זה הזמן להתעלם

שלט מההפגנה בבלפור, 1.8.2020 (צילום: ניצן ויסברג)
ניצן ויסברג
שלט מההפגנה בבלפור, 1.8.2020

אולי די? אולי נפסיק כבר להתייחס לכל פיפס ונפיחה שיוצאים מכיוונם של הנאשם נתניהו, משפחתו ועושי דברו? הרי תמיד יהיה להם מה לומר, ללא קשר למה שנעשה או נאמר. כבר למדנו עם מי יש לנו עסק.

אז במקום להגיב על כל שטות של נתניהו, נמשיך בדרכנו הצודקת, תוך התעלמות מופגנת מהקשקושים והשקרים היוצאים מבלפור.

אולי די? אולי נפסיק כבר להתייחס לכל פיפס ונפיחה שיוצאים מכיוונם של הנאשם נתניהו, משפחתו ועושי דברו? הרי תמיד יהיה להם מה לומר, ללא קשר למה שנעשה או נאמר. כבר למדנו עם מי יש לנו עסק

הגיע הזמן להתבגר. הגיע הזמן לעשות מעשה ולהציל את ישראל. הגיע הזמן להבין שאנחנו לא שולטים בנאשם נתניהו ובעושי דברו, אנחנו שולטים רק בעצמנו ואחראים רק לעצמנו. לכן אין טעם להתייחס לכל מילה, סרטון, פסיק ושטיק שיוצאים מבלפור ואין מה להגיב עליהם. יש להמשיך לפעול בכל דרך חוקית אפשרית להפיל את שלטון הרשע והאימה ולהפיל את נתניהו מהשלטון. התגובות לכל שטות שלו רק מעצימות אותו ומסיטות את השיח לכיוונו ולרצונו.

ככל שנמעיט להתייחס אליו ולהגיב לו, כך נוכל להתמקד בעיקר בכל הכוח. די להתגונן מפני כל אמירה שטותית היוצאת מבלפור. הגיע הזמן לתקוף, לא להתגונן. לתקוף במחאות המוניות בלתי פוסקות בבלפור ובכל רחבי הארץ. לתקוף בהפגנות המונים בכל מקום אפשרי.

המגננה שאנו שבויים בה מחלישה אותנו. העיסוק היום־יומי האובססיבי בנתניהו על שלוחותיו מחמיץ את העיקר, מרפה את ידינו וככל שנגיב יותר כן נתעייף יותר עד שנותש כליל.

לכן עלינו להפסיק להגיב, עלינו להתעלם. אין תגובה ראויה גדולה יותר מהתעלמות, מחוסר יחס, מהיעדר התייחסות. כשאתה מתעלם ממישהו או ממשהו, לא אכפת לך ממנו והוא לא קיים בעבורך, ואם הוא לא קיים בעבורך הוא לא יכול להזיק והוא ידעך ויתפוגג במהרה.

הבן המופרע שלו קורא לנו חייזרים? בעיה שלו ורק שלו,  מה זה ענייננו? שיקרא, ישתה מים קרים ויירגע. ההתייחסות לדבריו רק תלבה את האש לעברו עוד יותר ותשאיר אותו ואת דבריו בשיח. התעלמות תגרום לו לדעוך ולהתפוגג, ולנו – להמשיך להתמקד במחאה הצודקת ביותר שידעה ישראל מעודה.

המגננה שאנו שבויים בה מחלישה אותנו. העיסוק היום־יומי האובססיבי בנתניהו על שלוחותיו מחמיץ את העיקר, מרפה את ידינו וככל שנגיב יותר כן נתעייף יותר עד שנותש כליל

מעבר להתעלמות המוחלטת מהשקרים, ההסתות וההסטות היוצאים מבלפור, התשובה לשטויות שיוצאות מבלפור חייבת להיות התגברות המחאה. אם בשבת האחרונה היו 15,000 איש במחאה, בשבת הזאת יהיו 25,000, בשבת שאחרי 40,000 וכן הלאה, עד שנתניהו יתפטר או יפוטר.

היום שנלמד להתעלם מהם יהיה היום הראשון לניצחוננו.

יאיר בן־חור הוא עורך ספרות, עורך לשון, נקדן, עורך שירה ומשורר. פרסם עד כה חמישה ספרי שירה פרי עטו וספר מאמרים פילוסופיים, וערך וניקד מאות ספרים אחרים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 378 מילים
סגירה