ממשלת ישראל הציעה סיוע הומינטרי ורפואי ללבנון

הלשכות של גנץ-אשכנזי ונתניהו הוציאו הודעות נפרדות על הצעת הסיוע וטענו שהיא בהנחייתם ● נתניהו הציע לחרדים 400 מיליון שקל בתמורה לתמיכתם בבחירות ● במקרה כזה, גנץ יבחן חוק לפסילת נתניהו ● הפרופיל של "דנה רון" שייך לתושבת חוץ ● נתניהו סייר ברמלה והתקבל בקריאות "ימותו כל השמאלנים" ● צה"ל הקים מפקדת קורונה

  • פיצוץ עז הרעיד את אזור הנמל בלבנון ו (צילום: AP Photo/Hassan Ammar)
    AP Photo/Hassan Ammar
  • פיצוץ עז בנמל ביירות זרע הרס רב ברחבי העיר ומאות פצועים פונו לבתי החולים. 4 באוגוסט 2020 (צילום: AP Photo/Hassan Ammar)
    AP Photo/Hassan Ammar
  • הפגנה שקטה בבלפור, 4 באוגוסט 2020 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • הפגנה שקטה ליד מעון רה"מ בירושלים, 4 באוגוסט 2020 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • הפיצוץ בביירות. גם בישראל יש כמה מפעלים לייצור דשן שמאחסנים כמויות גדולות של אמוניום (צילום: AP Photo/Hassan Ammar)
    AP Photo/Hassan Ammar
  • מחאה שקטה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מחוץ למעונו בבלפור בירושלים, 4 באוגוסט 2020 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
07:16 עריכה

על פי פרסום בידיעות אחרונות 415,767 אלף ישראלים חויבו להיכנס לבידוד במהלך חודש יולי כתוצאה מחשיפה אפשרית לחולי קורונה, זאת באמצעות הודעות איכוני שב"כ, חקירות אפידמיולוגיות ויוזמה אישית.

רוני גמזו במשרד הבריאות בירושלים, 3 בינואר 2019 (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
רוני גמזו במשרד הבריאות בירושלים, 3 בינואר 2019 (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)

אתמול דווח על חוסר הסכמה בקבינט הקורונה: הפרויקטור רוני גמזו תמך בהקלות ונתניהו וכמה מהשרים רוצים עוד הגבלות. בגל"צ מדווחים שאחד מהשרים אמר: גמזו נראה אובד עצות. 

החשש הוא מתחילת סםפטמבר – פתיחת שנת הלימודים. מחר תתקיים עוד פגישה של הקבינט. על פי דיווחים – סגר כללי אינו באופק עדיין.

מנכ"ל משרד הבריאות אמר בגלי צה"ל: יש התייצבות בהדבקה אבל התחלואה עדיין איתנו. ברור לכולנו מה המחיר של סגר מוחלט. יש לנו אפשרויות אחרות.

07:27 עריכה

שר האוצר לשעבר בייגה שוחט מזהיר: תקציב חד שנתי יהיה הרסני למדינה. שוחט, שהעביר כשר האוצר שישה תקציבים, כתב טור דעה בוואלה והסביר שבמקרה שיועבר תקציב רק לחודשים הקרובים, "התקציב לשנה הבאה יוכל להיות מאושר רק אחרי הבחירות והקמת הממשלה החדשה, כלומר רק אחרי אוגוסט 2021. במצב כזה למעשה, לא יהיה תקציב בשנה המשברית הגדולה ביותר בתולדות המדינה, על כל המשמעויות החמורות הנגזרות מכך".ֿ
גם הנגיד לשעבר פרופסור פרנקל אומר דברים דומים בטור בכלכליסט.

על פי דיווח בגלי צה"ל ישנו לחץ של השר יועז הנדל והמפלגות החרדיות על בני גנץ להתפשר עם נתניהו על תקציב חד שנתי שיאושר בכנסת במקביל לתקציב דו שנתי שיאושר בממשלה. בהתאם למתווה הזה ההצבעה על תקציב 21 תיערך בנובמבר וכך, ההנחה היא שעקב המגיפה שצפויה להחמיר, יהיה מסובך לנתניהו לא לעמוד בהסכם ולהוביל לבחירות בזמן המשבר.

השר דרעי אמר בנושא "על תקציב לא הולכים לבחירות, העם לא יסלח לנו"

אתמול איים נתניהו שבמקרה של תקציב דו שנתי, האזרחים יסבלו.

07:47 עריכה

מחיר הקורונה: על פי מחקר שנערך בגל הראשון, אנשים שחוו אירוע לבבי התעכבו בשעה בממוצע בהגעה לבית החולים ביחס למקרים בשנת 2018.

פרופ' מטצקי עורך המחקר: "ככל שעובר הזמן מהופעת הסימפטומים ועד תחילת הטיפול, הנזק יכול להיות קשה יותר. אני מניח שחלק מהחולים מתו בבתיהם ולכן אפילו לא היו בסטטיסטיקה שלנו".

על רקע דיווחי הקריסה בבתי החולים ומחלות החורף שאמורות להגיע, המצב צפוי להחמיר אם ישראל לא תוריד את רמת התחלואה.

08:01 עריכה

מו"מ התקציב מאיים על שלמות הקואליציה ובמפלגות החרדיות מסמנים לנתניהו שלא בטוח שהם איתו במקרה שידחוף לבחירות.

08:27 עריכה

בוואלה מדווחים: מערכת החינוך לא ערוכה לתחילת שנת הלימודים. על פי הכתבה, אושרו לשימוש רק 1.75 מיליארד שקל מתוך 4.2 מיליארד שקל.

ברשויות המקומיות טוענים שכבר קיים מחסור בכוח אדם, ואין זכר בשטח להצהרותיו של שר החינוך גלנט. רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון אומר: "הקושי הוא עצום. חודש לפני תחילת שנת הלימודים ואנחנו לא יודעים מאיפה נביא כוח אדם, המון מורים חסרים במערכת החינוך, מצד אחד המתווה של גלנט מדבר על כיתות מלאות בשכבות הנמוכות, ומצד שני פיצולים בכיתות בשכבות הגבוהות. זו אופרציה שלא ניתן לפתור אותה".

יואב גלנט בטקס חילופי שר החינוך בירושלים, 18 במאי 2020 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
יואב גלנט בטקס חילופי שר החינוך בירושלים, 18 במאי 2020 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד אמרה על תכנית גלנט עם אישורה: "זהו מתווה ריק מתוכן שאינו נותן מענה לכשלים והצרכים שעלו בשנה הנוכחית. כך למשל, הגנים וכיתות א' ו-ב' לא יפוצלו – המשמעות היא שלא יתאפשר לשמור על מרווח בטיחות של שני מטרים. זאת בעוד שבתכנית עצמה יש הנחיה ברורה לשמור על מרווח של שני מטרים".

09:21 עריכה

ראש הממשלה החלופי בני גנץ התייחס בריאיון לאמירה של נתניהו לפיה תקציב דו שנתי, שבו תומך גנץ, יוביל לקיצוצים רחבים. גנץ אמר: "זה הכל פייק. אנחנו צריכים להעמיד לציבור הישראלי תוכנית כלכלית טובה". לדבריו, "זה הכל סיפורי מעשיות, צריך תקציב אחד, יציב, שלוקח בחשבון את אי הוודאות הכלכלית שיש במדינה, אפשר לייצר אותו, זה כולה חמישה רבעונים".

גנץ הוסיף: "מי שלא יעמוד בהסכם, שנחתם לפני שלושה חודשים בלבד, שיסביר אחר כך מה קרה".

גנץ גם חשף כי הוא מוכן להקטין את מספר השרים בתנאי שגם בליכוד יעשו כך.

11:28 עריכה

ועדת הקורונה: משרד הבריאות קובע שאסור לתת לישראלים להגיע לחגיגה המסורתית באומן בראש השנה עקב הסיכון הבריאותי. "עמדתנו המקצועית היא שאסור לאפשר לאירוע להתרחש בשל ההתכנסות של 30 אלף איש על רחוב וחצי", אמר מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים אשר שלמון והוסיף כי הוא מצפה מאוקראינה לעצור את הגעת הישראלים.

שלמון אינו אופטימי בנוגע לפתיחת השמיים הישראלים בקרוב. הוא אמר כי "מצב התחלואה שלנו הוא פי עשרה מהסף של מדינה ירוקה. יש לנו עוד דרך ארוכה לעשות".

12:19 עריכה

שר הבריאות קיים היום סיור בבית החולים וולפסון ובסיום סיפק הצהרה לתקשורת. "אתמול נערכה ישיבה של קבינט הקורונה", אמר, "לקראת מחר יכינו פרופסור גמזו ולוי את ההמלצות לפעולות לפעולות שעלינו לנקוט כדי להמשיך במגמה החיובית. הצלחנו לבלום את העלייה במספרים, אבל לא נוכל לחיות לאורך זמן עם המספרים האלו גם אם אין עלייה לכן, עלינו להוריד את העקומה".

השר גילה כי רעיון הסגרים המקומיים בסופי השבוע ננטש. הוא אמר כי "חוץ מלהפריע לציבור זה לא עושה כלום. אין הוכחה לכך שההגבלות בסופי השבוע עוזרות ואנו נפסיק אותן".

12:29 עריכה

ראש הממשלה מנסה להרגיע את גנץ וראשי כחול לבן. "אין לי כוונה לפרק את הממשלה לקראת 2021", אמר בביקור בחמ"ל פיקוד העורף, לנוכח חששות במערכת הפוליטית, לפיהן הוא מעדיף תקציב חד שנתי כעת, כדי להפיל את הממשלה בעוד כמה חודשים, ואז להימנע מהסכם הרוטציה עם גנץ.

נתניהו גם אמר בהתייחס לדברים של בנו יאיר על "חייזרים בהפגנות" ש-"אלה הפגנות שמאל שממומנות על ידי ארגוני שמאל. יש תופעות מוזרות שם מעבר להסתה הבלתי פוסקת נגדי ונגד רעייתי וקריאות לרצח שלא מדווחות בכלל. זה דבר פוליטי עם תופעות הזויות".

נתניהו הוסיף: "אני חושב שכשיש רמה כזו של הסתה ולגיטמציה לעשות צעד כזה, זה צריך להדאיג את המדינה. מחליפים שלטון בקלפי לא בשום דרך אחרת".

בתגובה לדברים על ההפגנות צייץ יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד שמה שמוזר היא הממשלה של נתניהו.

14:17 עריכה

ציפי פינס, מנהלת תיאטרון בית ליסין, דיברה בפני ועדת הקורונה ואמרה: "אף אחד לא נדבק באולם תרבות מעולם. לשמיים יש תאריך יעד. תקבעו לנו תאריך ותאפשרו לנו להתחיל לעבוד".

נעם סמל, מנכ"ל הבימה אמר שרוני גמזו, אמר לו כי אולמות התרבות בטוחים יותר מהמסעדות.

יו"ר ועדת הקורונה, שאשא ביטון אמרה שצריך לקבוע תאריך יעד וכי "לפי מצב התחלואה – אירועי התרבות היו צריכים להיפתח שלשום, זה מריח לא טוב שזה הדבר היחיד שאנחנו לא מצליחים לשחרר"

15:03 עריכה

בכחול-לבן מתבצרים בעמדתם לפיה דרוש תקציב גם לשנה הבאה. מנגד, בליכוד חושבים שבני גנץ טועה והשרה גילה גמליאל אמרה בצהריים לגל"צ כי "גנץ רואה את הכל מתוך הראייה הפוליטית הצרה שלו, זה חוסר ניסיון, חוסר הבנה וחוסר יכולת לראות מעבר וזה מקומם". כמו תמיד, גם הפעם החרדים מנסים לפשר בין הצדדים.

15:11 עריכה

יו"ר ועדת חינוך, ח"כ רם שפע (כחול-לבן) מאשים את שר החינוך יואב גלנט בכך שהוא מתחמק מלהגיע לדיון מחר בנוגע להיערכות לשנת הלימודים הבאה. "חברי הכנסת והציבור מחכים לך בדיון מחר בבוקר".

15:17 עריכה

נתניהו מגיע לשיפודיה ברמלה ומתקבל בקריאות "אוהבים אותך ביבי". הוא שואל את אנשי המסעדה האם קיבלו את המענק והאם יש להם תו סגול? בתשובה הם עונים "קיבלנו מענק תודה רבה אדוני ראש הממשלה, השם ישמור אותך!". בסוף הוא גם מושיט שטר של 200 שקל כדי לשלם על הפיתה.

בסרטון שהפיץ נתניהו אין קריאות אלימות נגד השמאלנים, אלה הופיעו רק בתיעוד חיצוני נוסף מהסיור ברמלה, בו נשמעים אוהדיו של רה"מ צועקים לו "ביבי ימותו כל השמאלנים, השמאלנים מניאקים, כל השמאל מת".

16:22 עריכה

נתניהו מעוניין למנות את דני דנון לשגריר באוסטרליה, ויצטרך להעביר את המינוי בממשלה. גלעד ארדן ימונה במקומו לשגריר באו"ם.

16:51 עריכה

הנשיא ראובן ריבלין פגש בעלי עסקים ותושבים בבאר שבע יחד עם ראש העיר רוביק דנילוביץ'.

16:56 עריכה

איילת שקד מציעה לפתוח את נתב"ג לתיירים תוך בדיקה בארץ המוצא לפני ההמראה ובדיקה מהירה נוספת לאחר הנחיתה. "הממשלה ישנה".

17:27 עריכה

נתניהו מגיב לתיעוד שבו הוא נראה ברמלה כשברקע אוהדיו מאחלים "מוות לשמאלנים".

"שמח שהשמאל פתאום הצמיח אוזניים. אצלי זה עקבי: אני מגנה הסתה ואלימות מכל צד שהוא".

18:05 עריכה

בחמישי הקרוב תתחיל לפעול מפקדת הקורונה של פיקוד העורף בראשות תא"ל ניסן דוידי, וישתתפו בה גופים נוספים בהם משרד הבריאות. המפקדה תכלול מרכז דיגום, בידוד ומשל"ט מלוניות, לצד מערך הסברה, בדיקות וחקירות אפידמיולוגיות.

18:18 עריכה

נתניהו הציג לוועדת ההיתרים אסמכתאות על כך שהחזיר לבן דודו 30 אלף דולר, כפי שהתבקש. זאת, מתוך 300 אלף דולר שקיבל מהבן דוד (נתן מיליקובסקי), אך הוא לא התבקש להחזיר את כל הסכום משום שהוא שימש להגנה משפטית לאשתו, שנחשבת אזרחית פרטית כביכול.

19:08 עריכה

לפיד עונה לנתניהו, שהאשים אותו בעידוד המפגינים. יו"ר האופוזיציה משיב שהוא אכן בעדם. "חוץ מזה, שגדול המסיתים ומחרחרי השנאה בישראל לא יטיף לנו מוסר".

19:26 עריכה

בתיעוד נוסף מהסיור של נתניהו ברמלה, דוברו, טופז לוק, יוצא אל המפגינים כדי לצלם אותם, והם משיבים לו שהשמאלנים הומואים. לאחר מכן הוא נכנס למסעדה שממנה יצא נתניהו.

19:29 עריכה

השר מיכאל ביטון (כחול-לבן) אמר לחברת מפלגתו "ימינו בכנסת ספורים", לפי דיווח של אריק בנדר ממעריב.

19:33 עריכה

בביירות מדווחים על מאות פצועים ומצב חירום בבתי החולים בעיר בעקבות הפיצוץ שהרעיד את אזור הנמל. בתיעוד המצורף אפשר לראות את הפיצוץ שהצית אחד נוסף גדול יותר.

19:40 עריכה

ראש המל"ל החליט למנוע את הטיסות לאומן בראש השנה מחשש שאלפי המאמינים יחזירו את הנגיף לישראל. האמצעי לעשות זאת הוא הידברות וייתכן שגם עצירת הטיסות לאוקראינה.

20:10 עריכה

מחר אמור פרויקטור הקורונה רוני גמזו להציג את תכניתו להגבלות נוספות בישיבת קבינט הקורונה.

לפי דיווח של חדשות כאן, בנימין נתניהו והמל"ל דוחפים להגבלות מחמירות ואילו גמזו טוען שאפשר להביא להגבלות מידתיות יותר, בהן סגר על ערים "אדומות" ובמקומות בהם נתוני התחלואה גבוהים.

במקביל, יו"ר ההסתדרות הרפואית ציון חגי אמר לכאן שלדעתו צריך לעשות סגר מלא וקצר על כל המדינה כדי להוריד את שיעורי ההדבקה לקראת ה-1 בספטמבר.

20:16 עריכה

נזק אדיר נגרם לרחבי העיר ביירות ולפי גורמים מדיניים לישראל אין קשר לפיצוץ.

20:26 עריכה

חקירת המשטרה העלתה שהחשבון בשם "דנה רון" שקרא לרצוח את ראש הממשלה שייך לאשה שאינה מתגוררת בישראל מזה זמן. נתניהו מודה למשטרה על איתור בעלת החשבון, שככל הנראה נעשה בעזרת פייסבוק.

20:48 עריכה

בנימין נתניהו רוצה להעביר 400 מיליון שקל לישיבות כדי לשכנע את החרדים לתמוך בהליכה לבחירות, לפי דיווח של חדשות 12.

במקביל, בחדשות 13 דווח שבני גנץ בדק אפשרות להעביר חוק שיפסול את נתניהו מלכהן כראש ממשלה שמואשם בפלילים, עוד לפני פיזור הכנסת. מחר אמורה יעלו להצבעה ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות וכן פסקת ההתגברות.

21:12 עריכה

השרה מירי רגב מדווחת שברק כהן ישלם הוצאות משפט על תביעה שהגיש נגדה. במקביל, אנשי קריים מיניסטר מדווחים שיאיר נתניהו מחק את הציוצים שבית משפט קבע שעליו להסיר.

ילד זין או ילד על-הזין?אתה משתין על מערכת המשפט של המדינה שלך, לא עלינו.מחק כמו שפן קטן את הציוץ הפלילי רק לאחר שלא…

פורסם על ידי ‏‎Crime Minister‎‏ ב- יום שלישי, 4 באוגוסט 2020

22:05 עריכה

בהודעה משותפת לשר הביטחון ושר החוץ, (שניהם מכחול-לבן), נאמר שהם יזמו פניה ללבנון כדי להציע לה סיוע.

"בהנחיית שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, פנתה ישראל ללבנון דרך גורמים ביטחוניים ומדיניים בינלאומיים והציעה לממשלת לבנון סיוע הומניטארי רפואי".

הפיצוץ שאירע בביירות מוקדם יותר היום זרע הרס רב ברחבי העיר וגרם לאלפי פצועים.

אלפים נפגעו מהפיצוץ שאירע אחר הצהריים בנמל ביירות. שר החוץ גבי אשכנזי ושר הביטחון בני גנץ הודיעו שישראל הציעה סיוע הומניטארי ללבנון. 4 באוגוסט 2020 (צילום: AP Photo/Hassan Ammar)
אלפים נפגעו מהפיצוץ שאירע אחר הצהריים בנמל ביירות. שר החוץ גבי אשכנזי ושר הביטחון בני גנץ הודיעו שישראל הציעה סיוע הומניטארי ללבנון. 4 באוגוסט 2020 (צילום: AP Photo/Hassan Ammar)

 

 

22:37 עריכה

היועמ"ש הודיע שלא התבקש להתייחס לאפשרות של העברת כספים לחרדים מבלי לעבור דרך ועדת חריגים, (כמקובל בתקציב המשכי).

מוקדם יותר דווח בחדשות 12 שנתניהו עשוי להציע לחרדים 400 מיליון שקל לישיבות עבור תמיכתם בהליכה לבחירות ואילו בני גנץ יבחן במקרה כזה חוק לפסילת נתניהו לפני פיזור הכנסת.

שר החוץ גבי אשכנזי (כחול-לבן) אמר בראיון לערוץ 12 שהציבור זקוק לוודאות ולא לאיומים בבחירות.

22:46 עריכה

הנשיא ראובן ריבלין כותב (באנגלית ובערבית) ש"אנו" שותפים לכאב של העם הלבנוני ושולחים יד מושטת לסיוע כן בשעה קשה זו. גם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד צייץ דברים דומים ולפני כן יצאה הודעה מלשכת בני גנץ וגבי אשכנזי על כך שהורו להציע ללבנון סיוע.

23:01 עריכה

לאחר ההודעה שיצאה מוקדם יותר מלשכת גנץ ואשכנזי על הסיוע שהנחו להציע ללבנון, כעת יוצאת הודעה דומה גם מלשכת נתניהו. הוא הנחה את ראש המל"ל לשוחח עם שליח האו"ם למזה"ת כדי לברר במה ישראל יכולה לסייע.

סגירה