מספר חסר תקדים של מפגינים מול מעון ראש הממשלה

שר החינוך גלנט עצר את ביטול סל התרבות במערכת החינוך ● השר רפי פרץ נדבק בקורונה; מפקד מחוז ירושלים, שנפגש עמו, ייכנס לבידוד ● מירי רגב מאשימה את הקרן החדשה בארגון "מפעל הסתה של השמאל" נגד נתניהו ● איילת שקד תעלה את להצבעה את פסקת ההתגברות - מיקי זוהר ממליץ לנתניהו להצביע בעד ● אוחנה עונה למפכ"ל לשעבר דנינו ● ובליכוד פועלים לביטול הפריימריז

  • המחאה בירושלים מול מעון ראש הממשלה, 1 באוגוסט 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
    יונתן זינדל/פלאש90
  • המחאה בירושלים מול מעון ראש הממשלה, 1 באוגוסט 2020 (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
    אוליביה פיטוסי/פלאש90
  • המחאה בירושלים מול מעון ראש הממשלה, 1 באוגוסט 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
    יונתן זינדל/פלאש90
  • המחאה בירושלים מול מעון ראש הממשלה, 1 באוגוסט 2020 (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
    אוליביה פיטוסי/פלאש90
  • המחאה בירושלים מול מעון ראש הממשלה, 1 באוגוסט 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
    יונתן זינדל/פלאש90
  • המחאה בירושלים מול מעון ראש הממשלה, 1 באוגוסט 2020 (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
    נועם רבקין פנטון/פלאש90
18:27 עריכה

פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר על פי המתווה החדש תדרוש הגדלת תקציב בסך 4.2 מיליארד שקל. כך עולה מתזכיר שהופץ אתמול (שישי) במשרד האוצר ואשר נחשף ב"כלכליסט".

לפי המתווה החדש שהוסכם בין משרד החינוך ומשרד הבריאות, כיתות ג'-ד' ילמדו בקפסולות של עד 18 תלמידים, ואילו תלמידי כיתות ה' עד י"ב ילמדו מרחוק מרבית הזמן. הגנים וכיתות א'-ב' ילמדו כרגיל.

לפי תזכיר האוצר, יש צורך להרחיב את ה"קופסה" התקציבית בסך 1.75 מיליארד שקל ב-2020 וכ-2.5 מיליארד שקל לשאר שנת הלימודים ב-2021.

18:35 עריכה

אלפים צפויים להגיע בשעות הקרובות לכיכר פריז בסמיכות למעון ראש הממשלה בירושלים, להפגנה שמתוכננת להתחיל בשמונה הערב. כמו כן, צפויים אלפים להגיע לצ'ארלס קלור בתל אביב, שם תתקיים מחאת העצמאים ועובדי התרבות.

הערב צפויה גם הפגנה מול ביתו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, וכמו בימים קודמים יעמדו פעילי "הדגלים השחורים" ותומכיהם על גשרים מרכזיים ברחבי הארץ.

המשטרה נערכת בכוחות גדולים לקראת ההפגנות הערב, ובירושלים הקצתה המשטרה כוחות גדולים מאלו בשבועות הקודמים. המשטרה אישרה למפגינים לקיים תהלוכה מכיכר פאריס החל משעה 22:00 לכיוון רחוב קינג ג'ורג' ובחזרה לכיכר דרך גן העצמאות.

במקביל, מתכננים פעילי "החזית לשחרור דרום ת"א" בהובלת שפי פז להפגין מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, בעשר וחצי הלילה.

18:46 עריכה

דפני ליף, מי שהציתה את מחאת האוהלים ב-2011, הגיעה היום לגן העצמאות בירושלים ונפגשה עם פעילים צעירים במחאת בלפור.

19:18 עריכה

37% מהציבור מאמין שבנימין נתניהו הוא האחראי להקדמת הבחירות, לו יוקדמו, לעומת 13% שמאמינים כי בני גנץ הוא האשם. כך עולה מסקר של מכון מדגם שפורסם הערב ב"פגוש את העיתונות".

33% מאשימים את נתניהו וגנץ גם יחד. זאת, בתשובה לשאלה, "אם ממשלת האחדות תתפרק ויתקיימו בחירות בנובמבר, מי לדעתך האשם בכך?"

19:24 עריכה

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט לא זוכה כרגע לתמיכה נרחבת בשאלה מה הסיכוי שיצביעו עבורו לו יעמוד בראשות מפלגה בבחירות הבאות. רק 2% אמרו ש"בטוח שכן" יצביעו לו, בעוד ש-37% בטוחים שלא.

19:48 עריכה

שרת התחבורה מירי רגב האשימה את הקרן החדשה לישראל בהסתה לאלימות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשפחתו.

בראיון לרינה מצליח ב"פגוש את העיתונות", רגב נשאלה על ההסתה והאלימות נגד המפגינים במחאה בירושלים ובתל אביב, ובחרה להתייחס במקום זאת לפוסט מהחשבון המזויף עם השם "דנה רון" ובו קריאה לרצוח את נתניהו.

"יש כאן מפעל הסתה כנגד ראש הממשלה, כנגד הימין, מפעל הסתה של השמאל שהוא מתודלק על ידי הקרן החדשה", אמרה. לשאלת מצליח מאיפה היא יודעת זאת, השיבה: "אני בטוחה שזה הקרן החדשה. יש קריאות לרצח ראש הממשלה ואלימות נגד בני משפחתו".

היא אמרה עוד כי "מעולם לא היה ראש ממשלה מאוים ברצח כמו נתניהו". כשמצליח העירה לה כי בכל זאת, נרצח בישראל ראש ממשלה לפני 25 שנים, השיבה רגב: "אנחנו לא משווים. האיומים על ראש הממשלה חצו את הקווים האדומים. יש כאן מפעל הסתה שמתדלק את זה".

באשר למשבר הקואליציוני, רגב כמובן האשימה את בני גנץ בגרירת המדינה לבחירות נוספות – וחשפה כי מתנהלים מגעים להקמת ממשלה חלופית לממשלת האחדות.

20:27 עריכה

פרופ' רוני גמזו, מנהל תוכנית "מגן ישראל" לטיפול במגפת הקורונה, מאמין שבעוד חודשיים התפשטות המגפה תתייצב ותאפשר ניהול אורח חיים לצד המגפה.

"אני מקווה מאד שבעוד חודשיים נצא מכל הטררם הזה, ואחרי זה נרקוד עם הקורונה ונשאיר אותה צמודה אבל קטנה", גמזו אמר בראיון לחדשות 12. "אנחנו בגל שני שנמצא כרגע במגמת מקדם הדבקה אחד – כלומר, מצב יציב בכמות החולים. והמשימה עכשיו של כולנו היא להוריד את זה למטה.

"הממד העיקרי הוא תהליך ירידת התחלואה, בעיקר המגמה. כשמגמת הירידה תתחיל – ואנחנו אוטוטו שם – היא תמשיך לרדת, ואני אדאג שהיא תמשיך".

גמזו אמר עוד כי הוא מקבל גיבוי מלא מכל שרי הממשלה ומראש הממשלה. "הוטלה עלי המון אחריות. זה לא פשוט. ואני מרגיש את זה על הכתפיים שלי. יש לי ביטחון בדרך שלי. לא בטוח שאני אצליח, אבל אני באמת חושב שכולנו ביחד, אם אנחנו נדע לשלב ידיים, אנחנו נצליח".

ביממה האחרונה נוספו 1358 נדבקים מאומתים בקורונה.

20:29 עריכה

אחרי שח"כ משה (בוגי) יעלון היה לראשון הפוליטיקאים להצטרף למפגינים בבלפור בשבוע שעבר, היום יצטרף גם חבר מפלגתו עפר שלח.

20:39 עריכה

אל מחאת "הדגלים השחורים" בגשרים ברחבי הארץ הצטרפו היום הסופר דוד גרוסמן ואשתו מיכל.

20:42 עריכה

למרות מאמצים נרחבים להרים הפגנת נגד בתמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, רק קומץ קטן של מפגיני ימין הגיעו עד כה לבלפור.

20:57 עריכה

הצעת החוק של שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, המעגנת את פסקת ההתגברות ואשר תמנע מבג"ץ למעשה לפסול חוקים, תוגש ביום רביעי להצבעה.

זוהי הזדמנות נוספת לחברי ימינה לאתגר את הח"כים מהליכוד, שמנועים מלתמוך בחוק במסגרת ההסכם הקואליציוני עם כחול-לבן, למרות שזהו אחד מחוקי הדגל של הליכוד ואחת ההבטחות שהמפלגה נתנה לבוחריה במהלך הבחירות.

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, הכריז שהוא דווקא ימליץ לנתניהו לתמוך בחוק של שקד.

לעומת זאת חברה של שקד בסיעת ימינה, ח"כ מתן כהנא, מהמר שחברי הליכוד לא יצביעו בעד החוק.

21:00 עריכה

חברי הכנסת מהליכוד אבי דיכטר, אסנת מארק ואלי כהן – וכן כמה מיועציהם – נשלחו לבידוד ביתי אחרי שנחשפו לחולה מאומת.

21:09 עריכה

גם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הגיע הערב להפגנה בבלפור.

21:19 עריכה

במה שנראית כמו ההפגנה הגדולה ביותר מול מעון ראש הממשלה מאז החלה המחאה ב-2020, אלפים ממלאים את צומת הרחובות בלפור ועזה, כמו גם את כל הרחובות הצדדיים ואת איזור כיכר פאריז.

בתגובה, הליכוד הוציא הודעה והאשים את ערוצי הטלוויזיה בנסיון ללבות את המחאה:

"ערוצים 12 ו-13 ממשיכים לשמש זרוע תעמולה להפגנות השמאל האנרכיסיטיות. הם עושים מאמץ נואש לשטוף את המוח של הציבור, במטרה להפיל ראש ממשלה חזק מהימין. הם נותנים פרסום חינם ואינסופי מכמה מוקדי שידור בניסיון לתדלק את הפגנות השמאל ומתוך ניסיון שקוף לנפח את חשיבותם ומשקלם. לעומת זאת, הם מתעלמים מהאופי האלים של ההפגנות ומהקריאות הנשמעות בהם לרצוח את ראש הממשלה ובני משפחתו. הטלוויזיה בצפון קוריאה יכולה ללמוד מהם, אבל הציבור לא קונה את זה. ראש הממשלה נתניהו ימשיך לעבוד מסביב לשעון, להילחם בקורונה ולחזק את כלכלת ישראל. ראש הממשלה קורא לכולם להתלכד במאמץ זה ולהתעלם מקמפיין ההסתה המסוכן של התקשורת.

נתניהו עצמו אף ציטט את העיתונאי קלמן ליבסקינד שהעלה טענה דומה.

21:33 עריכה

השר לענייני ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ, אישר הערב בטוויטר כי נדבק בקורונה.

21:48 עריכה

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ענה הערב למפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו, אחרי שזה טען בראיון ל"כלכליסט" בסוף השבוע כי אוחנה "חצה קו אדום" וכי בתקופתו שלו כמפכ"ל המשטרה לא השתמשה במכת"זית נגד מפגינים.

"במחאת יוצאי אתיופיה במאי 2015, בעוד דנינו מכהן כמפכ"ל, עשו שימוש לא רק במכת"זיות, בסוסים ובפרשים, אלא גם בעשרות רימוני הלם שהושלכו לעבר המפגינים", כתב אוחנה בעמוד הפייסבוק שלו, בצירוף וידאו מאותה הפגנה.

"מעולם לא ביקשתי מהמשטרה להפעיל או לא להפעיל בהפגנה רימוני הלם, אלות או מכת"זיות – נגד אף אדם ואף קבוצה", הוסיף אוחנה.

אינני יודע מה גרם למפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו לצאת במתקפה תקשורתית לאחר תקופה ארוכה שלא היה בכותרות (לפחות שלא בטובתו…),…

פורסם על ידי ‏Amir Ohana – אמיר אוחנה‏ ב- יום שבת, 1 באוגוסט 2020

22:19 עריכה

המשטרה הצבאית פתחה הערב בחקירה בחשד כי חייל צה"ל קרא לירות לעבר מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בתגובה לפוסט בפייסבוק, כתב חייל מפקדה בסדיר בשם מור כהן: "להתחיל לירות בנשק חי צריך להתייחס אליהם כמו אל מחבלים ואפילו גרוע יותר שלוש דקות של ירי בנשק חי כולם מתפזרים ואפשר להיפתר מכמה חלאות" (השגיאות במקור).

22:31 עריכה

עם ריח בחירות באוויר, בליכוד מתחילים לדבר על קיומן של פריימריז לרשימת הליכוד – או יותר נכון, על ביטול הפריימריז.

לפי הכתבת הפוליטית של חדשות 12 דפנה ליאל, יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ תומך ביוזמה.

22:37 עריכה

חדשות טובות: שר החינוך יואב גלנט הודיע כי עצר את ביטול סל התרבות במערכת החינוך.

22:45 עריכה

דוברות המשטרה אישרה כי ניצב דורון ידיד, מפקד מחוז ירושלים, ייכנס לבידוד, אחרי שנפגש ביום רביעי עם השר לענייני ירושלים רפי פרץ.

פרץ הודיע הערב כי אובחן כחולה בקורונה.

סגירה