה ובטיוח. עשרות נערים ונערות שהתלוננו על בוארון ועל היחס שהמתנדבים זוכים לו, מצאו את עצמם מול קיר אטום, שנה אחר שנה.

דורש הצטיינות, משרה אווירת טרור

רני מגדרה היה מדריך מצטיין ומשקיע במיוחד בתחנת מד"א ברחובות, ובוארון העריך אותו. אבל בסביבות חודש מרץ, קצת אחרי פרוץ משבר הקורונה, היחס הטוב הזה נגמר. "בבת אחת הכל התהפך 180 מעלות", אומר רני. "היה לי המון כבוד אליו ולו אלי, אבל בשנייה שמשהו התפקשש לי ולא יכולתי להגיע להתנדבות בגלל הלימודים, הוא התחיל לסמן אותי ולהיכנס בי. פתאום הגיעו אלי סיפורים שציון מדבר עלי מאחורי הגב ומלכלך עלי. ברגע אחד הוא התחיל למרר לי את החיים".

בדיעבד, זו הייתה רק ההתחלה. ביוני הודיע רני כי הוא נאלץ להיכנס לבידוד וכי לא יוכל להגיע להדרכות של תכנית התנדבות במשך שבועיים. באותו מעמד ביקש מבוארון למצוא פתרונות עבור חניכים שצריכים לעבור הדרכות בתקופת הבידוד שלו, ובנוסף התריע על הבגרויות שבפתח ועל ההכרח למצוא פתרונות נוספים לשיבוצי המתנדבים. בתגובה קיבל מבוארון מייל ארוך שמבהיר מי הבוס:

"יקירי, הדבר מעיד מעט על זלזול בזמנים שלנו. אם היית ער למתרחש בקבוצה שלך היית יודע… אתה לא יודע מה אתה אמור לעשות אחרי המפגש שלי בנושא הזה.

"קצת היה פוגע לקבל ממך בתקופה האחרונה הודעות כי אתה לא יוצא ולא מתראה ונמצא רק בבית כי הקורונה מסוכנת ואז למצוא אותך ברחוב מתאמן עם חברים. למעשה לא נדבקו אצלנו מתנדבים.

"אז לא, אנחנו לא יכולים להחליף אותך, אבל כן מוכנים להדריך במקומך ולהמשיך עם הקבוצה בלעדיך…".

אחרי שלוש שנים שהשקיע את כל כולו בהתנדבות המד"א, מאז הצטרף לתחנה בגיל 14, רני לקח קשה את האיום להזיז אותו מתפקיד ההדרכה וניסה להתגונן באמצעים עובדתיים. "בדקתי שוב והפעילות לא הועברה בקבוצה, ולכן אשמח שתבדוק זאת שוב", כתב במייל ששיגר. "אם כך", כתב בוארון בתגובה, "ראשית סליחה ומחילה על הדברים שאמרתי ואני חוזר בי".

רני נשם לרווחה וחזר להתנדבות שלו, אבל עד מהרה גילה כי מסכת ההשפלות לא הסתיימה. ערב הבגרות בהיסטוריה, הודיע רני כי לא יוכל להגיע להדרכה. "נקבעו שש שעות הדרכה ואני חשבתי שאהיה סופרמן ואצליח להגיע וללמוד", הוא נזכר. "ערב לפני פשוט קרסתי ואמא שלי הודיעה לי שהיא לא מרשה לי ללכת, מקסימום לשעתיים. אז הודעתי שאני נאלץ להיעדר או להגיע רק לחלק מהזמן.

"בתגובה, אחד הש"שים (חניכי שנת שירות, א"ה), עשה לי שיימינג בקבוצת הווטסאפ של המתנדבים, ואמר לכולם שבגלל שמדריך אחד לא מגיע, נאלצים לבטל את הפעילות. מאותו רגע קיבלתי עשרות ווטסאפים שיורדים עלי. זה היה נורא. הרגשתי כמו אויב העם והבנתי איך נראה שיימינג".

"הוא כתב בקבוצת הווטסאפ של המתנדבים, שבגלל שמדריך אחד לא מגיע, נאלצים לבטל את הפעילות. מאותו רגע קיבלתי עשרות ווטסאפים שיורדים עלי. זה היה נורא. הרגשתי כמו אויב העם והבנתי איך נראה שיימינג"

כשהתחיל השיימינג החליטה אמו של רני לשים לזה סוף ושוחחה עם שולח הווטסאפ. הש"שים, צריך לומר, מוצבים בתווך בתפקיד של שומרי-סף, ולא פעם נאלצים לבצע משימות "שיטור", גם אם הם לא שלמים עם ההכרח לבצע אותן.

בשיחה הזו הבינה אמו של רני שהש"ש הוא רק השליח, ככל הנראה של ציון. "אני לא יכולתי יותר לעמוד מנגד", מספרת לי אמו של רני. "ראיתי שציון נכנס ברני ונכנס בו ונכנס בו. ורני לוקח את זה קשה. אז הרמתי טלפון לציון. אמרתי לו 'איך עושים דבר כזה? איך עושים שיימינג כזה לילד? ולמה החלטתם לבטל את האירוע ולהפיל הכל עליו?' אז הוא דיבר אלי ברכות כמו חמאה, ואמר: 'תראי, כל האוכל שקניתי לפעילות הלך'. הבנתי שהוא פשוט לא מבין למה זה פסול".

"אמרתי לו 'איך עושים שיימינג כזה לילד? ולמה החלטתם לבטל את האירוע ולהפיל הכל עליו?' אז הוא דיבר אלי ברכות כמו חמאה, ואמר: 'תראי, כל האוכל שקניתי לפעילות הלך'. הבנתי שהוא פשוט לא מבין למה זה פסול"

במקביל התחיל בוארון להשמיץ את רני באוזני חבריו, אולי כדי לוודא שהמסר יעבור. "ציון יודע שרני ואני חברים מאותה כיתה בגדרה אבל בכל זאת בחר אותי כדי לטנף על רני", מספר נתי. "אחד המדריכים הגיש איזה מערך שיעור, אז הוא פנה אלי ואמר 'אתה רואה, זה לא כמו החבר שלך רני, שהוא בחור לא אחראי ולא הגיש'.

"אמרתי לו 'תרד מזה בבקשה, זה לא לעניין'".

בני נוער מתנדבים בתחנת מד
בני נוער מתנדבים בתחנת מד"א ברחובות בטקס הוקרה בעיר. מימין: ציון בוארון, יו"ר ועד המתנדבים

עולה להתקפה אישית

גם נתי עצמו עלה בשנה האחרונה על מסלול התנגשות מול בוארון. בוארון דרש ממנו לפני כמה חודשים לסמן 3 ימים פוטנציאליים בשבוע שבהם הוא יכול להגיע להתנדבות מ-15:00 עד כמעט חצות. נתי הסביר שיוכל לבצע משמרת מלאה רק בימי ג', מכיוון שבשאר הימים הוא לומד עד מאוחר, או מתאמן עם נבחרת הג'ודו.

לאחר ששובץ ליום ב' פנה בנימוס מופלג לבוארון במייל וביקש התחשבות. בוארון הגיב בתקיפות: "לא ניתן לעבור יום. יש להקדיש רצינות גם למד"א לא רק לג'ודו".

נתי המשיך לבקש בנימוס ובוארון עלה למתקפה אישית והאשים את נתי בזלזול בהתנדבות. בצר לו פנה נתי לאביו, איש מערכת הבריאות, אשר פנה לכמה מגורמי המרחב במד"א כדי לבקש עזרה. אבל כולם משכו בכתפיים, אמרו שאין מה לעשות, והציעו לו פשוט לדבר ישירות עם בוארון.

אביו של נתי נחלץ לעזרה והרים טלפון לבוארון שבו שטח את תחינתו בבקשה שיסייע לבנו למצוא יום אחר בשבוע, שבו הוא יוכל להגיע למשמרת בתחנה ולתרום את חלקו. "הוא ענה לי בקור רוח מקפיא, כמו מכונה", משחזר האב.

"'נתי לא יוכל להמשיך. אם הוא מעדיף ג'ודו אז שילך לג'ודו', הוא אמר לי. ניסיתי להסביר לו כמה הילד אוהב את ההתנדבות במד"א, כמה היא חשובה לו, איזה חינוך הוא קיבל בבית לעזרה רפואית מגיל קטן – אבל לא עזר לי כלום. הוא פשוט החליט לשבור את הילד ולהדיח אותו".

"'נתי לא יוכל להמשיך. אם הוא מעדיף ג'ודו אז שילך לג'ודו', הוא אמר לי. ניסיתי להסביר לו כמה הילד אוהב את ההתנדבות במד"א, כמה היא חשובה לו  – אבל לא עזר לי כלום. הוא פשוט החליט לשבור את הילד ולהדיח אותו"

אבל נתי סירב לוותר ופנה לבוארון במייל בניסיון נוסף לפייס ולישר את ההדורים. "מבין שלא התאמצתי מספיק, מבקש לנסות לתקן ולהשלים חוסרים", כתב בהכנעה. תגובת בוארון עלתה מדרגה. "אינך צריך את השיחה עם אביך. הרי לפני חודשיים, אולי שלושה, אמרתי לך שאינך עומד בקריטריונים לחידוש החברות".

נתי לא נכנע וביקש להופיע בפני ועד המתנדבים בתחנה, כדי לשטוח את טענותיו ולערער על ההחלטה. אבל כשהוא התייצב להליך, התברר לו שלמעשה הוא ניצב בפני ועדת משמעת, ושמי שעומד בראשה הוא בוארון, כמובן. כך קרה שנתי הוזמן לערער על ההחלטה שקיבל לגביו הבוס, בפני לא אחר מאותו הבוס עצמו.

"באתי לשיחת משמעת, סוג של ערעור. ובסוף עמדתי מולו – והוא היה הוועד. ואמרתי 'אני רוצה להחליף בבקשה יום התנדבות כדי שאוכל להמשיך להתנדב'. והוא מתחיל לצעוק שלא מתאים להפעיל במד"א פרוטקציות. ואני מנסה להסביר לו שבסך הכל ביקשתי מאבא שלי שיעזור לי, כי לא הקשיבו לי.

"אני לא מחפש שום פרוטקציה ושום הקלות, רק להתנדב, והוא ממשיך לצרוח עלי כמו משוגע ואני רואה שמתחילות לצאת לי דמעות ואני בוכה. זה אף פעם לא קרה לי. והוא צועק וצועק. וחבר הוועד שעומד לידו בהלם, אומר לו 'ציון, ציון תירגע כבר' ואני מבולבל ולא מבין מה לעזאזל קורה פה. מה עשיתי לא בסדר?

"אני מסתכל לעבר הדלת ורואה 5 בנות שעוברות שם, כי הדלת פתוחה, אפילו לא טרחו לסגור. והן רואות אותי בוכה ואת ציון צורח: 'אני לא מוכן שאתה תתנדב אצלי!' ואז הוא פונה לחבר ועד נוסף וצועק 'אני לא מוכן לראות אותו! הוא לא יהיה אצלי!' ומוטי מנסה להרגיע אותו ואני נשבר ומרגיש שאני משתגע".

עם זאת כעבור כמה שבועות בוארון ויתר, ונתי שובץ בימי שלישי כבקשתו. "כשפגשתי את ציון במסדרון הוא הודה שדווקא כן הייתי מועמד להדרכה. זה אומר שהוא שיקר לי רק כדי לשבור אותי".

אז אחרי כל הסאגה המטורללת הזאת הוא בסוף ויתר? איך אתה מסביר את זה?

"נסתרות דרכיו. אני כבר ממש לא מנסה להבין".

גם רני כבר לא מנסה להבין מה גרם לשינוי החד ביחס כלפיו. "הרבה לילות נשארתי ער וניסיתי להבין מאיפה הוא המציא את הדבר הזה שהוא ראה אותי מתאמן ברחוב, הרי אני לא גר לידו. אולי מישהו אמר לו? ומה הקשר בכלל? פעם מאוד אהבתי את ההתנדבות. בחצי השנה שלפני הקורונה התנדבתי קרוב ל-600 שעות בתחנה. כתבתי מערכים, הדרכתי ועליתי על אמבולנסים. היום היחס שלי לזה אחר לגמרי. אני לא מסוגל לראות אותו אפילו".

שלטי תודה לצוותים הרפואיים. אפריל 2020 (צילום: Nati Shohat/Flash90)
שלטי תודה לצוותים הרפואיים. אפריל 2020 (צילום: Nati Shohat/Flash90)

תופסים ממנו חצי אלוהים

נתי ורני לא היו המתנדבים היחידים במד"א רחובות שהדלת נטרקה בפרצופם. רק בשנה שעברה חוו זאת על בשרם שלושה ש"שים נוספים, שהתלוננו על בוארון, ונאלצו לעזוב את התחנה. לזמן ישראל נודע על עוד לפחות שבעה מתנדבים שנאלצו לעזוב את תחנת מד"א ברחובות.

נתי ורני גם לא היו הנערים היחידים שפרצו בבכי במד"א רחובות. אחת החניכות דתייה בת 15, חוותה זאת כששאלה את בוארון אם תוכל להזיז את משמרת ההתנדבות שנקבעה לה לשבת. "הוא מיד התעצבן עלי מול כולם", היא אומרת. "היו שם 20 ילדים והוא אמר 'אם את לא יכולה להגיע בשבת אז אין טעם, ולא תוכלי להתנדב יותר. ביי'. הבנתי שאם אני לא מצייתת אני עפה, והתחלתי לבכות".

כשירדו דמעות זה השפיע עליו. הוא ניסה להרגיע?

"להפך. זה עצבן אותו עוד יותר שאני בוכה. הטיפשות שלי הייתה בכלל לפנות אליו עם הבעיה שלי במשמרת שבת. הוא אמר 'תרגישו חופשי לפנות אלי בכל עניין', אבל בעצם התכוון בדיוק להפך הגמור. בסוף, למזלי, המשמרת בוטלה ממילא. אבל זאת לא הייתה הפעם היחידה שבכיתי בגללו. היו פעמים נוספות".

מראה החניכים הבוכים הפך שגרתי. "בנות בוכות בתחנה מלא, כל הזמן, לפעמים מולו. הבנים מתאפקים לרוב – ובוכים אחר כך בבית", מסביר אחד המדריכים.

"צריך להבין שלמרות הפחד, הם תופסים מציון חצי אלוהים. הוא מקור הסמכות שלהם, ויש מורא אדיר מפניו. בנוסף, ההתנדבות חשובה להם. והם מבינים שכדי להצליח – אתה צריך שהוא יאהב אותך".

רוכבי יחידת האופנועים של מד
רוכבי יחידת האופנועים של מד"א (צילום: צילום דוברות מד"א)

אין למי להתלונן בתחנה, וגם לא בהנהלה

למרות מאות תכתובות לאורך השנים על היחס המשפיל לו זוכים בני הנוער במד"א רחובות, בוארון מוגן לחלוטין, ואיש לא מעז לגעת בשערה משערות ראשו. עובדים או מתנדבים קבועים שהבחינו בעבר במצוקתם של המתנדבים הצעירים וניסו לעזור להם, סומנו על ידי בוארון ועד מהרה נאלצו לעזוב את התחנה.

כך קרא לרוית שהייתה פרמדיקית בתחנה. "הייתי רואה את הצעירים האלה, בני 15 ו-16, אבודים לגמרי כי ציון משפיל אותם או משחק איתם: 'כן תעלו לאמבולנס, לא תעלו לאמבולנס', וגם מפלה ביניהם בהתאם לחיבות הפרטיות שלו. זה היה נורא. אלה חבר'ה שישר אחרי ביה"ס באים להתנדב עם כל ההתלהבות, ובסוף הם יושבים על הספסל, סתם כי הם לא באו לו טוב בעין, ואף אחד לא מעז להתערב.

"אז החלטתי שאני עושה מעשה, והעליתי לאמבולנס שלי את הצעירים שהוא הפלה לרעה והשאיר על הספסל להתייבש, ואמרתי להם: 'עשיתם קורס ויש לכם זכות לעלות על האמבולנס כמו כולם'. זה הטריף אותו שדיברתי איתם והוא נכנס בי. אמרתי לו שהוא לא בסדר, שצריך להתנהג עם ילדים יותר ברגישות ושזה לא יחס מקובל לילדים, ומאותו הרגע הוא התחיל להתנכל לי.

"החלטתי שאני עושה מעשה, והעליתי לאמבולנס את הצעירים שהוא הפלה לרעה והשאיר על הספסל להתייבש, ואמרתי להם: 'עשיתם קורס ויש לכם זכות לעלות על האמבולנס כמו כולם'. זה הטריף אותו"

"גרתי בשכנות אליו, אז הוא היה חוסם לי את החניה עם האמבולנס, או עושה לי בכוונה רוורס מתחת לחלון ב-4 לפנות בוקר עם כל הצפצופים. זה הפך לבלתי נסבל. התלוננתי שוב ושוב בצמרת התחנה, ואיש לא הסכים להתעסק איתו".

איך את מסבירה את הכוח שצבר?

"חלק מהתופעה נובעת מהמבנה של מד"א. הגורמים שאחראים על מתנדבים חשובים יותר מהעובדים עצמם, ואם יש מישהו כמו בוארון – שבאמת מביא הרבה מתנדבים למערכת ומקומבן מלמעלה – לא רוצים לוותר עליו. הוא חוסך למערכת המון כסף. בכלל צריך להבין שיש בתוך המרחבים תחרות סמויה בין התחנות על מי מביא יותר מתנדבים וחוסך יותר כסף לארגון. ברור לי שזה מקל רציני בגלגלים של הארגון, במיוחד כאשר מישהו מנצל את הכוח לרעה".

"אם יש מישהו כמו בוארון – שמביא הרבה מתנדבים ומקומבן מלמעלה – במד"א לא רוצים לוותר עליו. הוא חוסך למערכת כסף. ברור לי שזה מקל רציני בגלגלים של הארגון, במיוחד כשמישהו מנצל את הכוח לרעה"

רוית עובדת כיום בתחנת אשדוד. "זה עולם הפוך שם", היא אומרת. "כמו יקום אחר ממה שהולך ברחובות".

אנשי צוות של מגן דוד אדום. מרץ 2020 (צילום: Flash90)
אנשי צוות של מגן דוד אדום. מרץ 2020 (צילום: Flash90)

שיימינג פומבי וטיוח מסיבי

התלונות נגד בוארון וטיוחן על ידי המערכת אינן תופעה חדשה. גם ירדן, מתנדב בוגר ותיק המשרת את מד"א עשרות שנים מאז ילדותו, שילם מחיר כשהחליט שלא לעמוד מנגד. לפני 5 שנים החליט לרכז כמה מהתלונות של הנוער המתנדב, ופנה בשמם לגורמים בהנהלת מד"א. לדבריו, הוא נדהם מאפקט ההשתקה.

"כל מי שדיברתי איתו ושלחתי לו תכתובות ותלונות על בוארון אמר 'עזוב, אתה לא תצליח להזיז אותו בחיים'. בסוף, אחרי שהתרעתי בפני כל העולם, עזבתי בעצמי כי הוא התחיל להתנכל גם אלי ולפגוע לי במשמרות.

"כאדם בוגר שמתנדב במד"א כל חייו, מצאתי את עצמי רב על כל שיבוץ למשמרת כמו ילד קטן. יש לי עוד חברים שעזבו כי הוא התיש אותם. אני חושב שמה שקורה בתחנת רחובות זאת חרפה, לא פחות. ורק בנס לא קרו דברים חמורים יותר".

למה אתה מתכוון?

"כשדוחפים ילדים בני 14-15 עד הקצה, בשלב כזה רגיש של חייהם, כשמחרימים אותם, או עושים להם שיימינג או מטיחים בפרצופם שק האשמות כל כך כבד, רק בגלל שהחליפו משמרת או ביקשו הקלה – כולנו יודעים איך זה יכול להיגמר.

"הרי בבתי הספר לא מפסיקים לדבר על הסכנות של ביוש. זה לא נתפס. עברו חמש שנים מאז שעזבתי ואני לא נרגע ממה שראיתי. איפה האחריות של מנהלי מד"א? איך הם מרשים שדבר כזה יתרחש תחת משמרתם?"

"כשדוחפים ילדים בני 14 או 15 עד הקצה, בשלב כזה רגיש של חייהם, כשמחרימים אותם, או מטיחים בפרצופם שק האשמות כל כך כבד, רק בגלל שהחליפו משמרת או ביקשו הקלה – כולנו יודעים איך זה יכול להיגמר"

עיקר התלונות שהצטברו אצל ירדן כללו התנכלות ושיימינג לצעירים בפומבי. באחת התלונות, מ-2015, קבלה צעירה על השעייתה ממשמרות בטענה כי הגיעה למשמרת "ללא סמכות", על אף שלדבריה ביצעה החלפה עליה עדכנה מראש.

"באותו הערב קיבלתי שיחת טלפון שהתחילה במילים 'תמחקי את המשמרות שלך החודש'", כתבה בתלונתה. "כשניסיתי להבין מדוע, פשוט נאמר לי: 'כי ככה החלטתי ואת משחקת אותה ראש קטן'. כשהשיחה התחילה להתנהל בצעקות, ביקשתי ממנו שינמיך את קולו כמה פעמים, ואז השיחה נותקה בלי להגיד שלום".

מיד לאחר ניתוק השיחה קיבלה הנערה מייל ובו הודעה על ביטול כל המשמרות שלה עד לשיחת הבהרה. "בשיחה כבר היה ברור שציון כבר סגור על עונש ולא מעוניין להקשיב לי", כתבה. "נאמר לי שאני מתנדבת בעייתית, שככל הנראה לא מבינה את דרכו, ולכן הוא רואה לנכון שלא אעלה על האט"ן (אמבולנס טיפול נמרץ, א"ה) עד הודעה חדשה, כי 'אין לי זמן להתעסק עם זה כרגע'".

כאמור, הצעירה הזו לא הייתה היחידה שהתלוננה, ולאחר שהצטברו כמה תלונות דומות, בוארון מצא דרך מקורית להתמודד עם הטענות שהופנו כלפיו, ושיגר מייל רב-תפוצה, שמוען לכלל ציבור המתנדבים בתחנה. במייל הוא נקב בשמותיהם של בני הנוער המתלוננים, והכפיש אותם בפומבי בשלל כינויים פוגעניים, בהם "מתנדבים לא ראויים", "כותבים שטויות", "דו-פרצופיים" ועוד.

בשולי הדברים אף קורא בוארון לאותו "רוב דומם" לצאת בפומבי נגד כל מי שמתלונן נגדו, ולהכריז עליו חרם.

"הרוב הדומם לצערי אינו מוצא לנכון להלין למול אותם מתנדבים לא רצויים שמעכירים את האווירה, יוצרים מצג שווא (שקרי) 'ציון מתנכל לנו', 'ציון השהה אותי', איזה כייף לומר דברים כאלה?!?!

"לצערי הרוב הדומם בעידן הווטסאפ והפייסבוק מפחד לומר את דבריו ולצאת חוצץ למול איוולת חברתית ומעדיף להצניע את הדברים ולא לענות לאותם עוכרי אוירה…מי שלא טוב לו כאן שילך ומי שטוב לו כאן, צריך לעשות משהו אחד בלבד להוקיע את אלה שלא טוב להם. נישאר רק הטובים, הראויים ואלה שלא סובלים בהתנדבות".

בוארון הזועם לא חסך בפרטים וכמו ברשימת מכולת הטיח האשמות כלפי כל אחד מהמתלוננים והמתלוננות בצירוף שמם, כדי שלאיש לא יהיו ספקות במי מדובר. בין השאר כתב למתלוננת לינה (שם בדוי, כמו כל השמות בכתבה, א"ה): "לא עמדת בהיקף ההתנדבות הראוי", "לא ביצעת נוכחויות", "לא כתבת עבודה", "לא הגעת להתנדבות בשום אופן וצורה", "תפסת מקום לאחרים".

למתלוננת רינת כתב: "שיקרת במילוי הטאבלט למערכת מד"א… המסכנות שאת מציגה אינה עולה בקנה ישיר עם ההתנהלות בסניף… מצופה מחונכת לא לשקר… את מהבודדים הממורמרים כאן. לא טוב לך, את מוזמנת לעבור לסניף אחר".

גם עם החונך עידו, בוארון התחשבן: "האם רצית להיות בקבוצת המסכנים ולומר ציון עצר לי את הפעילות? האם הזכרת שאתה עושה השתלמויות ללא מבחן? האם סיפרת לכולם שדאגתי להזמנת מדים עבורך? לאור הרגשתך כי ציון עצר את פעילותך… אגשים לך את המשאלה".

"האם הזכרת שאתה עושה השתלמויות ללא מבחן? האם סיפרת לכולם שדאגתי להזמנת מדים עבורך? לאור הרגשתך כי ציון עצר את פעילותך… אגשים לך את המשאלה"

בכל גוף ציבורי מייל השתלחות כזה, במיוחד בקטינים, היה גורר מהומה רבתי. אבל במד"א ההתנהגות הזו מתרחשת באין מפריע. ירדן סירב להיכנע לכך, ופנה לחברת ועד המתנדבים ואחראית המתנדבים הבוגרים ז'קלין לוק בבקשה שייקחו אחריות. "תתחילי להוביל מהלך", כתב לה. "אלו שציון השפיל אותם במכתב מדאיגים אותי. ואם מישהו מהם יפגע בעצמו? את מבינה את האחריות שיש לך?"

לוק עדכנה את ירדן בתשובה: "הייתה פגישת ועד לפני חודש והוחלט להיפגש שוב בעוד חודש. במידה ולא ישתנו דברים נאלץ להתפרק…".

ירדן המשיך להתריע: "את מבינה שהמעשה שציון עשה מחייב אתכם לנקוט פעולה עכשיו? או שיש לכם מצפון גדול ואתם לוקחים את כל האפשרויות בחשבון. אני לא הייתי מוכן לעמוד חלילה מול הורה שהבן שלו פגע בעצמו כי 'תוכננה פגישה בעוד חודש'. המייל הזה חריג ביותר ואתם חייבים לעשות מעשה".

לוק הסכימה עם ירדן שהמצב לא-תקין, אך ככל הנראה לא עשתה דבר נוסף. ירדן עזב את התחנה, בוארון נשאר. השבוע ניסיתי לברר עם לוק, שכיום כבר אינה חברה בוועד, מדוע נמנעו היא וחבריה מלפעול בזמן אמת. "אני לא חושבת שזה נכון", אמרה לזמן ישראל. "איך זה קשור אלי?"

ז'קלין לוק, יש תלונות שקשורות לתקופתך כחברת ועד ובאו והתריעו בפנייך.

"אני לא נכנסת לזה מן הסתם ואני חושבת שזה לא יפה לטעון כך".

מה הכוונה "לא יפה"? שהילדים ימשיכו לסבול?

"אני רוצה לשאול: למה ילד שסובל נשאר שם? מי שלא טוב לו, שלא יישאר שם".

זאת התשובה שלך? ילד אחר ילד מתלונן על השפלה ובריונות ואת אומרת שהם צריכים לעזוב?

"תודה רבה וסליחה שאני לא יכולה לעזור".

אזרח לא ראוי להתנדבות ולמסיבות

לוק לא הייתה הבכירה היחידה שירדן פנה אליה. גם אלי יפה, סמנכ"ל קהילה במד"א והאחראי על מערך המתנדבים הארצי, קיבל פניות שכללו תלונות של מתנדבים. "אני מרגיש שהעניין הזה יושב למספר אנשים על חבית נפץ וסביר להניח שהיא תתפוצץ מתישהו", הזהיר ירדן באחד המיילים. תשובתו של יפה הייתה "מציע שתכתוב את התלונה לוועדת המשמעת הסניפית".

ירדן, אז עדיין בעצמו מתנדב בתחנה, תהה מדוע יפה עצמו לא מתערב ומבצע את תפקידו, ומחזיר את האחריות אליו. "זה לא נראה איזה עסק מכור שאף אחד לא יעשה איתו שום דבר ורק אני אחטוף? אני בספק שלוועדת המשמעות הסניפית יש רצון לצאת כנגד ציון". יפה מסכים איתו: "אתה צודק, אבל זו הדרך להתחיל".

ביקשתי השבוע מיפה להסביר מדוע לא עשה דבר, ומדוע אחרי שנים של תלונות המערכת ממשיכה לתת גיבוי לבוארון. הוא לא הכחיש שהוא מכיר את המקרים. "כן אני מכיר את הנושא אבל למה אתה לא פונה לדובר?"

אתה אחראי על בוארון, לא?

"ככה פונים? אם אתה רוצה תשובות יש דרכים. תקבל תשובות ענייניות, יפות, מסודרות. אני לא אענה כך".

השיימינג למתנדבים שלא נשאו חן בעיני בוארון המשיך, והתלונות המשיכו לזרום. באפריל 2016 כתבה סימה (שם בדוי) אמו של אחד המתנדבים, ומתנדבת בעצמה בסניף, מכתב תלונה חריף למנכ"ל מד"א אלי בין, לחברי ועדת הביקורת של הארגון ולבכירים נוספים, ובו האשימה את בוארון במסכת התנכלות אל בנה דוד.

אלי בין, מנכ"ל מד"א, בעת שהוענק לו תואר אזרחות כבוד של נוף הגליל (צילום: צילום: דוברות מד"א)
אלי בין, מנכ"ל מד"א, בעת שהוענק לו תואר אזרחות כבוד של נוף הגליל (צילום: צילום: דוברות מד"א)

סימה פירטה כיצד מנע בוארון מבנה להשתתף באירועים, הפלה אותו לרעה ואף העניש אותו בהפסקת ההתנדבות כנקמה. היא גם הלינה על ניסיונותיו של בוארון להיפטר ממנה כמתנדבת.

בנוסף, הלינה סימה על הליכי משמעת שיזם בוארון כנגד בנה, במהלכם שימש בוארון עצמו כיו"ר ועדת המשמעת שדנה בתלונתו שלו. נשמע מוכר? כזכור, כך נהג גם במקרה של המתנדב נתי בשנה שעברה.

מנכ"ל מד"א העביר את התלונה למנהל מרחב איילון, אפי בר, והורה לו לאפשר לדוד ולסימה לחזור להתנדבות בארגון. בין גם הנחה את בר למנוע הישנות של המצב (האבסורדי) שבו בוארון משמש כיו"ר ועדת המשמעת במקרים בהם הוא עצמו מתלונן נגד מתנדב. "אנא היכנס לעובי הקורה בעניין הזה", הוא מנחה. ובר מחרה-מחזיק אחריו: "דוד ממשיך להתנדב ולא ינקטו נגדו כל צעדי משמעת".

במכתבו מודה בר כי אכן התנהלותו הנקמנית של אחראי המתנדבים אינה עומדת בקנה אחד עם הוראות מד"א. "בפגישה עם מר בוארון הבהרתי לו, בצורה ברורה וחד משמעית, כי התנהגותו לא מקובלת עלי ובארגון בכלל. סיכמתי איתו כי החל מהיום ישקול את צעדיו בטיפול בבעיות משמעת בתחנת רחובות".

עזר? כמו כוסות רוח למת. עתה, במצוות הממונים עליו, נאלץ בוארון להחזיר את דוד להתנדבות. אבל איש לא אמר דבר על המשך השיימינג כנגדו.

מתחם היבדק וסע של מד
מתחם היבדק וסע של מד"א ברחובות. מאי 2020 (צילום: צילום: דוברות מד"א)

ואכן, בערב סיום שנת ההתנדבות, באוגוסט 2019, פרסם בוארון מכתב בתפוצת התחנה כולה, ובו הצהיר בריש גלי שיש מתנדב אחד שלא יגיע למסיבת המתגייסים, כי לא מגיע לו. רק אחד: דוד.

הוא לא ציין את שמו, אבל כולם ידעו וכולם הבינו. אחרי שפירט את רשימת המתנדבים שכן מוזמנים, הבהיר כי לא יסכים לחגוג לצד דוד, בן ה-17: "מצטער, אך לאורך השנים עטפתי עצמי באנשים ראויים, במלח הארץ, בפעילים חברתיים. איני מתכוון להיות ליד אחרים. זה בפירוש לא בריא לי ולא ראוי מבחינתי".

בוארון אסר על דוד לעלות על האוטובוס עם שאר המתנדבים. אבל דוד לא התכוון לוותר והודיע כי יגיע ברכבו הפרטי כדי לחגוג עם חבריו את סיום התנדבות. בתגובה נקט בוארון בצעד הרואי של מחאה נגד הנער בן ה-17: הוא הודיע לכל התחנה במכתבו כי החליט להחרים את המסיבה.

"זהו צעד מחאתי בו הודעתי למנהל המרחב וביקשתי להשתחרר מהמסיבה לאור הגעת אזרח לא ראוי להתנדבות", הודיע למאות עובדים ומתנדבים. "אני מניח שבחייו הוא בסדר גמור, אבל לא עומד בקריטריונים שהצבנו לנו בסניף. למעשה גם לא במד"א. לא אוכל לעמוד מחר בסמיכות לו (בטח לא לחלק תעודה או תיק)".

אמו של דוד המשיכה להילחם למען בנה, והתלוננה. ללוק, שהייתה אחראית גם על מסיבת הסיום, כתבה: "המסיבה לא מכיסו של ציון. דוד ביקש להגיע וציון דחה אותו. למה?". לוק השיבה: "מאמי, שיגיע מבלי לשאול. אני המומה".

לאחראית מתנדבים ארצית כתבה באוגוסט 2016: "זה עוד שיימינג של ציון, אבל הפעם זה על בני! האם יש בכוונתכם לעשות משהו? ציון לא יקרא לבני 'לא ראוי להתנדבות'. כך מתנהגים לנער שבמשך שנתיים וחצי כל עולמו סבב סביב מד"א?"

"זה עוד שיימינג שציון מבצע, אבל הפעם זה על בני! האם יש בכוונתכם לעשות משהו בנדון? ציון לא יקרא לבני 'אזרח לא ראוי להתנדבות'. ככה מתנהגים לנער שבמשך שנתיים וחצי התנדב וכל עולמו סבב סביב מד"א?"

באוגוסט פנתה גם לסגן מנהל מרחב איילון: "מה ההתנכלות האובססיבית הזאת? ברור שציון מתנכל לדוד בגללי. דוד התנדב עד כה בלי עניינים. אני פונה אליך בבקשה לסייע ומודעת היטב לעומס שיש עליך".

אחרי שלא קיבלה מענה הרימה ידיים. לא לפני שכתבה לבוארון בנובמבר:

"החלטת בשנה האחרונה להתעמר ולהתעלל בבני, הערמת קשיים והתנכלת לו בכל דרך אפשרית. הגרוע מכל שניסית ועדיין מנסה לעשות לו שיימינג. הנך ממשיך (עד היום) ללכת רכיל כלפי בני בקרב מתנדבי הנוער. היה מוטב שתנהג במידת זהירות ואחריות יתרה כלפי בני נוער ותשקול צעדיך בטרם ביצועם". 

גם סימה ובנה דוד עברו לתחנת אשדוד, שם סימה ממשיכה להתנדב עד היום. דוד התגייס בינתיים ומשרת כקצין.

אנשי מד
אנשי מד"א מביאים חבילות מזון לקשיש בביתו. יולי 2020 (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה. צילום: דוברות מד"א)

אומר שלום לאנשים באוטובוס

אם התלונות הרבות משנים עברו הרתיעו במקצת את בוארון, הוא לא מראה זאת. גם בתחילת השנה, כמו בשנים עברו, נכנס לכיתת פרחי-המתנדבים בני ה-14 בשביל להעביר את שיעור הדגל שלו בהעצמה עצמית: "למה אני אדם טוב".

"הוא מקרין מצגת ומספר לנו על הדברים הטובים שהוא עושה בחייו", מספרת ליטל. "למשל 'אני אומר שלום לאנשים באוטובוס'. אחרי שהוא גומר להראות את הישגיו, הוא מתחיל לרדת עלינו: 'אתם אנשים לא טובים. מתי בפעם האחרונה אמרתם למישהו שלום באוטובוס? אתם אנשים שמזלזלים באנשים אחרים'".

מאיפה הוא יודע את זה?

"הוא לא יודע. הרי בשלבים המוקדמים האלה הוא כלל לא מכיר אותנו. הוא פשוט מניח שאנחנו לא אומרים לזרים שלום באוטובוס. או שאנחנו לא מרימים לכלוך מהרצפה. הוא אומר 'אתם אנשים שלא מתחשבים באנשים הקטנים'".

מה עניתם?

"לא העזנו לענות. אף אחד לא מעז לענות".

גם עתה האווירה בתחנה ממשיכה להיות מתוחה, וצעירים רבים מדווחים על ביוש, השפלה, אפליה והתנהגות לא הולמת. מי שמעז להתלונן, או מבטל משמרת – נכנס לרשימה השחורה ונמצא בסכנת הדחה. מי שמתווכח – מסתכן בפתיחת "תיק" שלם של טענות נגדו, שנשלף בתכתובת מייל ללא רחמים וללא הוכחות.

כשהדברים מגיעים לכדי צעקות, זה נעים עוד פחות. "כשהוא כועס על מתנדבים זה יוצא משליטה", אומר דניאל, מדריך. "הוא לא מקלל אבל הרבה פעמים קורא לחניך 'דביל'. היו שתי חניכות שלא הקשיבו, ואז הוא הפטיר קללה. לא נעים לי לחזור עליה. הוא אמר זונות. והילדות, בנות 14, צחקקו במבוכה. אז הוא אמר 'ידעתי, אתן מקשיבות רק כשמקללים'. הוא ממש הביך אותן. רבאק, הן בנות 14".

מתנדבים במד
מתנדבים במד"א רחובות מדגימים טיפול החייאה בחולה

הורים לילדים שעדיין מתנדבים במד"א רחובות עימם שוחחנו השבוע נשמעו אובדי עצות. מצד אחד, הם לא מוכנים שילדיהם יחוו יחס כזה, ומצד שני חוששים לכפות עליהם לעזוב את ההתנדבות היוקרתית.

ליטל, אמה של אחת הילדות, התקשרה למד"א לאחרונה ושאלה איפה אפשר להתלונן? "הם אמרו: את צריכה לפנות לאחראי המתנדבים בתחנה, כלומר לציון עצמו. לא ידעתי אם לצחוק או לבכות".

"הוא דאג שהבת שלי לא תהיה יותר במד"א", אומר רונן, הורה לגלית בת 17. "הסיפור של הבת שלי גמור שם. היא החמיצה את הבחינה המעשית כשהיינו בחו"ל בקיץ שעבר, ומאז במשך למעלה מחצי שנה התכתבנו איתו, אשתי ואני, בניסיון לארגן לה בחינה חוזרת. הוא מרח ומרח אותנו, וכשסוף סוף הסכים – הודיע שבגלל הזמן שעבר פג גם התוקף של הבחינה העיונית. זה כואב לי ברמה האישית, שהבת שלי רצתה להמשיך להתנדב ולא הצלחנו לעזור לה".

לדברי איציק, אביו של תומר בן ה-17, בוארון לא יכול לעבוד עם נוער. "צריך להבין שאנחנו לחוצים בין המלקחיים. כשאני רציתי להתלונן עליו, אשתי נבהלה ועצרה אותי כי היא חששה שזה רק יחמיר את מצבו של תומר וציון יתנכל לו עוד יותר.

"מדובר בנוער הכי טוב שיש, שמגיעים מתוך רוח התנדבות. הם קורעים את עצמם ומשקיעים את הנשמה שלהם בארגון ערכי שכולו דגלים וססמאות. אבל בסוף מדובר בבני אדם שיוצאים למד"א בראש מורם וחוזרים הביתה בראש מושפל.

"אני חושב שציון לא יכול לעבוד יותר עם נוער, פשוט כך. אני לא אומר שצריך לזרוק אותו, אבל העבודה שלו מול צעירים מסוכנת. חבל שמד"א לא מבינים".

נערים מתנדבים במד
נערים מתנדבים במד"א מביאים חבילות מזון לקשישים. יוני 2020 (למצולמים אין קשר לנאמר, צילום: דוברות מד"א)

תגובות

בוארון סירב להגיב לכתבה זאת. כשביקשנו להיפגש או לשוחח עמו מסר:

"תודה על פנייתך. כידוע לך כארגון מסודר פנייה מסוג תקשורת עוברת לטיפול הדוברות. אשמח לסייע בכל".

"בסוף מדובר בבני אדם שיוצאים למד"א בראש מורם וחוזרים הביתה בראש מושפל. אני חושב שציון לא יכול לעבוד יותר עם בני נוער, פשוט כך. אני לא אומר שצריך לזרוק אותו ממד"א, אבל העבודה שלו מול צעירים היא מסוכנת"

שלחנו למד"א רשימת שאלות, אך הם התעלמו מרובן והסתפקו בתגובה הבאה:

"מדובר במתנדב ותיק ומסור. בהתאם לתקנון הארגון, המתנדבים בוחרים בכל 4 שנים את האחראי מטעמם על ניהול ותפעול מערך המתנדבים בסניף. לא בכדי זוכה בוארון להערכה רבה מצד חבריו המתנדבים לפעילות והוא אף נבחר שוב ושוב על ידם, במשך מספר קדנציות רצופות לתפקיד והדבר מדבר בעד עצמו. מד"א מתייחס לכל תלונה המגיעה אליו ומטפל בהתאם בכל מקרה לגופו. כך גם פעלנו בתלונות שהוגשו כלפי אחראי המתנדבים".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
31
שלום רב אני אמא למתנדבת מיבנה. ההשפלות והכוחניות הלא הגיונית לחלוטין קרו ועדיין מתרחשות גם בסניף יבנה שעליו אחראי ציון. עקב כך אני הוצאתי את ביתי מההתנדבות האהובה עליה לאחר מספר התנכלו... המשך קריאה

שלום רב אני אמא למתנדבת מיבנה. ההשפלות והכוחניות הלא הגיונית לחלוטין קרו ועדיין מתרחשות גם בסניף יבנה שעליו אחראי ציון. עקב כך אני הוצאתי את ביתי מההתנדבות האהובה עליה לאחר מספר התנכלויות לא מתקבלות על הדעת שציון התעמת מולה ולאחר ששוחחתי איתו על כך.
אני חושבת שיש צורך בתחקיר ובבדיקה מעמיקה אף יותר שתגיע עד לשר הבריאות וממוניו בתחום מכיוון שיש לקחת אחריות ולשנות נהלים והרגלים של שנים, ציון אפשר לעצמו להנהיג צוותים ולפגוע בכ"כ הרבה בני נוער בדרכו "המיוחדת" אשמח לפרט את המקרה של ביתי ואו לארגן קבוצה גדולה של מתנדבים שנפגעו מאד ממנו ביבנה.
לא ייתכן שנשלים עם שליטתו העקומה והלא מקובלת. עליו לתת את הדין על כך.

שלום אבנר, בתור מתנדבת בתחנת מד"א רחובות אני חושבת שדברים שפורסמו כאן הוצאו מהקשרם. ציון הוא אדם שלוקח את תפקידו ברצינות רבה ומצפה משאר המתנדבים לעשות זאת גם, דבר זה מתבטא בין היתר בדר... המשך קריאה

שלום אבנר,
בתור מתנדבת בתחנת מד"א רחובות אני חושבת שדברים שפורסמו כאן הוצאו מהקשרם. ציון הוא אדם שלוקח את תפקידו ברצינות רבה ומצפה משאר המתנדבים לעשות זאת גם, דבר זה מתבטא בין היתר בדרישה למצוינות. אתה דאגת לפרסם רק דברים רעים על ציון מבלי לספר על כל הדברים הטובים שהוא עושה ועד כמה אכפת לו מהמתנדבים.

שלום אבנר, בתור מתנדב נוער שמתנדב תחת חסותו של ציון אומר לך שדברים יצאו מהקשרם. חשוב לי להבהיר שציון מעצים אותנו בדרכו שהיא דרך של דרישות למצוינות , לא תמיד מבינים זאת ופעמים מפרשים את ... המשך קריאה

שלום אבנר,
בתור מתנדב נוער שמתנדב תחת חסותו של ציון אומר לך שדברים יצאו מהקשרם.
חשוב לי להבהיר שציון מעצים אותנו בדרכו שהיא דרך של דרישות למצוינות , לא תמיד מבינים זאת ופעמים מפרשים את היחס שהוא נותן לנו על דרך השלילה.
חשוב לי לאמר לך שבתחנה ישנם ילדים כמוני שמאד מעריכים את פועלו של ציון למענינו.
הייתי שמח שבכתבה היית מציג גם את המתנדבים שרואים בדרכו של ציון דרך טובה וראויה להכשיר אותנו להיות מגיש עזרה ראשונה אחראי ומצויין ציון שלנו הוא אחראי מתנדבים, הוא יכול להיות קשוח והוא יכול להיות בררן אבל אף פעם, אף פעם ציון לא אמר את דבריו מתוך רוע לב, המטרה החשובה של ציון היא שסניף מד"א רחובות יהיה הסניף הכי מצליח ומגובש באזור ולדעתי הוא צודק, בתור אחראי מתנדבים הוא רוצה שיהיו לו את המתנדבים הכי טובים ובשביל זה הוא יעשה הכול בשביל מתנדביו.
ציון פועל בדרך הכי טובה שיכולה להיות ונכון שלפעמים יש רגעים פחות נעימים אך תמיד צריך לזכור שציון פועל מתוך רצון טוב. הדרך של ציון להוציא הישגים היא דרך אקטיבית, בדיוק כמו שציון אומר "תעשה יותר תקבל יותר" לא כולם חייבים להסכים עם הדרך הזו אך בסופו של דבר ניתן לראות שדרך זו מביאה את מתנדביו לנקודה הטובה ביותר שהם יכולים להגיע אליה.
תמיד צריך לזכור שציון שלנו מגבש ומאחד את המתנדבים שלו, דואג להם בצורה הטובה ביותר אם זה להכין להם אוכל כשהם רעבים, לשאול אותם מה שלומם ברגעים קשים והוא מרגיש מתי הרגעים הקשים שלנו , הוא תמיד מארגן לנו פעילויות כדי שיהיה עניין בתוך הסניף ועוד הרבה מעשים טובים אחרים, אז לבוא ולטעון שציון "משרה אווירת טרור" בגדר מתנדביו זה לא נכון ובטח לא מדויק.
ציון רוצה רק בטוב בשביל מתנדביו וכפי שאמרתי, הוא *יעשה הכל* בכדי שמתנדביו יהיו במקום בטוח ושמור.
אם אתם שואלים אותי, אפשר לסמוך על ציון בעיניים עצומות.
אשמח שתכתוב כתבה שתראה גם את הצד האחר כשמדובר על הגינות
אני לא יודע לאן תגובה זאת תעבור , אך אם ציון יראה את התגובה תודה רבה על כל מה שאתה עושה בשבילנו!

כמתנדב פעיל בתחנה ואב לנערה מתנדבת בתחנה יש לי רק מילים טובות לומר על ציון. ציון דואג למתנדבי הנוער כאילו הם ילדיו הפרטיים ודואג להם מקצועית וחברתית. ציון דואג שבמסגרת מד"א כולם יהיו שו... המשך קריאה

כמתנדב פעיל בתחנה ואב לנערה מתנדבת בתחנה יש לי רק מילים טובות לומר על ציון.
ציון דואג למתנדבי הנוער כאילו הם ילדיו הפרטיים ודואג להם מקצועית וחברתית.
ציון דואג שבמסגרת מד"א כולם יהיו שווים ולא משנה מאיזה רקע הנוער מגיע
כ ו ל ם ש ו ו י ם .
עם הבוגרים זה קצת קשה יותר אבל גם שם הוא דואג לשוויון וזו גישה מרעננת ורצוייה בעולמנו.
אין מילים להוקיר את פועלו של ציון לטובת המתנדבים ויצוגם הנאמן מול הבירוקרטיה של מד"א.
מי שיש לו מה לומר יכול לעשות זאת ישירות מול ציון
גיבורים גדולים שמלכלכים בצורה אנונימית בכתבה מגמתית שרחוקה שנות אור מהאמת בעוד שעל פי נהלי מד"א ציון לא יכול להגן על עצמו בפלטפורמה הזו (רק דרך הדובורות).
מלבד ציון יש בועד עוד 4 חברים והיה ולא הגעת לעמק השווה מול ציון יש אפשרות להעלות את הבעיה מול שאר חברי הועד , הכפשה ושיימיג הם לא פתרון , הם דרך מכוערת לפגוע באנשים שמן הראוי שלא תהייה בנינו ובטח ובטח לא אצל מתנדבי מגן דוד אדום.

חבל שבימים אלו שאנו מתמודדים עם מגפה גם בריאותית וגם חברתית (שנאת חינם ומלחמת אחים זה הרבה יותר גרוע מקורונה) מצאתם לנכון להכפיש אדם ולהעמיק את שנאת החינם וכל זאת ללא בירור מעמיק של הסיטואציות והנהלים במד"א, לא מדובר כאן בתנועת נוער מדובר בארגון שחבריו נדרשים להצלת חיים,
אין פשרות רק הטובים ורק מי שעומד בנהלים יהיה שוטף לדרך הזו.

פרסמתם אוסף של תלונות והצגתם זאת ככתבה עיתונאית,
למה לא דברתם עם מתנדבים אחרים שלא מתלוננים (כפי שאני רואה בתגובות לא חסר כאלו), כנראה שזה לא תאם לעמדה שרציתם להציג בכתבה.

ציון אל תיפול רוחך ,ישר כח
מתנדבי מד"א רחובות עומדים מאחוריך

אני מתנדבת במדא רחובות כמעט שלוש שנים. וזה כל כך עצוב לקרוא את כל הכתבה הזו, ולראות איך מציגים בן אדם כזה מדהים שעושה כל כך הרבה בשביל שיהיה טוב למתנדבים שלו. אני יכולה ורוצה להגיד שצי... המשך קריאה

אני מתנדבת במדא רחובות כמעט שלוש שנים.
וזה כל כך עצוב לקרוא את כל הכתבה הזו, ולראות איך מציגים בן אדם כזה מדהים שעושה כל כך הרבה בשביל שיהיה טוב למתנדבים שלו. אני יכולה ורוצה להגיד שציון הוא בן אדם מסור, דואג, תורם, ועוזר לכל מתנדב שיש לו קצת קושי או בעיה הכי קטנה. וכל מתנדב שפונה אליו בשביל לבקש עזרה או התייעצות הכי קטנה ציון מנסה לעזור ועוזר כמה שיותר. הדלת שלו תמיד פתוחה לכל מתנדב שפונה אליו. ציון נמצא בתחנה כל כך הרבה זמן ולכל בעיה שפונים אליו הוא מנסה לעזור ועוזר כמה שיותר. הוא לא מפסיק לתרום ולהשקיע ולעזור בשביל שלמתנדבים יהיה כמה שיותר טוב.
לא הרבה יודעים כנראה אבל מעבר למשמרות השבועיות שהתקיימו על האמבולנסים לפני הקורונה וכרגע בגלל הקורונה המשמרות שמתקיימות במחסן הלוגיסטי, התקיימו בתחנה שלנו ברחובות המון פעילויות (פעילויות גיבוש למתנדבים בתחנה, תעביר את הלאה, איסוף מזון לנזקקים ועוד המון פעילויות) אז כל הפעילויות האלו מי שעמד מאחוריהן למעשה ודאג שהן יתקיימו ודאג תמיד לאוכל בתחנה שאף אחד לא ישאר רעב היה ציון. זה לא מובן מאליו כל השעות שהוא נמצא בתחנה בשביל לעזור כמה שיותר למתנדבים. וזה מאוד עצוב לראות שזה מה שאומרים על בן אדם כזה ומחליטים להציג דברים כאלו רעים על בן אדם שמשקיע את כל כולו בשביל המתנדבים שלו. ציון הוא בהחלט דמות להערצה שאני מעריכה וסומכת עליו בעיניים עצומות ואני בטוחה ויודעת שעוד הרבה מתנדבים חושבים כמוני.

רציתי לשתף חוויה שלי מטוב ליבה של "רוית"הפרמדיקית שבחבירה עם צוות נטן שהיא היתה פראמדיקית זלזה בנו וכעסה שהזמנו נטן לשיכור למרות שלאחר שהגיעו לבית חולים התגלה שטעותה באבחנה שלה היא לעומ... המשך קריאה

רציתי לשתף חוויה שלי מטוב ליבה של "רוית"הפרמדיקית שבחבירה עם צוות נטן שהיא היתה פראמדיקית זלזה בנו וכעסה שהזמנו נטן לשיכור למרות שלאחר שהגיעו לבית חולים התגלה שטעותה באבחנה שלה היא לעומת ציון לא ידעה להתנצל על הדיבור המגעיל שלה אז אל תבואי להטיף מוסר

אני לא נוהגת להגיב לכתבות שכאלה אבל הפעם לא יכולתי לשתוק אני מתנדבת כבר מספר שנים במדא רחובות ומכירה ציון כאחד האנשים הכי נאמנים לאירגון ציון הוא אדם ערכי עם נתינה אדירה שנותן מזמנו ... המשך קריאה

אני לא נוהגת להגיב לכתבות שכאלה אבל הפעם לא יכולתי לשתוק
אני מתנדבת כבר מספר שנים במדא רחובות ומכירה ציון כאחד האנשים הכי נאמנים לאירגון ציון הוא אדם ערכי עם נתינה אדירה שנותן מזמנו הפרטי ודואג לכלל המתנדבים לא רק במסגרת ההתנדבות אלא מעבר לכך, הוא דואג שהם ירגישו כמו בבית ודואג לפעילויות חברתיות וגיבוש.
ציון מנהל מספר רב של מתנדבים וזה אך טבעי שיהיו כמה שהוא מסתדר איתם פחות וכאלה שיותר, לי היו מס פעמים שלא הסכמנו האחד עם השניה אבל אף פעם לא קיבלתי מציון יחס מזלזל או התעמרות תמיד זה היה בשיח תרבותי עם הקשבה והכלה
כותב הכתבה והשותפים לו בעצם עושים פה בדיוק את מה שהם טוענים שציון עושה למתנדבים, כמה היד קלה על המקלדת להרוס עשיה ברוכה של שנים בשביל רייטינג, ואני תוהה על כמה תכתובות היה צריך לעבור העיתונאי כאן על מנת למצוא את המשפטים שישרתו את המטרה שלו, הכי קל להוציא דיבה מבלי לבדוק לעומק את הסיפור
אני גאה להיות חלק משבט "הציוניסטים" כמו שכתבו כאן.
ציון אנחנו מאחוריך ובטוחים שתמשיך להוביל את תחנת מדא רחובות קדימה

ציון מייצג בגאווה את מדא רחובות ולא סתם התחנה הזאת היא בין הטובות והאיכותיות ביותר . הוא חושב בראש ובראשונה על טובת המתנדבים ומדביק בנו ערכים ועשייה חיובית . הוא בן אדם מלא בנתינה וניתן... המשך קריאה

ציון מייצג בגאווה את מדא רחובות ולא סתם התחנה הזאת היא בין הטובות והאיכותיות ביותר . הוא חושב בראש ובראשונה על טובת המתנדבים ומדביק בנו ערכים ועשייה חיובית . הוא בן אדם מלא בנתינה וניתן לראות זאת מהפעילויות הרבות המתרחשות בתחנה שלנו .

אני מתנדבת במד״א רחובות כמעט 3 שנים ומההכרות שלי עם ציון הכרתי בן אדם מדהים. אפשר לפנות אליו בכל שעה, הוא זמין ומוכן לעזור. נכון, יש דרישות גבוהות מהמתנדבים בתחנה, אבל בסופו של דבר הכול... המשך קריאה

אני מתנדבת במד"א רחובות כמעט 3 שנים ומההכרות שלי עם ציון הכרתי בן אדם מדהים. אפשר לפנות אליו בכל שעה, הוא זמין ומוכן לעזור. נכון, יש דרישות גבוהות מהמתנדבים בתחנה, אבל בסופו של דבר הכול לטובת איכות הצוותים הרפואיים והציבור. ציון פועל להמון פעילויות לנוער ונותן אווירה והרגשה טובה לכל מתנדב שמשקיע ומגיע למשמרות כמצופה. חבל שמציגים רק צד אחד.

בכתבה זו נעשה עוות ואנו לא יכולים לעמוד מהצד ולא להגיב שכן נעשה כאן עוול לציון. מהרגע הראשון שבו נחשפנו לפעילות ההתנדבות במד"א ציון תמיד היה שם, חלק העשייה בכל מה שקשור ונדרש לפעילות תק... המשך קריאה

בכתבה זו נעשה עוות ואנו לא יכולים לעמוד מהצד ולא להגיב שכן נעשה כאן עוול לציון. מהרגע הראשון שבו נחשפנו לפעילות ההתנדבות במד"א ציון תמיד היה שם, חלק העשייה בכל מה שקשור ונדרש לפעילות תקינה וזורמת.
בזכות העידוד של ציון את ההורים להצטרף ולחזק את הקשר עם הילדים בעשייה ונתינה משותפת התנדבותית, בעלי הצטרף למערך המתנדבים במד"א ולאחר כמה חודשים מאוחר יותר בזכות דבריו של ציון ועידודו לראות את כל משפחתנו במערך גם אני החלטתי להצטרף ולהמתנדב.
העשייה ההתנדבותית שלנו הינה לגמרי זקופה לזכותו
ציון תמיד בתחנת רחובות ואנו תמיד יודעים שאפשר לפנות אליו בכל הנדרש, בכל הקשור להשתלמויות, תרגולים, אוזן קשבת
אני כותבת בשמי כמתנדבת ובשם נחום המתנדב וכהורים למתנדב. 
אנו מוחים על העוול שנעשה בכתבה הזו לציון ורוצים לציין כי אנו תמיד רואים את ציון בעשייה למען הנוער והמתנדבים בכל תחום העולה על הדעת.
תמיד דואג לכל במתנדבים ובעיקר לנוער, מבשל, אופה ומאכיל אותם, דואג להחזיר אותם בביטחון לביתם, תמיד דואג שירגישו בעת ההתנדבות בטוחים באמבולנס לצד הנהג ושאר הצוות.
תמיד דואג להעשירם בידע נרחב בתחומים רבים ומעודדם ללמידה אף מחוץ לתחום מד"א. תמיד תומך בנוער בעת יציאה לקורסים, מעודד אותם ובמיקרים בהם הקורס אורך יותר מיום אף מגיע פיזית לבקרם ודואג לכל אחד באופן אישי. מצאתי עצמי מאוד מתרגשת מהעשיה שלו למען מתנדבים שנמנעו מאכילה של כל מני רכיבים והוא התעקש להכין להם כמו לכל המתנדבים את ההמבורגר האישי שלהם, שיאכלו עם כולם.
התחנה ברחובות תמיד מלאה בנוער ובמתנדבים בוגרים וזה מעיד על כך שהנוכחים מעוניינים להגיע ולהיות בתחנה.
הייתי מצפה שאם אכן יש דברים בתלונות שנכתבו, שהתחנה תתרוקן שהרי אף אחד לא היה רוצה להיות נוכח במקום שרע לו.
לדעתנו פגיעה בציון היא פגיעה ישירות בתחנה ובמתנדבים.

הנוער שבו נתקלתי בתחנה ובמשמרות מתנהג באופן מקצועי, מנומס ואדיב ואין לי ספק שזה נובע מהרף שציון מעמיד בעת הסינון והדרישות הגבוהות שמעמיד והן אלה המייצגות את מדא בשטח, בזמן אמת בעת מתן שרות למטופלים.

אני יכולה להביע על עצמי ומשפחתי אך גם על חברי המתנדבים שמגיעים לסניף רחובות במיוחד להתנדבות, בזכותו.

שהרי ציון תמיד נמצא שם פיזית ונותן מענה ופיתרון לכל הנדרש ולכל מתנדב.

כהורה חרדתית לילד שמבלה את רוב שעות היום וזמנו במד"א אני חייבת לציין שאני רגועה בגלל הידיעה שציון תמיד שם, מעדכן ותמיד דואג שיחזור הביתה בשלום.

כשבוחנים תלונות צריך לשים על כף המזנאים את התלונות אך לבחון גם את הצד השני. מאמינה שאפשר למצוא כאלה שיהיו להם תלונות אך ראו כמה יש שאין להם תלונות אלא שבחים.
כשמתעסקים עם נוער בגיל ההתבגרות צריך לדעת שיהיו כאלה שימרדו וכאלה שיהיה להם קשה לקבל מרות. ועם כל התלונות..התחנה מלאה והביקוש להתנדב בתחנה הוא מעל למצופה.זו אחת התחנות המבוקשות.הייתי מרימה גבה ומעלה תהייה לאור התלונות.
כותבת בשמי ובשם בעלי : לאה ונחום יונה-אריאנו המתנדבים בתחנת רחובות.

 

ציון בן אדם מדהים וזה פשוט עצוב לראות שבוחרים לקחת את הדברים הרעים על בן אדם ולא להתייחס גם לדברים הטובים באותה הכתבה. ציון תמיד נרתם לעמוד לצידי המתנדבים בכל דבר ובעיה והדלת שלו אף פעם... המשך קריאה

ציון בן אדם מדהים וזה פשוט עצוב לראות שבוחרים לקחת את הדברים הרעים על בן אדם ולא להתייחס גם לדברים הטובים באותה הכתבה. ציון תמיד נרתם לעמוד לצידי המתנדבים בכל דבר ובעיה והדלת שלו אף פעם לא סגורה כלפי מתנדבים בכל שכבות הגילאים ובעיות שצצות להם, מהגדולות ביותר לקטנות ביותר- ציון תמיד עוזר! הוא נמצא בתחנה כל כך הרבה שעות ביום ודואג שהמתנדבים שלו יהיו הכי מרוצים שאפשר ושיהיה להם כיף להגיע לתחנה ולעלות לאמבולנסים. הוא גם דואג לשבח מתנדבים שונים במייל תפוצתי שהוא שולח לעיניי כל המתנדבים. העובדה שכל יום ביומו מגיעים עשרות מתנדבים לתחנה לבצע פעילויות שונות(לפני הקורונה באמבולנסים וכעת בימי הקורונה במחסן הלוגיסטי) רק מוכיחה כמה שציון דואג למתנדבים והמתנדבים נהנים להגיע לפעילויות השונות, שאם לא היה כך כנראה שה אמבולנסים היו נשארים ריקים וגם המחסן הלוגיסטי.
נורא לראות שבחרו לבוא ולהכפיש ככה בן אדם ולא להציג את העשייה המבורכת של ציון!!

ציון אדם מסור ותורם אין ספור שעות למען מתנדבי הסניף ולמען הציבור כולו. עובדה שבבחירות לסניף נבחר שוב ושוב, תמיד יהיו כמה שלא מרוצים מתוך מאות מתנדבים חדשים בכל שנה, זה לא מעיד על האיש ו... המשך קריאה

ציון אדם מסור ותורם אין ספור שעות למען מתנדבי הסניף ולמען הציבור כולו.
עובדה שבבחירות לסניף נבחר שוב ושוב, תמיד יהיו כמה שלא מרוצים מתוך מאות מתנדבים חדשים בכל שנה, זה לא מעיד על האיש ועל העשייה.
אם הכתב היה הוגן, היה טורח לקבל תגובות של אנשים שחשובים ההפך. חבל.

לכל בן אדם יש טוב ויש רע והכתב/ת לקחו אך ורק את הרע מבלי להתייחס לכל הטוב שהבן אדם הזה עשה. לפני שאתם כותבים משהו ככ ארוך על מישהו ומפרסמים אותו שכולם יוכלו לראות, תבדקו טיפה על הדברים... המשך קריאה

לכל בן אדם יש טוב ויש רע והכתב/ת לקחו אך ורק את הרע מבלי להתייחס לכל הטוב שהבן אדם הזה עשה.
לפני שאתם כותבים משהו ככ ארוך על מישהו ומפרסמים אותו שכולם יוכלו לראות, תבדקו טיפה על הדברים הטובים שהוא עשה.
לא היה אדם אחד שאכפת לו כל-כך מהמתנדבים, שדואג לרמה שלהם, שיהיה להם איך לחזור ממשמרות, שירגישו מוערכים, פעילים, מוגנים וכל מה שמתנדבים צריכים.
ואפילו מעבר למתנדבים, הפעילות הרבה במרכז הלוגיסטי, קמחאות (איסוף מזון למשפחות נזקקות) ועוד המון ערבי פעילות שמעלים את הרמה של המתנדבים כל פעם מחדש.
ציון הוא אחראי מתנדבים שעושה המון מעבר.
דואג לעשות הכנה לצו ראשון לכל מי שקיבל זימון כדי שיקבל את התוצאות הכי טובות, נותן למתנדבים את האופציה לבלוט ולארגן פעילויות כדי שיהיה תמיד שמח וכיף.
יש סיבה לכך שציון נבחר שוב ושוב בבחירות דמוקרטיות.

אבנר יקר, אני מתנדבת בוגרת בתחנת מד״א רחובות כבר 8 שנים. יצא לי לא פעם להעלות איתי לאמבולנס מתנדבי נוער צעירים וותיקים יותר. אני רוצה לאמר לך תחנת רחובות שחולשת גם על יבנה, נס-ציונה, ... המשך קריאה

אבנר יקר,
אני מתנדבת בוגרת בתחנת מד"א רחובות כבר 8 שנים.
יצא לי לא פעם להעלות איתי לאמבולנס מתנדבי נוער צעירים וותיקים יותר. אני רוצה לאמר לך תחנת רחובות שחולשת גם על יבנה, נס-ציונה, גדרה ומזכרת בתיה בורכה במתנדבים רבים נוער ובוגרים ועל כולם אחראים וועד המתנדבים היקרים מכל ובראשם ציון בוארון. הם אחראים על ההדרכות ברמה הכי גבוהה, על פעילויות שונות לטובת המתנדבים ובעיקר הנוער,
על הצבה למשמרות, לפעולות השונות של המתנדבים ולטובת המתנדבים.
אם היית סוקר את כל מה שעושים הוועד וציון בראשם לטובת המתנדבים סביב השעון, כל השבוע כולל שישבת, היית מבין את גודל האחריות.
ציון הוא הנשמה החיה מאחורי כל הפעילות הזו ומי שמכיר יודע. לקחת מס' מתנדבים שלא מרוצים מהתנהלות כזו או אחרת ולהפוך אותה להתנהלות כוללת זה בזוי, לא הוגן, בטח כשמדובר על התנדבות ולא על עבודה בשכר והטבות. זו לא יותר מכתבת שיימינג שמבוססת על מס' חברה לא מרוצים, וכאלה יש בכל מקום.
אצל ציון, בצדק, הדרישה היא לרמה גבוהה ולאחריות רבה. הוא דואג למתנדבים סביב השעון. מקפיד על נהלים בעיקר לטובת הנוער ומתעסק בזה לפעמים עד השעות הקטנות של הלילה.
ההתנדבות אצלנו בתחנת מד"א היא זכות ולא חובה ולא סתם תחנת רחובות נחשבת בין הטובות בכמות ואיכות ההתנדבות במרחב ובכלל.
מונה

ציון בן אדם מדהים! לא מאמינה לחוסר הערכה לכל מה שכתוב פה! ציון נותן את הנשמה, נמצא שעות לא שעות ודואג למתנדבים ובייחוד לנוער ואני רואה כמה .. אני מתנדבת בוגרת ומחכה שהילדים שלי יגדלו יי... המשך קריאה

ציון בן אדם מדהים! לא מאמינה לחוסר הערכה לכל מה שכתוב פה! ציון נותן את הנשמה, נמצא שעות לא שעות ודואג למתנדבים ובייחוד לנוער ואני רואה כמה .. אני מתנדבת בוגרת ומחכה שהילדים שלי יגדלו ייצטרפו לארגון ולתחנה המדהימה הזאת ומאוד מקווה שציון עוד יהיה שם!

לקרוא למשיבים " עדת מעריצים של אדון ציון", "ציוניסטים" או כל דבר כזה או אחר לא במקום בכלל. אנחנו אזרחים לכל דבר במדינה דמוקרטית ומה שיפה במדינה דמוקרטית היא האפשרות שלנו להגיב לדברים שנ... המשך קריאה

לקרוא למשיבים " עדת מעריצים של אדון ציון", "ציוניסטים" או כל דבר כזה או אחר לא במקום בכלל. אנחנו אזרחים לכל דבר במדינה דמוקרטית ומה שיפה במדינה דמוקרטית היא האפשרות שלנו להגיב לדברים שנאמרים כי זהו חופש הביטוי רבותי. אנחנו מגיבים כי אנחנו יודעים אילו דברים נעשים פה בתחנה ולא כמו שנאמר פה אנחנו מגיבים כי אנחנו חושבים ככה ולא מפחדים. לדור שלנו מאוד קל להיות מאחורי מקלדת במיוחד שאנחנו אנונימיים, ומאוד קל לנו להסתתר מאחורי מישהו ולא לעמוד על שלנו. אנחנו שמנסים לשפר את התחקיר (תחקיר-"בדיקה יסודית של העובדות והפרטים, בירור מקיף") רוצים לתת בירור מקיף לכל הכתוב פה. לכתוב שאנחנו עושים דברים מפחד או מעריצים היא פגיעה בנו ולמה אתם שואלים? כי זו זכותנו להגיב ולכל אדם זכויות בסיסיות.

בנוסף אבנר היקר הכוון אלייך שוב חלק זה.
שמי הוא דניאל ואני מדריך במדא. אין עוד מדריך שנקרא כך במדא רחובות. אני מציין וחוזר אין לי שום קשר לנאמר בכתבה. עקב פניות שקיבלתי כי חושבים שמדובר עליי. יש להוריד מיידית את שמי מהכתבה כי זו פגיעה והכפשה של השם שלי!

אבנר היקר אם היתה טורח לבדוק היתה רואה גם כמה טוב ציון עושה עבור הילדים וכמה הוא שומר עליהם אני מתנדב בתחנה שנים רבות וגם ילדי מתנדבים ואני ראה שיש ילדים שאין מי שיגן עליהם בכל שעה יכ... המשך קריאה

אבנר היקר
אם היתה טורח לבדוק היתה רואה גם כמה טוב ציון עושה עבור הילדים וכמה הוא שומר עליהם
אני מתנדב בתחנה שנים רבות וגם ילדי מתנדבים ואני ראה שיש ילדים שאין מי שיגן עליהם בכל שעה יכולים לפנות אליו
משמרת ההתנדבות שלי בימי חמישי בלילה וציון יושב עד 2 3 לפנות בוקר לטפל בבעיות של מתנדבים הוא לא נח עד שאחרון הנוער לא נלקח הביתה
הפראמדיקית שהתראיינה בשם "רוית "מי שמתנדב ותיק בתחנה יודע שהיא לא רוית ויודע מי היא ויודע גם מה הסיבות לכל הקצרים אז אם אתה כותב על שיימינג עשית פה שייימינג הכי מכוער על אדם שמגיע לו הרבה תודה כי לא הרבה אנשים מוכנים ויכולים לתת כלכך הרבה עבור התחנה
ואם תרצה אתה מוזמן לשמוע מכל הקשת בתחנה
גל ישי 0546663243

לכל עיקר יש טפל אך לצערי התייחסת רק לטפל שהוא לא קרוב בשום מידה לעיקר שהולך במדא רחובות, שלדעתי הוא הסניף שצריך לייצג את מדא, כמות הדברים הטובים שקורים במדא רחובות ולא במקומות אחרים בכל... המשך קריאה

לכל עיקר יש טפל אך לצערי התייחסת רק לטפל שהוא לא קרוב בשום מידה לעיקר שהולך במדא רחובות, שלדעתי הוא הסניף שצריך לייצג את מדא, כמות הדברים הטובים שקורים במדא רחובות ולא במקומות אחרים בכלל היא בלתי נתפסת או ניתנת לספירה,
זה בא לידי ביטוי במבצעים של איסוף מזון פעמיים בשנה, בהם אנחנו אוספים מוצרי מזון אותם אנחנו מחלקים לאנשים הזקוקים להם, אין הרגשה יותר מספקת מלעזור לאחר, אותה הרגשה שציון "מספק" לנו בעקיפין בכך שהוא יוזם ודוחף את אותם איסופי מזון, או אם זה הפרויקט שהוא דוחף שנקרא תעביר את זה הלאה, יש לציון מסירות כלכך רבה לפרויקט זה והוא דוחף את זה בכל דרך אפשרית, אם זאת כמו שנרשם בכתבה שציון מקרין מצגת ומספר על הדברים הטובים שהוא עושה בחייו, זה עיוות לגמרי מהאמת, המטרה של ההרצאה היא להראות לילדים שהם "לא עושים מספיק", שהם יכולים לעשות עוד הרבה מעבר למה שהם עשו לאחר, אז למה לא? המטרה היא לדחוף את הילדים ולתת להם בוסט לרצות לעזור לאחר, זוהי הרצאה על התנדבות הבאה להראות בדיוק ההפך ממה שנרשם אך עוותה והפכה לשלילית?! כיצד דבר כזה קורה, בסוף ההרצאה יוצאים עם הרגשה של אני באמת יכול לעשות הרבה יותר, ושכל אחד יכול לעשות זאת, המטרה העיקרית היא לדחוף את הילדים בקורס ולעשות הרבה יותר לאחר, בפרויקט "תעביר את זה הלאה" שציון דוגל בו, וגורם לכולם להשתתף בו ואכן להעביר את זה הלאה, אם זה את ההרגשה הטובה לנו, או את הדברים הטובים שאנחנו יוזמים בפרויקט זה ומקימים משהו מאוד מגניב שכל קבוצה עושה בשביל קבוצה אחרת באוכלוסיה.

אני אתייחס לכמה דברים (בדיוק כמו שקורה בכתבה זו רק לטפל) שרשמת, לגבי זה שהוא עושה רוורס בכוונה מתחת לחלון בשעה 4 בבוקר, אני חייב להגיד שגיחכתי קלות כשקראתי את החלק הזה, אז נכון לאמבולנס יש צפצפה כאשר משלבים הילוך רוורס, אני זוכר את עצמי תמיד צוחק על ציון שכאשר הוא הוא עושה רוורס עם האמבולנס הוא משלב הילוך סרק במקביל על מנת לעשות כמה שפחות רעש, ומה לעשות שבתור כונן במדא לפעמים צריך להיענות למקרים דחופים באמצע הלילה כחלק מהתפקיד שהוא לוקח על עצמו בתור כונן עם אמבולנס.
אתייחס גם לאמירה זו שציון אינו ראוי לעבוד עם נוער היא כוזבת ומטעה, מסיבה אחת פשוטה שחוויתי על דמי בכך שהוא תמיד היה לצידי ותמך בי בכל דרך שהייתי צריך, הוא תמיד היה אוזן קשבת בשבילי בכל זמן ובכל עת שהייתי בצרה, שלא אוסיף גם איך שהוא דחף אותי בכל פאן אפשרי, מילד ביישן ושקט, לילד שמדבר, משתף, דעתן ולמדריך שיכול לעמוד מול כיתה. שמעתי דברים דומים מהרבה חברים אחרים לתחנה, ככה שאני יודע שהוא לא עוזר רק לי.

העובדה שבכל שנה מגיעים למעלה מ 1000 ילדים לנסות ולהתקבל לסניף מדא רחובות שלפי המספרים הוא הכי מבוקש (המספרים מדברים בעד עצמם), כמובן מסיבות מוצדקות שאצלנו במדא רחובות זה לא רק להגיע ולעלות על אמבולנסים אלא הרבה מעבר מזה, הפעילויות ההומניטריות שאנו מקיימים או הגיבושים הגדולים והשווים שמתרחשים רק אצלנו.
גם העובדה שהוועד בסניף שלנו הוא דמוקרטי ובכל 4 שנים ישנם בחירות לוועד, וכבר כמה שנים ציון נבחר להיות ראש הוועד ברחובות מעידה בפני עצמה כי אנשים ממשיכים לבחור בציון, כנראה שזה נקשר לכך שהוא באמת דמות להערצה, ואנשים מעריכים אותו מאוד ולכן ממשיך להיבחר.

גיא היקר, אני לא חושב שזה המקום לבצע השוואה שכזאת. אני בא מהתחנה הזאת והיא כמו בית בשבילי מותר לי להגיב (חופש הביטוי), ולהגיד את הדברים שעל ליבי. בנוסף בתור אחד שבא מהמקום ואחד שגדל אני... המשך קריאה

גיא היקר, אני לא חושב שזה המקום לבצע השוואה שכזאת. אני בא מהתחנה הזאת והיא כמו בית בשבילי מותר לי להגיב (חופש הביטוי), ולהגיד את הדברים שעל ליבי. בנוסף בתור אחד שבא מהמקום ואחד שגדל אני יכול להגיד לך שיש דברים שהוצאו מהקשרם במיוחד אם כי אני אחד מהש"ש שמדובר עליהם. תחנת רחובות היא בין התחנות אם לא הכי טובה שיש במדא (לא רק אני חושב ככה).
בנוסף אבנר היקר,
אני מקבל פנויות על כך שצויין שמי.
שמי דניאל ואני מדריך במדא ברגע זה ביצעתם עליי שיימינג. אני לא זה שאמרתי את הדברים הנ"ל. מבקש למחוק את השם מיידית כי זו פגיעה בשמי הטוב.

כל כך לא מפתיע לקרוא את התגובות פה. כנראה שיש ״ציוניסטים״, שהם כמו הביביסטים ירוצו להגן על האליל שלהם מפני כל ביקורת. די ברור שלבן אדם זכויות רבות והוא עושה עבודה חשובה, זה לא אומר שהטע... המשך קריאה

כל כך לא מפתיע לקרוא את התגובות פה. כנראה שיש "ציוניסטים", שהם כמו הביביסטים ירוצו להגן על האליל שלהם מפני כל ביקורת.
די ברור שלבן אדם זכויות רבות והוא עושה עבודה חשובה, זה לא אומר שהטענות נגדו אינן מוצדקות, וההתגיסות לטובתו של קבוצת מעריצים לא ממש מלמדות סנגוריה עליו. כל אחד מהמשבחים עלול להיות מחר בצד הפגוע אם וכאשר יסור חינו, חבל שהם לא מבינים את זה.

נחמד לראות איך כמה גחמות של מתנדבים לאורך השנים תופסות נפח כה גדול לצד דברים שקריים שהוצאו מהקשרם. נורא קל ללכת לאנשי תקשורת בעילום שם ולספר את הצד שלכם באירועים ללא בירור עם הצד השני. ... המשך קריאה

נחמד לראות איך כמה גחמות של מתנדבים לאורך השנים תופסות נפח כה גדול לצד דברים שקריים שהוצאו מהקשרם. נורא קל ללכת לאנשי תקשורת בעילום שם ולספר את הצד שלכם באירועים ללא בירור עם הצד השני.
שמי זיו מאיר(לא שם בדוי!) ואני מתנדב מזה 4 שנים בסניף מדא רחובות. הסניף מהטובים ומהאיכותיים שקיימים כיום בארגון ויעידו על כל בכירים רבים בארגון. המציונות הרמה הגבוהה של הסניף הן פרי עמלו של ציון אחראי המתנדבים ויו"ר הסניף שעושה לילות כימים מהתחנה ומהבית למען הסניף. כל מתנדב יודע שבכל צרה או בעיה ציון זמין 24/7 ויסייע במידת יכולותו. הדרישה היא גבוהה, והיא גבוהה בצדק. התנדבות במדא דורשת רצינות אחריות והשקעה ו"מי שיעשה יותר יקבל יותר"
(כך הוא נוהג לומר) מהסיבה הפשוטה שאנו מתעסקים בהצלת חיים בין אם בצורה ישירה כגון משמרות על אמבולנסים ובין אם בצורה עקיפה כגון פעילות הומניטרית ענפה(מבצעי איסוף מזון,לימוד החייאה בציבור הרחב ועוד ועוד)
שסניף מדא רחובות מבצע רבות מדי שנה וכל השנה.
קצת מוזרה לי הסתירה בין ההאשמות הקשות שהוטחו עליו בכתבה לבין ההיצע המטורף שיש בכל שנה להצטרפות למדא רחובות (רק השנה הגיעו כ1200 מתמודדים לקורס) ועצם העובדה שציון ממשיך להבחר שוב ושוב להוביל את הסניף בתפקיד יו"ר הסניף. כנראה שהדברים קצת אחרים ממה שהוצג בכתבה.

מומלץ כשכותבים כתבה להראות כמה צדדים לסיפור. בתור מתנדבת בתחנה אני מבטיחה שלא רע פה כמו שהצגת. מוזמן לפנות אלי ולעוד הרבה מתנדבים בשכבות גיל שונות. אנחנו נשמח להראות לך שהתחקיר שלך, מעב... המשך קריאה

מומלץ כשכותבים כתבה להראות כמה צדדים לסיפור. בתור מתנדבת בתחנה אני מבטיחה שלא רע פה כמו שהצגת.
מוזמן לפנות אלי ולעוד הרבה מתנדבים בשכבות גיל שונות. אנחנו נשמח להראות לך שהתחקיר שלך, מעבר לכך שהוא לגמרי מוקצן, לא מייצג את המציאות במד"א רחובות.

לאבנר היקר, ראשית ארצה לפתוח במשפטה של אנה פרנק ז"ל "אף אחד אף פעם לא הפך עני מלתת" וזהו משפט שאני אישית מסתכל על ציון רואה מתנוסס בגאון מולו. בן אדם שכל חיו פשוטו כמשמעו הם למען האחר. ... המשך קריאה

לאבנר היקר, ראשית ארצה לפתוח במשפטה של אנה פרנק ז"ל "אף אחד אף פעם לא הפך עני מלתת" וזהו משפט שאני אישית מסתכל על ציון רואה מתנוסס בגאון מולו. בן אדם שכל חיו פשוטו כמשמעו הם למען האחר. בעוד שכולם "יושבים על הגדר" ורק מביטים בשתיקה בנעשה בין אם זה במחסור של מישהו זר או מצוקה נפשית של מתנדב, ציון מרים את הכפפה וניגש לעזור. בכתבתך השקרית והבזויה אתה מנסה להציג אותו בתור דיקטטור אך ההפך הוא הנכון, תפקידו של ציון הוא דמוקרטי לחלוטין. בתור יושב ראש ועד המתנדבים של סניף מד"א רחובות הוא נבחר ממש כמו כל תפקיד ציבורי אחר בהצבעה של מתנדבים הבוגרים. כלומר ציון בתפקיד הזה ושים לב לזה. כי אנחנו רצינו אותו שם!!! לפרסם מקרים רעים שחלקם בדויים ומומצאים וחלקם מוקצנים זה משהו שגם אני כמוך יכול לעשות. מדוע אינך מפרסם את המקרים הטובים? מדוע אינך מפרסם שציון הולך כל תקופה לבקר מתנדב שנמצא בבית חולים? מדוע אינך מפרסם שציון אחראי כל חג פסח וראש השנה לכך שלמאות משפחות יש אוכל וארוחת חג?. ארצה לשתף במקרה אישי כפי שרני העלוב וכל שאר השמות עשו. בערב חלוקת המדים שתמונתו מתנוססת בכתבתך אמי ואבי לא יכלו להגיע לטקס שנמצא ביבנה מסיבות כאלה או אחרות. ציון, ששמע זאת שלא יהיה לי מי שיהיה איתי בטקס ולא יהיה לי דרך להגיע ליבנה שכן אני גר ברחובות הציע לי טרמפ ולהיות איתי בטקס. הבן אדם עשה לי את היום! אני בכלל לא רציתי לבוא לפספס אירוע כל כך חשוב ארצה לצטט את המייל שלו כמו שאתה עשית "תהיה איתי אני גם לבד". אילו היית משקיע ולו 5 דקות במעשיו הטובים הכתבה שלך לא הייתה נגמרת משום שיש כל כך הרבה כאלה. אז כן, אני כמו אנשים רבים בתחנה מסתכל על ציון כדמות חיקוי, דמות ששווה להעריץ, מישהו שאני רוצה להיות ואם זה אומר שאנשים קנאים והזויים כמוך יפלו עליי אני לוקח את זה איתי בשמחה ובששון.
טל בן כפיר (שם לא בדוי!)

ממליצה לך להגיע לכמה שעות למדא רחובות כדי להבין מה באמת קורה בתחנה הזו. ציון הוא אדם שנבחר להוביל אתהתחנה הזו, שוב ושוב ושוב- מסיבה מסויימת. הוא מתנדב (לא מקבל שקל ממדא, אלא אפילו מוציא... המשך קריאה

ממליצה לך להגיע לכמה שעות למדא רחובות כדי להבין מה באמת קורה בתחנה הזו. ציון הוא אדם שנבחר להוביל אתהתחנה הזו, שוב ושוב ושוב- מסיבה מסויימת. הוא מתנדב (לא מקבל שקל ממדא, אלא אפילו מוציא מכספו האישי) שנמצאיום יום בתחנה , מוביל אותנו (נוער ובוגרים- מתנדבים כאחד) – מכשיר אותנו, עוזר לנו, ומוביל אותנו לעשייה טובה, ברוכהוחיובית- מאחלת לכל אחד מכם להיתקל בעשייה הזו אי פעם בחייכם, תהיו מופתעים לראות עד כמה זה טוב.

ילדים בכיתה ט' מגיעים למדא רחובות ומגלים את העולם המופלא שציון יצר. ילדים שלא מוצאים את עצמם בשום מקום אחרמגיעים ומבינים שמדא רחובות זה מקום שמי שעושה יותר מקבל יותר (ציטוט של ציון מהרגע הראשון שנכנסים להתנדבות).

אם הכתבה הזו הייתה מכילה עוד עשרות תגובות של מתנדבים היא הייתה הרבה יותר ארוכה כי יש כלכך הרבה אנשיםשציון שינה עולמות בשבילם.

הוא אדם מדהים והוא הופך את העולם שלנו לקצת יותר טוב ממה שהוא בכל יום. הוא מהאנשים האלה שמסתכלים עליהםבהערצה! מדא רחובות היא אחת התחנות (אם לא ה-) הכי טובה שיש וקורים בה דברים מדהימים, כל הזמן- בתוכה ומחוצהלה , עבור החברה שלנו.

תאמינו לי שהמצב אחרת לגמרי ממה שתואר , ואני מאחלת לכם שתבואו לראות ותופתעו עד כמה (;

ממליצה לך להגיע לכמה שעות למדא רחובות כדי להבין מה באמת קורה פה. בן אדם שנבחר שוב ושוב להוביל אותנו מסיבה מסויימת. מתנדב שנמצא יום יום בתחנה, מוביל אותנו, מכשיר אותנו ומחנך אותנו לעשייה... המשך קריאה

ממליצה לך להגיע לכמה שעות למדא רחובות כדי להבין מה באמת קורה פה. בן אדם שנבחר שוב ושוב להוביל אותנו מסיבה מסויימת. מתנדב שנמצא יום יום בתחנה, מוביל אותנו, מכשיר אותנו ומחנך אותנו לעשייה טובה, חיובית וברוכה שאני מאחלת לכל אחד להיחשף אליה (: ציון אדם מדהים, מתנדב מסור, איש טוב שבזכותו העולם הזה והסביבה שלנו במקום קצתתתת יותר טוב. בחיים לא הערכתי בן אדם כמוהו. המשפט הראשון שהוא תמיד אומר- מי שעושה יותר מקבל יותר. תלונות תמיד יש וזה נחמד לעשות "תחקיר" בלי לשמוע מה יש לאחרים לומר כי הכתבה הזו הייתה ארוכה פי 10000 אם הייתם מוסיפים תגובות של מתנדבים שונים שמעידים אחרת לגמרי ממה שנאמר בכתבה. ציון יכול לומר יפה מאוד למה לא חודשה החברות לחלק מהאנשים- על פי נוהל מגן דוד אדום- הנוהל שכל מתנדב מודע אליו כי ככה התחנה מתנהלת. מדא רחובות התחנה הכי טובה במדא וקורים בה דברים מדהימים יום יום. חבל שזה מה שאתם עושים אבל תאמינו לי שהמצב אחרת בתחנה שלנו ואני מאחלת לכם שתבואו לראות ותופתעו עד כמה (:

שלום אבנר היקר, אני מתנדב כבר כ4 שנים בתחנה ובתור מתנדב יצא לי לראות כיצד באים מתנדבים ורואיםאץ הרע שנעשה בתחנה במקום את הטוב. קל מאוד להגיד דברים רעים ואתה יודע למה? אני אגיד לך 1. כ... המשך קריאה

שלום אבנר היקר,
אני מתנדב כבר כ4 שנים בתחנה ובתור מתנדב יצא לי לראות כיצד באים מתנדבים ורואיםאץ הרע שנעשה בתחנה במקום את הטוב. קל מאוד להגיד דברים רעים ואתה יודע למה? אני אגיד לך
1. כי זה אנונימי, איזה קל זה לשבת מאחורי מקלדת ולכתוב כל מה שרע על בן אדם כי הוא לא יידע (זה נקרא בריונות).
2. ברגע שאתה לא מודע מה קורה סביבך ואתה רגיל למצב אחד אז ברגע שיש משהו הכי קטן שמפריע לך ולא מסתדר לך אתה מתלונן ולמה ? זה הכי קל.

בוא אני אגיד לך מה באמת קורה בתחנה. האחראי מתנדבים שלנו הוא בן אדם שעושה הכל למען המתנדבים וכן הכל בהתנדבות (לא מקבל שקל ממדא). איך זה בא לידי ביטוי?
בימים של המשמרות הוא דאג שעל מתנדב יגיע הביתה וביקש שישלח לו הודעה במידה והוא רואה כי השעה 10:30 בלילה עברה והם עדיין במשמרת. למה הוא יעשה את זה ? כי הוא דואג שיגיעו בבטחה הביתה, ומצד שני מנסה למצוא אמבולנס שהתחיל משמרת שיחליף את האמבולנס עם המתנדבים כדי לשחרר אותם הביתה.
הוצאת כסף מכיסו האישי. האם יצא לך לראות בן אדם שמשקיע כל-כך המתנדבים שלו? אז אני מציע לך לבקר בתחנה. הבן אדם עם לב ענק ורק מפרגן למתנדבים ובכל זמן פנוי הוא מוציא מכספו הפרטי בין אם זה להכין גלידות ביום הגלידה, ארוחות צהריים, ארטיקים, על האש.
עצוב לי לשמוע ולראות רק צד אחד של הסיפור חבל שאנשים לא חושבים למה דברים נעשים בתחנה, אני יכול להגיד להם שהם נעשים מתוך רצון טוב ואהבה.
אני לא אכנס לדברים שהוצעו מהקשרם בכתבה הזאת אבל אם כבר אז כדי לקבל תמונה שלמה ולא חלק ממנה.
כמובן שיש עוד מלא דברים שהוא עושה למען המתנדבים אבל השאלה האמיתי היא האם מעניין אנשים לראות טוב או לראות רע באדם. לפי הכתבה ולצערי הרב זה נראה שרק רע.
דניאל (לא שם בדוי)

אתה לא יודע וכנראה גם לא מבין, שלציון יש רוב עצום של מתנדבים (נוער ובוגרים) שתומכים בו בעיניים עצומות. אתה מציג את הצד השלילי של הבן אדם ולא מפרגן לו פעם אחת, הבן אדם מבזבז אלפי שקלים ב... המשך קריאה

אתה לא יודע וכנראה גם לא מבין, שלציון יש רוב עצום של מתנדבים (נוער ובוגרים) שתומכים בו בעיניים עצומות. אתה מציג את הצד השלילי של הבן אדם ולא מפרגן לו פעם אחת, הבן אדם מבזבז אלפי שקלים בשנה מכספו האישי, מתנדב יותר שעות מכל מתנדב בארץ, לפעמים ישן בתחנה כדי להספיק דברים… אתם לא יודעים אבל רק בתחנת מדא רחובות יש אירועים שונים ומגניבים, ציון האדם הכי הוגן שיש וזאת פשוט הוצאת לשון הרע לדבר אליו ככה, אתה עוד תקבל מספיק תגובות כדי להבין שעשית טעות וסתם סתם סתם הוצאת את הרע מהמצב, באמת בלי סיבה. בדבר אחד אולי צדקת, ציון חצי אל, ובמובן החיובי של המילה.

עוד 4,308 מילים ו-31 תגובות
סגירה